Muiden innostaminen

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Ayane

Viesti Kirjoittaja Ayane » Pe Joulu 23, 2005 21:45

Nooh, kyllä tuo sisko jo ainakin pikkuisen on innostunut, kun vähän aikaa sittenkin kyseli, millon oikeen hankin lisää Chobitsia... ^^'

Muut perheenjäsenet sitten eivät taida ollenkaan edes ymmärtää kiinnostuksenkohdettani... :roll:

Zaya

Viesti Kirjoittaja Zaya » Ma Joulu 26, 2005 01:13

Kun ensimmäisen Fushigi Yugin lainasin kirjastosta pari vuotta sitten, tyrkkäsin sen luettuani heti systerin käteen. No se onnistui helposti. En ole yksin tässä perheessä.
Ja syksyllä, kun alkoi tuntua koulussa jo hieman "yksinäiseltä", lainasin kaverille viisi eri mangaa, jokaisesta ykkösen. Ainut, mikä kaverin sai kiinnostumaan oli Fruits Basket. Parin kuukauden päästä pakotin hänet seurakseni katsomaan Gravitation maratonia. Nyt hän ei muusta puhukaan. Eräs toinenkin kaverini innostui lukemaan Bleachiä, mutta ei ole kuitenkaan niin fanaattinen kuin minä, siskoni tai edellä mainittu kaverini. Muut ovat tehneet selväksi, ettei kiinnosta. Ei väkisin xD

Os

Viesti Kirjoittaja Os » La Joulu 31, 2005 20:13

Kyllä pari tyyppiä oon saanu One Piecee lukemaa. Nyttemmin ovat alkaneet Narutoa katsomaan. Toivoa sopii ettei kaverit kato sitä sen takia että olis jotenki muodikasta tms.
Harvemmin kukaan tästä niinkään innostuu, luulevat lapselliseksi. :roll:

Miaka

Muiden innostaminen

Viesti Kirjoittaja Miaka » Su Tammi 01, 2006 20:38

Itse olen saanut yhden kaverini innostumaan lukemaan mangaa, muita ei ole kiinnostanut (eivät ymmärrä hyvän päälle). :? Ei kaveristani ole tullut yhtä "hullua" (olenko minä sitä :shock: ) fania kuin minusta, mutta kyllä aiheesta juttua irtoaa.

alava

Viesti Kirjoittaja alava » Su Tammi 01, 2006 21:50

Muiden innostamisen sijaan, muille tiedostaminen kuulostaisi tuottavalta vaihtoehdolta. Ainakin allekirjoittanut näkee punaista, jos joku rupeaa edes hitusen tuputtamaan jotakin asiaa. Eri asia on lyödä Anime-lehti käteen ja jättää asia siihen. Näin esimerkiksi toimittiin ainakin Pelaaja-lehden lukijoiden kanssa, heille tuli Pelaajan kylkiäisenä aikoinaan Anime-lehti.

Ystäväni erehtyi kerran vuosia sitten puhumaan animesta ja näin jälkeen päin ajateltuna selvästi vitsinä näytti pienen pätkän jostain jaksosta. Koulupukuun sonnustautuneet tytöt taistelivat, paljon kirkkaita värejä ja paljon erikoista puhetta. Asiasta mitään tietämättömälle tuollainen oli liikaa ja kuva animesta vääristyi vuosiksi. Vuosia myöhemmin sain tietää katsoneeni koko lapsuuteni animea, tosin silloin ne olivat lasten piirroselokuvia. Tämän tiedon jälkeen kaivoin tietoja vanhoista sarjoista ja nyt olen muutaman sarjan ehkä liiankin innokas ystävä.

En kuitenkaan erehdy puhumaan kyseisistä sarjoista animesta mitään tietämättömille, koska se on varmasti lähes poikkeuksetta hyödytöntä. Kyllä se minunkin korviini kuulostaa hieman erikoiselta, että lastenpiirroselokuva on yksi suosikeistani. Aikoinaan suosikki sarjastani julkaistiin muutama jakso Suomessa VHS-kasetilla, ikäsuositus taisi olla +7. Sarjasta on kuitenkin mukava puhua muiden animesta kiinnostuneiden kanssa.

Eri medioista on mielenkiintoista ja mukavaa lukea erilaisia kirjoituksia animesta. Tälläistä kirjoittamista pidän tärkeänä, niissä harvoin käsketään tai edes suositellaan tarttumaan animeen. Kerrotaan vain mitä se on ja miten harrastajat asiaan suhtautuvat. Jokainen saa itse mielessään miettiä haluaako tutustua animeen ja mahdollisesti myös harrastustoimintaan.

nerya

Viesti Kirjoittaja nerya » To Tammi 05, 2006 12:24

suunnilleen kolme kamuuni oon saanu hurahtaan mangaan. mulla oli niitä mangapokkareita sillon pari, ja sitte supsittelin yhtö kamuuni lukeen jonku pokkariestani ja jäi sitte seki heti koukkuun. :wink: nykyään seki lukee ainaki paria rumiko takahashin sarjaa innolla. :D ja sitte olaan kahestaa keskusteltu mangasta nii pari muuta jäi sitte koukkuun. nyt meillä on pikku porukka joitten kaa puhuu mangasta.... :mrgreen:

Val-chan

Viesti Kirjoittaja Val-chan » To Tammi 05, 2006 12:48

Pikkuveljeni olen saanut lukemaan ranmaa, mutta sen enempää hän ei ole suostunut lukemaan. Yhtä kaveriani olen myös yrittänyt saada innostumaan, mutta luettuaan pari pokkaria, hän totesi mangan olevan ihan hyvää mutta ei kuitenkaan hänen juttunsa. Kukaan kaverini ei ole, eikä edes halua tulla yhtä suureksi faniksi kuin minä olen^^
Muistakaa, että wc-ankka on hurjimmillaan juuri tähän aikaan vuodesta.

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Su Tammi 08, 2006 22:25

Kaksi ystävääni olen.Suosittelin heille Ranmaa ja he pyysivät minulta lainaan niitä.Parin viikon päästä kun olin antanut jo kaikki Ranmani lainaan he kysyivät mitää muuta minulla on :D
Nykyään he ovat jo kunnon manga ja anime faneja.

kerewin

Viesti Kirjoittaja kerewin » Ma Tammi 09, 2006 11:38

Täytyy ihan ylpeänä ilmoittaa, että vuoden, parin mittainen animen tuputtaminen on kantanut hedelmää. Aluksi jonkin verran nihkeästi animeen suhtautuvasta ystäväpiiristäni on pikkuhiljaa kuoriutunut kaksi mizyakin ja azumanga daiohin ystävää. Juuri eilen illalla tuputin heille 3 jaksoa azua pakkokatseluna. Se osottautui wltaisaksi hitiksi, ja tulemme muina iltoina katsomaan koko boksin läpi.
There is always the Great Carrot Monster.

Mimi_

Viesti Kirjoittaja Mimi_ » Ma Maalis 06, 2006 17:31

Pikkuveli tykkää dragonballista ja, kiitos minun, nykyään myös one piecestä. Parhaalla ystävälleni lainasin jotain mangaa, mut se ei pidä mangasta tai animesta yhtään enkä mä ala kellekään mitään tuputtamaan.

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » Ma Maalis 06, 2006 17:54

jos tylsyyteni pauloissa joskus tuijotan InuYasha animea videolta, ja ruutuun ryntää Jaken, jää pikkuveljeni katsomaan ne kohdat. (Se huudahtaa "Hei, Jake!" ^^)

ei se muuten ole innostunut.
Pörrölonkero.

Canti

Viesti Kirjoittaja Canti » Ma Maalis 06, 2006 18:04

JeJ käännytystä!
Kyllä tätä on jo muutaman vuoden ajan tullut harrastettua. Valitettavasti vastus on ollut kova: kaverini ovat paatuneita yhteiskunnasta vieraantuneita kriminaaleja, vailla omaatuntoa tai sääliä (toisin sanoen ne ei tykänny mangasta eikä animesta). MUTTA näin se voitto tuntuu makeammalta, lopultakin parin kolmen vuoden aktiivisen, lähes päivittäisen miekkalähetyksen lopputulos oli että kaverini Kenshiniä porttihuumeenaan kiinnostui mangasta ja animesta. Sittemmin olen päässyt vihdoin siivelle, kun kaverini ostaa nykyään puolestani kenshinit joita sitten lainailen. Sittemmin olen saanut parin muun sarjan lisäksi käännytettyä hänet Fate stay nightin ihmeellistäkin ihmeellisemmän maailman puoleen. Lisäksi sain hänestä vastuksen Lyceen Type-moon korttipeliin, kun tilasin pari aloituspakkaa. CONVERTION SUCCESSFUL! Elämä hymyilee taas. :P
Muiden kavereiden kanssa ei VIELÄ ole vastaavaa onnea ole, mutta uskon yhä ihmeisiin. Nyt kun jostain saisin vielä jonkun pelaamaan kanssani Melty bloodia... (porukkaa värvätään)

Arashii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arashii » Ma Maalis 06, 2006 18:09

En varsinaisesti ole ketään faniuttanut, mutta kerronpa nyt kuitenkin.
Joskus viime vuoden keväällä ostin kaverini kanssa kaupungilla ollessani Ranma vol. 16 ja hän osti perässä. Sen jälkeen lainaili minulta Ranmaa, mutta tiesin alusta asti, että hän luki mAnGAA!!!11 vain siksi, että se oli niin cool. Esitti kovinkin tietäväistä, vaikka asia ei oikeesti kiinnostanut yhtään. Sen jälkeen olen yrittänyt pitää asiaa vähän omana tietonani. ._.
"Let's move the small talk off of me, please!"

namida

Viesti Kirjoittaja namida » Ma Maalis 06, 2006 19:12

En ole käännyttänyt oikeastaan kuin yhden ihmisen, serkkuni. Eikä sekään ollut pelkästään minun ansiotani. Tai siis, tämän serkkuni veli (eli serkkuni myös ;) ) lukee Dragon Ballia, joten hän oli luultavasti kertonut jotain tälle serkulleni. Ja sitten kun serkkuni näki hyllyssäni Ranmaa, niin hän innostui, nauroi ihan kippurassa joillekin jutuille ja aina luki uusimman osan. Nyt se on kyllä jäänyt vähemmälle, ei olla kyllä nähtykään pitkiin aikoihin. Ehkä pitäisi suositella jotain muitakin sarjoja serkulle :D

Tinde

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Maalis 06, 2006 22:48

En periaatteessa ole pahemmin ketään innostanut. Yritin saada parasta ystävääni tutustumaan mangaan tyrkkäämällä hänelle yhden Ranman. Istuimme sitten kirjastossa aika kauan, kun luin siellä itsekin yhden Conanin. Hän vain sanoi, ettei tykännyt ja siihen se jäi. Myöhemmin hän oli setänsä luona (kuulemma pahan luokan otaku) lukenut ranskaksi jotain mangaa, mutta ei ne häntä jaksaneet pahemmin kiinnostaa. Aion kyllä vielä tyrkyttää hänelle koko Forbidden dancen luettavaksi, kun me molemmat tanssimme niin ehkä voisin käyttää sitä pienenä aasinsiltana. ^^

Muutamaa valmiiksi mangasta tykkäävää kaveriani olen saanut tutustumaan uusiin sarjoihin ja innostanut heitä lukemaan enemmän. Esimerkiksi yksi kaverini luki vain Ranmaa noin puoli vuotta. Sitten suosittelin häntä lukemaan Conania ja TSK:ta. Nyt hän lukee myös englanniksi, osaksi minun kehotuksestani.

Pikkusiskoa yritin saada innostumaan. Hän on nähnyt Henkien kätkemän ja Liikkuvan linnan, ja tykkää niistä. Mangapuolelta annoin hänelle käteen Time Stranger Kyoko 1:sen. En tiedä vieläkään, että aikooko hän ikinä sitä lukea loppuun. Hän jumittaa vieläkin alkupuolella. :D Kyllä minä vielä hänestä teen manga -ja/tai animeharrastajan. :>

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”