Art Corner (postailkaa omia töitänne)

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Chubuken

Re: Art Corner (postailkaa omia töitänne)

Viesti Kirjoittaja Chubuken » Pe Loka 17, 2008 23:14

Ihmisparalla ole lomalla tekemistä, niin piirtämiseksihän se taas meni. :I Jälleen kerran DGM:n hahmoja, tällä kertaa Debitto ja Lero. Ärsyttää miten nuo piirustukseni ovat noin samanlaisia koko ajan... =_= Pitää alkaa yrittää jotain uutta vaihteeksi.

Tuota tehdessä tuli mieleen että se mahdollinen kilpailu voisi olla joku Halloween-aiheinen, mutta siihen on jo aika lyhyt varoitusaika joten tuskin sitten kuitenkaan. Nojoo, anti olla. :p

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » La Loka 18, 2008 15:49

Tykkään kuvasta, hyvä ilme! :D Ei Halloween huono oi aiheeksi, mutta vois rajata osallistujia hieman ja ajasta samaa mieltä.
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Su Loka 19, 2008 15:40

Pistetään aiheeksi laskiainen niin ei tule kiire! :twisted:
No ei... ehdotan aiheeksi jotakin ikuista ja simppeliä, niin kuin vaikka "musiikki". Sille voisi rajata ajaksi jonkun puolitoista kuukautta tai minkä vain. :D Musiikki on minun ehdotukseni, siitä aiheesta saisi aikaan vaikka mitä, harrasti sitten shojon tai shonenin kaltaista piirtämistä :wink:
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

Yolko

Viesti Kirjoittaja Yolko » Su Loka 19, 2008 16:03

Piirustuskilpailu olisi kyllä hienoa nähdä, osallistuakin voisi ihan vain sen takia että saisi jotain aikaan ja että olisi valmis aihe mistä piirtää. *o* Ja ehkä saisin työn sitten kerrankin tehtyä huolella ihan vain sen takia että se on johonkin tiettyyn tarkoitukseen, edelleen työni olisivat luultavasti hienompia jos oikeasti tekisin ne huolella ja aivan loppuun asti. Mutta siis, kilpailu juu.. Järjestelyitä en jaksa edes miettiä [ongelmakohtia varmaan löytyisi monta], mutta ideavaiheessa ajatus on kyllä mukava. Musiikki tosiaan olisi paljon sisälleen sulkeva aihe ja kun lähestulkoon jokaisen elämään musiikkia jollain tavalla sisältyy, se ei todellakaan olisi syrjivä aihe, eikä kyllä monimutkainenkaan. Minä annan ääneni sille jos joskus kilpailu tapahtuu. o/ Ja tästähän päästään ihanan aasinsillan kautta uusimpaan työhöni, joka jälleen kerran syntyi musiikin ja tietyn kappaleen inspiroimana. 8'DD
|The Trigger of Innocence| Prahassa ollessani kuuntelin mp3-soitintani ja satunnaistoistolla eksyin kuuntelemaan erittäin loistavaa ja inspiroivaa kappaletta, jota en ainakaan muistanut ikinä kuunnelleeni. [Kaverini lähetti minulle yli 50 kappaletta sisältävän pelin soundtrackin, laitoin osan kappaleista soittimeen ihan vain saadakseni uutta musiikkia sinne] Se tulikin kuunneltua sitten parin päivän aikana varmaan monia kymmeniä kertoja ja tein tuon kuvan sen inspiroimana. Yritin saada kappaleen tunnelman siihen ja koneella laitoin vielä taustalle sanat, joista hain myös inspiraatiota kuvaan. Ai niin ja myös lintuja yhdestä valokuvastani. Joohh, en selitä enempää, antaa kuvan puhua puolestaan. Ei se nyt ehkä niin hieno ole kun voisi kuulla, mutta teidän mielipiteitänne haluaisin kuulla. Ja kuvat alta descriptionista löytyy linkki kappaleeseen, sen voi kuunnella jos jaksaa tunnelman onnistumista arvioida.
"Mihi!"
Spoiler: リンックス
Mah AMVs Teh Arts [DA profile]

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Loka 19, 2008 17:16

En olekaan vähään aikaan kirjoitellut tänne mitään saatikka postannut omia töitäni. Uusia töitä onkin kasaantunut tänne aikamoinen määrä, enkä siksi ala nyt jokaiseen yksitellen kommentoimaan. Siinähän menisi koko päivä :''D Kaikki kuvaset olen kyllä läpi katsastellut sitä mukaa kun niitä olette postailleet, ja hienoja ovat olleet!

Piirustuskisakin kuulostaa ihan ok idealta. En vain oikein tiedä, millä systeemillä tuon äänestyksen (oletan siis että voittaja näin valittaisiin?) meinasitte hoitaa.. Etenkin jos osannottajia on hirveä määrä. Ja mitä voittaja sitten saisi? Mainetta ja kunniaako? ^__^"
Toisaalta en ehkä näe sen suurempaa syytä alkaa kisailemaan töillä. Pikemminkin jokin haaste kuten "piirrä kuva aiheesta musiikki" voisi toimia paremmin. Otettaisiin käyttöön jonkinlainen deadline ja sen päätyttyä porukka sitten postailisi tänne kyseisestä aiheesta tekemänsä työn pienen selostuksen kera, ja sitten yhdessä porukalla arvioisimme niitä. Tällainen kävi itselleni mielessä sen sijaan, että kisattaisiin siitä, kenen työ on "paras".

............................
Keskeneräisiä töitä kasaantuu itselleni entisestään, mutta viime yönä sain vihdoin valmiiksi kuvan, jota käytän ylioppilaskutsukorteissani (valmistun siis joulukuussa). Tässäpä tämä. Juu, eli lakkipäinen jänisotus (sillä kanit = rakkaus). Ja vähän jotain lyyrankaltaista taustalla sekä sinivalkeaa, sillä lakkiaiset ovat hyvinkin lähellä Itsenäisyyspäivää. Työssä on käytetty peitevärejä, copiceja sekä Derwentin coloursofteja.

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ma Loka 20, 2008 19:59

Niin no, itsellä oli mielessä että valkattaisiin muutama tuomari, yksi arvioisi teknistä toteutusta, toinen ideallista puolta, ja kolmas ois niinku kaikkitietävä päätuomari, laskisi pisteet yhteen ja voisi halutessaan nostaa tai laskea arvosanaa hieman, vaikkapa puoli pistettä korkeintaan. Toisaalta jollei tuomareita löydy, ei äänestyskään niin kamala homma ois, toki se työtä teettäis mutta kun kerätään teokset yhteen postiin vaikkapa, ja jos porukka selkeästi ilmaisee että ketä äänestää... Ja maine ja kunniahan maistuu kaikille? ;D Mielipiteitä toki pitää sanoa, kuten Hibine teki, mutta itse kyl haluisin et voittajakin päätettäis. Ja mitens tuo musiikki-aihe sitten, otetaan esimerkki:

*kuuntelee Metallican biisiä "Fight Fire With Fire"* No jopas, piiränkin jotku hyypät heittelemään toisiaan tulitikuilla!!1

Kävisikö tuo vaikkapa? Ja deadline, mun mielestä vaikkapa kuukausi riittäis, siinä ajassa tekee useammankin kuvan jos haluaa.

Mun mielestä todella hyvin piirretty kani muuten. =)
Kill ´em all, baby!

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ma Loka 20, 2008 21:50

[Böö!]

Nyt kun sain huomionne, niin toteampa ovelasti jotakin. Taiteilijoita mellestää mukavasti näillä foorumeilla ja kuten on joskus jo todettukin, niin olisi täysin mahdollista avata heille/teille täysin oma hiekkalaatikkonsa piirtelyistä keskustelua ja töiden esittelyä varten. Ei siis suinkaan ole pakko jumittua tähän yhteen ketjuun. Eli kokonaan oma "taidealue" tuonne erikoistuneisiin alueisiin. Se vaatii teistä vain sen innokkaan porukan, joka tahtoo moisen alueen perustaa ja sitä vetää. Jos tunnette, että aika on jo kypsä, niin saa viskoa vaikka yv:tä minun suuntaani.

Ja piirustuskilpailut on hieno idea tottakai ^^
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

aurea

Viesti Kirjoittaja aurea » Ti Loka 21, 2008 00:21

Kiinnostusta alueen perustamiseen löytyy ainakin täältä ja aikaa minulla on kun netissä kohtuullisesti roikun.
Kilpailun (kilpailujen?) järjestämistä myös kannatan, ja voisin vaikka mahdollisuuksien mukaan mangaa laittaa palkinnoksi jos asiat saadaan järjestettyä ja säännöt sovittua. Tuomaroinnista en sitten tiedä, kun mieluummin olen kilpailija ja niin varmasti moni muukin joten äänestys olisi varmasti paras ratkaisu. Tai tietysti jos tuomareita löytyisi vaikka viisi henkeä, ja kukin arvioisi työt erikseen ja paras keskiarvo voittaa, mutta menisi varmaan touhu turhan suljetuksi? Tosin kuten jo mainittukin niin äänestyskin voi olla vaikeaa jos töitä tulee oikea tulva.
Ja teema/ aihe on tosiaan hyvä olla tai tulee muuten varmasti kirjavia töitä ja arviointi/valinta vaikeutuu. Pitäisikö välineitäkin miettiä, eli tehdäänkö työ perinteisesti vai sallitaanko photoshoppia (kaikilla ei mahdollisuutta, olettaisin). Meneekö liian vakavaksi jos työvälineitä aletaan rajaamaan (miten vaikuttaa osallistumiseen)?

No joka tapauksessa, osallistun mielelläni järjestelyihin ja vetämiseen jos jollakulla muillakin on kiinnostusta porukan muodostamiseen, ja luulisin että on? Voi näitä sitten pohtia.

Ja tosiaan, kaunis kani työ Hibinellä. Ja hyviä, persoonallisia töitä muillakin. :)

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ti Loka 21, 2008 00:45

Hyviä pointteja kyllä. Ilmeisesti äänestys ois paras ratkaisu, kyllä se järjestymään saadaan, luulisin... Toisaalta tuo välineiden rajaus, kaikki sitten taas eivät saa mitään aikaan perinteisin keinoin. Kummallakin säväyttää jos osaa, eli ei se siitä ole kiinni mun nähdäkseni. Ja deluusiolle, itse ainakin oisin tuohon porukkaan tulossa.
Kill ´em all, baby!

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ti Loka 21, 2008 14:58

Furinji kirjoitti:[Böö!]

Nyt kun sain huomionne, niin toteampa ovelasti jotakin. Taiteilijoita mellestää mukavasti näillä foorumeilla ja kuten on joskus jo todettukin, niin olisi täysin mahdollista avata heille/teille täysin oma hiekkalaatikkonsa piirtelyistä keskustelua ja töiden esittelyä varten. Ei siis suinkaan ole pakko jumittua tähän yhteen ketjuun. Eli kokonaan oma "taidealue" tuonne erikoistuneisiin alueisiin. Se vaatii teistä vain sen innokkaan porukan, joka tahtoo moisen alueen perustaa ja sitä vetää. Jos tunnette, että aika on jo kypsä, niin saa viskoa vaikka yv:tä minun suuntaani.

Ja piirustuskilpailut on hieno idea tottakai ^^
Nonniiin! Jos meille taiteilijoille ihan oma pieni nurkkaus perustettaisiin, niin vallan hienoahan se olisi! Eli käytän tilaisuutta hyväkseni ja otan ehdottomasti yhteyttä pääjehuihin :wink:

Piirustuskilpailu tosiaan onnistuisi paremmin, jos taitelijoille olisi tuo oma laatikkonsa. Näin saataisiin nämä taidejutskatkin vähän paremmin järjetykseen, ja voisimme sitten tehdä uuden aiheen piirustuskilvalle sen sijaan, että tunkisimme kilpailutyöt tänne ja hoitaisimme koko höskän samaisen "Art Corner"-aiheen alla. Mielestäni piirtustukilpa siis ihan edellyttäisi sitä, että taiteelle olisi oma alueensa foorumilla.
Miten sitten kilpailun voittaja valitaan, siitä täytyy vielä porukalla keskustella. Ihan perinteinen äänestysgallupikin toimii, jos osannottajia ei ole törkeä määrä - TAI sitten yksinkertaisesti pidämme osallistujamäärän rajallisena, tämäkin on mahdollista ja jossain määrin ihan järkevääkin. Toinen mahdollisuus voisi tietenkin olla, että yksi äänetön vastaanottaa yv:llä muiden äänet ja pitää niistä lukua. Tämä tosin menee hieman monimutkaisemmaksi, mutta itse voisin kyseiseen hommaan ryhtyäkin, jos tarvetta on. Eli vetämään tätä kilpaa voisin hyvinkin alkaa, ei ole niin välttis sen oman osallistumisen kanssa. Tuomarointia taas en kannata, sillä se menisi liian suljetuksi hommaksi. Ja ketkä täällä ovat sellaisia, jotka osaisivat arvostella toisten töitä tuosta vaan niin ammattimaisesti? No ei varmaankaan turhan moni.
Aihe/teema toki pidetään rajallisena, ettei homma luisu käsistä. Työvälineiden rajallisuuttakin pitäisin ihan hyvänä lisänä, mutta näin alussa ainakin minun puolestani työt saa tehdä millä tekniikalla tahansa. Ehkä sitten tulevaisuutta ajatellen voisimme rajata kilpailun esmes mustavalkoisiin töihin tai vaikkapa sarjispätkiin tms. Palkinnoista pitää vielä jutustaa erikseen jahka saadaan hommaa etiäpäin.

Ja kiitokset Revylle ja deluusiolle kommenteista.
Revy: Pitääthän niitä pupusia osata piirtää, kun kerta niitä tässä ympärillä on pyörinyt jo monen vuoden ajan lemmikeinä ^^"

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Ti Loka 21, 2008 15:51

Todellakin, olisi mukava tietää kuinka paljon porukkaa on n. alustavasti tulossa mukaan piirustuskisaan. Se ehkä auttaisi esim. äänestysmahdollisuuksien ja muiden selvittämisissä. :!: Ehdotan, että piirustusvälineitä ei rajata, sillä jokainen on varmasti hyvä omalla sarallaan, eikä käsin tai vaikka koneella piirtäminen välttämättä suju kaikilta yhtä lailla. Olisi reilua antaa kaikkien pistää parastaan!! 8)

Sitten muihin tunnelmiin, koska SAIN SKANNERIN! never been so happy<3 :D Postailen kuvia, jotka ovat kärsineet huonosta laadusta!

http://riinapuri.deviantart.com/art/Underwater-78290982 <----Underwater

http://riinapuri.deviantart.com/art/Stars-81796783 <----Stars

http://riinapuri.deviantart.com/art/Vacation-85345865 <----Vacation

http://riinapuri.deviantart.com/art/Sora-Night-87140305 <----Sora - Night

http://riinapuri.deviantart.com/art/Doi ... g-89551721 <----Doing some Shopping

http://riinapuri.deviantart.com/art/Fairy-Tale-92180114 <----Fairytale

http://riinapuri.deviantart.com/art/Hea ... c-92180917 <----Hear the Music

http://riinapuri.deviantart.com/art/Com ... s-99324594 <----Comic Characters

http://riinapuri.deviantart.com/art/Sya ... -101304873 <----Syaoran - Waiting

http://riinapuri.deviantart.com/art/67- ... -101307938 <----67% Candyholic

http://riinapuri.deviantart.com/art/Mot ... -101309393 <----Mother Nature

http://riinapuri.deviantart.com/art/Sacrifice-101311342 <----Sacrifice

http://riinapuri.deviantart.com/art/Rainbow-101350756 <----Rainbow

Huh, niitä löytyikin :| Saa kommentoida! :twisted:
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ti Loka 21, 2008 16:36

Hibine kirjoitti:Ihan perinteinen äänestysgallupikin toimii, jos osannottajia ei ole törkeä määrä - TAI sitten yksinkertaisesti pidämme osallistujamäärän rajallisena, tämäkin on mahdollista ja jossain määrin ihan järkevääkin. Toinen mahdollisuus voisi tietenkin olla, että yksi äänetön vastaanottaa yv:llä muiden äänet ja pitää niistä lukua. Tämä tosin menee hieman monimutkaisemmaksi, mutta itse voisin kyseiseen hommaan ryhtyäkin, jos tarvetta on. Eli vetämään tätä kilpaa voisin hyvinkin alkaa, ei ole niin välttis sen oman osallistumisen kanssa. Tuomarointia taas en kannata, sillä se menisi liian suljetuksi hommaksi. Ja ketkä täällä ovat sellaisia, jotka osaisivat arvostella toisten töitä tuosta vaan niin ammattimaisesti? No ei varmaankaan turhan moni.
Aihe/teema toki pidetään rajallisena, ettei homma luisu käsistä. Työvälineiden rajallisuuttakin pitäisin ihan hyvänä lisänä, mutta näin alussa ainakin minun puolestani työt saa tehdä millä tekniikalla tahansa. Ehkä sitten tulevaisuutta ajatellen voisimme rajata kilpailun esmes mustavalkoisiin töihin tai vaikkapa sarjispätkiin tms. Palkinnoista pitää vielä jutustaa erikseen jahka saadaan hommaa etiäpäin.
Äänestyksen kannalla minäkin loppupeleissä... Voi olla totta että toi tuomarointi menis plörinäks, mutta toisaalta, tuomarit ois samat kaikille silti, vaikka oisivatkin taidottomia. Mut ei, äänestys pitää olla. Välineet, aika paha rajata vaikkapa perinteisiin, koska vaikkapa minä en edes omista kunnon settiä puuvärejä. xD Ja tuskin olen ainoa. Ja kylhän noita digitaalisia teoksia tekee vaikka (ilmaisella) GIMPillä, itsekkin käyttänyt sitä ja tosi hyvä kyllä. Lähinnä lienee kokemattomuus jos on tehnyt aina perinteisesti. Mutta tosissaan, itse en rajaisi. Noh, entäs aiheen rajaus. Mun mielestä riittäis se että pitäydyttäisiin jonkunlaisessa anime/manga-hengessä, mutta muuten en itse rajaisi. Tuskin tuo homma tuosta mihenkään luisuu. Eli mulle riittäisi se että porukka piirtäis jonkunlaisia ihmisen näköisiä tekeleitä. Just vaikka tuo musiikki, jonkulla voi heti olla pää täynnä ideoita, jonkulla ei lainkaan. Ja jonkun mielestä siihen kelpaava teos ei toisen mielestä kelpaa. Ja jos se sitten pitäisi perustella, siihenkin voi latoa mitä vaan soopaa. Eli melkein täytyis rajata hiton tarkkaan tai sitten ei rajattais enempää. Toki myöhemmin voitaisin pitää uudet kisat jos saadaan ekat tehtyä, silloin piirrettäis vaikka elukoita sitten. :D Ei tätä mun ehdoilla tietenkään tehdä vaikka mun idea alkuun olikin, sanon vaan mietteitäni tässä...

Chiamelle, myönnän heti etten katsonut kaikkia... :D Mutta mitä katsoin, sulavat linetykset kyllä, ja kaunis, siisti väritys. ^__^
Kill ´em all, baby!

Jope-san

Viesti Kirjoittaja Jope-san » Ti Loka 21, 2008 17:57

Voisipa tuohon itekkin osallistua jos semmonen olisi tulossa.
Tuossa voisi jonkinlainen raati joka karsii 10 parasta joista paras valitaan äänestämällä.

EDIT:

Mjoo tein testi sivun mun sarjastani. Lukekaa enempi tietoa DAssa
http://jope-san.deviantart.com/art/Test ... -101442068

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ke Loka 22, 2008 17:06

en lomalla jaksanut piirtää oikein mitään. nukuin taas paljon, matkustekin, leikin kissojen ja pikkupoikien kanssa ja pelailin Romancing Sagaa.
sitten töhersin lyijykynällä samalla kun odottelin sivujen latautuvan (riepulassa on aina hidas netti!) ja ajanvietteeksi...
http://img517.imageshack.us/img517/3736 ... hinar2.jpg siinä on jotain poikien päitä. en tiedä miksi piirsin ne, mutta niistä tuli jotenkin Oofurimaisia (vaikkei ollut edes tarkoitus)
http://img158.imageshack.us/img158/4520/dikchanaw4.jpg ja siinä sitten Dirty Hyena -sarjikseni toinen päähenkilö Dinakesoa Gaiss (Dik-chan). hän on siis hyenatyttönen. tuossa kuvassa noin 16-vuotias ja naurettavan yksinkertaisessa ensimmäisessä koulupuvussaan (hame ei tosin oikeasti ole noin läpinäkyvä. se on vaan taiteellista vapautta!) olen piirtänyt hahmoa ala-asteelta lähtien ja se on kokenut aika suuria muutoksia. ainoastaan pitkät, valkeat hiukset ja nuo korvat ovat säilyneet hahmon ensimmäisestä "ihmisolentoversiosta" melko samanlaisina (alun perin tämä hahmo oli oikeasti hyeena, mutta siihen aikaan piirsinkin suurimmaksi osaksi vain koiria...)
löytyisipä vielä energiaa aloittaa se sarjis oikeasti...uimahallissa käynti voisi virkistää...
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Jope-san

Viesti Kirjoittaja Jope-san » Ke Loka 22, 2008 18:57

Tein uuden version edellistestä. Taustaa hieman lisätty ja muutama yksityiskohta lisätty.

http://jope-san.deviantart.com/art/Test ... -101442068

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”