Huomautuksia vanhemmilta kun ostat

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Demoniruhtinas

Re: Huomautuksia vanhemmilta kun ostat

Viesti Kirjoittaja Demoniruhtinas » Ke Marras 10, 2010 16:14

Isää ei voisi vähempää kiinnostaa manga, mutta ymmärtää kyllä, että pidän niistä. Äiti suhtautuu ihan hyvin :D Äiti ymmärtää koko ajan enemmän ja enemmän mangasta ja ymmärtää niiden viehätyksen. Cosplaysta ei kumpikaan kyllä ymmärrä. Tosin äiti auttoi minua tekemään yhden puvunkin!! Mutta sitten kuin aloin tekemään toista (äiti sanoi, etten saa leikata mitään ilman kaavoja :? ), niin äiti mutisi jotain sinneppäin kuin: "Tarttetko sie toista tommosta...?" Hoh hoijaa... Kyllä tämä tästä.
Viimeksi muokannut Demoniruhtinas, To Loka 27, 2011 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ke Marras 10, 2010 23:16

Nykyään tuo huomauttelu on jäänyt historiaan, koska en enää juuri vastaostettuja pokkareita lue. Aika harvoin itse asiassa ostelen mangaa, tai siis siinä suhteessa harvoin kun vertaa siihen, mitä se ostelu aiemmin on ollut.

Yotsu

Viesti Kirjoittaja Yotsu » Ma Marras 22, 2010 22:37

ny menee vähä offtopiciks mut kerran mun Äitini meni ja katsoi sinne mangahyllylle ja nappasi tietenkin jonkun poikarakkaustarinan ja sano et: huhhuh, voisit kyl käyttää rahas mielummi aku-ankkoihi...
...
miksemme trolleja uskoisi, koska ne kusipääthän tietävät kaikesta kaiken,
huomatkaa vesiputouksen lailla valuva sarkasmi.
...

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ti Marras 23, 2010 10:26

Noh huomauttelihan se vielä silloin kun niistä kasoista erotti että sinne on uuttakin tullut XD nykyään jos sinne muutaman pokkarin kuljettaa niin ei sitä huomaa niistä muista sadoista :P

Mutta ei kovin pidä muutenkaan, mutta perusideana on se "itseppähän käytät rahasi mihin haluat, kadut sitten myöhemmiN"
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Ti Marras 23, 2010 17:28

Äiti pitää tätä aivan turhanpäiväisenä höpötyksenä, mutta isäni on töissä sangatsu mangalla ja ymmärtää jutun juonen :) MInusta olisii mukava jos kaikilla olisi edes toinen vanhemmista mangan puolella, kuten itselläni on.
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ti Marras 23, 2010 20:23

Olen alkanut ostaa mangaa vasta muutettuani pois kotoa, ja koska vanhempani ovat tottuneet mangaintooni, he eivät kommentoi ostamistani (nyökyttelevät vain päätään "juu juu"-tyyliin jos hehkutan miten edullisesti sain jotain).

Kumpikaan vanhemmistani ei siis ole mangavastainen, mutta äidin asenne on vähän sellainen "omituinen harrastus toikin, no tehköön mitä likka lystää kun isoveljensäkin geokätköilee". Isä taas on kiinnostuneempi aiheesta, ja olen jopa luetuttanut mm. Full Metal Alchemistia, One Piecea, Yotsubaa ja koko Death Note -sarjan hänellä (piti kaikista muista paitsi One Piecesta, kuulemma ei pidä siitä että väkivallasta tehdään huumoria). Yleisesti ottaen isä tuntuu muutenkin olevan kiinnostuneempi kirja- sunmuuharrastuksistani kuin äiti; äiti ei ole niinkään kirjallisuusihmisiä noin ylipäätään, sarjakuvista puhumattakaan.

Mehevämpää voisi olla kommentoida sitä, mitä he tuumivat kun aikoinaan lainailin mangaa kirjastosta (aika samaan kategoriaan menevä asia, eikö?). Ei siitä mitään isoa skenaariota ollut muuten, paitsi silloin kun unohduin kirjastoon lukemaan jotain tai kun en halunnut ajaa autoa, kun halusin aloittaa jonkin pokkarin lukemisen :D Äitini on aika harvoin avannut lainaamiani pokkareita, kerran hän taisi avata Inuyashan keskellä veristä taistelukohtausta. Kommentti oli erityisen sarkastinen "no onpas söpöä". Sivuhuomautuksena vielä se, että äitini tapaa nimitellä kaikkia piirtämiäni fantasiaolentoja (ja jopa ei-fantasiaolentoja) "tupsukorviksi", tarkoittaa siis oikeasti "suippokorvaa" mutta tollaiseksi on vääntynyt.
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Bloodleaf

Viesti Kirjoittaja Bloodleaf » Su Marras 28, 2010 23:46

Omilla rahoillani mangaa ja animea ostelen, joten hirveästi kommenttia ei tule. Isäni lukee sarjakuvia jonkin verran itsekin, mutta osaa silti aina välillä kysyä että "oletkos jo tässä kuussa ostellut yli varojesi". Äiti taasen ostaa joskus lahjaksikin =)

Yotsu

Viesti Kirjoittaja Yotsu » La Tammi 29, 2011 21:58

mun vanhemmat ei huomauta mun rahankäytöstäni kunhan raja pysyy mun omissa rahoissa ja niiden ei tarvitse sekaantua, vaikka kyllä joskus kun mennään suurempaan ruokakauppaan niin ilmotan äidilleni että haluun tän, tai että kaveri suositteli, sitten se sanoo et mun täytyy sit maksaa takaisin ja kotona se ei muista siitä siitä mitään:D mutta mun vanhemmat pitää mun manga ja animeharrastuksestani, eikä mun fanartistakaan mitään huomauteta:D ainoastaan silloin sain huutoa kun ''pakotin'' vanhemmat tilaamaan mun kaverin synttärilahjan mun puolesta xD maksoin kyllä takasin mutta mutinaa tuli.
...
miksemme trolleja uskoisi, koska ne kusipääthän tietävät kaikesta kaiken,
huomatkaa vesiputouksen lailla valuva sarkasmi.
...

Saimaanvuohi

Viesti Kirjoittaja Saimaanvuohi » Su Tammi 30, 2011 14:10

Vanhempani sanovat että hyvä kun luen jotain, mutta sitten ne on taas huomautellu että mitä mä luen. Joo, ostin kerran Fullmetal Alchemist nro 26:sen sekä Hellsing nro 1:sen ja äiti kävi tietty lukemaan molemmat, kun olin poissa (mrrrrr....ei toisten mangoihin saa luvatta koskea).
Äiti kommentoi sitä väkivaltaseks ja mun ikäisille sopimattomaks...siitä kehkeyty sitten aikamoinen tappelu mangan hyödystäkin. Sama juttu kävi, kun ostin Hellsing Ultimate Dvd:n Osa 3:sen...
Meinas uhkailla et takavarikoi ne ja antaa sit vasta takasin kun täytän 18...noh, onneks selviytysin. Ovat molemmat mangat vieläki omalla hyllyllä paikallaan ja lisäähän olen jatkossakin ostanut saman aiheen mangoja ^^

Haruhi<3

Viesti Kirjoittaja Haruhi<3 » Su Tammi 30, 2011 19:19

Mun äitini kysyi multa juuri tänään että onko mun synttäreillä saamista rahoista (jotain 200 euroo) yhtään jäljellä. Ja ei ole... :oops: Sitte äippä kysyi että mihin ne kaikki on menny ja mä vastasin vaan että: "Mangoihin... :) "

CissyDella

Viesti Kirjoittaja CissyDella » Su Tammi 30, 2011 22:05

No tota tota... Onhan sitä vähän sanomista tullu... :D Rahaa menee cosplayhin ja porukat ei ymmärrä koko jutusta mitään. Iskäkin kysyy vaan: "Miksi pitää yrittää koko ajan oll amuuta kuin on?" :D
Resident Evil <3

LollipopFactory

Viesti Kirjoittaja LollipopFactory » Su Tammi 30, 2011 23:18

Olihan noita ennen, kun vielä viikkorahoilla eleltiin, mutta nyt kun omilla, työllähankkimilla rahoilla niitä ostelee niin eipö niillä ole siihen sanomista ;)
CissyDella kirjoitti:No tota tota... Onhan sitä vähän sanomista tullu... :D Rahaa menee cosplayhin ja porukat ei ymmärrä koko jutusta mitään. Iskäkin kysyy vaan: "Miksi pitää yrittää koko ajan oll amuuta kuin on?" :D
Vinkkinä minun vanhempiin tepsi samallaisessa tilanteessa maininta siitä, että oppii ymmärtämään paremmin erilaisia ihmisiä ja näin olemaan suvaitsevaisempi :D
We can climb up on the roof top when it gets dark, and shout the names of all our lovers to the beat of our hearts.
And we can smash out all the windows under the moon, but will it save us from the weight of growing up too soon?

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » Ke Helmi 02, 2011 21:48

Ihme ja kumma, vanhempani eivät tunnu älyävän sitä että käytän suurimman osan rahoistani mangaan ja mangakokoelmani vaan kasvaa ja kasvaa :D Luulevat rahani kuluvan ruokaan ja muuhun. Olen kyllä maininnut kuinka paljon yksi mangapokkari maksaa, mutta eivät ole siitä mitään negatiivista sanoneet :P Mutta yritän vähän rajoittaa tuota ostamista, kirppiksilläkin näkee mangaa paljon halvemmalla, mitä tavallisesta kaupasta saisi.
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

moe_majokkofan95

Viesti Kirjoittaja moe_majokkofan95 » To Joulu 08, 2011 23:35

Eipä äiti ja isä välit ollenkaan kun ostan mangaa. Aina isommassakin kaupungissa kysyvät että "haluutko käydä kattoo niitä sun kirjoja". Viimeksi kun tuli paketti ulkomailta äiti tuli kattoo mitä olin tilannut ja sit sano vaan et "tilasit taas niitä sun kirjojas". Coneihin mentäessä äiti aina sanoo et "jos siellä on jotain kivaa niin osta se niin ei sitten myöhemmin harmita". Isäkään ei välitä et mihin rahani käytän, kunhan maksan kaiken aina ite. On se mukavaa kun vanhemmat ymmärtävät harrastuksen päälle.
Moemössö, mitä muuta ihminen voisi tarvita.
AniDB

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Pe Joulu 09, 2011 15:11

Kivoja vanhempia kyl ihmisillä kun eivät välitä.

Oma äiteni on jo kyllästymiseen päin mangojeni kanssa : D Aina, kun huomaa, että olen ostanut uuden pokkarin, kuuluu tyyliin "Noniin, nyt sitten rauhotut jo noiden ostamisen kanssa, eiköhän sulla ole jo ihan tarpeeks" tai "Seuraavan ostat kyllä vasta puolen vuoden päästä". Äiteni ei ymmärrä hirveästi keräilyn päälle, joten tuskin auttaisi sanoa vastaan, etten voi jättää jonkun sarjan keruuta kesken.
Coneistakin vanhempi sanoo että "älä sitte tuhlaa kaikkia rahojas siellä."

Kumma kyllä tuo vouhotus koskee vain ja ainoastaan mangoja, jos ostan esim. anime-dvd'n tai oheiskamaa (tai muuta japanijuttua), niin niitä lähinnä vaan "jaa semmosen sä ostit"-llaan.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”