Mikä anime/ manga tuotti pettymyksen?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

xCherry

Mikä anime/ manga tuotti pettymyksen?

Viesti Kirjoittaja xCherry » La Syys 10, 2005 14:32

Noh niin, eli siis, mikä manga/ anime jonka olet lukenut tai (ja) nähnyt tuotti sinulle pettymyksen? :mrgreen:

zenisu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zenisu » La Syys 10, 2005 16:30

Pita-ten. Ostin ensimmäisen volumen mutta sitä luettuani se tuntu liian söpöltä ja sokeriselta. Pitää kait yrittää lukea loppuun ja sitten sanoa lopullinen tuomio.
katsottua|kuunneltua|syötyä

“The wind... it's nice. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”
-Yuna

Hotsu

Viesti Kirjoittaja Hotsu » La Syys 10, 2005 16:35

Wedding Peach animena tuotti melko karvaan pettymyksen. Nääs, joskus öbaut vuosi sitten kuolasin kyseisen animen kuvien perään, ja muutamien videoclippien. Manga oli ihan kohtalaisen hyvä, varsinkin, kun se nyt sattui olemaan elämäni toinen manga mitä luin. :roll:

Mutta sitten, eräänä kohtalookkana päivänä, pääsin vihdoin katsomaan muutaman jakson WP animea, ja pian olin jo ihan että krooh pyyh. Liikaa täytejaksoja, ja muutenkin tylsä.

Ja ei ne transformaatiot ollutkaan niin hienoja. ;;___;

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » La Syys 10, 2005 16:41

Dr. Slump oli kyllä allekirjoittaneelle hienoinen pettymys. Olin odottanut huomattavasti anarkistisempaa ja vauhdikkaampaa menoa, mutta ainakin mangan ensimmäinen osa jäi mielestäni turhan kesyksi. Ehkäpä tuosta vielä toisen osan ostaa, jos vaikka Soppamies pystyisi nostamaan tunnelmaa, mutta jos meno jatkuu samanlaisena saa loput osat jäädä kaupan hyllylle.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » La Syys 10, 2005 16:51

Digi Charat animena. Oli saanut paljon kehuja ja sen intellektuaalista komiikkaa ylistettiin niin kovin. Tätä katsomalla ei sitten paremmin enää voi aikaansa tuhlata. Pheff~

Excel Saga mangana. Anime oli aivan hulvaton ja en malttanut saada alkuperäistä tarinaa tassuihini. Voihan sitä väittää, että oma vikani oli, kun odotukset olivat niin korkealla. Manga oli sekava ja tylsä, eikä osannut lainkaan ampua yhtä tyylikkäästi yli kuin anime.

Erityismaininnan saa Rayearth OAV. Plurgh~ (sietäisi saada kalliin pystin paperinohuista ja mahdollisimman epäuskottavista hahmoista)

Okei.. vielä lopuksi: The Vision of Escaflowne, shounen-manga.
Ruma. Ei voi muuta sanoa. Joka pirun toiseen kuvaruutuun piti änkeä vauhtiviivoja..

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Syys 10, 2005 17:25

the tourist kirjoitti:Pita-ten. Ostin ensimmäisen volumen mutta sitä luettuani se tuntu liian söpöltä ja sokeriselta. Pitää kait yrittää lukea loppuun ja sitten sanoa lopullinen tuomio.
Tee se. Pita Tenin manga ei ole ylisöpöä nähnytkään... anime kärsii siitä kyllä, mutta manga on itse asiassa Aivan Jotain Muuta. Alku hämää.

Mutta Initial D. Ehkä en ole vain tarpeeksi autoilufani. Tuntui vaan että hommassa keskityttiin nimenomaan siihen että kuuluu vrumm, mutta kaikki muu oli tehty vähän turhan hätäseen.

Tarinan moraalinen opetus? Juttunsa kullekin.

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » La Syys 10, 2005 20:14

Onneksi en vielä ole törmännyt sellaiseen animeen, johon olisin pahastikin pettynyt.Perfect Blue oli kuitenkin jotain, jolta odotin hieman enemmän.Jo pelkkä ohjaajan nimi- Satoshi Kon, sekä omaan makuun oleva tyylilaji antoi olettaa, että nyt olisi kyseessä varsinainen mestariteos.Loppuviimeksi pätkä ei kuitenkaan tarjonnut juuri mitään erikoista, eikä loppuratkaisun ehkäpä väkisinkin väännetty sekavuuskaan vakuuttanut.Ei tämä nyt huonokaan leffa ole, mutta samanmoisia varmasti löytyy parempanakin.

Kodama

Viesti Kirjoittaja Kodama » La Syys 10, 2005 21:54

Rurouni Kenshin / Samurai X - The Motion Picture

Ei oikein kolahtanut. Juoni tuntui jotensakin väkisinväännetyltä. Ja tietynsorttinen yli-dramatisointi alkoi ottaa nuppiin, samoin liian monesti toistettu "hitokiri-flashback".

Mutta makunsa kullakin. En ala asiasta tappelemaan. Sou de gozaru.

Tiavals

Viesti Kirjoittaja Tiavals » La Syys 10, 2005 22:32

Scryed manga. Anime on aivan loistava tekele, manga lähinnä sekavaa kuonaa. Siinä ei ole paljoakaan järkeä ja se on muutenkin paljon kehnompi kuin anime.

Mei Mei

Viesti Kirjoittaja Mei Mei » La Syys 10, 2005 23:58

Saint tail. Juoni ei ole mistään kotoisin... ainoa hyvä oli piirroskäsiala, mutta siihen se sitten jäikin...

Naruto

Viesti Kirjoittaja Naruto » Ma Syys 12, 2005 20:12

Mononoke Hime, tai länsimaalaisittain Princess Mononoke.

Ks. pätkä ei iskenyt yhtään. Lieneekö odottanut liikaa. Soundtrackit ja taidekirjat ja muut tuli ostettua jo ennen varsinaisen animaation saamista. Ghiblin henkeä kieltämättä mukana, mutta tuntui siltä kun henki oli liian hengästynyt.

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » Ma Syys 12, 2005 20:50

Ah, my goddess anime. Oletin että kys sarjassa olisi ollut minua kiinnostava juoni, mutta en sitä ainakaan viiden tai kuuden random jakson aikana löytänyt. Jotenkin sarja vaan tuntui niin epäuskottavalta että aloin tuskastua sitä katsellessa. Huumori osuuskin meni hieman ohi. Lisäksi eräs nimeltä mainitsematon vaalea jumalatar ärsytti jo pelkällä olemassaolollaan. Kaiken kaikkiaan sarja ei tainnut olla minulle sopivaa lajia...

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Ma Syys 12, 2005 23:25

Pluie kirjoitti:Ah, my goddess anime. Oletin että kys sarjassa olisi ollut minua kiinnostava juoni, mutta en sitä ainakaan viiden tai kuuden random jakson aikana löytänyt. Jotenkin sarja vaan tuntui niin epäuskottavalta että aloin tuskastua sitä katsellessa. Huumori osuuskin meni hieman ohi. Lisäksi eräs nimeltä mainitsematon vaalea jumalatar ärsytti jo pelkällä olemassaolollaan. Kaiken kaikkiaan sarja ei tainnut olla minulle sopivaa lajia...
Oh! My Goddess OAV oli todella hyvä, mutta anime oli sikkaa tärpättiä, enkä itse henk. koht. päässyt muutamaa ensimmäistä jaksoa pidemmälle.. Tuntui olevan vain sitä samaa pastellia muhennosta ja Belldandykin vaikutti sieluttomammalta kuin koskaan aiemmin..

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ti Syys 13, 2005 11:09

Time Stranger Kyoko kaiken sen hehkutuksen jälkeen oli suuri pettymys. Kaikki ne shoujo kliseet hautasivat alleen mahdolliset hyvät puolet ja se chibin määrä oli minulle liikaa.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Ti Syys 13, 2005 15:25

Thoo.. muistaakseni näitä olen puinut "anime mitä vihaat"-threadissa mutta mainitaan jokunen räikeä tapaus.

Android Ana Maico 2010 manga:
Olin nähnyt animea muutamia jaksoja ja hurahdin sarjaan kohtuu hyvin. Näin sitten eräs päivä fantsun hyllyllä mangat ja ostin ne. Iso virhe. Hitto kun olisi pitänyt selata niitä pokkareita paremmin kuin *pläräys* "joo, on tää Maicoa" *kassalle*.

Now and Then, Here and There anime:
Suhteeni sarjaan on todella ristiriitainen. Pidän mielettömästi sarjan ideasta, yleisestä tunnelmasta ja raadollisuudesta, mutta toisaalta sitten KAIKKI sarjan henkilöhahmot käyvät hermoilleni tavalla ja toisella ja pilaavat siten katselunautintoni. Hieno sarja, mutta en ole mitä luultavimmin katsomassa uudestaan.

Green Greenistä ja Dokuro-chanista olen muistaakseni avautunut toisaallakin.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”