Animetapetit :)

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kiyoko

Animetapetit :)

Viesti Kirjoittaja Kiyoko » Ke Kesä 15, 2005 13:36

Jos sinun olisi pakko (itse laittaisin vapaaehtoisesti ^^) laittaa anime/manga -tapetti, niin minkä hahmon/hahmojen kuvia haluaisit siihen? Itse haluaisin varmaankin jotakin suloisia chibi -hahmoja. Ei minulle ole väliä kuitenkaa mistä animesta/mangasta. (Kuhan vain jotakin söpöä^^) Taustan haluaisin olevan suloisen pinkki. Saittaisi tulla aika räikeä, mutta ei se minua haittaa! :) Pinkki on kiva väri ja chibi -hahmot hauskoja ja suloisia. Siksi kai haluaisin sellaisen tapetin ja jotain vaihtelua tuohon typerään vihreään joka möllöttää tuolla seinälläni -.- ..

Millaisen tapetin sinä haluaisit?
Mitä kuvia?
Minkä värinen tausta?
Miksi?

Aihe saattaa olla aika hassu mutta minua kiinnostaa jostakin syystä ^^. (Voikun tietäisi jonkun paikan mistä voisi OIKEASTI hankkia sitä tapettia...)
Saita, saita, chuurippuno hanaga,
naranda, naranda, aka shiro kiiro.
donohana mitemo kireidana.

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » Ke Kesä 15, 2005 13:40

Mää ottaisin mieluiten ihan vain valkoiset tapetit jossa reunuksissa (bordeissa?) olisi vaikka Hunter x Hunter hahmoja. (aww.. ainakin Gon + onki). Ei mitään kovin näkyvää itse tapetteihin, mielummin julisteita.
....まあいい。| MAL

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Kesä 15, 2005 14:36

Mitä sitä suotta tapettia katsomaan. Se on sitäpaitsi aivan liian suora huoneen sisustuselementti. Elämä on sekavaa, seinienkin pitää olla.

Vähän wanha versio kuvasta mutta http://li.kyuu.org/kitchenmod.jpg kertoo mitä tapahtuu kun minä ja valkoinen seinä kohdataan eeppisessä taistossa.

Minä sanon, tee kodistasi itsesi kaltainen, älä anna kodin tehdä sinusta sen kaltaista.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » Ke Kesä 15, 2005 15:46

Mites muuten jos haluais sellasen ison kuvan, niin miten vaikeeta on suurentaa esim jostain DVD laatusesta kuvasta sellanen noin 2m x 3m kokonen? Eli siis silleen ettei se pikselöidy, kuvalaatuhan säilyy tietenkin samana.
Your just jealous because the voices talk to me.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Kesä 15, 2005 16:40

whispering kirjoitti:Mites muuten jos haluais sellasen ison kuvan, niin miten vaikeeta on suurentaa esim jostain DVD laatusesta kuvasta sellanen noin 2m x 3m kokonen? Eli siis silleen ettei se pikselöidy, kuvalaatuhan säilyy tietenkin samana.
Työlästä ja käsipeliä, ainakin oman kokemuksen mukaan. Näissä tarkkuus on vain niin hemmetin pieni. Joku korkean levelin Undead Photoshopperi voi ehkä kertoa jotain fiksumpaa.

Itse sanoisin jotta taidekirjat (artbook, illustration collection) ovat paras lähde jos haluaa lähteä koittamaan onneaan isoihin kuviin. Näitä kirjoja kun esim. JPQ:n kautta saa suhteellisen halvalla ja helposti kotiin toimitettuna eivätkä skanneritkaan mitään hirmuja nykyään maksa. Tai skannaus + suurennos ovat asioita jotka voi molemmat jättää toiselle taholle.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » Ke Kesä 15, 2005 16:44

kyuu kirjoitti: Vähän wanha versio kuvasta mutta http://li.kyuu.org/kitchenmod.jpg kertoo mitä tapahtuu kun minä ja valkoinen seinä kohdataan eeppisessä taistossa.
Onkos nuo tulostettuja kuvia, vaiko kenties jonkin sortin julisteita? Jos ovat tulostettuja (kuten näyttäisivät olevan), niin eikö nuihin kulu aivan tolkuttomasti rahaa? Itsekin luultavasti printtailisin seinät täyteen tuommoisia, mutta kun minä en ole se, joka ne värit siihen tulostimeen ostaa, niin enpä ole uskaltanut.

Itselläni on nyt jo seinät lähes kokonaan peitetty kaiken maailman bändijulisteilla/seinälipuilla, mutta jos jollain animeaiheisella pitäisi kortistaa, niin luultavasti peittäisin yhden kokonaisen seinän tämmöisellä kuvalla, ja jättäisin muut seinät sovinnolla rauhaan.Tuo kuva sopisi huoneeseeni erittäin hyvin, omat tapettini kun ovat lähes täysin samanväriset, kuin tuo taivas. <:

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Kesä 15, 2005 16:48

Merryl kirjoitti:
kyuu kirjoitti: Vähän wanha versio kuvasta mutta http://li.kyuu.org/kitchenmod.jpg kertoo mitä tapahtuu kun minä ja valkoinen seinä kohdataan eeppisessä taistossa.
Onkos nuo tulostettuja kuvia, vaiko kenties jonkin sortin julisteita? Jos ovat tulostettuja (kuten näyttäisivät olevan), niin eikö nuihin kulu aivan tolkuttomasti rahaa? Itsekin luultavasti printtailisin seinät täyteen tuommoisia, mutta kun minä en ole se, joka ne värit siihen tulostimeen ostaa, niin enpä ole uskaltanut.
Tulostettu. Toki musteruiskulla tuohon menisi henki, terveys ja emälä. Värilaser on paras optio jos haluaa tehdä tasapainoisen valinnan valokuvalaadun ja tulostehinnan välissä. Tulostusten hinnat ovat näin paljon pienempiä.

Kotikäyttöön noita tulostimia saa siitä 200 eurosta ylöspäin. Sitten voi toki setviä onko jonkun tutun tai perheenjäsenen työpaikalla mahdollista käyttää, aika moni firma sallii henkilökunnan tulostukset kunhan vain maksaa materiaalikustannukset. Siihenkään ei hirveää määrää senttejä saa hukattua.

Joskus sopivan pienet kopio/painoliikkeetkin voivat yllättää.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Ke Kesä 15, 2005 18:03

kyuu kirjoitti:Vähän wanha versio kuvasta mutta http://li.kyuu.org/kitchenmod.jpg kertoo mitä tapahtuu kun minä ja valkoinen seinä kohdataan eeppisessä taistossa.
Vastaava esimerkki luovasta väritulostimen käytöstä: http://koti.mbnet.fi/juvala/anime/skeroom.jpg
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

yulia

Viesti Kirjoittaja yulia » Ke Kesä 15, 2005 18:31

Minulle joku animetapetti olisi aivan painajainen!Suosin yksinkertaista tapettia ja modenrneja tauluja-räikeitä animehahmoja seinät täynnä saisi minut hulluksi!Mitään julisteitakaan en pidä,viimeksi nyt oli Marilyn Mansonin vanha keikkajuliste seinällä koska se oli aika tyylikäs mutta sekin sai aika pian lähteä!

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » Ke Kesä 15, 2005 21:41

FoxJones kirjoitti:Vastaava esimerkki luovasta väritulostimen käytöstä: http://koti.mbnet.fi/juvala/anime/skeroom.jpg
Kaikki on täydellistä Pepsipulloa myöten.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Kesä 15, 2005 22:38

Jos psykologiselle tasolle mennään, haluan että seinät ympärilläni helpottavat rauhoittamaan mieltä. Seinillä pitää minulle olla jotain, jota katsomalla pulssi laskee noin kymmenellä ja kasvojen ilme muuttuu mur-asennosta mäyr-asentoon.

Jokainen huone (miinus sauna ja kylpyhuone) on tähän mennessä sisustettu hyvin vinossa asennossa, epämääräisessä järjestyksessä olevin aiheeseen sopivin kuvin. Lisää tulee kun intoa ja sinitarraa löytyy. Olohuone on ainoa joka noudattaa tasaisempaa linjaa kolmen kaukosäädettävällä taustavalolla varustetun seinäkankaan voimin. Siltä varalta jotta esim. ex-presidenttejä kiinnostaa, yhden kuvan heitin jo muinoin osoitteeseen http://li.kyuu.org/audata/wallscroll_ki ... C00570.JPG - lisää voin ottaa jos siitä on kenellekään hyötyä.

Oma wihjeeni erilaisten sisustustemppujen jälkeen onkin miettiä minkälaisen fiiliksen haluaa seinistä. Ovatko ne juttukavereita, voimanlähteitä, mielen rauhoittajia vai adrenaliinin kehittäjiä. Sitten vain etsii, minkälainen materiaali - tapetin, kuvien tai vaikka maalin muodossa - toteuttaisi tätä parhaiten.

Sitten aivan toinen asia on, haluaisiko seinällä olevan kuvamateriaalin kuvaavan esimerkiksi omia harrastetottumuksia - tai ehkäpä heijastavan omaa persoonallisuutta muulla tavoin. Ehkäpä joku guru tiedemies/nainen voisi tehdä jotain yhteenlaskumatematiikkaa löytämällä seinältäni yaoi-aiheisen piirrustuskilpailun tuotoksia.

(tästähän voisi visioida vaikka otakujen sisustuskilpailun. voittaja saa kaamean maineen ja hullun paperit)
Viimeksi muokannut kyuu, Ke Kesä 15, 2005 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

UrsusCode

Viesti Kirjoittaja UrsusCode » Ke Kesä 15, 2005 22:39

Hmm, menisin itsekin tuolle boordilinjalle, itse tapettiin en haluaisi mitään hahmoa. Mitään hahmoa en osaa sanoa, mutta jos kyseessä olisi pinkki väri niin tottakai ChibiUsa :wink:
Ja kyllähän omaa huonetta / taloa saa vaikka millä keinoin muutettua omaan makuun sopivaksi, ovi on yksi loistava kohde.

[Muokkaus] Ja Kyuu näköjään ehti vastata kun naputtelin tätä viestiä vielä kasaan, ja siihen liittyen voisin sanoa että itse yritän teemoittaa huoneita, eli pyhitän jonkun seinän/katon/komeron omalle asialleen. Ovet nyt esimerkiksi on nettisarjisten ja animekuvien pyhää aluetta, yläkertaan johtavan porraskäytävän seinät taas on RC-lennokkien aluetta, ja yläkerran alkovin katto täytyy hiljakseen leffajulisteista. Ja kämpän isoin komero onkin jo täynnä ATK-roinaa 8)

(Outoa, ottamalla kuvan mustavalkoisena siitä tulee huomattavasti tarkempi kuin täysvärisenä..)
Freak of nature, and proud of it... honest!

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Ke Kesä 15, 2005 22:51

On mielenkiintoista katsella muiden käyttäjien animeaiheisia sisustusratkaisuja. Näitä olisi mukava saada esille enemmänkin, eikö tämä olisi aika hyvä ketju siihen?

Ja mitä itse aiheeseen - varsinaisia tapetteja en kyllä haluaisi. Joku iso maalattu hahmo olisi jossain paikassa ihan kiva, mutta näillä piirtäjän kyvyillä :oops: Seiniä koristaa sen sijaan mm. pari suurta Rasterbator-työtä.

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » Ke Kesä 15, 2005 23:30

Ryokan kirjoitti:On mielenkiintoista katsella muiden käyttäjien animeaiheisia sisustusratkaisuja. Näitä olisi mukava saada esille enemmänkin, eikö tämä olisi aika hyvä ketju siihen?
Kannatan.Minustakin olisi erittäin mielenkiintoista nähdä enemmänkin, minkälaisilla anime-tyylisillä kuvilla tämän foorumin otakut ovat kämppäänsä piristäneet. :)
kyuu kirjoitti:Sitten voi toki setviä onko jonkun tutun tai perheenjäsenen työpaikalla mahdollista käyttää
Kyuulle kiitokset tästä vinkistä.Isäni sanoi, että hän voi käyttää työpaikallaan moista laitetta ilmaiseksi.Annoin hänelle pari kuvaa huomiseksi mukaan, ja hän lupasi tulostaa.Saapa nähdä, minkälaisia niistä tulee.
Ovatko nuo suomesta ostettuja, vai tilasitko ulkomailta?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Kesä 15, 2005 23:41

Huomioikaapa myös aiemmin pyörinyt keskustelu joka liippaa läheltä - http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=1367

Tuo vastaa ehkäpä joihinkin kysymyksiin aiheesta yleisesti. Omalta osaltani, Anime Castlesta on edelleen peräisin pääosa scrolleista, joskin Good Fellowsista on tullut jokunen hankittua. Taisi joskus muinaishistoriassa tulla Tampereen Kukunoristakin haettua yksi tai kaksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”