Anime CCG:t/TCG:t

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mecha

Anime CCG:t/TCG:t

Viesti Kirjoittaja Mecha » Pe Touko 20, 2005 21:49

Elikkä jutustelua anime ccg:stä/tcg:stä olisi tarjolla. Pokemon TCG, Yu-Gi-Oh! CCG, Dragon Ball Z/GT CCG ja Dual Masters TCG ovat aiheena.

Itse olen noista pelannut vain Pokemon TCG:tä (hyvä peli huonosta animesta) ja olen kiinnostunut nyt viime aikoina Yu.Gi-Oh! CCG:stä.

TCG=Trading Card Game
CCG=Collectible Card Game

Molemmat tarkoittavat käytännössä samaa vaikka termi onkin eri.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Ti Heinä 05, 2005 21:23

Elikkä olisiko kukaan kiinnostunut joskus kokeilemaan kanssani tuota uutta anime peliä, Big Eyes, Small Mouth (tiedetään, tosi korni nimi korteilla)? Yksin on hieman orpoa katsella niitä kortteja Hesan Fantsun hyllyllä....
Random insanity is always a good excuse...

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ti Heinä 05, 2005 21:36

Minua kyllä kiinnostaa melko paljonkin, jos vain sitä löytyy hesan fantsusta nin minä olen mukana melko varmasti. En vain löytänyt sitä fantsun listoilta joten se ei ehkä ole vielä tullut. Saas myös nähdä paljonko tuolla on hintaa.

"Its time to duel!"

- Kyuu

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Ti Heinä 05, 2005 23:43

jos muistan mitään, niin olisiko ollut n 6 tai 16 €? Juuri tuon hinnan takia hieman arveluttaa ostaa, jos ei ole muita pelaajia.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ke Heinä 06, 2005 12:39

DreamFeathers kirjoitti:jos muistan mitään, niin olisiko ollut n 6 tai 16 €? Juuri tuon hinnan takia hieman arveluttaa ostaa, jos ei ole muita pelaajia.
Juu, niinhän se vähän on. Tosin jostain se on aloitettava joten mahdollisuus pelikaverin saantiin sen jälkeen kun on kavereilleen esitellyt pelin on melko hyvä.

"Its time to duel!"

- Kyuu

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ke Heinä 06, 2005 12:50

Sen perusteella, mitä pelistä Guardians of Orderin kotisivuilla sanotaan, kyseessä ei vaikuttaisi olevan keräiltävä korttipeli, joten entäpä jos ostaisitte pakan yhdessä?

Peli näkyy nyt löytäneen tiensä Fantasiapelien tuotelistallekin, missä sen mainitaan kustantavan 15,60 euroa.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Ke Heinä 06, 2005 19:26

Itseltä löytyy harrastukseni varhaisvaiheelta anime-aiheisiä CCG-kortteja jotka kulkivat nimellä Ani-Mayhem. Sinänsä ovelasti peli oli perusidealtaan yksinpeli jossa pelataan pakkaa vastaan.. yksin tai jopa kaverin kanssa. Harmi että käytännössä pelaaminen ei ollut mukavan sujuvaa että sitä jaksaisi pidempään pelailla. Säännöissä oli myös ristiriitaisuuksia/epäselvyyksiä jotka paikoin vaikeuttivat pelaamista. Käteen jäi torso pelisysteemi ja läjä mukavan näköisiä kortteja :?
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Ke Heinä 06, 2005 22:28

Itse pelkään vaan, että vaikka pitäisin pelin kokeilemisesta niin paljon että hankin kortit, niin lopulta pelaaminen loppuu, ja käteen jää iso läjä nättejä kortteja, joista ei pääse eroon...

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » To Heinä 07, 2005 19:51

DreamFeathers kirjoitti:Itse pelkään vaan, että vaikka pitäisin pelin kokeilemisesta niin paljon että hankin kortit, niin lopulta pelaaminen loppuu, ja käteen jää iso läjä nättejä kortteja, joista ei pääse eroon...
Tiedän tuon eroon pääsy ongelman... Itselläni on sen verran eri keräilykorttipelikortteja laatikossa eikö niistä pääse oikein eroon. Nyt tosin on kyse ilmeisesti suhteellisen halvasta pelistä kun ei ilmeisesti tarvitse ostaa isoa kasaa boostereita.

"Its time to duel!"

- Kyuu

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » To Heinä 07, 2005 22:10

Hmmm.... näin kesä aikaan... kirppis pöytä ulkona ja naurettavan halvat hinnat! kyllä sillon aina joku ostaa!

Anywho. Mulla on tili päivä ainakin nyt 8s pv, mutta seuraava vapaa päivän poikanen taitaakin olla sitten perjantaina 15s pv. Miltäs sillon törmääminen Fantsun peliluolassa kuulostais? Kaikki jotka haluaa tulla mukaan kokeileen niin tulkaa vain! Ja jos on MGT- kortti settejäkin, niin ottakaa nekin mukaan, sillä haluaisin ainakin kokeilla niilläkin pelaamista, jos joku haluaa lainata....

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » To Heinä 14, 2005 11:57

Dodi... katseltuani bussien ja junien aikatauluja, niin olen 1n aikaan Helsing Fantsun Peliluolassa. Joten ne jotka haluis ja pystyy, niin tulkaa mukaan vaan, niin testataan millainen tuo anime kortti peli oikein on... ja jos jollain on, niin ottakaa toki MGT kortitkin mukaan, sillä haluaisin oppia sitäkin pelaamaan.

Jos kukaan on tulossa, niin mut tunnistaa suht helposti violetista tukasta ja tatuoinnista kaulassa, sekä hieman eksyneestä ilmeestä kun kurkin muitten pelaamista..... *gives pleading puppy eyes*

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » La Heinä 16, 2005 12:24

Ainakin takana olevan selostuksen mukaan BESM korttipeli on hertta variaatio. Käytännössä luulen sen tarkoittavan sitä, että pakasta jaetaan jokaiselle tietty määrä kortteja joita valitaan joka vuoro ja sitten statien ja kykyjen mukaan verrataan. Ainakin näin luulisin mutta se pakka pitää varmaan edelleen ostaa, jotta voisi olla varma asiasta.

"Its time to duel!"

- Kyuu

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » La Heinä 16, 2005 19:03

juu, menin katsomaa, mutta en enää bongannut kortteja, mutta ostin pari aloittelijan pakka MGT'tä. Pelatessa oli ihan hauskaa =D..... nyt kun vielä olisi muitakin pelaajia Kellokosken tai Järvenpään alueelta

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Pe Marras 25, 2005 21:53

Eli olen nyt vihdoin aloitamassa Yu-Gi-Oh! TCG:n peluun ja ostin ekat korttini. Suunnitelmissa olisi ostaa tuon Kaiba starterin lisäksi Warrior structure ja boostereita ja tehdä näistä sitten se oma pakka.

Elikkä nyt sitten kerätään tähän ketjuun kaikki Animeunionin Yu-Gi-Oh! TCG pelaajat juttelemaan aiheesta kun kerta tämmöinen ketju oli jo valmiiksi (en väitä, ettei se galluppi-ketju ajanut asiaa mutta silti...).

Onko kokemuksia turnauksista vai ovatko kaikki olleet ihan casual pelejä? Entä mikä noissa on se pakan normaali koko?
Viimeksi muokannut Mecha, La Marras 26, 2005 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

"Its time to duel!"

- Kyuu

JareJare

Viesti Kirjoittaja JareJare » La Marras 26, 2005 00:46

Heij, nythän Fantasiapeleistä sai jo fullmetal alchemist TCGtä :3

Sääntöjä en edes vielä osaa, mutta superhippifanina menin tietenkin heti ostamaan kolme kappaletta boostereita ja Roy mustang dekin<3 Kortit on nättimyksiä ja pelitsydeemi vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kallis tosin, taino meikällä muusta kokemusta kun pokemonista joka on pelinä oikein kivatsu.

Kahtokaapas ihmeessä mikäli ette vielä ole tutustuneet, etenkin FMA friikit~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”