Traumaattisin animekokemuksesi

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Smobey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Smobey » Su Joulu 09, 2007 22:24

Girls Bravo ja Kannazuki no Miko molemmat murskasivat lopullisesti mielikuvani siitä että lähes kaikki anime on katsomisen arvoista. Girls Bravon ainoa hyvä puoli on täysin peittelemätön tahi sensuroimaton alastomuus, jota kyllä riittikin joka jaksossa. Erityisesti mieleen jää se kymmenen minuutin alaston lesbo-mutapainokohtaus jossa vaatteet putosivat jo alkusekunteilla... Kuten arvata saattaa, tarina, hahmot tai omaperäiset ideat olivat täysin olemattomia. Muitakin halpoja faninpalvelussarjoja on tullut nähtyä, mutta Girls Bravo vie voiton helposti.

Kannazuki no Miko oli taas aivan typerä. Huonoa animaatio ja tylsät hahmot eivät niinkään haitanneet, mutta tarina oli aivan käsittämätöntä scheisseä. Kirjaimellisesti käsittämätöntä. Vaikutti siltä, että koko sarjan oli kirjoittanut kuusivuotias ADHD -potilas, joka ei osannut päättää halusiko romantiikkaa, mechaa, perusmättöä vai mitä. Nauroin ääneen sarjan huonoudelle enemmänkin kuin useasti.
Hail Eris!

Phenomena

Viesti Kirjoittaja Phenomena » Ti Joulu 18, 2007 22:35

Ehdottomasti suomeksi dubatut Candy Candy -lastenelokuvat. Varsinkin jakso, jossa Candy lähetetään Meksikoon herättää vieläkin kauhunsekaisia tunteita. Yksi elämäni hirveimmistä katselukokemuksista.
Candyn vuoksi menetin uskoni japanilaiseen piirrettyyn, kunnes minut pakotettiin katsomaan Henkien kätkemä. Vietin siis "pimeydessä" 20 vuotta.
Traumaattisiin kokemuksiin menevät myös Pokemonit ja Digimonit...

Yoshitsumi

Viesti Kirjoittaja Yoshitsumi » Pe Joulu 28, 2007 18:32

Suomeksi dubatut Galaxy Expressit! :lol:
Kotisivu (Siellä linkit fanart gallerioihin.)

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Pe Joulu 28, 2007 19:48

Se kun näin Sanjin tikkari suussa puhumassa brooklyniläisellä aksentilla. O__O Eikö niillä 4Kidsin tyypeillä ole vähääkään järkeä päässään?!
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Ji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ji » La Tammi 26, 2008 20:59

Silloin ihan alkuaikoina kun animen tutustuin tuli tietenkin tämä yaoi vastaan.
Katsoin gravitationin ja ajattelin et näitä yaoi juttujahan voi katsoa lisää.

Sitten törmäsin sellaiseen ku Enzai...minun olisi pitänyt käydä lukemassa jostain sen juoni olisi pitänyt Vaan ei, siinä sitten silmät pyöreinä kahtoin sen loppuun asti ja traumat jäi. Ei enää yaoita ole tullu kahtottua tai ehtittyä sen jälkeen. (gravitation ja fake on poikkeus)

Sitten tosiaan on tämä Elfen Liedin 8 jakso...siitä ei varmaan tarvi ies sanua mitään.

Yritin myös katsoa tämän candy candyn ja sain käsiini suomidubeilla...sillä nunnalla oli varsin miehekäs ääni. Siihen jäi minun katsomiseni.
Aiheuttaa yleistä hämminkiä jollei lievää hilpeyttä
sivuvaikutuksena painajaiset.

Murokulho

Viesti Kirjoittaja Murokulho » La Tammi 26, 2008 21:17

Ji kirjoitti:Sitten törmäsin sellaiseen ku Enzai...minun olisi pitänyt käydä lukemassa jostain sen juoni olisi pitänyt Vaan ei, siinä sitten silmät pyöreinä kahtoin sen loppuun asti ja traumat jäi. Ei enää yaoita ole tullu kahtottua tai ehtittyä sen jälkeen. (gravitation ja fake on poikkeus)
En siis ole yksin... törmäsin youtubessa Enzai OVAn kakkososaan eikä kauaa tarvinnut katsoa kun huomasin että on aika vaihtaa kanavaa. Olin hyvin kiitollinen niistä pikseleistä.

MissClaws

...

Viesti Kirjoittaja MissClaws » Su Tammi 27, 2008 19:33

Minulle ainoa joka aiheutti traumoja oli InuYashan espanian kieliset dubit you tubessa sekä enkku dubbi oli hirveä...

Joo kyllähän ne vanhat Digimonin jaksot olivat aika karmaisevia kun niitä nyt jälkeenpäin kateltu on :shock: (siis suomi dubilla)
私達は一緒に坐ってもいい 今度はそして永久に。

riikkanen

Viesti Kirjoittaja riikkanen » Su Tammi 27, 2008 21:38

Pakko sanoa että Oruchuban Ebichu. En edes enää muista miten päädyin tämän sarjan ensimmäisen jakson katsomaan. Olikohan kaverin kautta *muistelee*. Jokin tässä vain oli... eh.

Sitten toiseksi on pakko mainita Bleachin Ikkakun lucky dancen enkkudubbaus. Tarvitseeko muuta mainita kuin että hirveä.

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » Su Tammi 27, 2008 22:02

Ji kirjoitti:Sitten tosiaan on tämä Elfen Liedin 8 jakso...siitä ei varmaan tarvi ies sanua mitään.
..Olenko ainoa joka piti siitä jaksosta o_o'

Mutta siis pahat kokemukset.Se taisi olla siinä kun kuulin FMAn espanjalaiset dubit....*vajoaa maan alle* Minun onnekseni en ole kauhean pahoihin edes törmänny. *huh* Mutta meinasipa päästä unohtumaan Pokemonit ja Digimonit :shock: Dubbeihin olen jo ehtinyt tottua, mutta, ah, niin ihanat huulisynkat. *crap*
Suigintou-Chan kirjoitti:Myös Full Metal Alchemistin eka jakso aiheutti traumoja, koska juuri siinä on niin paljon suolenpätkiä ja muita. Hrrr.
Eihän siinä ekassa jaksossa ollut suolenpätkiä O_o (kai?) Eikös niitä tullut vasta siinä kolmannessa jaksossa kun Ed ja Al tekevät sen synteesin~?.
Everyone stays quiet and slowly goes mad

Berneri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Berneri » Su Tammi 27, 2008 22:33

Stray kirjoitti:Luultavasti pahimmat traumat on jättänyt Elfen Liedin jakso nro 8. Minua ei hetkauttanut ihmisiin kohdistuva äärimmäisen raju sadistinen väkivalta, pikkutyttöjen hyväksikäyttö eikä alastomuus. Mutta kun
kahdeksannessa jaksossa esiteltiin Lucyn menneisyyttä, johon sattumoisin liittyi suloinen koiranpentu ja ilkeitä pikkupoikia. Silloin minulla meni yli, kun nämä em. pojat saivat selville lucyn piilottelevan koiraa, ne veivät sen, ottivat kukkamaljakon ja hakkasivat pennun hengiltä Lucyn silmien edessä. Vain sen takia että hän oli hieman erilainen.
Sanokaa vain mielenvikaiseksi, mutta sitä en kestänyt. Traumat jäi.
Joku muukin, joku muukin! *Kuuluu jostain*
Wruummm.. okei, se junakohtaus oli melkoisen inhottava myöskin, muuten sarjan katsoi ihan ilman erityisempia ilmeenvääntelyitä.. KUNNES..! (tai paitsi) ..tämä jo mainittu spoileri meni tapahtumaan ja voi jösses. Se oli ehdottomasti kamalin kohta Elfenissä, en muuta voi sanoa. Traumat tuli tännekin, ja suorastaan virnuilin sairaasti kun
Lucy tappoi ne pikkupojat
RRAAHAHAH!

Tunnustaudun siis myös mielenvikaiseksi, jos tämä tarkoittaa sitä.
MINUT ON HELPPO PITÄÄ TYYTYVÄISENÄ NIIN KAUAN, KUIN SAAN TAHTONI LÄPI.

Tuc-keksi

Viesti Kirjoittaja Tuc-keksi » Ma Tammi 28, 2008 12:01

Aivan! Muistin järkytyksen joka järisytti mieltäni ja pakotti aivot juoksemaan kirkuen huoneesta ulos silmien seuraksi keho seuraten perässä! Katsoin kaverilla yhtenä päivänä kasan kauheuksia, kasan internetin sairainta ja huonointa kuonaa ja melkein sen kruunuksi nousi One Piecen 4Kidsin duppi. Minulle tuli fyysisesti huono olo kun kuulin ja näin "Sanjin" esityksen duppina. Mikä hemmetin Hessu Hopo siihenkin piti ääninäyttelijäksi hankkia?!? Ja se tikkarikin vielä :evil: Koko show on kyllä legendaarista roskaa. Se ei ollut mukavaa. En halua puhua tai ajatella sitä enempää... pysykää kaukana
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

Baka No Itte

Viesti Kirjoittaja Baka No Itte » Ma Tammi 28, 2008 15:46

Tekken the movie. Kovat oli odotukset mutta itse raina oli kauheinta kuraa mitä ikinä olen nähnyt. En suosittele kenellekään ellei halua nähdä miten huono animen pitää olla että pääsee anime news network:issa pohjalle.

neri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja neri » Ma Tammi 28, 2008 16:11

ehkä toiseksi suurin traumoja aiheuttanut asia animeen liittyen on ollut eka kerta kun kuulin ihanalla amerikan englannilla dubatun Inuyasha jakson jonka olin niillä dubeilla vahingossa ladannut..olen tainnut jossain muuallakn kertoa mutta nimen lausunta vaan on niissä niin syvältä :P

suurimman "traumani" olen saanut Elfen Liedistä, tai voisiko sitä kenties kutsua paatumiseksi? niinku ekoissa jaksoissa oli niinku "hyi yäk jalkoja ja päitä lentelee" juu... nyt ei niinku voisi vähempää hetkauttaa mikään animessa näkyvä väkivalta.. oikeassa elämässä asia on kyllä onneksi(?) toinen. Elfen Liedhän on todella loistava sarja, huolestuttaa kun ihmiset näkevät sen yhä nuorempina.. itse olin 16 vuotta ja se oli ensimmäisiä animesarjoja jotka näin ja nykyään 14 vuotiaatkin ovan sen nähneet..
siihen nyt kumminkin on luokiteltu k18 ikäraja, ja varmaan syystäkin :)

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » Ma Tammi 28, 2008 17:59

neri kirjoitti:...nykyään 14 vuotiaatkin ovan sen nähneet..
siihen nyt kumminkin on luokiteltu k18 ikäraja, ja varmaan syystäkin :)
*Nostaa käden ylös* Minä oli 13w kun näin sen. Ja eräs nettikaverini oli 9 tai 11 vuotta..-_-' Mutta minua se ei edes hetkauttanut o_o'
Everyone stays quiet and slowly goes mad

neri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja neri » Ma Tammi 28, 2008 19:01

juu, saattaahan olla että nykyään näkyy enemmän väkivaltaa muutekin ja siihen tottu sit .. hmm

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”