Mistäpäin suomea?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Gabora

Viesti Kirjoittaja Gabora » Ti Huhti 12, 2005 01:01

Heilaan Tervolasta, Suomen Texasista vähän Rovaniemen alapuolelta. Terveisiä sinne "pohjoisen" otakuille :D

Mainittakoon että olen toinen paikkakunnan kahdesta animefriikistä, mutta positiivisena yllätyksenä määrämme on kasvussa mangan merkeissä, peljätkää...

Ja kun homma menee tähän, niin kehaisempa itsekin tuota Elfen Liediä, jotenkin kertomus ihmiskärsimyksestä kolahti kovempaa kuin Raipen taklaus. Muita Love Hina, Cowboy Bebop, FMP, Ghost in the Shell (lukekaa se manga prkl) ja luonnollisesti Azumanga Daioh ja Osaka :lol:
Menestymiseen tarvitaan kahta asiaa:
1) Viisautta jottei kerro kaikille salaisuuksia.

satsu

Viesti Kirjoittaja satsu » Ti Huhti 12, 2005 18:58

niin.
nurmosta. lähellä seinäjokea, jos joku ei mahdollisesti tiedä.
mainoskin menee: skeida keskellä eteläpohjanmaata (keidas :| )
en ole hirveän tietoinen alueemme asianomaisista, mutta tavallaan minua pelottaa.
en haluaisi, että "kulttuurimme" leviäisi, muuttuisi massaksi ja niin edelleen. varjellaan pikku salaisuuttamme, jookos :wink:

NiuNiu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiuNiu » To Huhti 14, 2005 09:53

Meikä on Lahdesta, majaillut täällä päälle vuoden (olen asustellut elämäni aikana vähän siellä ja täällä). Juuriltanihan minä olen savolainen ^.^

Mangatarjontaa on ihan kivasti, siinä ei pahemmin valittamista, mutta animea ei tahdo löytyä millään. Onneksi Helsinki on tuossa 100km päässä ja sinne pääsee kätevästi junalla (kun ei ole ajokorttia). Hirveästi en ole animeharrastajiin täällä törmännyt, luulisi, että heitä näin isossa kaupungissa kuitenkin jonkun verran olisi, mutta ehkä he kaikki ovat vain piilossa jossain ,) (Onhan täällä Lahden Otakuliitto Bakanat toki, mutta se ei jaksa minua enää innostaa)

Kuopiossa oli minun siellä joskus asuessani hirmuisen huono mangatarjonta, mutta ilmeisesti se on nyt Kamy:n myötä vahvistunut. ^.^
Embrace the total dork in yourself - life is too short to be cool!
NiuNiu Deviantart
NiuNiu Fanfiction.net

kikio

Viesti Kirjoittaja kikio » To Huhti 14, 2005 10:32

Asun Haapavedellä (tosi köyhä paikkakunta), täällä "jumalan selän takana", ja anime ja manga tarjonta on aika tosi surkee.. :(
Oon ite harrastanu animee olisko joku 8 vuotta, vaikka aika vaikeeta on ollu ku' tarjonta oli niin olematon....
(また、夢を見ている)

iina

Viesti Kirjoittaja iina » To Huhti 14, 2005 10:33

Alkujaan Etelä-Savosta, Pieksämäen pelottavasta pikkukaupungista. Siellä tulee vierailtua aika ajoin edelleen. Ranmat, dragonballit, conanit ja onepiecet löytyy paikallisesta marketista, kirjakauppoja en ole uskaltanut lähestyä sielläpäin. Huvittuneena katsoin erään halppiskaupan julistevalikoimaa kun sieltä yllättäen pomppasi Yu-Gi-Oh vastaan. ^^

Kirjoitushetkellä tuskailen vielä opiskelujen parissa Joensuussa. Jotkujen (Joensuun Otakujen) toiminnassa on tullut oltua mukana alusta alkaen ja sihteerikön virkaa koitan hoidella vaihtelevalla menestyksellä ja impromangaankin on tullut sotkeennuttua.. ^^ Paikallinen Fantasiapelit-liike keventää kukkaroa tehokkaasti, jos vaan olisi mistä keventää.. :| Suomalaisen kirjakaupan kauttakin olen mangaa tilaillut ja Anttilasta animea ostanut. Ei valittamista.

Aikaisemmin asuin myös Kuopiossa parisen vuotta ja Kamyn tapahtumissa minua näkee aika varmasti. Fantsu ilmestyi Kuopioonkin kaikkien paikallisten iloksi, Kuopion Anttilassakin on tullut useaan otteeseen vierailtua animehyllyllä ja Kreiviltäkin olen mangaa ostettua. Ei valittamista. (muutakuin se krooninen rahapula ^^;)

~ Pessimisti näkee vaikeutta joka tehtävässä, optimisti näkee tehtävää joka vaikeudessa ~

karpsa

Viesti Kirjoittaja karpsa » To Huhti 14, 2005 12:52

Syntynyt Varkaudessa, elänyt onnellisesti Kuvansissa jo 13 vuotta.
Harrastanut animee jo ruhtinaalliset 3 kuukautta :o

Löytyykö Kuopion Anttilasta muuten minkälainen anime valikoima.

chian

Viesti Kirjoittaja chian » To Huhti 14, 2005 12:55

Valitettavasti asun Helsingissä,mutta muutan kyllä parin vuoden päästä Kouvolaan...

Fredo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fredo » To Huhti 14, 2005 14:06

täällä PsKassa Lahdessa olen koko ikäni asunut. haluan pois täältä! vaikkapa helsinkiin.

sushia saa lahdesta peräti yhtenä päivänä viikossa yhdestä paikasta.
muuta hyvää täällä lahdessa ei juuri ole kuin kirjasto ja pelilä.

taidan olla pahemmankerran kyllästynyt Lahteen
-Jouni Ahtiainen- Go Student Exchange
http://www.gostudentexchange.com/

iina

Viesti Kirjoittaja iina » To Huhti 14, 2005 16:27

karpsa kirjoitti:

Löytyykö Kuopion Anttilasta muuten minkälainen anime valikoima.
Perussettiä, Neon Genesisi Evangelionia, Full Metal Panicia ja näitä mitä nyt on viimeaikoina ilmestyny kauppojen hyllylle suomitekstitettyinä. Tokyo Godfathers olis lähteny viimeksi mukaan, jos varallisuus olisi antanut periksi.. ^^;

~ Pessimisti näkee vaikeutta joka tehtävässä, optimisti näkee tehtävää joka vaikeudessa ~

karpsa

Viesti Kirjoittaja karpsa » To Huhti 14, 2005 17:21

Varkaudesta löytyy ehkä yhdestä paikasta vähä ennemmän valikoimaa, jos joku on tuonut vaihdossa sinne animee. Muuten löytyy kanssa tätä suomitekstitettyä tavaraa.

Filmifriikistä on tullut muuten tilattua.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » To Huhti 14, 2005 19:41

Ketään mun kaveripiiristä ei katso animea, "taas sä oot tilannu noita piirrettyjä" on tullu kuultua useaan otteeseen. Mutta eipä tuo oikeestaan haittaa yhtään, tykkään kattoo monesti rauhassa kun voi kunnolla keskittyä.

Näillä foorumeilla yleensä pyörin, kun animesta keskustelen. Täältä myös suuren osan informaatiostani saan. AnimeOnDVD.com on toinen tietolähde jota käytän paljon, tuntuu että suurin osa näistä isoista anime sivustoista on jotain warettajien kohtauspaikkoja *cough*animenfo*cough*. Jonka takia olenkin tykästynyt kahteen aikaisemmin mainittuun, kun niistä löytyy hyviä arvosteluja ja sitä informaatiota, mitä aina joskus kaipaa.

Vähän aikaa sitten tuli 2 vuotta täyteen siitä kun tänne liityin, ja oikeastaan siitä vois ajatella harrastukseni kunnolla lähteneen. Nyt on jo aika monta DVD'tä tullu osteltua tänä aikana ja loppua ei näy :)
Viimeksi muokannut whispering, Pe Huhti 15, 2005 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Your just jealous because the voices talk to me.

merri

Viesti Kirjoittaja merri » Pe Huhti 15, 2005 18:12

Seinäjoella tulee asusteltua, luultavasti vähän aikaa vielä ainakin (jos vaikka sattuisi valmistumaankin joskus).

Chise

Viesti Kirjoittaja Chise » La Huhti 16, 2005 20:49

Espoossa asustan ^^
Viimeksi muokannut Chise, Ke Elo 23, 2006 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

gackt lover

Viesti Kirjoittaja gackt lover » Su Huhti 17, 2005 16:41

minä olen ja asustan sellasessa kaupungissa kuin pirkkalassa, tampereen keskustaan n.12 km. olen 15-v marraskuussa vasta 16, varmaan nuorimmasta päästä täällä... :mrgreen:
mulla on kultainennoutaja papillon ,harrastan maalaamista, piirtämistä, animea ja mangaa.. ja tietty netin savustusta... jotkut tuntee nimellä surffaus..mutta minä savustan!! :!: olen gackt fani..se on kyllä jotain todella bishoune ihmistä voisin sanoa että maailman kauneinkin sellanen!!
en omista levyjä, eikä niitä myydä ilmeisesti suomessa, kuuntelen paljon musiikkia(kalssisesta hevimetalliin). luen mieluiten tällä hetkellä (mangaa siis) fushigi-yuugia ja gravitationia ja chobitsia ja hellsingiä, ja ties vaikka mitä muuta!! ööh... niin ja en vieläkään ole onnistunut hankkimaan yhtäänmangaa!!! käsittämätöntä!!!!sen sijaan olen hankkinuyt kaikki gacktin kappaleiden sanat japaniksi ja englanniksi(minua ei kyllä tunnistaisi milllään anime/manga friikiksi(ehkä en ole sellainen vielä mutta minusta tulee!!!!). onko tampereeen seudulta muita anime7 manga "friikkejä"?? olis kiva tuntea. :D ja nyt lopetan tämän kirjoittamisen tähän tai te tylsistytte.
"is it okay to love, too? in the shaking night
it`s good as it is more deeper
as those almost maddening lips Ì´ve gotten used to smelt together
I`am...Your...Vanilla"(words by gackt)

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Huhti 17, 2005 16:44

gackt lover kirjoitti:minä olen ja asustan sellasessa kaupungissa kuin pirkkalassa, tampereen keskustaan n.12 km. olen 15-v marraskuussa vasta 16, varmaan nuorimmasta päästä täällä... :mrgreen:
mulla on kultainennoutaja papillon ,harrastan maalaamista, piirtämistä, animea ja mangaa.. ja tietty netin savustusta... jotkut tuntee nimellä surffaus..mutta minä savustan!! :!: olen gackt fani..se on kyllä jotain todella bishoune ihmistä voisin sanoa että maailman kauneinkin sellanen!!
en omista levyjä, eikä niitä myydä ilmeisesti suomessa, kuuntelen paljon musiikkia(kalssisesta hevimetalliin). luen mieluiten tällä hetkellä (mangaa siis) fushigi-yuugia ja gravitationia ja chobitsia ja hellsingiä, ja ties vaikka mitä muuta!! ööh... niin ja en vieläkään ole onnistunut hankkimaan yhtäänmangaa!!! käsittämätöntä!!!!sen sijaan olen hankkinuyt kaikki gacktin kappaleiden sanat japaniksi ja englanniksi(minua ei kyllä tunnistaisi milllään anime/manga friikiksi(ehkä en ole sellainen vielä mutta minusta tulee!!!!). onko tampereeen seudulta muita anime7 manga "friikkejä"?? olis kiva tuntea. :D ja nyt lopetan tämän kirjoittamisen tähän tai te tylsistytte.
Tampereella toimii Anime- ja Mangayhteisö Hidoi ry jonka tapahtumissa piipahtamista voi harkita. Vaikka pääosa toiminnasta on Tampereella, kyllä paikan päällä vierailee ihmisiä Nokialta, Pirkkalasta, jopa Valkeakoskelta asti aika säännöllisesti.

Ks. http://hidoi.animeunioni.org/ tai näiltä keskustelualueilta löytyvä foorumi. Tai pistä yksityisviestiä. Tai savumerkkejä.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”