Mistäpäin suomea?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Demmi
Viesti:

Re: Mistäpäin suomea?

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Elo 07, 2008 10:08

Asustelen Imatralla, Etelä-Karjalassa siinä 37 kilometrin päässä Lappeenrannasta. Imatran mangavalikoima on surkea - marketeista löytyy sitä mitä jokaisesta muustakin ja kirjakauppaan ei tietääkseni tule mangaa enää ollenkaan - valikoima on viimeiset 5 kuukautta sisältänyt alle 10 pokkaria, enkunkielisistä ei tietoakaan ja uusia ilmestyy hyllyyn ilmeisesti kun joku onnistuu ko. kirjakaupan varastosta myymättömän kirjan löytämään. Mangaa oli reippaasti enemmän vuosi sitten, mutta ne jotenkin katosivat eikä uutta ole tullut tilalle.

Täällä on animeseurakin (johon en ole tarkemmin uskaltanut tutustua) ja ihan kiitettävästi anime/manga/j-musiikin ystäviä - törmääpä sitä satunnaisesti kaupungilla lolitaankin (joskin tätä tapahtuu erittäin harvoin).
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

xyakaix

Viesti Kirjoittaja xyakaix » To Elo 07, 2008 16:49

Joensuusta Pohjois-Karjalasta. Tilaan animeen liittyviä tuotteita netistä, joten paikallisilla marketeilla ei oo itelleni hirveesti väliä, mutta ainakin fantsusta löytyy iso valikoima mangaa. Paikkakunnalla myös toimii Joensuun Otakut joten japanin populaarikulttuuri on täällä suht hyvin edustettuna.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Elo 07, 2008 22:24

Hesasta ollaan kotoisin. Uusi vielä mangaan, joten en tiedä hesan mangavalikoimista. Suomalaisesta kävin katselemassa, mutta mistään sarjasta ei ollut ykkösvoluumia tarjolla, joten päädyin tilaamaan ulkomailta mangani. Halvemmalla sieltä saa joka tapauksessa kuin kaupasta kävisi ostamassa :D.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

anisku

Viesti Kirjoittaja anisku » Ma Elo 11, 2008 15:05

Mä asun ah, niin ihanalla tervakoskella mitä ei tiedä kukaan (paitsi paikkakuntalaiset) ennen kuin mainitsee Puuhamaan, koko perheen kidutuskeskuksen, jos silloinkaan. Mangaa saa vain kämäsistä normikaupoista ja englanninkielisistä on turha haaveillakaan. Animeakin joutuu hakemaan kauempaa tai tilaamaan netistä. Täälläpäin anime/manga piirit ovat niin pienet, että pakostakin tuntee melkein kaikki.
Don't look back, 'cause I'm not there...

Wea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wea » Ma Elo 11, 2008 16:58

Heartnet kirjoitti:Hesasta ollaan kotoisin. Uusi vielä mangaan, joten en tiedä hesan mangavalikoimista. Suomalaisesta kävin katselemassa, mutta mistään sarjasta ei ollut ykkösvoluumia tarjolla, joten päädyin tilaamaan ulkomailta mangani. Halvemmalla sieltä saa joka tapauksessa kuin kaupasta kävisi ostamassa :D.

Tiedätkö että Fantasiapeleistä saa englanniksi tekstitettyä mangaa 8)?.
Olen kotoisin Savitaipaleelta mutta opiskelujen takia asun viikot Mikkelissä.
::D.Gray-Man no Sekai::Suomen ensimmäinen D.Gray-Man sivu::
http://www.freewebs.com/dgray-man-no-sekai/

::Finnish Katekyo Hitman Reborn Site::Suomen ensimmäinen Katekyo Hitman Reborn::
http://www.freewebs.com/finnish-khr-site/

Shieva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shieva » Ma Elo 11, 2008 17:19

Wea kirjoitti:Olen kotoisin Savitaipaleelta mutta opiskelujen takia asun viikot Mikkelissä.
Whoa! Muitaki Savitaipalelaisia! Mä oon syntynyn Lahessa, mutta muutettiin tänne ku olin kaksvuotias. Mangaa ostan S-marketista tai sitten raahaudun Lappeenrannan Fantasiapeleihin.

Cebbo
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Cebbo » Ma Elo 11, 2008 18:03

leonichan kirjoitti:Imatralla asun, hoo~ Muhokselta alunperin, mutta siellä ei ole kivaa, älkää menkö sinne. Ei siellä taida olla animeharrastajia, kuin pari kappaletta. Tosin Oulu on lähellä, siellä on Fantsu, josta saa mankelia, joka on hyvä asia. Mutta elkää silti menkö muhokselle vaan menkää sinne Ouluun.
Vanha viesti mut iha sama...
Iteppä olen juuri Muhokselta. Ihan perus paikka, mutta Oulu on aika mahti verrattuna tähän kaikin puolin. Eikä junamatkakaan maksa kuin 2,90€ ja kestää 20min. Siellä olenkin viettänyt viimeiset kaksi viikkoa ja pyörä on edelleen siellä. ;p Mietin myös jos sinne lähtisi opiskelemaan sitten ensi vuonna. Ja asiaan: Ärrältä löytyy nykyään suomenkieliset Death Notet ym. ja jotain sekalaista mangaa on muissa kaupoissa. -_- Älkää kuvitelkokaan, että löytyisi Fantsun kaltaista valikoimaa tai japanilaista musaa, toisin kuin Oulussa.

Anime/manga -harrastajia ei tunnu olevan paljoa. Kaveripiiriini kuuluu heitä kourallinen (lähinnä Naruto&Dragonball), joista kaksi lukevat kanssani japania. Itse olen ainoa j-musaa kuunteleva ja nautin siitä. :D Sarjiskurssilla taas lähes kaikki muut (ne aktiivisemmat) ovat tyttöjä, joista valtaosa on animeharrastajia.

— Näin ohi mennen, kaverin väittelyn aihe oli "Muhos on surkea paikka". ;D Luulin, että pitää Pyhäkosken voimalaitoksesta, muttei vain ollut löytänyt muuta kuvaa netistä Muhoksesta. "Tulihan tänne uusi supermarketti melko vasta." "Joo, mutta se vanha on siinä vieressä rumentamassa."

Mucca

Viesti Kirjoittaja Mucca » Ti Elo 12, 2008 14:08

Helsingistä ollaan. Muutettiin Ruåtsista Suomeen, ku olin 2-wee.
Lähellä on siis Blippo, Fantasiapelit ja Suomalainen Kirjakauppa.
Mangaa löytyy myös lähimarketista.

Mazappi

Viesti Kirjoittaja Mazappi » Ti Elo 12, 2008 17:20

Orimattilasta täältä läheltä Lahtea. ^_^ Fanius on melko hankalaa täällä: Orimattilassa tarjolla vain markettihyllymangaa ja Lahdessakaan ei tarjontaa kovin paljon ole. Täällä Orimattilassa meitä anime-harrastajia ei kovin montaa ole ollut. Ainakaan minun kaveripiirissä. Tosin nyt tänä vuonna on kouluun tullut lisää nuoria otakuja. Hassua tavallaan, kun on tottunut olemaan melkeinpä ainoa.
Viimeksi muokannut Mazappi, To Elo 14, 2008 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ayuw

Viesti Kirjoittaja ayuw » Ke Elo 13, 2008 23:35

Itse asustan Heinolassa, noin 35 kilometriä Lahdesta pohjoiseen. Jos Heinolaa ei muusta muista, mainittakoon että loma-aikojen pahin ruuhka Etelä-Suomessa osuu Lahti - Heinola -välille. Että tervetuloa.

Lahti on minulle melkein kuin toinen kotikaupunki, siellä kun tulee vietettyä enemmän tai (varsinkin viime aikoina, valitettavasti) vähemmän aikaa. Heinolastahan ei löydy edes kunnollisia vaatekauppuja, mangasta puhumattakaan, joten on suunnattava Lahteen. Lahdessa on myös lähin rautatieasema o/

J

Viesti Kirjoittaja J » To Elo 14, 2008 12:48

Helsingissä, lähellä yhtä metron pääteasemaa.

Että millaista olla fani täälläpäin? Jaa-a. Paha sanoa kun tunnen olevani ainut täällä. Toki tulee nähtyä fantasiapeleissä aina silloin tällöin ihmisiä ja noita vähän värikkäämpiä persoonia silloin harvoin kun liikun ulkona, mutta aika harvassa tulee muuten huomattua että "Hei, toihan on selvä animufani".
Varmasti moni muukin täälläpäin tuntee samoin.
Pitkäaikainen stalkkeri

Icebreaker
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Icebreaker » To Elo 14, 2008 15:22

Itse asustelen Pohjois-Helsingissä 8D

Täältä pääsee noin. 20 minuutissa Helsinkiin anime/manga ostoksille (heti kun raha tilanne sen sallii >_>ll ).

Olen sellainen kauhean hiljainen hissukka fani. Jos en ota asiaa puheeksi ei kukaan minusta huomaisi että olen anime/manga/japani fani (ellei siis lasketa repussa roikkuvaa Blippo "korua" mukaan). >u>
Animea katselen aina silloin tällöin ja mangaa harvemmin ostelen (nykyään). Tyksin kyllä lukea mangaa netistä :B
Eternal Transformers yaoi fan <3

Maveric

Viesti Kirjoittaja Maveric » Pe Elo 15, 2008 19:54

Aiemmin asuin Inarissa, mutta nykyään asustelen Ivalossa viisi päivää viikosta. Lukio nääs. SAKK:n asuntolassa majailen, johtuen siitä, että 1) Lukion asuntolaan ei mahdu ja 2) suoritan kolmoistutkintoa lukiolla/SAKK:lla. Nyt jo voi sanoa, että tulen olemaan sellainen "köyhä opiskelijaotaku". Pitää vaan kiristää nälkävyötä. Siihen päälle vielä se kiva juttu, että Ivalosta saa enemmän mangaa :3
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Macau

Viesti Kirjoittaja Macau » Pe Elo 15, 2008 23:22

Asun Suomen parhaimmassa pääkaupungissa, eli Turussa.

Turku on ihan hyvä paikka elää, jos jotain anime- ja mangatarjontaa miettii. Täällä on mielestäni ihan riittävä valikoima erilaisia liikkeitä, joista tarvittavat tavarat ja mangansa hankkia. Ja jos jotain elintärkeää sarjaa ei nyt satu millään löytymään, niin nettikaupat helpottavat kivasti tätä elämää. Lisäksi omasta mielestäni Turku on oikeasti todella kaunis kaupunki, mutta sehän on jokaisen turkulaisen vakiomielipide. No joo. Turku nyt on muutenkin paras, mutta sitähän ei kukaan ei-turkulainen vaan käsitä ;).

TwoPartedMe

Viesti Kirjoittaja TwoPartedMe » Ma Elo 25, 2008 18:10

Asustan Uudenmaan alueella, Hyvinkäällä. On siis suhteellisen hyvä etäisyys eri animetapahtumiin sekä mangakauppoihin. Opiskelijakortin alennuksella tai juniorina pääsee helsinkiin meno-paluu n. 10 e, ja Tampereelle n. 20 euroa. Ei siis mangasta, anime DVD:eistä tai cosplay tavarasta ole puutetta. Animen rakastettavuus on täällä päin melkolailla kaapissa, sillä ulkoisesti se ei näy sitten mitenkään enkä kuule nuorten keskustelussa juuri animesta/mangasta puhuttavan. J-rock on kyllä melkoisen vahvoilla täällä päin, itse tosin en kuulu siihen porukkaan.

Harmi kun Turkuun ja Jyväskylään on vaikea päästä, olisi kiva päästä joskus Kikuconiin ja animeconia ei tahtoisi missata silloinkaan kun se Jyväskylässä on.
"Nousin kerran ylös portaita, tapaamaan miestä olematonta. Hän ei ollut siellä tänäänkään, toivon etten häntä näekkään."

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”