Mistäpäin suomea?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » La Helmi 19, 2005 09:36

Asunut elämäni ensimmäiset viisi vuotta Hyvinkäällä ja sieltä muuttanut toiseen yhtä ihastuttavaan kaupunkiin, eli Lahteen. En varmastikaan enää kovin moneksi vuodeksi tänne jää, kun on varsinainen opiskelukin pian ajankohtaista, enkä kyllä muutenkaan kovin mielelläni täällä enää mätänisi.

Anime ja mangaa saa täältä ihan kivasti, jos tietää paikat (Puolenkuun pelit ja se yksi pikkuputiikki siellä jossain.), mutta täytyy kyllä myöntää, etten ihan kamalasti ole kokoelmani sisällöstä ostanut täältä Lahdesta. Suurin osa on tullut hankittua kaikenkarvaisten ulkomaanreissujen yhteydessä tai netin kautta. Tuolla pääkaupungissakin on tullut käytyä varastoja kartuttamassa useampaankin otteeseen.

Ja onhan meidän ikioma kaupunginkirjastomme kunnostautunut tässä viime aikoina ja hankkinut hyllyihinsä muutakin kuin Ranmaa, Inuyshaa ja Akiraa. Ei sillä, että yksikään niistä uusista hankinnoista olisi ikinä hyllyssä, mutta...

crimson_wolf

Viesti Kirjoittaja crimson_wolf » La Helmi 26, 2005 14:08

Kotini on viimeiset ~20 vuotta (eli koko ikäni) ollut itäisessä Helsingissä. Vasta lähivuosina olen oppinut muita kadunnimiä kaupungin sisällä kuin Mannerheimintie. Täällä kerrostalon toisesta kerroksesta on mahtavat näköalat, näen nimittäin lähes pelkkiä puita..... Ja onhan tuolla yksi toinen talokin..... Tässä on jo jonkin aikaa tullut harkittua muuttamista tuohon naapuritalon neljänteen kerrokseen. Sieltä näkymät olisivat aika mahtavat, yli merien ja Helsingin (on tullut käytyä erään siellä asuvan tyttösen kämpillä).
Mangani hankin lähes poikkeuksetta Fantasipeleistä keskustassa. Ja Helsingistä ei tavinne muuta sanoakaan, siitä kun on varmaankin sanottu jo ihan tarpeeksi, ja minulla ei varmastikaan ole mitään lisättävää. :)
A man stands on the edge of a cliff.... A saint falls from the sky.... A warrior walks towards his doom.... Destiny is held by one....

Shagrat

Viesti Kirjoittaja Shagrat » La Helmi 26, 2005 21:16

Lapinlahdelta olen. Se on paikkakunta Iisalmen ja Kuopion välissä. En voi sanoa itseäni kovinkaan suureksi anime-faniksi, koska Hopeanuoli taitaa olla ainut anime, mitä katson.:?

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » Ti Maalis 01, 2005 18:13

Itse olen kotoisin paikkakunnasta nimeltä Tuusula, joka sijaitsee about 30km helsingistä pohjoiseen.Kaikki vähäiset vuoteni olen täällä asustellut, vaikka itse paikkakunnan sisällä on tullut muutettua muutaman kerran.Minkäänlaista anime/manga kokoelmaa minulle ei ole kertynyt vielä nimeksikään, eikä täältä tuusulasta edes löydy juuri mitään paikkaa, jonka kautta sitä voisi kartoittaa.Jatkossa täytyy siis tilata kaikki netistä, taikka sitten pääkaupunkiseudun alueelta yrittää metsästää, jos sinne satun eksymään.Minulla ei ole mitään käsitystä muista samalla paikkakunnalla asustelevista Animen harrastajista, jos heitä nyt edes on.Tosin muutama kuukausi sitten koulussa kuulin kahden pojan keskustelevan kiihkeästi jostain neljän dvd'n Anime-kokoelmaboxista.Heh. -_-

yell

Viesti Kirjoittaja yell » Ti Maalis 01, 2005 19:09

olen 17-vuotias naisenalku ja asustelen varkaudessa.
olen aina ihaillut mangan piirrustustyyliä; olen jo ala-asteen vitos-kutos-luokalta pitäen piirrellyt isosimmuisia manga-tyylisiä hahmoja. ensimmäinen lukemani manga oli katsuhiro otomon akira, johon ihastuin mielettömästi. sen myötä sitten aloin lukea ranmaa, inuyashaa, conania, fakea, gravitationia, angel sanctuarya, legal drugia, fruits baskettia...jne. mangani olen suurimmaksi osaksi ostanut fantasiapeleistä. aika paljon olen myös lainaillut kavereilta ja jonkun verran kirjastostakin olen vahingossa löytänyt.
animeakin olen jonkunverran katsellut, esim. evangelionia, narutoa vähäsen, + monia animeleffoja. rakastan ihan älyttömästi henkien kätkemää, sitä katsellessa tulee aina pakollakin tippa linssiin :wink:
animea löytyy täältä aika köyhästi, onneksi paikalliseen videovuokraamoon tulee välillä jotain kivaa. kavereiltakin olen lainaillut jotakin leffoja ja jotakin itsekkin ostellut.

ShyHi

Viesti Kirjoittaja ShyHi » Ti Maalis 01, 2005 21:39

Kirjotellaanpas nyt sitten tänne, kun tuo leoni jo veti miun nimen esiin.

Elikäs sukujuuret on syvällä karjalaisessa maassa, sillä esivanhemmat tulee kaikki jostain rajan takaa kannakselta. Imatralla olen syntynyt, kasvanut ja täällä asun taas. Tuossa välillä kävin mesoamassa opiskelun merkeissä ympäri suomenniemeä ihan Lappia myöten. Enkä vieläkään tiedä, mikä haluaisin olla isona -_-

Mutta siis manga on se joka vie kaikki rahat ( anime jää kyllä kakkoseksi miun hankinnoissa, vaikka siinäkin tilanne paranee pikkuhiljaa ) ja hyllyyn kertyy koko ajan uusia tuttavuuksia... sitä tahtia, etten varmaan ikinä saa kerättyä loppuun kaikkia niitä sarjoja, joista on tullut hankittua ensimmäiset osat. Kun sitä on addikti... No ainakin muut pääsevät hyötymään sekopäisyydestäni :lol:

Tilanne Imatralla on siis se, ettei mangaa löydy muuta kuin ne joita marketit kauppaavat, joten muualta on tilattava jos haluaa kirjoihin kiinni päästä. Enkä ole animeakaan löytänyt lähempää kuin Lappeenrannasta, jos nyt Henkien kätkemää ei lasketa mukaan.

Nyt täällä on onneksi leonichanin ja Zeron ansiosta Sarada, joten sen puitteissa järjestetään kaikenlaista mukavaa viihdykettä mangan ja animen parissa. Joten orvoksi ei todellakaan tarvitse itseään tuntea :D

Silmarion

Viesti Kirjoittaja Silmarion » To Maalis 03, 2005 09:43

Haapaveden suurkaupunki. Never Heard!? :shock:

Löytyy kartalta kunhan tarpeeksi etsii. Pohjois- Pohjanmaalta löytynevi.

harrastaja toista vuotta ja on vaikeaa. Kaupoissa nyydään perus DB ja Ramnat. JOs mielii muuta lukea, on määränpäänä Oulu tai Netin ihme maailma. :) Harrastajia on melko useiat, mutta kukaan ei uskalla suoraan myöntää "lasten sarjakuvien" lukemista. :)

AoiNeko

Viesti Kirjoittaja AoiNeko » To Maalis 03, 2005 18:31

Joensuustahan mie, elikkä täältä Pohjois-Karjalasta. ^___^

Täällä päin on jo aika paljon manga/anime faneja, niitä paljastuu melkeinpä joka päivä lisää. Tai no, ei paljastu mutta siis näkyy joskus [hyvin harvoin.] kun koulussa jotkut lukevat mangaa, jotkut puhuvat DBZ tai NGEeestä tai sitten ihmiset piirtävät anime/manga hahmoja. Tuo paljastui vieläpä tänään.

En siis sitten meinaa jos heti puhuu NGEeestä/DBZsta tai jostain muusta, niin että olisi heti anime-fani, mutta kun ne puhuu useampaan otteeseen siitä: "Katoitko viime jakson?!!? Vähän se oli cooli!!!!1111" tai jotain tuon tyyppistä niin alkaa jo epäilyttämään. ^^ Niin, meidän luokkalaiset on tuolla tasolla, että voi LoL.

Joo, mie rakastan teitä oi 7b luokkalaiset pojat.

Tomoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomoko » La Maalis 05, 2005 17:19

Pääkaupungista. Anime tarjonta on mielestäni Suomessa aika huono, mutta tiedän täällä yhden kaupan josta saa ostaa animea ja mangaa. Stocmannillahan on myös mangaa, mutta en ole animea löytänyt oikeastaan mistään, paitsi tietty Henkien kätkemä. Tietäisikö joku kauppoja, tai vuokraamoja, joista saa animea?

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » La Maalis 05, 2005 18:18

Tomoko kirjoitti:Pääkaupungista. Anime tarjonta on mielestäni Suomessa aika huono, mutta tiedän täällä yhden kaupan josta saa ostaa animea ja mangaa. Stocmannillahan on myös mangaa, mutta en ole animea löytänyt oikeastaan mistään, paitsi tietty Henkien kätkemä. Tietäisikö joku kauppoja, tai vuokraamoja, joista saa animea?
Voi ei! Asustan Helsingissä ja et tiedä kaikkia mahdollisia anime/manga liikkeitä!? *Tuts*
Nooh. Näin ensiapuna katsasta ehdottomasti tämä Hidoin Osto-oppaan suomalaisten kauppojen linkki. http://hidoi.animeunioni.org/osto-opas/ ... aupat.html
Blippo, Kukunor, Fennica Comics, Goodfellows jne ovat juuri Helsingissä sijaitsevia liikkeitä. :wink:

Cyb

Viesti Kirjoittaja Cyb » La Maalis 05, 2005 20:22

Shagrat kirjoitti:Lapinlahdelta olen.
Se on myös mielisairaala helsingissä. Olisiko jotain yhteyttä? :lol:

Itse olen Espoosta, kuten tiedoistani näkyy. Ostoksilla tulee käytyä lähinnä Helsingissä, junalla pääsee sen verran näppärästi. Espoossa ei tietääkseni ole mitään erityistä kauppaa otakuille ja kun kaupunki on sen verran hyvä esimerkki moniydinmallista, on aika epätoivoista sellaista ruveta metsästämään, jos ei tarkalleen tiedä sijaintia. Onneksi tosiaan Hellsingin valikoima on kohtalainen.
SchützTaffel

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » La Maalis 05, 2005 22:08

Järvenpäässä eleskellään, onko tuttu kenellekään? Pikku matkan päässä Helsingistä, Suomen parhaasta mangan ja animen ryöstöpaikasta.

Täältä mualta ei kyllä mangaa saa, mitänyt noita lohariPalloja, Ranmoja ja Conaneja lukuunottamatta. Mutta lukijoita kyllä riittää, kun kaikki suomimangakin viedään käsistä. Kukaan ei ainakaan koulussani (lukio) puhu mangasta tai animesta(paitsi ne muutamat, joita olen koukuttanut), tunnen tosin muutaman ylä-aste otakun.
Viimeksi muokannut Hoothoot, Su Maalis 05, 2006 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Tuco

Viesti Kirjoittaja Tuco » Su Maalis 06, 2005 18:17

Haapavedeltähän minä olen, kuten jokunen kirjoittaja taaksepäin myös totesi, suurkaupunki. :)

Juuh, itse olen harrastanut muutaman vasta reilun kuukauden mangan-lukemista. Tai no, itse asiassa en ole lukenut vielä ainuttakaan mangaa, vaan aiheeseen liittyviä kirjoja. Ensimmäinen jonka luin oli Manga, Manga! The World of Japanese Comics. Tilauksessa olisi nyt samaa aihetta käsittelevä teos nimeltä Dreamland Japan: Writings on Modern Manga. Ensin ajattelin tutustua ihan historiaan, kirjoittajiin jne.
Sen jälkeen sitten itse asiaan, jahka nuo olen lukenut, sekä vielä muutaman muun opuksen.
Matkaa on siis vielä kuljettavana...ja paljon.

Niin, niitä manga-liikkeitä täällä ei löydy kovinkaan ruhtinaallisesti, kuten jo toinen Haapavetinen mainitsikin.

wham
Viesti:

METTÄSTÄ

Viesti Kirjoittaja wham » Su Maalis 20, 2005 11:51

olen Vammalasta kotoisin (jos joku tietää missä se on niin onne sulle) ja se sijaitsee jotain 50KM tampereelta. Animea ja mangaa ei tästä pikkukapungista löydä kuin ne R-kikkarilla myytävät pakolliset dragonballit, Ranma1/2, ja Conan. tämä määrä ei pahemmin mieltä lämmitä!!! TAHTOO HESAAN!!!
Viimeksi muokannut wham, To Maalis 24, 2005 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The ultimate Chocobo inbreeder!!!

Daverian

Viesti Kirjoittaja Daverian » Su Maalis 20, 2005 14:07

Salossa asustelen. Animen ja mangan tarjonta on täällä melko vähäistä. Mutta kyllä jotain löytyy.
Mitä teetkin, tee se kunnolla.

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”