Mistäpäin suomea?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

selene

Viesti Kirjoittaja selene » Pe Maalis 03, 2006 23:29

kyllä sitä ollaan keminmaasta :)

Enaleya

Viesti Kirjoittaja Enaleya » La Maalis 04, 2006 23:34

Täällä Porin kupeessa Ulvilassa, pieni...18000 (pieni O.o?) asukkaan asuttama kaupunki joka on jaoteltu ainakin Rantalaan, Friitalaan, Nummelaan ja Nahkuriin, kiskalta (R-kioski mm.) löytyy Ranmaa ja Conania, ei siis maailman parhaimmat valikoimat kun en kumpaakaan lue.
Kunnon kauppa taitaa löytyä Porista (10km päässä).
Netistä tilattuna saa aika hyvin kaikki Postiin, kaikki tarpeellinen on siis keskustassa.

Paitsi yksi miinus
-täällä on hyvin inhottavia naapureita jotka eivät pidä eläimistä ja ovat jopa uhanneet tappaa kissani Ò.ó
Miksi?

Tinde

Viesti Kirjoittaja Tinde » Su Maalis 05, 2006 10:31

Espoosta olen ja aika hyvä tilanne on anime -ja mangamielessä mulla mielestäni. Helsinkiin pääsee mangaostoksille 20 minuutin bussissa istumisella ja lähikaupat on ihan parin sadan metrin päässä. ^^ Sieltä sitten suomimangaa, hih. Täällä on jonkun verran anime -ja mangaharrastajia. Ei mitenkään hirveästi mielestäni. Koulussakin olen törmännyt ehkä 5-6 ihmiseen, joista huomaa, että he lukevat mangaa ja/tai katsovat animea. Kyllä mua kohdellaan välillä vähän oudosti, mutta siis juu. :>

Joyce

Viesti Kirjoittaja Joyce » Su Maalis 05, 2006 20:06

Jyväskylän lähistöllä asustelen.Okei,en ihan lähellä,n.30 km päässä Jyväskylästä.

Goodman

Viesti Kirjoittaja Goodman » Su Maalis 05, 2006 20:54

Mie asun Ikaalisissa :?
Ja jos joku ei tiedä missä se on niiin, de on n.50km Tampereelta
I like to move it

Mimi_

Viesti Kirjoittaja Mimi_ » Su Maalis 05, 2006 22:12

Hollola on rasittava kylä lähellä lahtea, tänne en jää. Harmi vaan, että jos on 14-vuotias ei kovin helposti pääse täältä pois kovin pitkäksi aikaa, mut sit kun meen lukion jälkeen jonnekin niin lähden vaikka turkuun tai helsinkiin tai jotain, ettei mun tarvitse lopun ikääni täällä mädäntyä. Hollolan kirjastossa on ainakin conania, ja ärrältä ja ruokakaupoista löytyy jotain suomennettuja mangoja. animea varmaan löytyy makuunista, tai sitten ei 8) Lahteen pääsee luojan kiitos aika helposti, ja puolenkuun peleissä on mun mielestä aika hyvät valikoimat. Ja on täällä sellainen pikkuinen manga/pokkarikaupan ja divarin yhdistelmä. Sieltä saa suomennettuja mangoja myös vanhempina numeroina. Ja bookplussassa on jotain, ei kyllä kovin paljoa. Muita harrastajia en tunne kuin muutaman.

LostSoul

Viesti Kirjoittaja LostSoul » Ti Maalis 14, 2006 20:04

Kyllä se Riihimäki on tuppukylä vaikka itse sanonkin. Kaukana kaikesta ja hesaankin maksaa junal n.5€ eli ei ihan joka päiväistä huvia opiskelijalle.

Audhumla

Viesti Kirjoittaja Audhumla » Ke Maalis 15, 2006 23:37

Lähellä Hämeenlinnaa, jo ennaltamainitussa kunnassa asustan. Paikka on suorastaan kämänen, kirjastosta voi lainata ah-niin-ihanat Conanit ynnä muut. Samanhenkisiä on minun lisäksi ehkä..yksi? :D
Helsingissä tai tampereella shoppailen kun tilaisuus siihen tulee..:)

Ahdistava paikka, kaikki ulkopaikkakuntalaiset hakataan ^^. Älkää tulko tänne.

Drikon Rjelavan

Viesti Kirjoittaja Drikon Rjelavan » To Maalis 16, 2006 15:09

asun kemissä, aurinko paistaa sillon tällön, kavereitten kanssa anime fanitetaan ja pelaillaan daoc ja AD&D ;) (1 jäbää lukuun ottamatta joka on aina vastarannan kiiski)

va-len-tin

Viesti Kirjoittaja va-len-tin » La Maalis 25, 2006 16:56

Asun Kajaanissa.
Animea täältä saa vain Anttilan Top Ten-osastolta
ja mangaa (enkuksi siis) divarista, jossa on parhaimmillaan n. 20 pokkaria.
Siispä tilailen netistä. \o/

Ikävää vaan, tapahtumia ei lähellä ole.
Viime vuonna pääsin Traconiin ja tänäkin vuonna kiinnostaisi jossain käydä. Tulee vain aika kalliin puoleiseksi... <____<

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » La Maalis 25, 2006 17:26

kaikki asuu jossain kaukana minusta ja vähän isommissa paikoissa... :cry: olen niin yksinäinen täällä tuppukylässä...

Dertion

Viesti Kirjoittaja Dertion » La Maalis 25, 2006 18:40

Minä asustelen täällä Jyväskylässä, Kuokkalassa.

Vinkki Vinkki: Yksinäinen harrastaja, toista otakua tässä lähellä? Olen poika se saattaa vähän rajata....

Lily

Viesti Kirjoittaja Lily » La Maalis 25, 2006 18:58

Turustahan tämä pieni tyttönen ^.^
R.I.P Eddie Guerrero <3

Mercury

Viesti Kirjoittaja Mercury » La Maalis 25, 2006 19:42

Itse asun itiksessä (itäkeskuksessa)
Eipä täällä näy olevan paljon anime- ja mangafaneja
Jonain päivänä haluaisin olla otaku, mutta nytten en ole vielä valmis ottamaan sitä nimeä..

Howler

Re: Mistäpäin suomea?

Viesti Kirjoittaja Howler » Ma Maalis 27, 2006 11:42

Sirrah kirjoitti:Eli aikaa tappaakseni kyselisimpähänvain, että mistä päin suomea sitä ollaan ja minkälaista on olla animefani siellä päin???

Asuinpaikkani määrittyy välille Varkaus - Leppävirran pitäjä. Tunnin ajomatka Kuopioon pitäjiltä.. Mutta sis, asiaan. Täällä päin en kovinkaan montaa anime/mangafania tiedä, eikä tarjontakaan nyt mitään superhyvää ole. Mangan osalta Suomalainen kirjakauppa taitaa olla lähin, mistä voi saada pikkuisen laajempaa valikoimaa kuin Ärrän hyllyiltä. ^^" Kuopioon tietysti jos suuntaa (jos vain on aikaa ja rahaa) niin löytyy jo enemmän. Valitettavasti en kuitenkaan osaa Kuopiossa kulkea niin kokemukseni rajoittuvat Fantasiapeleihin ja sieltäkään en ole kertaakaan mangaa. Animen osalta taas välillä Varkauden Vaihtopeleistä saattaa löytyä animea, kuten myös Ärrältä ja Prismasta sekä Citymarketista.

Ainakin nuo lähteet olen huomioinut.. :D

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”