Käsikirjoittaja etsii piirtäjää

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Yamashita
Viesti:

Käsikirjoittaja etsii piirtäjää

Viesti Kirjoittaja Yamashita » Pe Tammi 14, 2005 22:09

Elikkäs, haluaisin tehä sarjakuvan (manga, mieluummin) mutta oon vasta 11 vuotta ja en oikeen osaa piirtää... Mulla olis kyllä paljon ideoita ja visin piirtää kässärin. Jos teistä joku on sellanen hyvä piirtäjä ja omistaa skannerin nii voisitko auttaa? Olisin kiitollinen ikuisesti sille joka mua auttoi siinä! Laita kuva sähkäriin katson että miten piirrät ;) Jos sulla on myös messenger niin kutsu kamuksi! =)

Otsikko muutettu ehdotuksen perusteella -Kyuu
Kävelin kotiin, sain siivet selkääni,
lensin todella korkealla, nukahdin,
putosin ja kuolin...
By: Yamashita

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Tammi 15, 2005 00:24

Harvemmin piirtotaitoiset kärsivät kovin vahvasta tekemisen puutteesta, joten voisit ehkäpä koittaa tuoda ideaa lähemmäksi totuutta. Madalla kynnystä.

Eli toisin sanoen, väsää jokin sopiva käsikirjoitus tai pari, vaikkapa pienemmälle jutulle alkuun. Laita esille. Potentiaalisen piirtäjän on paljon helpompi lukea se läpi ajatuksella ja miettiä, tulisiko siitä inspiraatio.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Yamashita
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yamashita » La Tammi 15, 2005 17:28

Sinä se löydät positiivista sanottavaa aina.. -.-
putosin ja kuolin...

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » La Tammi 15, 2005 18:19

Owned by Kyuu. Et ole ensimmäinen etkä viimeinenkään. :wink:

No mutta itse asiaan. Hän on oikeassa tässä tapauksessa. Hyvä käsikirjoitus auttaa aina paljon paremmin kuin nopeasti tehty kuvakäsikirjoitus, tämän tiedän jo omasta koulutuksestani. Sillä kuvakäsikirjoitushan tehdään juuri käsikirjoituksen pohjalta, neh?
Eli kannattaa kokeilla siipiään ensin pienemmällä projektilla kuten Kyuu ehdoitti ja siitä sitten edetä hiljalleen parempaan suuntaan. Kirjoita huolella tehty käsikirjoitus ja anna se mahdolliselle kuvittajalle. Mutta ei alkuun mitään suurta.

Mutta älä nyt lannistu. Ota tämä rakentavana kritiikkinä.

wice

Viesti Kirjoittaja wice » La Tammi 15, 2005 23:08

Ja onhan se vähintäänkin reilua, että piirtäjä näkee jo etukäteen minkätasoista ja -tyylistä tekstiä olisi luvassa, eli maksaako vaivan. Jos tosiaan et osaa piirtää, niin kannattaa varmaan jättää se kuvakäsis sen visuaalisesti orientoituneemman puoliskon tehtäväksi. Kirjoitat tekstin ja voit johonkin marginaaliin kirjoitella pointtereita mielestäsi tärkeistä jutuista. Niinku että "tässä kohtaa näytetään erik ja hamaki eiffel-tornien ympäröimänä syleilemässä ilman paitaa hiestä märkinä" tai "lähikuva yoitan ja keisuken kohtaavista huulista, taustalla galaksit räjähtää ja tähtipölyä laskeutuu luumupuun lehdille".

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » La Tammi 15, 2005 23:21

Näin on, wICE puhuu asiaa varsinkin tuon käsikirjoituksen ja kuvakäsikirjoituksen kanssa. Eli keskity vain siihen missä olet vahva. Toinen todella hyvä pointti on myös nuo wICEn mainitsemat pointterit joita kannattaa ehdottomasti käyttää tehokkaasti hyväkseen täten helpottaen kuvittajan työtä.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Tammi 15, 2005 23:49

Ja samalla kaikki minun tuskanhuutoja generoivia kommentteja haukkuvat tahot saavat juuri tällä hetkellä laatikollisen kärsiä. Sokea kana löysi jyvän. Tai jyvä kanan, komitea tutkii.

Voinet ihan näitä foorumejakin käyttää ideasi jakamiseen, jos vain uskallusta piisaa. Täältä ainakin erittäin moni potentiaalinen piirtäjä asian löytää. Sen verran mitä noita (hulluja) artisteja tunnen, joskus tietty kuvan, joten miksei sarjakuvankin idea vaan tuntuu kokeilun arvoiselta. Ja sitten tapahtuu.

Sitten yksi optio on toki vähän haahuilla eri keskustelukanavia ja katsoa osuisiko sopivaan rakoon. Animefiniltä voi esimerkiksi aloittaa tai eri paikallisyhdistyksien kanavilta.

Ja viimeisenä sekä taatusti vähäisempänä, onhan toki myös yaoi.fi foorumit jos siitä genrestä pitää. En sanonut tuota, mutta huomautin silti.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

o

Re: Miten olisi? Minä teen kässärin ja sinä piirrät? ^^'

Viesti Kirjoittaja o » Ke Tammi 19, 2005 04:35

.
Viimeksi muokannut o, Ke Maalis 07, 2018 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Yamashita
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yamashita » Ke Tammi 19, 2005 10:07

draicon_ociard kirjoitti:
Yamashita kirjoitti:Elikkäs, haluaisin tehä sarjakuvan (manga, mieluummin) mutta oon vasta 11 vuotta ja en oikeen osaa piirtää... Mulla olis kyllä paljon ideoita ja visin piirtää kässärin. Jos teistä joku on sellanen hyvä piirtäjä ja omistaa skannerin nii voisitko auttaa? Olisin kiitollinen ikuisesti sille joka mua auttoi siinä! Laita kuva sähkäriin katson että miten piirrät ;) Jos sulla on myös messenger niin kutsu kamuksi! =)
Mhh... toisaalta ei ole ollut vähään aikaan piirrettävää, mutta kuka siitä saisi krediitit ja minne se pistettäisiin? Olen kyllä puolikiinnostunut.
Noh, ainakin itse ajattelin sen laittaa esim. nettiin, paremassa tapauksessa kustantajalle.
putosin ja kuolin...

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ke Tammi 19, 2005 12:45

Yamashita kirjoitti:
draicon_ociard kirjoitti:
Yamashita kirjoitti:Elikkäs, haluaisin tehä sarjakuvan (manga, mieluummin) mutta oon vasta 11 vuotta ja en oikeen osaa piirtää... Mulla olis kyllä paljon ideoita ja visin piirtää kässärin. Jos teistä joku on sellanen hyvä piirtäjä ja omistaa skannerin nii voisitko auttaa? Olisin kiitollinen ikuisesti sille joka mua auttoi siinä! Laita kuva sähkäriin katson että miten piirrät ;) Jos sulla on myös messenger niin kutsu kamuksi! =)
Mhh... toisaalta ei ole ollut vähään aikaan piirrettävää, mutta kuka siitä saisi krediitit ja minne se pistettäisiin? Olen kyllä puolikiinnostunut.
Noh, ainakin itse ajattelin sen laittaa esim. nettiin, paremassa tapauksessa kustantajalle.
Netti on todella hyvä paikka aloittaa tuo, sillä kustantaja taitaa olla liian iso pala purtavaksi vielä. :wink:

Tomoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomoko » To Tammi 20, 2005 17:25

Laita vaan nettiin! Kaikki jotka eivät osaisi niin hyvin piirtääkkään, niin voivat ottaa ja katsella sitä! Minäkin olen ainakin puoliksi kiinnostunut.

Ravey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ravey » Su Helmi 13, 2005 13:39

Hmm.. Minäkin olen itseasiassa aika kiinnostunut. Itsekin olen suunnitellut tekeväni jonkinlaisen pienehkön mangan, mutta piirustustaidot eivät tälläiseen riitä. Mutta käsikirjoitusta olen jo alkanut kirjoittamaan. (Tyttö raukka ei tajua, että se on ajan tuhlausta..)

Suunnitelmissa on kirjoittaa tarina synkästä maailmasta, tulevaisuudesta, jossa miehet ovat jälleen nousseet valtaan ja naisia alistetaan. Ehkä hieman perustuu tosi tapahtumiin, käsikirjoituksessa muutamia faktoja elämän synkimmistä puolista.. Tästä siis jos manga tulisi, ei se kertoisi hurjista sotureista joilla on mahtavat voimat ja taidot, päinvastoin! Se kertoisi elämän tosiasioista ja siitä, kuinka maailmassa on paljon pahaa. Raiskauksia, tappoja ja kidutusta.
Tarinallani haluaisin näyttää elämän synkemmän puolen, mutta silti haluaisin myös näyttää, että elämä osaa olla myös kaunista..
Oikealla tavalla katsottuna.

"Todellisuus ei ole kaukana.. Se on sinun vieressäsi."

Ohhoh.. Innostuin liikaa! :roll:

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Su Helmi 13, 2005 14:12

Ravey kirjoitti:Hmm.. Minäkin olen itseasiassa aika kiinnostunut. Itsekin olen suunnitellut tekeväni jonkinlaisen pienehkön mangan, mutta piirustustaidot eivät tälläiseen riitä. Mutta käsikirjoitusta olen jo alkanut kirjoittamaan. (Tyttö raukka ei tajua, että se on ajan tuhlausta..)

Suunnitelmissa on kirjoittaa tarina synkästä maailmasta, tulevaisuudesta, jossa miehet ovat jälleen nousseet valtaan ja naisia alistetaan. Ehkä hieman perustuu tosi tapahtumiin, käsikirjoituksessa muutamia faktoja elämän synkimmistä puolista.. Tästä siis jos manga tulisi, ei se kertoisi hurjista sotureista joilla on mahtavat voimat ja taidot, päinvastoin! Se kertoisi elämän tosiasioista ja siitä, kuinka maailmassa on paljon pahaa. Raiskauksia, tappoja ja kidutusta.
Tarinallani haluaisin näyttää elämän synkemmän puolen, mutta silti haluaisin myös näyttää, että elämä osaa olla myös kaunista..
Oikealla tavalla katsottuna.

"Todellisuus ei ole kaukana.. Se on sinun vieressäsi."

Ohhoh.. Innostuin liikaa! :roll:
No mutta nyt vain alat työstää mahdollisimman yksityiskohtaisia kuvauksia päähenkilöistä. Tuo helpottaa kuvittajan työtä.
Luo myös voimakas naispääosa aka GITS :wink:

Ravey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ravey » Su Helmi 13, 2005 23:19

Code6 kirjoitti: No mutta nyt vain alat työstää mahdollisimman yksityiskohtaisia kuvauksia päähenkilöistä. Tuo helpottaa kuvittajan työtä.

Hmm.. Niin. Niin tietysti! Itseasiassa päähenkilöitä olen jo jonkin verran suunnitellut yksityiskohtaisemmin. Käsikirjoitus vain loppuun, päähenkilöitten yksityiskohdat ja loppuviimeistely. Wola! Valmis käsikirjoitus, kuka kuvittamaan? :wink:

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Su Helmi 13, 2005 23:39

Ravey kirjoitti:
Code6 kirjoitti: No mutta nyt vain alat työstää mahdollisimman yksityiskohtaisia kuvauksia päähenkilöistä. Tuo helpottaa kuvittajan työtä.

Hmm.. Niin. Niin tietysti! Itseasiassa päähenkilöitä olen jo jonkin verran suunnitellut yksityiskohtaisemmin. Käsikirjoitus vain loppuun, päähenkilöitten yksityiskohdat ja loppuviimeistely. Wola! Valmis käsikirjoitus, kuka kuvittamaan? :wink:
Kaikki aikanaan. :D
Sitten kun kaikki on valmista niin sitten aletaan etsiä kuvittajaa. :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”