Paras manga-sarja

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kami-Neko

Paras manga-sarja

Viesti Kirjoittaja Kami-Neko » Pe Joulu 24, 2004 17:57

ok, mikä on teidän mielestänne paras manga? ja mistä se johtuu, (?) tarina tai juoni tai vaikkapa että se on yksinkertaisesti PARAS?
puheenvuoro teille, manga ja animefanit! :wink:

ylläpitäjän muokkaus
otsikkoa muutettu kertomaan mistä viestissä on itse asiassa kysymys
""sanos muuta""

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » La Joulu 25, 2004 01:10

Lueskelin tuossa juuri Akiran kokonaisuudessaan. Täytynee sanoa että se kuuluu minun kirjoissa ehdottomasti mangan parhaimmistoon. Varsin järkälemäinen eepos ja aivan uskomatonta taidetta. Dynamiikkaa, detailia ja energiaa jonka edessä moni muu titteli laskee alleen.

Tietenkin Azumanga ja Yotsubato kuuluu myös mangan kuningasluokkaan omalaatuisella huumorilla ja posiitivisella asenteella :) Ja olen myös jäänyt koukkuun Berserkiin, jonka mainio taide, julma tarina ja käsin kosketeltavaa vihaa pursuava päähenkilö vei helposti mukana. Tietenkin myös se kiehtoo että tarina alkoi vuonna 1989 ja jatkuu yhä. Materiaali ei ainakaan kesken lopu :lol:
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » La Joulu 25, 2004 08:54

Itsekin olisin vastannut muutama kuukausi takaperin Akira, mutta nykyään täytyy sanoa GANTZ. Sen verran omapäinen manga, että oksat pois. Piirtojälki on kaunista kuin mikä, vaikka paljon on tehty tietokoneella. Hahmot ovat kiinnostavia ja hahmosuunnittelu on silmiä hivelevää. Ainoa, mikä hieman puree vastaan (ja huvittaa samalla) on Kein hervottomat rintavarustukset. Pienemmätkin olisi riittänyt ;). Saa nähdä minkälainen Gonzon animeversio tulee olemaan? Muitakin hyviä ja lupaavia nimikkeitä löytyy, mutta tällä hetkellä GANTZ on ylitse muiden.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » La Joulu 25, 2004 13:03

Itse määrittelisin Trigunin parhaaksi mangaksi. Se ei ehkä ole kaikkein kaunein ulkomuodoltaan, mutta sen tarina on kauneimmasta päästä (josta voi olla montaa mieltä) ja sitä on paisutettu loistavilla hahmoilla ja päähenkilöllä. Eli Trigun.

Nelg
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nelg » La Joulu 25, 2004 14:25

Trigun olisi varmaan paras ilman Wolfwoodin kiiltokuvapoikamaista imagoa.
Kieltämättä mielenkiintoinen hahmo, mutta se puree varmaankin paremmin naisiin :P
Trigun kyllä säväytti sen post-apokalyptisellä western-steampunkilla (tulipas lokeroitua tarkasti) ja piirrostyylillä. Animekin vaikutti siihen, koska manga on niin paljon hienompaa ja parempaa niin se yllätti enemmän.

MrBrown

Viesti Kirjoittaja MrBrown » La Joulu 25, 2004 16:17

Aiemmin mainituista Azumanga, Yotsubato, Berserk ja Gantz toimivat allekirjoittaneellekin.

Tämän lisäksi maininnan ansaitsee ehdottomasti Death Note. Loistava, älykäs, juoni joka ei aliarvioi lukijaa, hyvä taide, jännitys, etc.

Muitakin mainitsemisen arvoisia varmaan keksisin, jos jaksaisin miettiä.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Joulu 25, 2004 21:00

Animen osalta on jo käsiteltykin tätä, jos ketään kiinnostaa.

http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=687
http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=700

Mutta mangasta ei ole keskusteltu, joten muutin otsikkoa sopimaan paremmin joukkoon. Tämä viestiketju puikoon sitten mangan osalta se mitä animesarjojen ja leffojen osalta on käsitelty jo muualla (ja käsitellään edelleen jos joku niin haluaa).
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

wice

Viesti Kirjoittaja wice » La Joulu 25, 2004 21:11

Parhaimman valitseminen jää aika hiljaiseksi, mutta mikäli laskemme vaatimuksia parempaan ja kauniimpaan - jää käteen Majin Devil. Sutoorii on mitä hienoin ja on ilo nähdä, että yltiölahjakas kynänheiluttaja Oh! Great pystyy tekemään mangaa ilman isoryntäisiä naisiakin. Ei siis välttämättä paras evör, mutta mielestäni laadukasta nykyshounenia parhaimmillaan. Eipäs naureta siellä tyttöjen osaston puolella!

Hecatonchiros

Viesti Kirjoittaja Hecatonchiros » La Joulu 25, 2004 21:24

Kyllähän se on minulle aina ja ikuisesti (tai no, ainakin toistaiseksi) Hiroaki Samuran Blade Of The Immortal. Taide, tarina ja kaikki on kolahtanut minuun kuin mikäkin kolahtava asia. Kakkossijasta kilpailevat tiukasti Berserk, Azumanga Daioh, Yotsubatoto, Yokohama Kaidashi Kikou, ja muutama muu.

vermes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vermes » La Joulu 25, 2004 21:49

Tähän mennessä paras on ollut Tezukan Buddha koska se on hyvin tasapainoitettu. Akira koska se on kaunis. Maison Ikkokussa on hyvä tarina ja Planetes on HC Scifiä.
and now for something completely different
http://infamyinfamy.tumblr.com/
http://axolotleatsouls.tumblr.com/
Törkeä, mutta tärkeä

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » Su Joulu 26, 2004 02:15

NetDiver kirjoitti:Itsekin olisin vastannut muutama kuukausi takaperin Akira, mutta nykyään täytyy sanoa GANTZ. Sen verran omapäinen manga, että oksat pois. Piirtojälki on kaunista kuin mikä, vaikka paljon on tehty tietokoneella. Hahmot ovat kiinnostavia ja hahmosuunnittelu on silmiä hivelevää. Ainoa, mikä hieman puree vastaan (ja huvittaa samalla) on Kein hervottomat rintavarustukset. Pienemmätkin olisi riittänyt ;). Saa nähdä minkälainen Gonzon animeversio tulee olemaan? Muitakin hyviä ja lupaavia nimikkeitä löytyy, mutta tällä hetkellä GANTZ on ylitse muiden.
Aivan. Unohdin Gantzin täysin. Juoni tuntuu hyvin eeppiseltä kun miettii sitä että olen lukenut jo yli 10 (?) volumea enkä vieläkään tiedä mistä sarjassa on loppujen lopuksi kyse :D Voin vain spekuloida mitä tapahtuu seuraavaksi, mutta ainakin tähän menessä spekulaatiot ovat menneet tämän sarjan osalta niin metsään kun olla ja voi :)

Animeversio on aika kamala. Ne muutamat jaksot jotka näin leikkaamattomana olivat aika huonosti toteutettuja ja aivan turhaan venytettyjä. Jotenkin ala-arvoista kamaa Gonzolta.
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Su Joulu 26, 2004 02:34

Acolyte kirjoitti:Aivan. Unohdin Gantzin täysin. Juoni tuntuu hyvin eeppiseltä kun miettii sitä että olen lukenut jo yli 10 (?) volumea enkä vieläkään tiedä mistä sarjassa on loppujen lopuksi kyse :D Voin vain spekuloida mitä tapahtuu seuraavaksi, mutta ainakin tähän menessä spekulaatiot ovat menneet tämän sarjan osalta niin metsään kun olla ja voi :)
Itse olen päätynyt aika samaan lopputulokseen, vaikka tosin olen vasta 6 alpparia lukenut. Mangan tapa vetää kaikki ennalta-arvattavuus maton alle miellyttää vaihtelun vuoksi. Täytynee tilata loputkin ilmestyneet osat tuossa vuodenvaihteen jälkeen.
Animeversio on aika kamala. Ne muutamat jaksot jotka näin leikkaamattomana olivat aika huonosti toteutettuja ja aivan turhaan venytettyjä. Jotenkin ala-arvoista kamaa Gonzolta.
Kaipa tämä jossain välissä tulee katsottua, mutta yleinen mielipide animeversion suhteen on ollut "varsin huono". Harmi sinänsä, sillä Gonzon animet ovat aina olleet mieleeni.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Su Joulu 26, 2004 17:54

Viimeisin ihastukseni on sokerinen Fruits Basket, mutta kaikkien aikojen suosikkejani ovat Seikai Trilogy, eli Crest of the Stars jatko-osineen sekä sopivan kieroutunut GTO. Eli aika perinteisiä nämä...

Boytoy

Viesti Kirjoittaja Boytoy » Su Joulu 26, 2004 19:10

Kaikki!!!

mutta kauneimpiin kuuluu kaikki Yuki Kaori-saman mangat.

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » Ma Joulu 27, 2004 01:37

Kokonaisuutena minua viehättää eniten Tuulten laakson Nausicaä (Kaze no tani no Naushika), joka kertoo upean tarinan sortumatta silti eeppisiin mittoihin. Toivottavasti se vielä joskus nähdään suomeksikin.

Visuaalisesti minua tällä hetkellä kiehtoo Maki Hakodan "Worldend Fairytale", jonka piirrostyyli laukaisee mielessä aina mukavia ajatuksia.. Vaikka moni muukin manga on piirretty samalla tyylillä eivät muut onnistu saamaan omaan mieleen samanlaista tunnelmaa kuvillaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”