Mikä tekee animefrkiikistä/fanista animefriikin/fanin?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Emmi-Chan

Mikä tekee animefrkiikistä/fanista animefriikin/fanin?

Viesti Kirjoittaja Emmi-Chan » Ti Marras 09, 2004 14:29

Olen pahoillani epäselvästä nimi valinnasta, mutta en keksinyt parempaakaan. Enkä ole ihana satavarma onko tällaista aihetta jo olemassa, mutta minä en ainakaan ponkannut...
Mutta nyt itse aiheeseen. Mietin tänä aamulla hampaita harjatessani (siinä kun tulee aina mietittyä kaikkea ihmeellistä) niin mikä minusta tekee "oikean" animefriikin. Onko sellainen ihminen jo fani, kun tykkää vaikka vain yhdestä animesta tiedostaen sen animena, eikä omista yhtäkään mangaa tai mitään mangakrääsää tms.?

Toivottavasti tajuatte pointtini tuosta epämääräisestä sepustuksesta. Aivoni eivät ole olleet tänään kunnolla toiminnassa...
"Run Lee! Run towards the setting sun!... But don't mess up your hair!"
- Gai-sensei

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » Ti Marras 09, 2004 14:40

Jos itse uskoo olevansa animefriikki niin silloin myös on sellainen. Manga-/animekokelman koko tai laajuus tuskin on käypä mitta henkilön faniudesta, koska se riippuu paljolti käytettävissä olevista rahavarannoista.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ti Marras 09, 2004 14:50

AM kirjoitti:Jos itse uskoo olevansa animefriikki niin silloin myös on sellainen.
Niinpä. Esimerkiksi omaan tuttavapiiriini kuuluu henkilöitä, jotka ihan mielellään katsovat animea/lukevat mangaa, mutta jotka eivät pidä itseään anime- tai mangaharrastajina eivätkä halua itseään sellaisiksi kutsuttavan.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Marras 09, 2004 20:05

Toisaalta, ei minua ainakaan itse kiinnosta tehdä tuommoista johtopäätöstä. Tehköön muut se minun puolesta. Loppuviimeksi eri ihmiset muodostavat eri mielipiteitä samasta henkilöstä.

Jos toisaalta joku haluaa itseään friikiksi kutsua, olkoon hän vapautettu niin tekemään.

Kyoshiro

Viesti Kirjoittaja Kyoshiro » Ke Marras 10, 2004 01:44

Heh, tämmöinen 'loner' -luonne kun on, niin itse pidän itseäni animefriikkinä. Muiden mielipiteillä ei ole pahemmin merkitystä. :D

Janzki

Viesti Kirjoittaja Janzki » Ke Marras 10, 2004 01:57

Itse pitäisin mielelläni itseäni ihan vain animesta kiinnostuneena normaalina kunniallisena kansalaisena. :roll:
Piroriparopirirora

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ke Marras 10, 2004 02:45

Minäkin koen olevani kovasti vain tavallinen tallaaja. Mutta Huone on sisustukseltaan hyvin japanilaishenkinen. Seiniltä taas löytyy esim Appleseed ja GITS Taulut. Anime dvd:itä kasvava läjä jne. Myös katana tulossa jouluna. Upea sisustuselementti jos sitä käyttää oikein.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Marras 10, 2004 03:00

Tosin oli katana tai ei, mikään sisustuselementti ei pääse niin pitkälle kun epämääräisesti heiluvat pinot epämääräistä yaoi-mangaa.

Itse asiassa nyt kun sisustukseen mentiin, olen omalla varsin puutteellisella esteettisellä tuntemuksellani havainnut että hieman "luovan epäsuorasti" sekoitellusti laitetut pienet animejulisteet voivat toimia tylsien seinien pelastajana aika hyvin. Se tekeekö tämä friikin vai ei on aivan jokaisen asia, mutta kyllä minä keittiössä kahvikupillisesta nautin enemmän kun edessäni on söpöjä asioita. Se tekeekö TUO lähtökohta taas friikin on ihan toinen kysymys.

Taide on taidetta, mutta sitten on vielä TAIDETTA. Ja mäyriä, mutta ne ovat vihollisia.

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ke Marras 10, 2004 03:35

kyuu kirjoitti:Tosin oli katana tai ei, mikään sisustuselementti ei pääse niin pitkälle kun epämääräisesti heiluvat pinot epämääräistä yaoi-mangaa.

Itse asiassa nyt kun sisustukseen mentiin, olen omalla varsin puutteellisella esteettisellä tuntemuksellani havainnut että hieman "luovan epäsuorasti" sekoitellusti laitetut pienet animejulisteet voivat toimia tylsien seinien pelastajana aika hyvin. Se tekeekö tämä friikin vai ei on aivan jokaisen asia, mutta kyllä minä keittiössä kahvikupillisesta nautin enemmän kun edessäni on söpöjä asioita. Se tekeekö TUO lähtökohta taas friikin on ihan toinen kysymys.

Taide on taidetta, mutta sitten on vielä TAIDETTA. Ja mäyriä, mutta ne ovat vihollisia.
Perhaps perhaps. Minä kun olen tälläinen "sisustaja" :roll: Niin valitsen itse huolella ne mitä esineitä ja asioita kämppääni hommaan. Varsinkin kun sisustus-suuntana on Japani/aasia niin värisävyillä ja eri elementeillä on hyvin tärkeä merkitys.
Tuossa olinkin hyvin onnekas varsinkin Appleseed sekä Gits taulujen kanssa sillä ne sopivat täydellisesti minun kämppääni värimaailmansa perusteella ja siten myös muuhun sisustukseen. Tuleva katana taas tulee olemaan vain pieni mutta kaunis yksityiskohta jolle on varattu aivan oma paikkansa. Nuo kyllä tulivat kalliiksi mutta ne olivat täysin sen arvoisia.

Mutta kyllä se on myös niin että oli himosisustaja tai animefriikki niin kyllä pienet ja vähän suuremmatkin yksityiskohdat tekevät paikasta kuin paikasta siedettävemmän.

Esimerkiksi juuri nuo minun kaksi taulua loivat hämmästyttävän paljon eloa tänne kun ne seinille nostettiin. Nyt vain pitää keskittyä hankkimaan lisää GITS tavaraa koska sitä sarjaa niin rakastan. Sekä myös Bonzai ja pieni vesilähde. Mikään ei rentouta ja tuo unta paremmin kuin veden ääni. Tuo toimii ainakin minulla.

ihmetaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmetaru » Ke Marras 10, 2004 12:44

Code6 kirjoitti: Mikään ei rentouta ja tuo unta paremmin kuin veden ääni. Tuo toimii ainakin minulla.
Niin, tai sitten tulee vaan vessahätä :D
Du är inte dum, du har bara otur när du tänker ^^;;

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ke Marras 10, 2004 12:51

ihmetaru kirjoitti:
Code6 kirjoitti: Mikään ei rentouta ja tuo unta paremmin kuin veden ääni. Tuo toimii ainakin minulla.
Niin, tai sitten tulee vaan vessahätä :D
Eip, tai tuo nyt riippuu täysin henkilöstä itsestään. Mutta minulle ei noin tapahdu. :D

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Ke Marras 10, 2004 16:36

Sanalla 'friikki' on varmaankin nykykielessä suurempi tunnesisältö kuin asiasisältö, joten siitä ei välttämättä kannata keskustella asiapohjalta.

Siispä, menen maalaamaan tunteeni seinälle neon-väreillä.

Emmi-Chan

Viesti Kirjoittaja Emmi-Chan » Ma Marras 15, 2004 11:19

Te kaikki asutte varmaan yksin, joten teillä on helpompaa se "sisustaminen". Minä asun vielä kotona, joten minun "friikahtamiseni" rajoittuu vain omaan huoneeseeni. Seinät ovat täynnä kuvia ja kaappi täynnä mangaa. Mutta sitten, kun minut potkaistaan omaan kämppään saan vapaat kädet ja luoja tietää ties mitä tulen keksimään 8)
"Run Lee! Run towards the setting sun!... But don't mess up your hair!"
- Gai-sensei

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » Ma Marras 15, 2004 11:43

Janzki kirjoitti:Itse pitäisin mielelläni itseäni ihan vain animesta kiinnostuneena normaalina kunniallisena kansalaisena. :roll:
Ja tässä kohtikko saa nauraa ;)
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

Cyb

Viesti Kirjoittaja Cyb » Ma Marras 15, 2004 12:29

Emmi-Chan kirjoitti:Te kaikki asutte varmaan yksin, joten teillä on helpompaa se "sisustaminen". Minä asun vielä kotona, joten minun "friikahtamiseni" rajoittuu vain omaan huoneeseeni. Seinät ovat täynnä kuvia ja kaappi täynnä mangaa. Mutta sitten, kun minut potkaistaan omaan kämppään saan vapaat kädet ja luoja tietää ties mitä tulen keksimään 8)
Asun vielä ainakin muutaman vuoden vanhempien luona mutta eipä ole sisustamisen kanssa ollut ongelmia, seiniltä löytyy vain yksi tekemäni maalaus, pari valokuvaa kehystettyinä ja kaiuttimet katonrajassa. Ei siis mitään mistä minut voisi tunnistaa animefriikiksi. Ainoastaan pari DVD:tä hyllyssä saattavat paljastaa, mitä kuoren alta löytyy. Ja se että välillä kommentoin että onpas se yksi muuten hyvä anime. Toisaalta, ehkä minua ei vielä lasketakaan animefriikiksi koska en miellä animea mitenkään erityiseksi verrattuna normaaleihin tv-sarjoihin tai elokuviin, niissä vain tuntuu olevan aiheita jotka kiinnostavat minua.[/quote]

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”