Hauskin/koskettavin AMV:si.

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Emmi-Chan

Viesti Kirjoittaja Emmi-Chan » Ti Marras 16, 2004 13:24

Hauskin on ehkä Naruton eräs musiikkivideo, jonka "kappaleen" on tehnyt videon tekijät. Tämän videon nimi oli muistaakseni Ninja of the night. Olen nähnyt sen ainakin kymmenen kertaa eikä se kyllästytä vielkänään^-^
Myös "which bakstreet boy is gay?" video on iskenyt. Minä olen tällainen vähän huonomakuinen ihminen... tai no miten se huonomakuisuus nyt määritellään...
"Run Lee! Run towards the setting sun!... But don't mess up your hair!"
- Gai-sensei

Ryuuzaki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ryuuzaki » Ke Marras 17, 2004 18:51

Kova ja kovin eli paras on:
-- Fullmetal Alchemist -- E Nomine - Mitternacht --

Ja surullisin tietty katsoa mutta musiikki ei ole sitä surullista luokkaa:
-- Fullmetal Alchemist -- Bon Jovi - It's My Life --

Eli jos joku katsoo tuon videon ilman katsomatta Fullmetal Alchemist animea, niin ei tajua miksi toi video on surullinen. Varsinkin mulle se on tosi surullinen video. Toiseksi paras hahmo Maes Hughes :twisted:

Boytoy

Viesti Kirjoittaja Boytoy » La Marras 20, 2004 18:22

Oon ollut ihan hulluna suurimpaan osaan mitä oon nähny... joten en tässä halua korostaa mitään erityistä... mutta ekana tulee mieleen ensimmäinen amv'eeni minkä näin...
Eli: Naruto ja biisinä "Touched" oli koskettavin koska olin Naruto sarjan alussa ja luulin että

Spoileri sarjan alussa oleville!!!!!!!!!!

Sasuke kuolee

ja olin sen takia yhden päivän aivan down kunnes kaverini spoilasi ja kertoi ettei ole mitään hätää... Se oli kyllä kamalaa aikaa (ne muutamat tunnit ennen kuin sain tietää.)

Mutta onhan noita surullisia-koskettavia-hauskoja-megacooleja amv'eita... Osa mun lemppareista löytyy AMV.orgin sivustolta jos etsii käyttäjä Tenken_Kiban. Mutta siellä ei oo todellakaan kaikkia mun lemppareita! 8)

Pio

Viesti Kirjoittaja Pio » La Marras 20, 2004 20:02

Koskettavin on kaiketi Roseate Nocturne,
musiikkina Bring Me To Life, anime Shoujo Kakumei Utena.
Upea video ja ensimmäinen Utena-Amv jonka koskaan näin
(vieläpä ensimmäinen kuvamateriaali koko animesta jonka näin,
aika huono asia spoilereiden takia tosin.)

Hauskin, ööh...
Joko Vote For Me tai Wizard of Oz
Animecon III;n Amv-kisasta. ^^

leonichan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja leonichan » Su Marras 21, 2004 15:41

Hysteerisin kokemus on kokoelma erilaisia yaoi, shounen-ai ja bishie- kuvastoa ja musiikkina Painajainen ennen joulua leffasta se What's this? rallatus. "No ghouls, no witches here to scream and scare them all" kohdassa ruudussa näkyy yliruksittuina jotain sailormoonia, Anthy ja vielä joku, jota en muista. Ja lopussa pari herkkua lahjanaruissa, että hyvää joulua vain ^^ Oikein piristävä kokemus se video. Ja nauruhan pidentää ikääkin. Elän sataviisikymmenvuotiaaksi.

Koskettavimmassa on Björkin Bachelorette musiikkina ja video Utena-leffasta. Niisk. Tippa vain valuu simmusta. Pidän yleensä jostain syystä erityisen paljon Utena amv:sta. Castles in the Sky- video on myös aika ihana. Angel Sanctuary + System of a Downin Chop Suey- video oli joskus upea, mutta nykyisin se valuu jo korvista ulos. Ei pidä katsoa ihaniakaan videoita liikaa, ottakaa nyt hyvä neuvo.
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Oami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oami » Ma Marras 22, 2004 00:52

Koskettavin kai ... animesta Kimi ga nozomu eien, musiikkina Kamelotin Forever.

Tai hupaisammasta päästä kenties Risky Safety ja Rammsteinin Engel.

Sinänsä asiaan vaikuttanee että olen animen ulkopuolisessa maailmassa hieman raskaampaan musiikkiin tykästynyt.
「生きて行こうと思えば、どこだって天国になるわよ」
碇ユイ

Zatoichi

Viesti Kirjoittaja Zatoichi » Ma Marras 29, 2004 12:49

Haukkukaa oudoksi, mutta allekirjoittaneen mielestä hauskin amv on ehdottomasti dokidokin Lollipops, Sunshine, and rrrRRRrrr^^). On siinä miehellä lauluääntä...^^). Muutenkin tosi hauska video...
Muita suosikkeja on istivin Shounen Bushidou ja Fluxmeisterin Souls of Rage and Sorrow. No okei, Jinnai and the Bugrom LIVE! on aika mainio myös^^). Syitä en käy erittelemään, jostain syystä nämä vaan upposivat hyvin^^). Hevi on parasta...
In Satan we trust.

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » Ti Marras 30, 2004 03:15

En nyt tiedä onko tämä threadi oikea paikka tälle, mutta uuden threadin aloittaminen tuntuu turhalta kun tämäkin on olemassa, siispä tänne...

En ymmärrä koko AMV-ilmiötä. Minkä ihmeen takia pitää turmella sekä (mahdollisesti) hyvä kappale että (mahdollisesti) hyvä anime yhtä aikaa? Omaperäisyysarvo moisissa räpellyksissä lähestyy asymptoottisesti nollaa, eikä osuneista lipsynceistäkään voi kovin montaa naurua irti saada, eihän?

Ei hyvää kappaletta kuunnellessa viitsi katsoa jonkun amatöörin animesta copypastettamaa tuubaa. Toisaalta jos joko kappale tai anime on huono, niin eipä se siitä raiskaamalla ainakaan parane.

Jos omat lahjat eivät riitä musiikin tai vaikkapa animen/mangan rustaamiseen, niin miksi pitää väkisin yrittää "luoda" jotain muiden tuotoksista?

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » Ti Marras 30, 2004 06:51

Starfire kirjoitti:En ymmärrä koko AMV-ilmiötä. Minkä ihmeen takia pitää turmella sekä (mahdollisesti) hyvä kappale että (mahdollisesti) hyvä anime yhtä aikaa? Omaperäisyysarvo moisissa räpellyksissä lähestyy asymptoottisesti nollaa, eikä osuneista lipsynceistäkään voi kovin montaa naurua irti saada, eihän?
Varmaan aika samasta syystä kuin ihmiset esimerkiksi piirtävät fanarttia tai harrastavat cosplayta. Koska se on tekijän mielestä kivaa.
Starfire kirjoitti:Ei hyvää kappaletta kuunnellessa viitsi katsoa jonkun amatöörin animesta copypastettamaa tuubaa. Toisaalta jos joko kappale tai anime on huono, niin eipä se siitä raiskaamalla ainakaan parane.
Eihän kukaan pakota katsomaan, jotkut tykkäävät, toiset ei. Ja yleensä taidokkaimmat AMV:t ovat paljon muuta kuin "copypastettamista" ja näiden eteen on yleensä nähty ihan kohtuullisesti työtä. Toki näitä 'copypasteanpa tästä jakson ja pistän musiikin taustalle' tuotoksia näkyy myös, mutta ne yleensä uppoavat massan sekaan aika hiljaisin äänin.
Starfire kirjoitti:Jos omat lahjat eivät riitä musiikin tai vaikkapa animen/mangan rustaamiseen, niin miksi pitää väkisin yrittää "luoda" jotain muiden tuotoksista?
Ehkä juuri siksi, että ei osaa (tai halua) "ilmaista itseään" muulla tavoin, ja tuskin kukaan väkisin näitä tekee, vaan pääasiassa omaksi (ja muiden) huviksi (tai kiusaksi ;).
Tämä siis miun 0.02 euroa.
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

ReiEnna

Viesti Kirjoittaja ReiEnna » Ti Marras 30, 2004 13:43

On sanomattakin selvää että suuri osa netissä liikkuvista amv-tekeleistä on "tuubaa", mutta sama pätee (valittavasti) muuhunkin netissä liikkuvaan fanituotantoon ja "taiteeseen". Kukaan ole seppä syntyessään ja tuskin jokaisesta sellaista koskaan tuleekaan. Tuubaa ei ole pakko katsoa tai sen parissa viihtyä, olipa kyse sitten amvstä tai nopeasti töherretystä doujinshista. Valinta on katsojan.

Itse näkisin, että amv harrastuksena tarjoaa hyvinkin vivahteikkaan väylän itseilmaisuun : Voidaan tulkita animen avulla musiikin herättämää tunteita, kertoa lyriikkojen tarina visuaalisesti tai muuten personoida musiikkia uudelleen haluamallaan tavalla. Taustalla voi olla myös halu kuvata musiikin ryydittämänä jotain animen aspektia, henkilö(it)ä tai vuorovaikutussuhdetta. Yleisesti ottaen yritetään realisoida jotain, mitä kumpikaan näistä, anime tai musiikki, ei itsessään tarjoa. Itse haluan uskoa että amvllä ei ole tarkoitus "raiskata" animea eikä musiikkia, vaan tuoda esiin kooste, jota ei tulisi suoranaisesti nähdä animen edustajana vaan itsenäisenä tulkintana.

Mitä tulee väitteeseen "ei omat lahjat eivät riitä", voin ikuisena amatöörinä sanoa, että digitaalinen video ei ole maailman suoraviivaisin ja yksinkertaisin leikkikenttä. Monesti jo pelkästään kuvamateriaalin hyvännäköiseksi saaminen vaatii melkoista säätöä ja tietoutta, puhumattakaan videon suunnittelusta, kohtausvalinnoista ja editoinnista. Valokuvaukseen liittyvä tekninen puuhastelu on oikeastaan hyvin samanlaista.

wice

Viesti Kirjoittaja wice » Ti Marras 30, 2004 16:23

ReiEnna kirjoitti:On sanomattakin selvää että suuri osa netissä liikkuvista amv-tekeleistä on "tuubaa", mutta sama pätee (valittavasti) muuhunkin netissä liikkuvaan fanituotantoon ja "taiteeseen". Kukaan ole seppä syntyessään ja tuskin jokaisesta sellaista koskaan tuleekaan. Tuubaa ei ole pakko katsoa tai sen parissa viihtyä, olipa kyse sitten amvstä tai nopeasti töherretystä doujinshista. Valinta on katsojan.
Erona kuitenkin se, että videosta ei yleensä näe silmänräpäyksessä onko se roskaa vai trumpettia. Ja video myös on kooltaan isompi. :(
ReiEnna kirjoitti:Itse näkisin, että amv harrastuksena tarjoaa hyvinkin vivahteikkaan väylän itseilmaisuun : Voidaan tulkita animen avulla musiikin herättämää tunteita, kertoa lyriikkojen tarina visuaalisesti tai muuten personoida musiikkia uudelleen haluamallaan tavalla. Taustalla voi olla myös halu kuvata musiikin ryydittämänä jotain animen aspektia, henkilö(it)ä tai vuorovaikutussuhdetta. Yleisesti ottaen yritetään realisoida jotain, mitä kumpikaan näistä, anime tai musiikki, ei itsessään tarjoa. Itse haluan uskoa että amvllä ei ole tarkoitus "raiskata" animea eikä musiikkia, vaan tuoda esiin kooste, jota ei tulisi suoranaisesti nähdä animen edustajana vaan itsenäisenä tulkintana.
CRAAAWLING IN MY SKIIIIN... itsepä näkisin, että 98,53 prosenttia AMV:istä on pintapuolista tulkintaa musiikin lyriikoista ja videoon on sisällytetty kaikki itkukohtaukset ja joukosta löytynee myös spoilereita. Toisaalta ne voivat olla myös "hassunhauskoja" virityksiä, joissa laitetaan joku väljähtänyt huumoribändin biisi soimaan ja näytetään animen humoristisia kohtia, mielellään sellaisia, jotka eivät liity mitenkään siihen, mistä biisissä on kyse.

Ongelma on ehkä siinä, että suositussa animessa harvoin on mitä tulkita. Yleensä ne ovat vain draamaa. Niinpä on tavallista laittaa niitä dramaattisia kohtauksia peräkkäin ja HIMin uusin sinkku taustalle.
ReiEnna kirjoitti:Mitä tulee väitteeseen "ei omat lahjat eivät riitä", voin ikuisena amatöörinä sanoa, että digitaalinen video ei ole maailman suoraviivaisin ja yksinkertaisin leikkikenttä. Monesti jo pelkästään kuvamateriaalin hyvännäköiseksi saaminen vaatii melkoista säätöä ja tietoutta, puhumattakaan videon suunnittelusta, kohtausvalinnoista ja editoinnista. Valokuvaukseen liittyvä tekninen puuhastelu on oikeastaan hyvin samanlaista.
AMV:n tapauksessa tekijällä on käytössä kuvamateriaalia, jonka yksi ohjaaja on jo hyväksynyt. AMV:n kasaaja ei käytännössä voi muuttaa rajauksia tai kuvakulmia, eikä otoksien pidentäminenkään omiin tarkoituksiin sopivaksi välttämättä ole kovin helppoa. Ongelmia voi tulla myös jatkuvuuden suhteen. Alkuperäisessä teoksessa on oma jatkuvuuden ketjunsa, jolla varmistetaan, että katsoja pysyy perässä. Kun tämä ketju hakataan AMV-kriminaalin toimesta osiin, voi tulla melko sekavaa jälkeä.

AMV onkin mielestäni enemmänkin "Aa! Megami-samassa tapahtui näin ja näin"-muistelointia rokkibiisin ryydityksellä, kuin jotain edes etäisesti doujinshin tasolle yltävää toimintaa. :wink:

Paras AMV on kyllä edelleenkin Christina Aguileran Genie in the Bottle yhdistettynä Sailor Venus -tribuuttiin!

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ti Marras 30, 2004 17:15

En itse harrasta animemusiikkivideoiden tekemistä, mutta katselen niitä ihan mielelläni ja minun nähdäkseni hyvä AMV-ohjaaja pystyy kyllä musiikin ja kuvan yhteispelillä avaamaan uudenlaisia näkymiä valitsemaansa animeen. Itse asiassa on mielestäni animen väheksymistä ilmaisumuotona, jos siinä katsotaan olevan vain se taso, joka on tavoitettavissa perinteisen katselemisen kautta.
wICE kirjoitti:Alkuperäisessä teoksessa on oma jatkuvuuden ketjunsa, jolla varmistetaan, että katsoja pysyy perässä. Kun tämä ketju hakataan AMV-kriminaalin toimesta osiin, voi tulla melko sekavaa jälkeä.
Taikka sitten se avaa uusia näköaloja - dekonstruktio on jo hyvän aikaa ollut niin erilaisissa taiteissa kuin niiden tutkimuksessakin käytetty menetelmä, joten en näe mitään syytä, miksi se ei voisi toimia animenkin kohdalla.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Vomor

Viesti Kirjoittaja Vomor » To Joulu 02, 2004 05:13

Kyoshiro kirjoitti:SE amv on nähty; tuli vastaan sattumalta ja täysin odottamattomasti. Biisin olin kuullut aiemmin, sarjan olin katsonut, mutta yhdessä löysin niistä jotain...erittäin tärkeää.

Sarja: Rurouni Kenshin - Tsuiokuhen Biisi: Madonna - Frozen
Kyllä. Tässä on minun AMV:ni myös. Kyseinen pätkä saa minut kyynelehtimään joka kerta.

Kyuun kanssa olen samaa mieltä tuon It Takes Three To Tangon kanssa. Coneilla tuli kovasti naureskeltua juuri tuolle videolle. Samoin toimi Venomin Hellsing + Toybox - Wizard Of Oz.
Soggo @ Irc-Galleria, Deviantart & Quakenet

Kekko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekko » To Joulu 02, 2004 18:12

Sanottakoon ainakin se, että Siviksen Ding Dong Song on mullistanut ikuisiksi ajoiksi käsitykseni siitä, kuka oli Photonin päähenkilö.
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » To Joulu 02, 2004 18:28

Kekko kirjoitti:Sanottakoon ainakin se, että Siviksen Ding Dong Song on mullistanut ikuisiksi ajoiksi käsitykseni siitä, kuka oli Photonin päähenkilö.
Ja vastaushan ei missään nimessä taivu Papachaan. Samaa mieltä Kekon kanssa, Ding Dong Songin katsottuaan kyllä rupeaa ajattelemaa Photonin päähenkilöä uudestaan. Tuo Therrible Mr.Papacha.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”