Vaihto-oppilaana Japanissa?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ma Elo 28, 2006 21:46

Olisi kiva tietää millaisia taidekouluja tuolta Japanista löytyy sillä olen tässä harkinnut vaihtariin lähtöä seuraavan kahden vuoden sisällä. Tosin se että koululla ei ilmeisesti ole yhteykiä Japaniin heikentää mahdollisuuksia. Onhan noita varmasti muitakin keinoja mutta en sitten tiedä että kuinka kalliiksi se sitten tulee lopussa. :|

Natsue

Viesti Kirjoittaja Natsue » To Elo 31, 2006 09:02

-
Viimeksi muokannut Natsue, Pe Maalis 30, 2012 01:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

inuyashan pentu

Viesti Kirjoittaja inuyashan pentu » To Elo 31, 2006 18:34

Olis ihanaa päästä Japaniin vaihto-oppilaaks. Sit ku viel osais puhua ja kirjottaa sitä. Rahat siinä kyl varmaan menis. (Ei turhaan) Olis kyl kivaa päästä ees käymään siellä. Mut tuskin mä sinne ikinä pääsen :cry: :cry: :cry:
_Kagome_ kirjoitti:Itse haluan ja koitan(sitten kun se aika koittaa)pyrkiä vaihto-oppilaaksi japaniin,aluksi tietenkin pitää opetella japania paljon enemmän kuin mitä nyt ossaan^^
Serkku oli pari vuotta sitten 1 ja puol vuotta japanissa,olen hänelle hieman katellinen :D
Oliko pakko sanoo toi :x Nyt mä oon ihan kateudesta vihree sille sun serkulles, joka siellä Japanissa oli :cry:
ISTU!!!! Sanoo Kagome Inuyashalle.

JF-

Viesti Kirjoittaja JF- » To Elo 31, 2006 21:36

Sikäli kun itse tiedän, ei japania aluksi tartte kovin paljoakaan osata, sitä vartenhan sinne lähdetään että opitaan kieltä ja paikallista elämää, ainakaan kukaan tuttuni jotka siellä olleet ovat(ja jotka ovat menossa) eivät osaa japania muutamaa kymmentä sanaa enempää. Sikäli kun olen paikoista kysellyt ja aiheesta jutellut niin yksikään paikka ei pidä kielitaitoa pakollisena, ainoastaan englantia pitää osata.

Natsue

Viesti Kirjoittaja Natsue » Pe Syys 01, 2006 12:29

-
Viimeksi muokannut Natsue, Pe Maalis 30, 2012 01:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

destinedhime

Viesti Kirjoittaja destinedhime » Ma Heinä 23, 2007 15:43

No niin eli sori kun herätän tämän takaisin henkiin. Eli olen menossa vaihto-oppilaaksi Japaniin, lähtö tuossa päivän päästä about...

Halusin vain kertoa että jos jotakuta kiinnostaa tietää vaihtovuodestani tässä on vaihto-oppilas sivujeni osoite

www.geocities.com/hitoriwassekai
Viimeksi muokannut destinedhime, Pe Heinä 27, 2007 07:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Naze? Naze?

Nekozawa

Viesti Kirjoittaja Nekozawa » Ke Heinä 25, 2007 19:39

Minun eräs ystävä aikoo mennä vaihto-oppilaaksi japaniin.Olen kateellinen!Kuitenkin peruskoulun jälkeen yritän sinne myös xD.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")

This is Bunny. Copy him into your signature to help him achieve world dominance. =]

zenja

Viesti Kirjoittaja zenja » To Elo 02, 2007 09:50

Itse olen tässä muutamien viikkojen aikana noita hakemuksia täytellyt ja olen siis hakemassa Japaniin vaihtoon lukuvuodeksi 2009-2010. AFS:ään ja YFU:hun olen ollut yhteyksissä puhelimitse ja kysellyt asioita. Jommasta kummasta (en nyt tarkkaan muista) sanottiin, että hakijoita on n. 30-40 ja paikkoja 10. Aikamoinen karsiminen siis, eikä ole välttämättä mitenkään helppo päästä :roll:

Olen hakemassa kolmen järjestön, AFS:n, YFU:n ja ASSE:n kautta. Toivottavasti käy tuuri ja minut hyväksytään jossain noista mukaan vaihto-oppilasohjelmaan. AFS olisi oma suosikkini ainakin tuon hinnan puolesta. Hinta kun sisältää vakuutuksen, mikä noissa kahdessa muussa lisätään hintaan. Varsinkin YFU:lla tuosta hinnasta tulee miin mielestä vähän turhan kallis :?

AFS ja YFU eivät ainakaan edellytä japanin kielen taitoa. On kuulemma hyvä, jos sitä hallitsee, mutta ei mitenkään pakollista, eikä se myöskään vaikuta valintaan. Itse olen kuitenkin pyrkimässä myös japanin kielen kurssille, sillä haluaisin että kielitaitoa olisi ainakin vähän hanskassa, jos tuonne vaihtoon nyt sitten pääsen.

Ja muille, jotka ovat kiinnostuneet lähtemään Japaniin vaihtoon: hakekaa ihmeessä ajoissa! 2008-2009 lukuvuoden haku taitaa juuri nyt olla käynnissä noissa useimmissa järjestöissä ja paikat ovat jo täynnä. Aloittakaa asioiden selvittely, eri järjestöihin tutustuminen ja paperishow siis mahdollisimman aikaisin, jotta teillä olisi paremmat mahdollisuudet päästä vaihtoon.

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » To Elo 02, 2007 12:42

Minä ajattelin, että jos sitten lukion jälkeen vuoden päästä pääsisi vaikka jonkun opiskelupaikan kautta tai sitten lähtisi itse suunnittelemaan ja tekemään kaikki järjestelyt ^^ (ainakin jos ei pääse vaihto-oppilaaksi sinne niin japaniin minä silti aion jossain välissä suunnata :3 )

Amyna

Viesti Kirjoittaja Amyna » Ma Elo 13, 2007 22:19

zenja, täytyy sanoa, että aiheutit minulle unettoman yön. Tavoitteenani on vaihtarivuosi myös 2009-2010, mutten ole vielä hakenut, koska sivuilla on tuo hakuaika, ja olen ajatellut, että sen ulkopuolella ei sovi hakea?

zenja

Viesti Kirjoittaja zenja » Ti Elo 14, 2007 09:51

Amyna kirjoitti:zenja, täytyy sanoa, että aiheutit minulle unettoman yön. Tavoitteenani on vaihtarivuosi myös 2009-2010, mutten ole vielä hakenut, koska sivuilla on tuo hakuaika, ja olen ajatellut, että sen ulkopuolella ei sovi hakea?
Kannattaa ilman muuta hakea jo tässä vaiheessa, jos haluat varmistaa pääsysi. Tai no periaatteessa olet samalla viivalla muiden kanssa siihen asti, kun hakuaika kys. vuodeksi alkaa, mutta ainakin hakemuksesi + muut paperit ovat jo perillä, olet käynyt jo haastattelussa/olet menossa jne. Eli tavallaan sinulla on paremmat mahdollisuudet.

Hakuaika vuodeksi 2008-2009 on monissa paikoissa nyt käynnissä ja ne paikat hyvin nopeasti täyttyvät.

(ja tästä selityksestä ei nyt kukaan saa selvää :roll: )

Jade-san

Viesti Kirjoittaja Jade-san » Ti Elo 14, 2007 15:42

Itse en ole menossa, mutta kaverini on lähdössä (ehkä) ensi kesänä. Haastattelu on joskus tässä kuussa, jos oikein muistan. Aika ristiriitaisia tunteita herättävää, sillä tietysti haluaisin hänen pääsevän vaihto-oppilaaksi Japaniin. Hän on tosi hullaantunut Japanilaiseen kulttuuriin ja kieleen ja ties mihin, ja haluaisin hän pääsevän sinne humputtelemaan ja pitämään hauskaa ja kokemaan kaiken sen, mitä itse tuskin ikinä pääsen kokemaan. Toisaalta täytyy kyllä myötää, että en oikeastaan haluaisi hänen lähtevän, koska hän sattuu olemaan ainoa kaverini nykyisessä koulussani, ja on sanalla sanottuna KORVAAMATON! Käyköön haastattelussa kummin tahansa, tulen silti varmasti olemaan sekä iloinen että surullinen samaan aikaan.
I am not a whore. I'm just really, really, REALLY friendly.

Amyna

Viesti Kirjoittaja Amyna » Ti Syys 11, 2007 21:35

AFS:n kaikki paperit (paitsi todistus lähetetty) ja lupailivat haastattelua vielä tämän vuoden puolelle. YFU kertoo, että olen liian vanha vuoden -09 lähtöön, olen -91 syntyinen ja mielestäni kyllä mahdun siihen kategoriaan, tietää nyt sitten. Lisäksi olen varasijalla ensi vuoden lähtijöihin, mutta kuka nyt paikastaan luopuisi!
STS:ä on minulle ainakin moitittu niin, etten uskalla sen kautta hakea, mutta ajattelin sitten vielä tammikuussa, mikäli minua ei ole muun kautta hyväksytty, hakea EF:n kautta vielä. Assekin alkoi tappelemaan vastaan, ilmoittivat, että vuodelle -08 paikat täynnä. Enhän minä sitä kun seuraavaa vuotta vasta...

Ihan kamalaa haluta jotain näin paljon, kun tietää kuinka pienet mahdollisuudet on päästä. Toivottavasti nyt tulisi joku sellainen, että kukaan ei hakisi Japaniin vaan U.S.A:n ja Australiaan ja Kiinaan ja ihan vaan muualle. Taitaa olla turha toivo^^'

Mutta; toivotaan parasta! Hope and wait!

Mangafani

-

Viesti Kirjoittaja Mangafani » Ke Syys 12, 2007 20:07

Minustakin olisi kivaa päästä vaihtariksi Japaniin, mieluusti edes vajaaksi vuodeksi että kieltä oppisi vähän. Itse olen käynyt japanin kursseilla , ja päässyt tähän asti ysin (9) keskiarvolla. :D Mutta kun on jo 17 v, ja rahatilanne tosi heikko, niin luulenpa että lukion aikana se jää vain haaveeksi. :( Kuulin tosin että joidenkin yliopistojen kautta olisi mahista päästä, mutta mitä itse vähän plarailin yliopistojen valintaopasta, niin kaikki tietämäni yliopistot järjestävät oppilasvaihtoja vain Euroopan sisällä. :?

Häkkilintu

Viesti Kirjoittaja Häkkilintu » Ke Syys 12, 2007 21:44

Huisii! En ole koskaan ollut vaihto-oppilaana Japanissa johtuen varmaan iästäni ja siitä etten opiskele japania. Toki olisi todella mahtavaa päästä jollekin kurssille opiskelemaan japania ja sitten joskus tulevaisuudessa päästä Japaniin vaihto-oppilaaksi! Täytyy ensin vain löytää jokin japanin alkeiskurssi. Muutamia sanoja japaniksi osaan sanoa, mutta en usko niiden riittävän vaihto-oppilaaksi menoon.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”