Mikä sai sinut "hurahtamaan" mangaan/animeen?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » La Marras 27, 2004 20:31

Yuri kirjoitti:Olen tutustunut japanilaiseen animeen ja mangaan (animeen lähinnä enemmän) sukulaisteni kautta. Tätini nimittäin asuu Japanissa (jonne en sitten itse ole koskaan päässyt käymään. Tavoitteena olisi lähteä siinä tammi-helmikuussa), ja on aina Suomessa piipahtaessaan tuonut hiukan tuliaisia. Muutama osa Inuyashaa, Hopeanuolta, DBZ:tä, ja paria muuta on tullut nähtyä. Ranmaa ja Hellsingiä olen lukenut (Hellsingiä en tosin paljoa). Aiemmin en ollut niinkään kovin innostunut, mutta nyt noin vuoden ajan olen ollut täysin hurahtanut tähän ihmeelliseen maailmaan, josta ei ole paluuta.

Nyt sitten joulun jälkeen (kun on saanut hiukan käteistä) kiertelemään näitä Helsingin kauppoja, yritän metsästää sitä iänikuista Hellsingiä. Kukunorissa sitä taitaa olla. Sinne sitten.

Toivottavasti Yami No Matsueita tulee joskus Suomeen, pakko tulla.
Hei ja tervetuloa Animeunioniin. Tuosta Hellsingistä tulikin mieleen että jos et löydä sitä Helsingistä niin kannattaa katsastaa myös tämä Hidoin osto-opas http://hidoi.animeunioni.org/osto-opas/ Katselin tuossa esimerkkinä play.comin sivuja ja sieltäkin löytyy Hellsingiä. Noh tuossa nyt pari vinkkiä sinulle. :wink:

Arpi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arpi » La Marras 27, 2004 20:38

Katselin tuossa esimerkkinä play.comin sivuja ja sieltäkin löytyy Hellsingiä.
Löytyy listalta mutta ei varastosta, tilaus ollut vetämässä vol kolmosesta jo kolmisen viikkoa. :(

Yuri

Viesti Kirjoittaja Yuri » Su Marras 28, 2004 02:05

Code6 kirjoitti:
Yuri kirjoitti:Olen tutustunut japanilaiseen animeen ja mangaan (animeen lähinnä enemmän) sukulaisteni kautta. Tätini nimittäin asuu Japanissa (jonne en sitten itse ole koskaan päässyt käymään. Tavoitteena olisi lähteä siinä tammi-helmikuussa), ja on aina Suomessa piipahtaessaan tuonut hiukan tuliaisia. Muutama osa Inuyashaa, Hopeanuolta, DBZ:tä, ja paria muuta on tullut nähtyä. Ranmaa ja Hellsingiä olen lukenut (Hellsingiä en tosin paljoa). Aiemmin en ollut niinkään kovin innostunut, mutta nyt noin vuoden ajan olen ollut täysin hurahtanut tähän ihmeelliseen maailmaan, josta ei ole paluuta.

Nyt sitten joulun jälkeen (kun on saanut hiukan käteistä) kiertelemään näitä Helsingin kauppoja, yritän metsästää sitä iänikuista Hellsingiä. Kukunorissa sitä taitaa olla. Sinne sitten.

Toivottavasti Yami No Matsueita tulee joskus Suomeen, pakko tulla.

Hei ja tervetuloa Animeunioniin. Tuosta Hellsingistä tulikin mieleen että jos et löydä sitä Helsingistä niin kannattaa katsastaa myös tämä Hidoin osto-opas http://hidoi.animeunioni.org/osto-opas/ Katselin tuossa esimerkkinä play.comin sivuja ja sieltäkin löytyy Hellsingiä. Noh tuossa nyt pari vinkkiä sinulle.

Kiitos, tuosta olikin jo paljon apua. Löysin kuin löysinkin sitä Hellsingiä :D

//Muoks. Kiitos ShyHi.
Viimeksi muokannut Yuri, Su Marras 28, 2004 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ShyHi

Viesti Kirjoittaja ShyHi » Su Marras 28, 2004 11:58

Yuri kirjoitti:Toivottavasti Yami No Matsueita tulee joskus Suomeen, pakko tulla.
Jos et ole vielä löytänyt tätä keskustelua aiheesta niin tuostapa sinne pääsee ^-^.

Vomor

Viesti Kirjoittaja Vomor » To Joulu 02, 2004 06:19

Aivan pienenpienenä piiperoisena Hopeanuoli kyllä viehätti ja tätä seurasi Pokemon, olenhan kuitenkin tätä uutta sukupolvea.

Lopullinen tikki oli kuitenkin, kun olin ystäväni luona yökylässä. Hän yllättäen näytti minulle uutta ohjelmaa, johon oli tykästynyt. Noh, kyseessähän oli Hellsing. Taisin olla seitsemännellä luokalla, eli ikää oli 12-13v. Nyt ikää on kertynyt kuusitoista vuotta ja eteenpäin mennään. Kiinnostus vain laajenee ja kasvaa.
Soggo @ Irc-Galleria, Deviantart & Quakenet

Janette
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janette » Su Joulu 05, 2004 19:14

Nuorempana pidin piirrostyylistä, nyt pidän värityksestä, isoista lapsen silmistä ja piirrostyylistä
Janette

Hamtaro fani

Viesti Kirjoittaja Hamtaro fani » Ke Joulu 08, 2004 13:32

Minut sai hurahtamaan animeen kaverini ylä-asteella........ eikä siinä mitään pahaakaan ole :wink: ......... hopeanuoli ja candy candyt olivat ensimmäisiä anime-sarjoja joita katsoin

_mayfly_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _mayfly_ » Ke Joulu 08, 2004 13:55

Itse kiinnostuin animesta aivan vahingossa. Suuri ensirakkauteni Weiß Kreuz löytyi, kun vain surfailin ympäriinsä ja etsin kuvia Dragon Lancesta XD

Olin jo pitkään pitänyt tyylistä ja pohtinut mitä se voisi olla. Jo samana iltana olin rakastunut Ayan punaisiin hiuksiin, printannut kuvia seinät täyteen, jne. jne. Olin kuolla epätoivosta, kun eihän kukaan nyt Suomessa ole animesta kuitenkaan kuullutkaan. Weiß'ia tuskin näkisin koskaan oikeasti. Aloin tutustua Japanin kulttuuriin, että voisin edes kuvitella minkälaista voisi olla neljän salamurhaajan elämä.

Puoli vuotta tuskailtuani ja haaveiltuani sain ensimmäisen MAY-lapun käsiini. Ensin suhtauduin siihen hyvin skeptisesti ja kovin ujona halusin vain sulkea silmät ja työntää pääni puskaan. Uteliaisuus voitti viimein. Sivuilta löysin jopa kuinka liitytään. Tein sen heti. Löysin myös ohjeet Fennicaan. Siellä käydessäni olin kuolla järkytyksestä, kun heiltä löytyi kuin löytyikin Weiß'ia! Ostin sen, ja majoittauduin tätini luokse viikonlopuksi, sillä eihän meillä nyt DVD-soitinta ollut!

Tästä kaikesta on nyt kulunut miltei päivälleen kaksi vuotta. Weiß on edelleen kovin kovin rakas (vaikka se järkyttävä onkin. >D). Päädyin Manga ja Anime Yhdistyksen hallitukseen, ja jatkan ilmeisesti ensi kaudellakin. J-rock on tullut myöskin erittäin vahvana animen ja mangan harrastuksen rinnalle. Rohkeus palkittiin, ja olen saanut uusia ystäviä, jotka ovat minulle hyvin tärkeitä. Kiitos, Weiß :') >D
Hello Kitty? Bye bye Kitty! SHINEE!!!

Arucard

Viesti Kirjoittaja Arucard » Su Joulu 12, 2004 19:09

Itse aloin kiinnostua animesta kun näin pienenä
hopeanuolen, mutta lopullisesti hurahdin animeen kun näin NGE.

Gogatsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogatsu » Ma Joulu 27, 2004 23:19

Pokemonhan oli se iso juttu. Kaikki fanitti sitä ja palvoi Pikachua. Paitsi minä, minä palvoin persiania, sitä Meowthin toista vai oliko komatta muotoa... Pokemon tuli ja meni, mutta kiinnostus siihen tyyliin jäi. Ja sitten ratkaiseva hetki. Kaverini tulee ja esittelee minulle MKR:n. Ja sitten vielä J-pop&Rock musa päälle ja tässä on manga&Anime fani, tadaa!
"Joku sanoisi, että sun elämä on ollut pelkkää unta yhdentoista kilometrin korkeudessa. Vähän samaa kuin Pekingin lennolla."

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Joulu 27, 2004 23:29

Gogatsu kirjoitti:Pokemonhan oli se iso juttu. Kaikki fanitti sitä ja palvoi Pikachua. Paitsi minä, minä palvoin persiania, sitä Meowthin toista vai oliko komatta muotoa...
Näin ihan disclaimer-tasoisena vihjeenä lienee hyvä muistuttaa että oli meistä muitakin jotka fanitti Pokemonista jotain aivan muuta kun Pikachua.

Totuus on tuolla jossain ->

Semily
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Semily » Ti Joulu 28, 2004 00:07

Hmm. Nyt selitän luultavasti paljon ja typeriä.

Olen varmaan myös yksi niistä jotka ovat lapsena katselleet ties mitä animea täysin tiedostamattaan. Candy Candyt, Lady Ladyt, Superperhe, taisi mukana olla pari Hopeanuoli - jaksoakin. Ja etenkin Lady Oscar, olkoonkin että duppaus oli.. no. Voimme kaikki kuvitella. Joka tapauksessa, Disneyn ihastuttavien vanhempien klassikoiden ohella ( jotkut Disneyn piirroselokuvista OVAT hyviä ) ne lapsuuden animesarjat olivat parasta mitä tiesin. Tajusin silloin että ne sarjat tulevat Japanista, mutta enpä muuta sitten tiennytkään.

Aloin pikkuhiljaa tiedostaa oikeasti animen ( ja mangan ) olemassaolon kun kotiin tuli netti joskus 90-luvun lopulla, ollessani about 10. Suunnilleen niihin aikoihin kun tuli Pokemon ja muut. Se oli kuitenkin jotain joka ei jaksanut kiinnostaa minua muuten kuin innostamalla katsomaan vanhoja Candy Candyjä uudestaan kasetilta.

Puolitoista vuotta sitten näin Henkien Kätkemän ja ihastuin vallan hirveästi. Miyazakin leffat alkoivat kiinnostaa, ja sain käsiini Totoron. Tiesin leffat nähtyäni että jos antaisin jollekin pienelle heräilevälle itsessäni vallan, joutuisin mukaan johonkin josta ei olisi paluuta. Tiesin että pidin animesta, mutta en kai halunnut että tilanne ryöstäytyy käsistä. Oli niin paljon muutakin ajateltavaa, oli niin paljon parempi suhtautua asioihin kyynisesti ja välinpitämättömästi.. *dramaattinen hiljaisuus*

Vähän aikaa sitten ( oikeastaan HYVIN vähän aikaa sitten ) ystävä lähetti minulle Princess Tutuja ja kun katselin ne läpi, tajusin varmaan viimein minkälainen ihmeen ihana maailma japanilainen animaatio on. Se vain kolahti. Ja siitä asti olen juossut ympyrää ja kiljunut ja hössöttänyt. Jos törmää johonkin johon voisi vaan upota täysin ja kokonaan koska se antaa niin paljon, niin kai se on kaiken hössöttämisen arvoista. ^________-

Oi. Joo. Olen ihan täysin pimeä. Ja taidan nyt lopettaa. X___^
Viimeksi muokannut Semily, Ma Tammi 31, 2005 01:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

yamato

Viesti Kirjoittaja yamato » To Joulu 30, 2004 22:19

Ensimmäinen varsinainen anime jonka näin oli
Bubblegum Crisis. Sen jälkeen näin mm. Mononoke Himen,
Saber Marionette J:n, Hand Maid Mayn, Spirited Awayn ja
Urusei Yatsuraa 4 jaksoa, mutta harrastus alkoi
vasta pari kuukautta noiden jälkeen.

Tomoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomoko » Pe Joulu 31, 2004 14:07

Hopeanuoli, Sailor Moon ja oliko muita :?: Eipä kai.. Ainiin, Totoro kuuluin suosikkeihin.. JA Pokémon ja Digimon vaikka eivät edes varsinaisesti kai olleet animea? (sis. Digimon?) 8) :D

Tuco

Viesti Kirjoittaja Tuco » Ti Helmi 01, 2005 22:04

Ensikosketukseni oli varsinaisesto Princes Mononoke-elokuva, jonka katsoin muutama kuukausi sitten. Jäin sen taian ja -sadunomaiseen maailmaan kiinni. Jokin vain loksahti kohdalleen ja sen jälkeen olen kerännyt Anime&Manga elokuvia, vaikkakin "kokoelma" on varsin vaatimaton.
Toinen merkittävä kiinnostuksen herättäjä on ehdottomasti Henkien Kätkemä-elokuva. Siinäkin oli vain sitä jotain, joka sai liikuttamaan ja samalla myös aiheutti haikeutta. Just Brilliant.
Myöhemmin on tullut sitten ostettua Ghost in the Shell-elokuva jne.
Anime ja Manga sarjakuvista kiinnostuin vasta luin niistä juttua uudesta Anime-lehdestä. Toinen rahareikä sekin. :)

Siinäpä se oma "historiani". Olen kyllä todella keltanokka näissä keskusteluissa, mutta jostakin sehän on aloitettava. :)
Nyt kun vielä saisi rahaa, niin voisi ostella toden teolla Anime&Manga- elokuvia ja sarjakuvia, mutta hyvää kannattaa tietenkin odottaa. Pitänee ensin vain tutustua lukemalla muiden viestejä ja katsoa tietoja muilta saiteilta.

Edit: Hetken mietittyä liitän tähän kysymykseni, koska ei viitsinyt aloittaa ihan uutta aihetta. Kiitän mahdollisista vastauksista. Elikkäs...

Suositelkaa Manga/Anime-sarjakuvia, jotka olisivat helppoa ja aloittelijalle sopivaa luettavaa ja ei mielellään heti mitään pitkiä sarjoja, englanninkielinenkin kyllä sopii.
Eli siis jotain mistä olisi lukeminen hyvä aloittaa.

Pahoittelen heti aluksi omaa pientä oftopiccia, koettakaa kestää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”