Mikä sai sinut "hurahtamaan" mangaan/animeen?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

ShyHi

Mikä sai sinut "hurahtamaan" mangaan/animeen?

Viesti Kirjoittaja ShyHi » La Syys 25, 2004 18:29

Enpä nähnyt suoraa kysymystä tästä aiheesta, joten...

Oliko se kaveri, näkemäsi elokuva, lukemasi sarjakuva vai joku muu asia, joka laukaisi halun tietää miten tähän maailmaan pääsee syvemmälle?

Itse olen aina pitänyt sarjakuvista ja netissä seikkaillessani törmäsin Animeunionin sivuihin ja sain täältä niin paljon vinkkejä, että se oli menoa. Syytän siis kaikkia teitä, jotka olette laittaneet itsenne likoon ja kertoneet kokemuksistanne. :D KIITOS!

Chobit

Viesti Kirjoittaja Chobit » La Syys 25, 2004 18:48

Eräs ystäväni esitteli minulle Neon Genesis Evangelionin ja silloin kuulin ensimmäisen kerran animesta. Ensimmäiset lukemani mangat oli ystäviltäni lainaama Vampire princes Miy (kirjoitinkohan tuon oikein) ja tilaamani Ginga Legend Weed, (Hopeanuolen parissa kun lapsuuteni vietin) niin siitä se sitten loppujen lopuksi lähtikin. Olin katsonut melkein kokonaan Evangelionin, mutta vasta, kun sain luettavakseni mangaa, "hurahdin" aivan kokonaan :D !

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » La Syys 25, 2004 18:52

Itsellä oli kai kohtalokas kohtaaminen satelliitti kanavien lauantai ja sunnuntai aamujen tarjontaa kasari-kauden alkupuolella jossa sai sen myötä tutustua esim, Robotech, ja Blue Noah (myös Thundersub nimellä)... sen jälkeen kaipuu oli nähin kova ja sitten yks kanadan kaiffari esitteli helpohkot portaalit saada animea taas, niin meno (myös rahan) oli taattu.

Tesshin

Viesti Kirjoittaja Tesshin » La Syys 25, 2004 19:27

Hopeanuolesta se kaikki lähti liikkeelle. :o

Sitten siirryin vaan katteleen muita sarjoja. Ei sen ihmeellisempää... :)
Kuva

Kairi

Viesti Kirjoittaja Kairi » La Syys 25, 2004 21:13

No, ihan ensiksihän mulla oli juuri nuo legendaariset Hopeanuolet, mutta silloin en edes tienny mikä on anime tai manga, ainoastaan pidin niistä todella kovasti. Sitten, muutamia vuosia myöhemmin, törmäsin yhteen Nintendo64 peliin, mikä ei kyllä perjaatteessa liittynyt millään tavalla mangaan, mutta ihastuin pelisarjaan ja aloin fanittamaan sitä. Siinä samassa tutustuin netin ihmeelliseen maailmaan, ja löysin sattumalta pelistä tehdyn mangan. Kuvat olivat todella kauniita, vaikka tekstistä en mitään ymmärtänytkään (se oli Japaniksi) Sitten päädyin johonkin peliä koskevaan keskustelufoorumiin ja sen kautta olen löytäny enemmän manga- ja animesarjoja. Siitä se sitten lähti vierimään ^^;

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Syys 27, 2004 03:06

Taidanpa pitää salaisuutena sen, kun taisin livauttaa asian tv-kameran edessä ja mahdollisesti tämä nähtäillään Yle Teemalta tammikuussa monien muiden kiinnostavampien persoonien kera. Juu, tiedotukset alue kertoo vähän perään paljon enemmän yksityiskohtia.

Näin keskustelun ylläpitämiseksi voi kuitenkin todeta, että aika usein tuntuu kyse olevan yhdestä pienestä elementistä, joka vetää sitten mukaansa ja lujaa. Tai todella lujaa.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

kane_x

Viesti Kirjoittaja kane_x » Ma Syys 27, 2004 09:15

Lyhyesti sanottuna kaverini, joka tuppuutti minulle NGE:tä sellaiset puoli vuotta, mutta vanha koneeni oli sellaista antiikkia että ei se sillä pyörinyt...
Sitten romukasani meni ja kärähti (kirjaimellisesti) ja animen katsominen tyssäsi siihen. Kun lopulta saatuani uuden koneen, vuotta paria myöhemmin, eräs toinen kaverini rupesi käännyttämään minua katsomaan animea. Suostuin ja aloitin NGE:stä, josta toinen kaverini oli puhunut. Vaikka en siitä pahemmin pitänytkään, rupesi anime kiinnostamaan, ja sitten kun sain kätösiini Berserkin, Love Hinan ja Cowboy Bebopin jaksoja, jäin lopullisesti koukkuun...

Zatoichi

Viesti Kirjoittaja Zatoichi » Ma Syys 27, 2004 10:41

Joo, mä olen ollut noin periaatteessa kiinnostunut animesta jo useamman vuoden, ei vaan tullu tehtyä mitään asian eteen. Pokemonia katselin kyllä innolla, ja jos en väärin muista, joku kaveri koitti lukioaikoina tyrkyttää mulle jotain NGE:tä, mutta mä pidin miestä tärähtäneenä. Iso mies kattoo piirrettyjä jne. Kyllä nyt kaduttaa :( . Berserk se meikäläisen sitten koukutti...
In Satan we trust.

kikio

Viesti Kirjoittaja kikio » Ma Syys 27, 2004 14:35

rupesin seuraan animea joskus 12-13 vuoden ikäsenä ja ensimmäisen minkä näin oli Sailor Moon, ja myöhemmin Wedding Peach ja El Hazard :D . Ja siitä asti oon ollu hurahtanu Animeen ja Mangaan. :wink:
(また、夢を見ている)

Gortef
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gortef » Ma Syys 27, 2004 15:12

Yläaste-Lukio aikoihin kattelin taivaskanavilta piirrettyjä aamuisin ^^
Siihen joukkoon mahtu animeakin. Siitä se sitte lähti
Habeeb it!

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Ma Syys 27, 2004 15:39

Magic Knight Rayearthin ekan kauden tunnarin midi-versio taustalla soimassa kun selasin MKR-kuvia netistä yläasteen atk-tunnilla.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Oami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oami » Ma Syys 27, 2004 18:49

Lukiossa aloin opiskella japania ja siellä tuli nähtyä Porco Rosso; lukion jälkeen sitten anime kuitenkin unohtui pariksi vuodeksi (joskin kiinnostus kieleen ja kulttuuriin muuten jäi), kunnes eksyin sitten väärään seuraan ja pari päivää myöhemmin löysin itseni yhtenä aamuna vahtaamasta Love Hinan viimeistä jaksoa.

ShyHi

Viesti Kirjoittaja ShyHi » Ti Syys 28, 2004 00:06

Kyuu kirjoitti:Taidanpa pitää salaisuutena sen, kun taisin livauttaa asian tv-kameran edessä ja mahdollisesti tämä nähtäillään Yle Teemalta tammikuussa monien muiden kiinnostavampien persoonien kera. Juu, tiedotukset alue kertoo vähän perään paljon enemmän yksityiskohtia.

Jaahas. Tuli sitten vastaanpanematon syy hankkia digiboxi, eikä vain sinun kommenttiesi takia. :)
Viimeksi muokannut ShyHi, Pe Loka 22, 2004 09:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hiji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiji » Ti Syys 28, 2004 01:11

Rakkautta&anarkiaa-filkkarit ja Henkien kätkemä ^________^

Edellisvuonna olin vielä ylenkatsonut Mononoke Himen x___x

Niin. Filkkareilta lähti siis, olen kohtuu tuore tapaus. Animaatiota ja sarjakuvia olen seuraillut pienen ikäni, aiemmin en vain japanilaista sellaista. Sattuipa tuttuni mukaan tuota Henkien kätkemää katsomaan ja innostuttuani kauheasti ja lehvan jälkeen pajatettuani pienen elämän sen loistokkuudesta, kutsui tuttuni minut poikien animeiltaan ja osoittautui aivan hinkuisaksi otakuksi, piru vieköön.

Sille tielle jäin.

Fenuski90

Viesti Kirjoittaja Fenuski90 » Ti Syys 28, 2004 09:44

aloin kiinnostua animesta ja mangasta kun olin n 3 v. kun mun isä ja äitikin pitävät niistä. katsoin heidän kanssaan ja aloin tykätä niistä.

aloitin katsoa ensin sailormoonta sitten ranmaa ja telkkarist RTL 2 tuli kaikkea animeita. esim. ojamajo DoReMi,Jeanne,Wedding Peach jne......
vaikka se kanava onkin saksan kielinen. :roll:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”