Kirous kirjakaupoille

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Sleepwalker
Viesti:

Kirous kirjakaupoille

Viesti Kirjoittaja Sleepwalker » Pe Elo 27, 2004 15:51

Yhtyykö kukaan?

Kiroan sitä, että kaupoissa myydään yleensä vain mangojen myöhempiä osia, erittäin harvoin olen nähnyt mistään sarjasta (kielestä viis) sitä ensimmäistä.

No, mikäs siinä. Aloitetaan viimeisimmästä. :evil:

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Pe Elo 27, 2004 16:10

Suomalaisessa olen kyllä törmännyt tohon aika usein. Täällä Jyväskylässä kaupan on poikkeuksetta jokin aivan tuntematon manga, ja tämän lisäksi pokkari on aina keskeltä sarjaa tai loppupäästä. Sitten sitä ihmetellään, miksei mene kaupaksi... Akateeminen kirjakauppa on mielestäni hoitanut asian paremmin, viimeksi Tampereella käydessäni oli ihan hyväkin tarjonta.

Annikin

Viesti Kirjoittaja Annikin » Pe Elo 27, 2004 18:09

Aivan samaa mieltä.
Mutta kai se vain johtuu siitä että joku muu on ehtinyt ensin?

Olen nähnyt pari kertaa painajaisiakin että olen ollut etsimässä jotain Fantsupeleistä kamun kanssa ja harhailen siellä hirmu pitkään ja löytyy vain kesimmäisiä osia! :cry:
(Painajaisissani Fantsupelit muuten näyttää Carlssonilta..^^;; )

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Pe Elo 27, 2004 18:30

Täällä Helsinsingissäkään ei pahemmin ole kirjakaupoissa mangaa hyllytavarana. Muutaman uusin albumi ja pari hassua muuta löytyy, mutta usein mangaa on sarjakuvahyllyillä suhteellisen vähän. Menekki on joko niin iso tai pieni, ettei tavara pysy hyllyssä. Kiitoksen sana täytyy kuitenkin antaa Akateemiselle- ja Suomalaiselle kirjakaupalla todella hyvästä ja suht nopeasta tilauspalvelusta. Jos haluamaa alpparia ei löydy hyllystä, eikun myyjältä kysymään ja alpparia löytyy taas hyllystä usein parin viikon sisällä (nopeamminkin, jos tavaraa on keskusvarastolla). Hesan seudulla on kuitenkin monta erittäin hyvää sarjakuvaliikettä, joten noita tilauspalveluja ei pahemmin ole tule käytettyä.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » Pe Elo 27, 2004 21:13

Jos menee täällä Lempäälässä kirjakauppaan ja kysyy mangaa niin vastaus on aina: "Anteeksi mitä?" tai "Kuka sen on kirjoittannut ja onko sille jatkoa?"

Joten täältä meidän tuppukylässämme ei ainakaan kannata tulla mitään hakemaan. Joten suosittelen vain Tampereen fantasiapelejä.

Kairi

Viesti Kirjoittaja Kairi » Pe Elo 27, 2004 21:17

No minä en ole edes ikinä Suomalaisessa tai Akateemisessa käydessäni löytäny ainokaista mangaa :cry: ... Vaikka kyse olisi ollut ihan isommastakin liikkeesta, niinkuin esim. Hesan kaupat.

Lunael

Viesti Kirjoittaja Lunael » Pe Elo 27, 2004 21:19

KeiKo kirjoitti:No minä en ole edes ikinä Suomalaisessa tai Akateemisessa käydessäni löytäny ainokaista mangaa :cry:
Lienee ihan kiinni paikasta.

Oulussa ei valitettavasti Akateemista ole, ja Suomalaisenkin hyllystä mangan löytäminen on aika epätoivoista. Mutta kun Fantasiapelit kerran kaupungissa on, niin entä sitten?

Helsingissä suomalaisessa mangaa on, mutta valikoima on suht rajallinen. Akateeminen sensijaan tarjoaa selvästi paremman valikoiman, muttei vieläkään pärjää Fantasiapeleille tai sarjakuvakaupoille.

-Juha

Tiavals

Viesti Kirjoittaja Tiavals » Pe Elo 27, 2004 23:59

Ainakin siellä yhdessä tunnelin kaupassa Helsingissä(liekö nyt Suomalainen vai Akateeminen, seppäpatsaan kohdalla) on runsain mitoin mangaa. Ranmaa löytyy kaikki osat muistaakseni, lisäksi Akiraa ja useita englanninkielisiä opuksia. Ovat siis muualla kuin itse sarjakuvaosiossa(ainakaan uusimmissa). Jossain sanakirjojen kohdalla tms. =)

Helppo huomata jos etsii.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Elo 28, 2004 03:08

Lainaten aiemmin foorumilla kirjoitettua.

Egmont Kustannus sopi puolen vuotta takaperin kirjakauppojen kanssa myös aiempien Ranma-numeroiden jakelusta. Toki on kirjakaupasta kiinni haluavatko näitä pitää, mutta itse olen ainakin parissa kirjakaupassa näitä nähnyt.

Koska Sangatsu Manga ei tosiaankaan oikein vastaile kysymyksiin, en osaa sanoa miten heidän tapauksessa homma sujuu.

narcomanic
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narcomanic » La Elo 28, 2004 11:39

Kuopiossa mangaa löytää lähinnä Kirja- ja Lehtilinnasta, jossa on kyllä ihan keskivertainen valikoima kun ottaa huomioon millainen tuppukylä Kuopio on. Mutta sielläkin on välillä tämä ongelma ettei ekaa osaa löydy: esim. Iny-Ashaa on kaikki osat 15.:ntoista asti, paitsi se ensimmäinen! Harmittaa kovasti, koska lukisin todella mielelläni tuota sarjaa.
In Soviet Russia, one becomes you!

Hachiroku

Viesti Kirjoittaja Hachiroku » La Elo 28, 2004 14:00

Joskus kirjakaupat voivat yllättää. Löysin kerran Suomalaisesta Kirjakaupasta kaksi ensimmäistä osaa alkuperäistä japanin kielistä Tokyo Undergroundia. Se oli yllättävää. Olen myös nähnyt Suomalaisessa japanilaisia manga piirustusoppaita.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Elo 29, 2004 03:00

narcomanic kirjoitti:Kuopiossa mangaa löytää lähinnä Kirja- ja Lehtilinnasta, jossa on kyllä ihan keskivertainen valikoima kun ottaa huomioon millainen tuppukylä Kuopio on. Mutta sielläkin on välillä tämä ongelma ettei ekaa osaa löydy: esim. Iny-Ashaa on kaikki osat 15.:ntoista asti, paitsi se ensimmäinen! Harmittaa kovasti, koska lukisin todella mielelläni tuota sarjaa.
Monesti on kyse ihan painoksen loppumisesta, tapahtuu ekoille osille kovin usein. Gravitationin osaltahan kävi niin että parin ekan osan painos myytiin loppuun vaarallisen nopeasti ja vasta nelosen (muistaakseni) osalta nostettiin painoskokoa.

Näin ollen minulla oli välissä hyllyssä Gravitation 1 ja 3-7.

Sivukysymys. Onko Inuyasha tosiaan näin suosittua mitä sitä voisi saada kuvan täällä foorumeilla? Pitäisiköhän kohta uskoa että minun lisäksi joku muukin voisi ostaa sitä jos suomeksi tulisi...
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » Su Elo 29, 2004 10:50

kyuu kirjoitti:Sivukysymys. Onko Inuyasha tosiaan näin suosittua mitä sitä voisi saada kuvan täällä foorumeilla? Pitäisiköhän kohta uskoa että minun lisäksi joku muukin voisi ostaa sitä jos suomeksi tulisi...
No eiköhän allekirjoittanutkin voisi ihan hyvin kiinnostua nämä suomennettuina ostamaan. Eipähän ole muunkaankielisiä versioita tullut hankittua.

Omien kokemusteni mukaan peruskirjakaupoista löytää kyllä suomentamatontakin mangaa, mutta on vielä melkoista tuuripeliä, että mitä löytyy, ja mitkä osat. Kaikkein huonoin valikoima on yleensä paikallisilla pikkukirjakaupoilla, joilla ei yksinkertaisesti ole budjettia pitää kovin monipuolista valikoimaa (ts. kirjoja avin seisomassa hyllyssä). Suomalaisissa kirjakaupoissa alkaa sitten jo löytymään, mutta niiden valikoima on kieltämättä paljolti riippuvainen liikkeen sijainnista. Esim. Lahden Suomalaisesta ei muistaakseni ainakaan pari vuotta sitten juuri mitään löytynyt. Sen sijaan Helsingin keskustan liikkeessä on jo ihan kohtuullinen valikoima. Paras kirjakauppavalikoima on kuitenkin ylivoimaisesti Helsingin Akateemisessa, ja muista ketjun liikkeistäkin voi hyvällä tuurilla löytyä hakemaasi tavaraa.

Mutta kyllä se niin on, että "kunnon" varaston ylläpitoon riittävät rahkeet ainoastaan asiaan erikoistuneilla liikkeillä. Ei sille mitään voi, onpahan kyse ihan vain markkinalaeista.
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

Hachiroku

Viesti Kirjoittaja Hachiroku » Su Elo 29, 2004 13:33

Jos Helsingin erikoiskirjakauppoja ei huomioida, paras mangavalikoima on keskustan Suomalaisessa kirjakaupassa. Suomalaisen hyllystä löytyy nykyään Tokyopopin ja Vizin lisäksi myös ADV:n ja Comics Onen julkaisemia mangasarjoja. Sen sijaan Akateemisen valikoima näyttää sisältävän vain Tokyopopin tavaraa, ja muutaman Gunsmith Cats ja Ah! My Goddess albumin. Taitaa siellä olla vähän myös Inu Yashaa ja Ranmaa, mutta pieni valikoima kuitenkin, kun huomioidaan kuinka paljon mangaa on englanniksi käännetty.

zsb

Viesti Kirjoittaja zsb » Su Syys 05, 2004 17:05

Ihan noin mielenkiinnosta kysyisin oletteko tiedustelleet kirjakauppojenne henkilökunnalta onko kaipaamianne osia mahdollista saada? Ainakin kirjojen osalta tämä toimii hyvin (ja lisämaksutta), jos vain kaupan listoilta löytyy. Toisin sanoen jos joskus on ollut hyllyssä. Jos ei toimi, olisin kiinnostunut tietämään miksei.
Yami no chikara o himeshi kagi yo
Shin no sugata o ware no mae ni shimese
Keiyaku no moto Sakura ga meijiru
RELEASE!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”