Ennakkoluuloja mangaa kohtaan?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Lilith-chan

Re: Ennakkoluuloja mangaa vastaan.

Viesti Kirjoittaja Lilith-chan » Ke Heinä 16, 2008 00:03

Isäni kiusaa minua sanomalla: taasko sä luet tota manga mongoo ( meinaan purskahtaa nauruun ).
Repesin. :P

Vanhemmat täällä päässä eivät tahdo oikein ymmärtää harrastustani. Toinen meinaa repiä hiukset päästään, kun kuulema tuhlaan rahat turhanpäiväiseen jossitteluun. Toinen taas kommentoi asiaa: "Etköhän sinä ala olla jo uloskasvanut noista sarjakuvista? Kyllä ajan voi käyttää paljon hyödyllisemminkin! Vietä vaikka aikaasi enemmän ulkona." ja "Maailmassa on paljon parempaa ja sivistävämpää lukemista kuin jotkut sarjakuvat." Joojoo. Vagabondista ei todellakaan opi mitään entisajan japanilaisesta kulttuurista. Ulkona pimeänä iltana... Se taidetaan jättää lukijoiden mielikuvituksen varaan. :wink:

Mucca

Viesti Kirjoittaja Mucca » To Heinä 17, 2008 11:38

Olin kutsunut kaverin kylään. Hän huomas hyllyssä mangoja ja pöydällä oli Fullmoon wo Sagashite vol. 2
Hän kysyi: "Mitä kivaa mangas on? Tai ylipäätään noissa japani-hulluuksissa?!"
Olin hetken hiljaa...
Hän sanoi: "Eli ei mitään..."
Minä sanoin: "Miten niin? Mangoja on miljoonia, et sä voi tuomita kaikkia yhden pokkarin takia, joka ei sua vaa miellytä!! :evil: "
Hän vastasi: "Joo, kaikissa on ihan kauhee piirrostyyli. Kauheen isot silmät, pieni nenä, pieni suu!"
Minä: .....
Hän: "Ainoot mitä mä oon ees voinu koskee, oli joku Ranmo, joka oli iha kauhee!!!"

Kerran yks tuli kysymään minulta: "Hei, osaatsä anime-kieltä?"

Grrh! :evil:

Kouyou

Viesti Kirjoittaja Kouyou » To Heinä 17, 2008 21:53

Olin kutsunut kaverin kylään. Hän huomas hyllyssä mangoja ja pöydällä oli Fullmoon wo Sagashite vol. 2
Hän kysyi: "Mitä kivaa mangas on? Tai ylipäätään noissa japani-hulluuksissa?!"
Olin hetken hiljaa...
Hän sanoi: "Eli ei mitään..."
Minä sanoin: "Miten niin? Mangoja on miljoonia, et sä voi tuomita kaikkia yhden pokkarin takia, joka ei sua vaa miellytä!! "
Hän vastasi: "Joo, kaikissa on ihan kauhee piirrostyyli. Kauheen isot silmät, pieni nenä, pieni suu!"
Minä: .....
Hän: "Ainoot mitä mä oon ees voinu koskee, oli joku Ranmo, joka oli iha kauhee!!!"

Kerran yks tuli kysymään minulta: "Hei, osaatsä anime-kieltä?"

Grrh!
täälläkin,aivan sama juttu.Niin rasittavaa,mekään emme hauku heidän rakkahinta harrastustaan,joten miksi ihmeessä kaikki haukkuvat meitä?Heillä on täysi oikeus sanoa,etteivät pidä siitä,mutta miten heillä voi olla jotakin sanomista siihen,kun eivät ole edes yhtä sivua mangasta kääntäneet xD sitä en tiedä,mutta tuolle anime-kielelle repesin.

Jariten

Viesti Kirjoittaja Jariten » Ti Heinä 29, 2008 15:20

Meikäläisen kaveripiiriin kuuluu suhtkoht monta tyyppiä, jotka on tosi ennakkoluuloisia mangaa ja animea kohtaan... niitten mielestä manga ja anime on vaa lauantaipiirrettyjä ja epämääräistä k-18 matskua... ja sitten on muutama "meikäläinen"
modernia puhetta

Shieva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shieva » Ti Heinä 29, 2008 15:53

Mun kaverit suhtautuu aika neutraalisti tähän mun harrastukseen, kukaan siitä ei ole itse innostunut, mutta ei ne sitä vihaakaan. Yhden kaverin kanssa olen kokonaisen animesarjan katsonut, mutta ei hän sen jälkeen ole mitään siitä puhunut. Yksi kavereistani on katsonut muutamia Ghiblin elokuvia ja jokusen animesarjankin siskonsa kanssa. Yksi taas kerran kyseli, voisinko suositella jotain animea, mitä hän voisi alkaa katsomaan, mutta siihen se sitten jäikin.
Nyt tosin kaverini ovat ilmeisesti "kyllästyneet" tähän animangaharrastukseeni. Yleensä, jos alan puhumaan/viittaan jossain lauseessa johonkin animeen ym., pyydän etukäteen anteeksi. Ja usein saa kuulla sitä maagista lausetta: "Taasko näitä japanijuttuja". Varsikin, jos puhuu jotain shounen-aista/yaoista (vaikka en oo hirvee yaoi-fani), sanoo kaikki: "Hyi jotain homoja", ja muutenkin kyllä kaverit pitää mua hirveen pervona xDD

Mutta yhden kaverini erittäin humoristinen keksintö Narutosta oli Hihnato, Lankato, Remmito, Rihmato... Eli kaikkia naru-sanan synonyymejä xD

Edit// Tosiaan, kaikki nämä kaverini ovat siis tyttöjä. Ja kaikki koulumme anime-/manga-/Japaniharrastajat voi laskea yhden käden sormilla.

kaitouhaosama
Viesti:

Re: Ennakkoluuloja mangaa kohtaan?

Viesti Kirjoittaja kaitouhaosama » Ti Kesä 30, 2009 13:13

Aika monella on Yksi kaverini vihaa mangaa ja animea ylikaiken, mutta ei uskalla väitellä kanssani asiasta. En tiedä miksi näin on manga ei ole yhtään sen kummallisempaa kuin muutkaan sarjakuvat
''Show me Something Interesting'' Sai

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”