Animekamut hakusessa (''seuranhaku'')

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Fruit Punch Samurai

Re: Anime kamut hakusessa (''seuranhaku'')

Viesti Kirjoittaja Fruit Punch Samurai » Ma Kesä 25, 2012 06:41

Joo.. tota noin.. elikkä olen 15 vuotias tyttö espoosta ja olen ollut kiinnostunut animesta ja mangasta jo monta vuotta, lemppareihini kuuluu Gintama, Bleach, Soul eater ja monen moiset muut sarjat. Cosplayta en ole harrastanut (haluaisin kyllä :3), mutta käsityöt eivät ole vahvinta alaani. Olen luultavasti tulossa Traconiin, ja seura olisi kyllä kivaa sillä huono olen tekemään tuttavuuksia ja vain yksi ystävä joka pitää tälläisistä jutuista, ei ole kiinnostunut coneissa käymisessä, joten olisi hauska tutustua ja saada kavereita joiden kanssa puhua animesta ja mangasta ja miksei vähän muustakin.
XD

Sei

Viesti Kirjoittaja Sei » Ti Kesä 26, 2012 22:39

Hellou, 15-vuotias (kohta 16, pöh) Seitikki täällä. Asustelen Kouvolassa, ja animen ja mangan parissa on vierähtänyt jo seitsemän vuotta. Lempisarjojani ovat mm. X-1999, Clover, Elfen Lied, Fullmetal Alchemist, Hellsing ja Sayonara Zetsubou-sensei. Animen ja mangan lisäksi olen j-rockin intohimoinen kuluttaja, ja jumaloin Luna Seaa. Pelaan myös pleikkaria, suosikkeja ovat esimerkiksi Persona 3, Dark Chronicle, Assassin's Creed, Final Fantasy ja Tekken 6. Crash Bandicootista ei puhuta. 8'D

Khrm no muita harrastuksia ovat sitten vaikka piirtäminen, cosplaypukujen väkertäminen, kirjoittaminen ja kiipeily. Piirrän sarjakuvia, mutta harvemmin jaksan piirtää mitään kovinkaan pitkää. Kärsivällisyys ei siis ole paras luonteenpiirteeni. :D Huumorintaju on myös ihan näppärä taito kanssani jutellessa. Tosin mitään luonteenkuvausta en tähän ala kirjoittamaan, kukin tehköön omat päätelmänsä jos päättää ottaa yhteyttä.

Cosplaysta vielä että olen koko homman kanssa aika vihreä, ensimmäisen julkisen (ja siedettävän) cossini puin päälleni tämän vuoden Desuconiin. Opettelen kuitenkin innolla uusia asioita ja uudet pukusuunnitelmat on jo tehty. Eli jos joku sattuu törmäämään syksyn Traconissa Persona 4:n Souji Setaan tai kitarajumala hideen, riippuen onko lauantai vai sunnuntai, niin tulkoon tökkäämään ja sanomaan hei. En pure, ainakaan kovin kovaa. :D

Jos kukaan ei nyt pelästynyt tätä esittelyä niin yksityisviestiä saa laittaa ja mesen saa kysymällä. Sei kiittää ja kumartaa~

Nenana

Viesti Kirjoittaja Nenana » Ke Kesä 27, 2012 17:25

Tervehdys kaikille :)

Se olisi täältä Helsingin kupeesta Vantaalta tälläinen 22-vuotias naisenalku, joka mielellään löytäisi coneihin uusia tuttavuuksia tavattavaksi. Mangaa ja animea tullut harrastettua jo kuusi tai seitsemän vuotta, enemmän painotun kyllä mangaan, mutta hyvä anime on aina nautinnollista katsoa. Olen vielä hiukan rajoittunut manga- ja animesarjojen suuressa meressä ja uusien tuttavuuksiaen mukana olisi hyvä tilaisuus oppia uusia sarjoja ja tietysti, ehkä keskustella yhteisistä kiinnostuksenkohteista. :)

Lempisarjoikseni listaan ehdottomasti ainakin seuraavat: Fullmetal Alchemist, Bleach, GNG & GNW, Naruto ja Muumit. Harrastan itse piirtelyä, epäsäännöllisen säännöllisesti nettiroolipelailua ja tietysti kaikkea muutakin turhaa roinaa. Käyn mielelläni coneissa ainakin valokuvailemassa, oma fyysinen ulkomuotoni ja kehnot ompelijanlahjani kun rajoittavat raskaasti omien cossailujeni määrää. Mutta esimerkiksi Animeconista ja Traconista minut tullaan vielä tänä kesänä löytämään, molemmista luultavimmin suurehko Hopeanuoli-pehmolelu mukanani, kamera kourassa.

Minä en kovin hevillä pure ja jos vain kiinnostaa, niin saa tulla juttelemaan :)
Nuorehko tyttömenninkäinen etsii reittiä Muumilaaksoon.

Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.

Kanata

Viesti Kirjoittaja Kanata » Su Heinä 01, 2012 16:04

Hi, I am sorry I am posting in English.
I am Japanese living in Helsinki and would like to be friends with Naruto fans in Finland!

Please kindly let me know if you are interested :D

radiakos

Viesti Kirjoittaja radiakos » To Heinä 05, 2012 20:49

Oon surkutellut jo varmaan vuoden ajan sitä ihmismäärää, joiden kanssa tulee vaihdettua kuulumisia ja oltua yleensäkin kouluajan ulkopuolella tekemisissä. Ajattelin koittaa korjata sitä asiaa kirjoittamalla tänne, joten jatkakaapa lukemista. : )

Ole siis tänä vuonna 18 vuotta täyttävä tyttö, joka kaipaisi tutustua uusiin ihmisiin. Tarkoitus ei ole että keskustelu rajoittuu pelkästään johonkin yhteen tiettyyn aiheeseen, vaan olisi mukava jutella ihan kaikesta mahdollisesta, mistä juuri sillä hetkellä nyt huvittaakaan keskustella. Asun opiskelujen aikana Joensuussa, jossa vapaa-aika koostuu yhdistelmästä minä + tietokone, joten tietysti jos joku sieltä suunnalta sattuu kaipaamaan ihan irl-seuraa, niin sekään ei ole ollenkaan mahdotonta. :3 Jos satut kaipaamaan shoppailu/lenkkeily/jnejne. -seuraa, niin lue tätä viestiä vieeeelä vähän lisää.

En oikeasti ole näin vakava ihminen, vaikka teksti ehkä sen kuvan antaakin. :D Oon oikeasti rempseä maalaistyttö (...), joka on porukasta se joka laukoo kaikkein surkeimmat vitsit ja keskusteluissa innostuu suoltamaan tekstiä järkyttävällä kirjoitusvirhemäärällä.
Manga ja anime on pyörinyt elämässä jokusen vuoden välillä enemmän tai vähemmän. Tällä hetkellä kavereista ainoastaan yksi on sellainen jonka kanssa voi edes hieman näistä keskustella, joten ei tule varmaan yllätyksenä, että olis huippua jos sinulle voisi näistä ihan vapaasti jutella. En osaa oikein nimetä lempisarjoja, luen enemmän mangaa kuin mitä katson animea. Voin suoraan myöntää olevani aika rajoittunut tietojen kannalta, mitä mangaan ja animeen tulee. Oon ollut sen verran yksinäinen harrastaja näiden suhteen, etten vaan... Ole perillä kaikista termeistä, uusista sarjoista ja niin pois päin. :I Oothan siis kärsivällinen. Sarjoista tulee luettua ja katsottua esim. Narutoa, Kuroshitsujia, Tegami Bachia, Saiyukia ja näin, perusmättöä siis. Muita kiinnostuksenkohteita minulla on... No, niitä ei oikein ole. Tykkään tanssia yksikseni, vietän ehkä liikaa aikaa peilin ääressä, tykkään laittautua, vaatteet, laukut yms. ovat lähellä sydäntä. En oo oikeasti näin pinnallinen!1 Ja vielä joskus minä saan aikaiseksi cossattua.

Joten jos haluat täyttää elämäsi huonolla huumorilla, puhua syvällisiä - tai vaihtoehtoisesti vaikkapa jotain todella pinnallista kökköä, ja selittää lempisarjastasi, niin lähetä viestiä, pistän sitten vaikka meseosotteeni! <: Oon vaan tämmönen seurallinen rääpäle - tai jotain, ota selvää.

// Tää ilmoitus kestää sitten pitkään, älkää tuijottako päivämäärää.
Viimeksi muokannut radiakos, Pe Heinä 20, 2012 12:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

cocismaha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cocismaha » Pe Heinä 06, 2012 00:06

Moi, oon tämmönen 24-vuotias jäbä Vantaalta, oon ystävällinen, mutta vähän hiljainen, yritän kyllä jutellakkin jotain, ettei olis ihan tuppisuu ^^
Mangaa ja animee on tullu täs seurattua jo aika pitkään, mutta cossauksen aloitin vasta 2010 joulukuussa, ensimmäinen coni oli Tsukicon 2010.
Oon cossannu Sebastian Michaelis - Kuroshitsuji / Alucard - Hellsing / Luka Crosszeria - Uraboku / ja sit Dovahkiin - Skyrim. Ja nyt olis tarkoitus, cossata Light Yagamia Traconissa tänä vuonna, ja olis mukava jos sais jonkulaista death note ryhmää kasaan sinne, niin ottakaa ihmeessä yhteyttä jos death note cossaus kiinnostaa jotakuta : )

silvermoon

Viesti Kirjoittaja silvermoon » La Heinä 07, 2012 15:52

Hellou!
Pistetään nyt itsekin sitten tällainen "hakuilmoitus". :D Jos vaikka tulisi yksäriä tännekin päin.

Olen 17-vuotias tyttö lounais-Suomesta, jolla ei ole (yllätys, yllätys) yhtään animesta/mangasta/cossauksesta kiinnostunutta ystävää lähistöllä. Olen melko rauhallinen ja useimmiten tykkään enemmin kuunnella ihmisiä kuin puhua itse päälle. Toisin sanoen voisi sanoa, että olen hiljainen... mutta kun olen tutustunut tarpeeksi hyvin johonkuhun, niin en sitten enää arastele puhua. :)

Pidän piirtämisestä, kirjoittamisesta, kääntämisestä, editoinnista, musiikista ja tietenkin Japanilaisesta kulttuurista ja kaikesta muustakin samaan kategoriaan kuuluvasta. Kerron heti, ettei sitten joskus tarvitse pelästyä, että pidän shounen-aista melkosen paljon. :3 Mutta perusparitukset ovat myös mieleen. Luen mieluummin mangaa, mutta animekin menee joissain tilanteissa. Actioni on parempaa animessa. Lempisarjojani ovat siis:
- Ao no Exorcist
- No. 6
- Katekyo Hitman Reborn!
- Mirai Nikki
- Oresama Teacher
- Kuroshitsuji
- Pandora Hearts
- D.Gray-Man
- Fullmetal Alchemist
- Fruits Basket
- 1/2 Prince
- Acid Town
- Otomen
Ja monia monia muita, mutta en nyt jaksa ruveta luettelemaan. :) Niistä voidaan puhua sitten vaikka myöhemmin. Kuten jo sanoinkin, musiikki on lähellä sydäntäni ja tässä on muutamia lempibändejäni:
- 30 Seconds to Mars
- NightWish
- Evanescence
- Hurts
- Sunrise Avenue
- UVERworld
- The GazettE
Etc. Soitan myös pianoa ja pidän etenkin anime soundtrackeista. Mutta lähes kaikki elokuvamusiikki on hyvää. :) Sanoja ei tarvita, musiikki on itsessään jo kaunista.

Minun kanssa voi jutella vähän kaikesta, eikä tarvitse pelätä, mitä sanoo. En ole helposti suuttuvaa tyyppiä. Sitten on täytynyt tehdä jo jotain aivan järkyttävää, jos suutun. Jotkut sanovat, että olen välillä vähän liiankin anteeksiantavainen. Luen myös paljon kirjoja ja lemppareitani ovat mm. Harry Potter, Twilight, Artemis Fowl ja muutamia muita fantasiasarjoja. Myös Agatha Christien kirjat uppoavat.

Tulee liian pitkä viesti, sorry! Mutta vielä sen verran, että olen aloitteleva conikävijä. Ensimmäinen conini oli Kikuconissa tänä vuonna ja seuraava on sitten Traconissa. :) Siellä minut voi bongata näillä näkymin Nezumina, joten tulkaa moikkaamaan (jollei paikalla ole sitten miljoona muutakin Nezumia :D). En pure! Halaan luultavasti! Tuskin sitäkään, vähän ujosteleva kun olen... Mutta seuraa olisi sinnekin kiva saada. :) Haluan tutustua uusiin ihmisiin~

Ameno Sagiri

Viesti Kirjoittaja Ameno Sagiri » Ma Heinä 09, 2012 02:12

Noh, mitenköhän nyt tämänkin aloittaisi. Niin, siis olen 17-vuotias mies, vaikkakin sukupuoleni on kiistelty asia. Niin, asustan vielä kolmisen viikkoa täällä Etelä-Suomessa sijaitsevassa pikkukaupungissa nimeltä Riihimäki, mutta muuta kohtapuoliin Joensuuhun. Ja näillä näkymin lähden 2013 keväällä vaihtoon Japaniin, ellei jonkinlaisia ongelmia synny, joka on hyvin mahdollista johtuen sairastamastani pitkäaikaissairaudesta. Olen muistaakseni Anikissa pyörinyt vuonna 2010 ennen kuin käväisin Japanissa, mutta teimpähän kuitenkin uuden käyttäjän ihan vain sen takia, ettei tarvitse alkaa miettimään kahden vuoden takaisia käyttäjänimiä ja salasanoja.

Niin, animeahan on tullut tapitettua pitkän aikaa ja animemaku on hyvin vaihtelevaa. Aina sieltä ikiklassikoista, kuten Mach Go Go ja Mobile Suit Gundam, näihin aivan uusimpiin sarjoihin, kuten Sword Art Online. Ehkä on vain parempi suoraan sanoa se kaikkien paras sarja, jonka olen katsonut, eli Neon Genesis Evangelion. Suorastaan ihastuttava sarja, jota saa miettiä niin psykologisella tasolla kuin filosofisella tasolla ja aina mielenkiintoista lukea fanien tuottamia syvällisä tekstejä sarjasta. Aina niin mielenkiintoista myös kuunnella vihaajien perusteluita sarjaa vastaan, sillä hyvin perusteltu mielipide on mitä antoisampaa lukemista. Tosiaankin toivoisin niin oikeassakin kuin internetissä, ettei saisi kuulla riitoja sarjan hyvyydestä tai huonoudesta, sillä vaikka faktat tuotantoarvoista, tekijöistä ja ääninäyttelijöistä heittäisi tiskille, lopullinen mielipide on kuitenkin täysin oma asiansa

Jos muita mielenkiinnon kohteita pitäisi listata, niin ehdottomasti pelaaminen. Olen pelannut sitten vuoden -97, eikä loppua näy tai hyvää syytäkään sen lopettamiseen mielestäni ole. Pelimaku on hyvin vaihteleva, mutta voin sanoa suoraan ettei minkäänlaiset urheilupelit kiinnosta pätkääkään. Lempipelikseni minun on kaiketi sanottava Tales of Vesperian PS3-versio, joka on jotain niin käsittämätöntä. Nykyään kun suurin osa länsimaissa tehdyistä peleissä värimaailma on sieltä ruskean ja harmaan väliltä ja yksinpeli on yleensä alle 20 tuntia, ellei kyseessä ole massiivinen RPG, jota kukaan ei jaksa pelata, niin Tales of Vesperian PS3-versio on niin virkistävä teos. Maailmassa on värejä, tarinaa on kerrottavana, sivuhommia on aivan liikaa ja itse palkkiot niistä ovat tyydyttää, niin 150 tunnin pelailun jälkeen hommaa on tehtävänä vaikka kuinka paljon, eikä into vähene. Edes se suolainen hinta jonka maksoin siitä (n. 5800 jeniä) ei haittaa yhtään.

Lukiota käyn, japania olen opiskellut pari vuotta kansalaisopistossa ja neroksi tai älykkääski haukutaan. Itse kuvailisin itseäni vain omalaatuiseksi, joka ei yritä esittää mitään. Avoimesti maailmaa vilkuilen, yrittämättä tuomita ketään syyttä. Minua on haukuttu joissain määrin liian positiiviseksi ihmisiä kohtaan, jonka tosiaankin huomaa siinä vaiheessa kun osa tuttavista joita kutsuisin ystäviksi puukottavat selkään miettimättä mitään muuta kuin omaa nautintoaan.

Yksityisviestiiä vaan jos kiinnostaa minkäänlainen tutustuminen. Varsinkin Joensuussa asuvat ihmiset ottakee yhteyttä, niin pystyn tutustumaan teihin ennen kuin muutan sinne.

Nii joo, Animeconiin olen tulossa ja lolitaksi pukeudun meikkeineen päivineen. En usko että on kovinkaan hankalaa minua löytää sieltä.

Ast3c

Viesti Kirjoittaja Ast3c » Ti Heinä 10, 2012 02:18

Hei vaan kaikki.
Joo, kaipa tässä vois esittäytyä itekkin.

Elikkä oon 15v poika Lohjalta, syyskuussa 16 jos tarkkoja ollaan. Luokkani parhaita olen aina ollut, mutta saa nähdä miten lukiossa käy. Ulkonäköä jos joku tarvitsee, niin olen aika normaalin näköinen. En lihava enkä laiha, joten laitan tähän että sopiva. Hiuksieni väri vaihtelee ruskeasta pinkkiin, ja siitä siniseen. Tumman ruskeahkoiksi aikoisin ne nyt värjätä. Laseja ei ole mutta haluaisin. D: Luonteeni on positiivinen, huumorintajuinen, ja... herkkä... Riippuu ihan asiasta, kylläkin. Harrastuksiani ovat kuvataidekoulu ja basson soitto. Japanin opiskelunkin olen aloittanut oma-aloitteisesti, ja haaveissa olisi Japanin matka. Teen myös vapaa-ajallani musiikkia ja pelejä, vaihtelevin menestyksin. (Eli eipä juuri mitään...)
Pelaan myös itsekin, ja lempipeleihini kuuluu tällä hetkellä Fallout NV, Touhout (vaikkakin en juuri paljoa niissä pärjää), Botanicula :3, Valven kaikki, Borderlands, Amnesia, Mass Effectit yms.

Animeharrastukseen sain kipinän kaveriltani One Piecen muodossa, eka mangani taisi olla Op45,
elikkä vuosi taisi olla 2009. Paljon pienempänä luin kuitenkin jo Dragon Ball Z:ta ja Ranmaa. Silloin ei kuitenkaan vielä kovin innostanut. Nyt tänä vuonna kuitenkin olen panostanut animen ja mangan saralla muutenkin, ja tuli jopa käytyä Chibiconissa, vaikkakin ilman cossia. Nyt sitten traconiin mennessäni ajattelin cossata Io Otanashia, jonka kaikki varmaan tuntevatkin Acchi Kocchista. Hiukset vain pitäisivät värjätä. Nyt vain pitäisi löytää kaverin/kavereita, jota voisi tavata Traconissa, koska täälläpäin ei asu kovinkaan paljoa animeväkeä. Jos joku Acchi Kocchi cossikeveri löytyis, tai ihan mikä tahansa itseasiassa. Ainoat jotka tunnen ovat TF2 puvuissa, enkä sovi joukkoon kovinkaan hyvin. Mutta jos muutenkin kiinnosta eikä edes cosplaysta ole kyse niin yhteyttä saa ottaa.

Tällä hetkellä suosikki animejani/mangoja ovat Acchi Kocchi, Death Note, OP, Soul Eater, Clannad, Mirai Nikki, "It's not my fault I'm not popular", nichijou, Lucky Star, Joshiraku, ja jokunen muukin mitä olen sattunut lukemaan. Narutoa luin ekat 100 lukua, sitten en enää vain jaksanut... Animekamaa en taida omistaa paljon ollenkaan, mutta mangaa löytyy kaksi hyllyllistä.

Jos joku nyt vaikka sattui kiinnostumaan, niin privaatti viestiä saa lähettää. (Kai joku lähettää, lähettäähän?...) Saa kuvankin, tai kaipa sen sieltä twitteristäkin löytää, kunhan vain kaivaa hieman.

Twitterikin löytyy, mutta se sattuu olemaan aika lailla englanninkielistä anime spämmiä, mutta kaipa joku siitäkin irti saa.
https://twitter.com/asutekku
あすてっく

kirino

Viesti Kirjoittaja kirino » Pe Heinä 13, 2012 08:16

poistettu
Viimeksi muokannut kirino, Pe Maalis 23, 2018 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hekezan

Viesti Kirjoittaja Hekezan » To Heinä 19, 2012 01:41

Voisinpa itsekkin jotain tänne kertoa itsestäni ja yleisesti animen harrastamisestani. :)

Eli 19-vuotias nuori mies Saarijärveltä, joka sijaitsee Keski-Suomessa. Haeskelen animen ja mangan harrastaja kavereita, sillä oma ns. lähipiiri tällä saralla ei vielä kovin isohko ole ja aina on mukavampi, kun on enemmän tuttuja! :) Harrastan paljon animen katsomista ja mangan lukemista. Animea olen katsonut koko ikäni, mutta todelliseksi intohimoksi se nousi noin 3 - 4 vuotta sitten. Ensimmäinen sarjani, joka johti tarkemmin animen maailmaan oli .hack//Roots. Manga on vähän enemmän uudempi juttu minulle vieläkin. Se on kiehtonut minua kyllä siitä asti, kun aloitin animen katsomisen, mutta en ollut ostanut mitään mangaa itselleni. Nyt muutama kuukausi sitten aloin enemmän mangaan tutustumaan ja sekin vie jo mukanaan kovasti.

Lyhyesti itsestäni vielä tarkemmin. Olen huumorintajuinen ja rento tyyppi ja koen itseni helposti tutustuttavaksi persoonaksi ja kanssani voi keskustella aiheesta kuin aiheesta. Aluksi voin olla hiukan ujo, mutta kunhan sitä vähän enemmän tutustuu nii juttua lentää paljon!

Lyhyesti vielä anime suuntautumisesta sen verran tarkemmin, että katselen kaikentyyppistä animea, melkein ainoana sääntönäni on se mikä vain sattuu iskemään. Romance genre tosin on semmoinen mistä meikä tykkää tosi paljon, se mainittakoon siis erikseen.

Jos jotakuta kiinnostaa, saa katsoa mitä listastani löytyy! http://myanimelist.net/animelist/Heketeus

Pidän myös videopeleistä, erityisesti RPG ja JRPG pelit ovat suosikkejani, mutta kaikenlaiset muutkin peli genret menevät (ei urheilupelit yleisesti tosin).

Nyt tänä vuonna kävin ensimmäisessä conissani (Animecon IX) ja tykkäsin tosi paljon menosta ja tunnelmasta mitä se tarjosi! Cosplay on mielestäni myös erittäin kiinnostavaa, mutta tähän mennessä olen vain ihaillut muiden asuja. Tulevaisuudessa pyrin cossaamaan itsekkin, koska sekin kiinnostaisi paljon. Minua tulee näkemään paljon tulevissa coneissa, joten IRL miitit eivät ole lainkaan mahdoton ajatus ja olisikin kiva nähdä uusia tuttavuuksia. :)

Mitäs tänne vielä kirjoittaisi? Voisi varmaan listata joitakin meikäläisen suosikki animeja:

- Fate/Zero (tämän hetkinen ehdoton suosikki)
- Tengen Toppa Gurren Lagann
- Clannad (After Story jotain upeaa)
- Zero no Tsukaima
- Maburaho
- Ga-Rei Zero

Lisää varmasti olisi mainittavana, mutta tuossa nyt muutama joista olen nauttinut.
Enpä kai osaa muuta tähän hätään sanoa, tällainen tapaus. :)

Nii ja tietysti jos haluaa enemmän tutustua nii YV:tä vaa rohkeasti! Skypekin löytyy, ja sitä saa tiedustella jos paremmin tykkää keskustella sitä kautta! :)

Viettäkää hyvä loppukesä ihmiset. Toivotaa et kavereita löytyisi enemmän täältä!
Viimeksi muokannut Hekezan, Ma Heinä 23, 2012 15:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

misner

Viesti Kirjoittaja misner » To Heinä 19, 2012 13:41

Hei vain kaikille!

Olen itse 23-vuotias nainen seinäjoelta (tänä vuonna täytän 24) ja etsin myös itselleni ystäviä. Olen harrastanut animea sekä mangaa jo ala-asteelta lähtien eli hieman yli 10 vuotta. Coneissa on tullut käytyä tiuhaan, mutta viime vuosina on jäänyt vaisummaksi, lähinnä rahan- ja ajanpuutteen vuoksi. Kesät ovat menneet lähinnä työskennellessä joten vapaa-aikaa ei ole ollut runsaasti. Toivottavasti löytäisin ystäviä joita kuitenkin coneissa käyminen kiinnostaa, sillä hyvässä seurassa on mukavampi mennä. Itse en cossaa mutta olen periaatteessa nk. "conimamma" eli kannan mukanani ystävieni cossipukujen korjaustarvikkeet, ensiapupakkaukset, vedet, ruoat ja muutenkin olen hieman kanaemo. Varsinkin jos mukaan on lähtenyt nuorempaa conikansaa niin olen aina ollut se ykkösvaihtoehto conimammaksi/neuvonantajaksi. Tällä linjalla aion jatkaa myös tulevaisuudessa. :)

Luen mangaa aika paljon, tosin lähinnä englanniksi koska tällä hetkellä suomen mangamarkkinoilla ei ole kovin kiinnostavia nimikkeitä. Animemakuni on hyvin laaja, pidän sekä söpöistä tyttöanimeista (Card Captor Sakura, K-On!, Lucky Star, Sailor Moon) että vanhemmallekin väelle suunnatuista kuten Hellsing, Hell Girl tai vastaavat. Monet ovat luetteloineet lempisarjojaan joten teen itse samoin:

- Code Geass
- Polar Bear Cáfe
- Natsume Yuujinchou
- Lucky Star
- K-On!
- AKB0048
- Tantei Senshi Sunred

Sekä manga:

- Bakuman
- Silver Spoon
- FMA
- Yotsuba
- Azumanga
- Genshiken

Piirrän itse mutta lähinnä harrastuksellisessa mielessä. Teen myös välillä pieniä animaatioita (olen ammatiltani animaattori) jos sille päälle satun. Olen kiinnostunut myös amerikkalaisesta (Transformers, Spiderman, Avengers) sarjakuvatuotannosta ja eurooppalaisesta (Tintti, Blacksad, Piko ja Fantasio). Pidän myös historiasta, mytologiasta sekä tietenkin muodista, hyvästä ruoasta ja eläimistä. Toivoisinkin saavani täältä monta monen ikäistä ystävää jotka toivon mukaan pysyisivät mukana elämässä pidempäänkin. Minuun saa rohkeasti ottaa yksärillä yhteyttä, vastaan mieluusti kaikkiin minulle lähetettyihin viesteihin/kysymyksiin! :D

AnimeRotta

Viesti Kirjoittaja AnimeRotta » To Heinä 19, 2012 22:36

Hyvää Iltaa ^^

Olen 20 vuotias anime/manga kulttuurin harrastaja Järvenpäästä ja kuten lukuisia muita, myös minua vaivaa samanhenkisten ihmisten puute. Oma animeharrastukseni starttasi kertaheitolla noin kolme vuotta sitten, jolloin isoveljeni sivisti minua näyttämällä One Piecen ensimmäisen jakson. Se vain oli aivan käsittämätön tunne, kun jakson loputtua tunsin löytäneeni kerrankin sarjan, jollaista olin aina etsinyt. Siitä hetkestä lähtien olen ollut anime/manga kulttuurin lumouksen alla eikä loppua ole näköpiirissä. Aloin myöskin kutsumaan itseäni pelkän "Rotan" sijaan Animerotaksi.

Mutta miten kuvailisin itseäni? Väittäisin ainakin olevani positiivinen ja huumorintajuinen ihminen, jonka kanssa voi jutella aiheista maan ja taivaan väliltä. Animen suhteen olen huomannut olevani "kaikkiruokainen" mutta viimeisen vuoden aikana olen uppoutunut uuteen genreen: Romantiikkaan. Clannadin ja Effin kaltaiset merkkiteokset olivat aivan mykistäviä, mutta myös "SöpöstelyRomanssit" ovat iskeneet lujaa. Toki välillä on kaadettu myös ämpärikaupalla kylmää vettä niskaan, mutta kokemuksiahan nekin,

Tässä hieman listaa suosikkianimeistani:

One Piece
Cowboy Bepop
Ef - a Tale of Memories (<3)
Zero no Tsukaima
Shakugan no Shana
Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora

Ja tässä vielä linkki kokonaiseen listaan: http://myanimelist.net/animelist/AnimeRat

Tällä kyseisellä hetkellä minulla ei ole muita varteenotettavia harrastuksia anime harrastuksen lisäksi, koska lukion kirjoitusputki söi kaiken ajan. Tarkoituksena olisi kuitenkin jälleen viritellä sammunut Cosplay innostus jälleen loistoonsa. Vuoden 2009 Animeconissa sekä Tsukiconissa cossasin Cobyä, mutta Tsukiconin nurkkanyhjäyksen jälkeen ei ole tullut mentyä Coneihin. Ensi vuonna haluaisin kuitenkin ottaa coneista revanssin ja kokea jälleen cosplayaamisen riemun ^^

Jos jokin lyhyessä ilmoituksessani kolahti, ota toki yhteyttä yksityisviestillä. Toki minut saa kiinni myös Skypessä (Nimi on arvattavissa ^^ ) sekä Messengerin välityksellä. Toki olisi hienoa jos voisimme tavata coneissa tai irl, mutta pelkästään keskustelu netin välityksellä animesta/mangasta olisi erittäin hienoa ja kaivattua.

Terveisin

AnimeRotta ^^

Z-Sona

Viesti Kirjoittaja Z-Sona » Pe Heinä 20, 2012 11:55

Hellou.

Itsekin etsiskelen animesta ja mangasta kiinnostuneita ystäviä. Olen naispuolinen 24v ujo otus Helsingistä. *grin*

Anime- ja mangaharrastukseni alkoi kohtalaisen myöhäisellä iällä, vain muutama vuosi sitten, mutta se on tullut jäädäkseen. Tosin harrastukseni on aika kausittaista, välillä uppoudun täysin mangan ja animen maailmaan (töiden sallimissa rajoissa tietenkin) ja välillä pidän taukoa. Olen melko kaikki ruokainen animen ja mangan suhteen, tosin ehdoton ja suurin kiinnostukseni kohde on yaoi. Sitä ei koskaan voi olla liikaa.. *wirn*

Muina harrastuksina mainittakoon japanilainen kulttuuri yleensä, J-Rock, lukeminen, itseni sivistäminen yms.

Jos jotakuta kiinnostaa tällainen rauhallinen, enemmän tarkkailija kuin osallistuja -tyyppinen ihmisenkaltainen otus, niin YV:llä saa ottaa yhteyttä. Olisi kiva nähdä ihan livenä, mutta myös viestittely esim. sähköpostitse toimii. *grin*

Zonii-Sama

Viesti Kirjoittaja Zonii-Sama » Su Heinä 22, 2012 19:28

Anime kamuni koostuu lähinnä vain parista henkilöstä elikkä niitä ei todellakaan ole yli omien tarpeiden, joten uudet tuttavuudet ovat enemmän kuin tervetulleita. Ketjun aloittajalla on ollut todella hyvä ajatus ja ihme ettei tämmösiä kovin usein löydä.

Olen 23-vuotias mies, joka asustelee yhden kissimirrin kanssa pienessä kaupungissa täällä Keski-Suomessa. Koulutuspuolelta olen käynyt joitain kaupallisen alan kursseja läpi mutten koko tutkintoa koska jätin koulun kesken kiinnostuksen loppuessa alaa kohtaan. Sittemmin pakollisten valtion palveluksien jälkeen suoritin valmistustekniikan perustutkinnon ja olen tätä nykyä työllistynyt kokopäiväisesti kyseiselle alalle. Olen työni kannalta siis aika "äijämäisissä" ympyröissä keskisuuressa metalliyrityksessä. Oikein hyvin siellä olen pärjännyt ja nautin työstäni koska siinä näkee oman käden jäljen. Eiköhän siinä pulistu jo tarpeeksi mun elämän rutiinijutuista, joten siirrytään olennaiseen. :)

Kotopuolessa olenkin sitten melkoinen nörtti. Raaka puurtaminen muuttuu datailuksi, animen katseluksi, mangan lukemiseksi tai vaikka pelien pelaamiseksi. Anime ja manga on minulle aika uusia juttuja koska tietoisesti aloin enemmän perehtymään oikeasti animeen ja tähän japanilaiseen populaarikulttuuriin vasta 2009. (Paljon on varmasti opittavaa ja sivistysaukkoja muutenkin)
Tietysti mukulana oli tärkeitä Muumit ja kouluikäisenä jonkin verran Pokemon, mutta sillon en pitänyt niitä tietenkään animena koska ei mistään mitään ymmärretty. Nyt kuitenkin aikuisiällä animeen ihastuminen tuntui jotenkin helpolta ja se vaan tapahtui kuin itsestään. Uskon että osalta siirtymä animeen oli helppoa jo senkin takia että japanilainen peliteollisuus on ollu kakarasta asti lähellä sydäntä ja on vahvasti edelleen. Mariot, Zeldat, Final Fantasyt, Metal Gearit, Mega Manit, Resident Evilit jne. jne. on kaikki jollain asteikolla mitattuna tuttuja ja uusiinkiin haluaa aina tutustua mitä nousevan auringon maasta markkinoille tulee. (Juuri nyt työn alla on The Last Story)

En ole fanipoika elikkä en nimenomaisesti kauheesti fanita mitään tiettyä vaan sekä videopelien että animen laajoilla kentillä olen hyvin kaikkiruokainen. Kulutan vaan hyvin paljon aikaa molempien parissa ja nautin siitä. Kaikki tuntuu menevän sieltä söpöilystä goremaisempaan meininkiin saakka.

Mieleen painuneet tai muuten vaan pinnalla vois olla ehkä:

-Gintama
-Seto no Hanayome
-Fate Zero
-Steins Gate
-Clannad
-Lucky star
-Elfen Lied

Onhan niitä mut laitoin nyt nuo koska mielestäni kaikki on aika erilaisia keskenään ja kuvastaa hyvin kaikkiruokaisuuttani.

Rohkeasti vaan yksityisviestiä jos tämmöinen tuttavuus kiinnostaa ja haluais jutella peleistä, animesta, elämästä ja kaikesta siitä väliltä. Coneissa on myös tarkoitus jatkossakin käydä eli mahdollinen tapaaminenkin ajan kanssa on mahdollista pienen seurueeni kanssa. Olemme hyvin mukavia ja rentoja ihmisiä. Itse henkilökohtaisesti olen sitä hieman hiljaisempaa ehkä vähän ujoakin sorttia mutta kun kunnolla ystävystyy niin sitten sitä juttua kyllä tulee.

Skype nimikin löytyy ja suosin sitä kyllä kommunikointivälineenä elikkä mikäli löytyy niin kysykää tunnustani rohkeesti. En yleisesti sitä jakele vaan ainoastaan sitä pyytäville.

Ei sitten muuta kuin hyvää ja ehkä vähän sateista loppukesää ja toivotaan että tästä vielä kehkeytyisi uusia ystävyyssuhteita koska seurueeseen kyllä mahtuu. :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”