Animekamut hakusessa (''seuranhaku'')

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Prodigy
Viesti:

Re: Anime kamut hakusessa (''seuranhaku'')

Viesti Kirjoittaja Prodigy » Pe Marras 02, 2012 19:23

HanaHime kirjoitti:Ah, sydäntä lämmittää nähdä että tää ketju on saanu ilmaa siipiensä alle <3

Mutta oli mulla ihan asiaakin! Oisko mitään ideaa, että järkättäis sellanen ''miitti'' esimerkiksi johonkin coniin tai vaikka ihan muuten vaan? Tyyliin kokoonnuttaisiin kaikki pitämään hauskaa ja tutustumaan. Vaikka itselleni on helppoa tutustua netissä, niin ei se kaikille sitä ole ja tietenkin saattaa herätä sellaisia pieniä epäilyksiä nähdä toista kahdestaan kun on vaan netissä jutellut :)

ELI! Ideoita laittakaa vaan tulemaan, mitä missä milloin :) tai sanokaa vaan suoraan jos on maailman huonoin idea... :DDD
Kuulostaa hyvältä. :) Itse olisin ainakin valmis miittailemaan, jos satun kyseisessä conissa liikkumaan. Ensi vuoden puolelta käyn todennäköisesti läpi molemmat Desut, Traconin sekä mahdollisesti Animeconin.
If the world is full of things we never wanted to know, is our only option to look away? You won't solve anything by looking away.
~Natsume Kyousuke

ASHE

Viesti Kirjoittaja ASHE » La Marras 03, 2012 03:40

Waaah kuulostaa tosi kivalta idealta tää, joten kokeillaan :3

Heipss mussukat! Olen vuonna -95 syntynyt tyttö lapsonen, joka kaipaa kovasti saman henkistä seuraa. Kotipaikkakunnallani on niin pienet piirit ja ahdasmielistä porukkaa että ei tätä harrastusta tule niissä piireissä pahemmin mainostettua. Ja niin paljon kun rakastankin nykyisiä ystäviäni, niin kaipaan myös ystäviä joiden kanssa voin puhua myös animesta ja muista aiheeseen liittyvistä asioista.

Mielenkiinto näihin juttuihin heräsi joskus 9-vuotiaana kun äippä osti lahjaksi Henkien Kätkemä -videon.... xd Siitä se ajatus sitten lähti ja mielenkiinto ulottui muihin animeihin, mangoihin sekä musiikkiin. Vuodet ovat muovanneet minusta vahvan animen kannattajan ja mangaa tulee nykyään harvemmin lueskeltua, joka johtuu ihan puhtaasta laiskuudestani. :>

Musiikin puolelta kuuntelen enimmäkseen kevyempää j-poppia, mutta j-rockin puoleltakin löytyy joitain suosikkeja. K-poppia tulee myös silloin tällöin kuunneltua :p

+++ Vocaloideista tyksin paljon ja ehdoton ykkösuosikki on kyllä IA ♡

♡ Suosikki animet ♡
- Inu & Boku SS
- School Rumble
- Kaichou wa Maid-sama
- High School of the Dead
- Higurashi no naku koro ni
- Sekaiichi Hatsukoi
- Pandora Hearts
- Kamisama Hajimemashita
- Spice and Wolf
- The Familiar of Zero
- Toradora!

Luonteeltani olen melko avoin ja tulen kaikkien kanssa hyvin juttuun. Tykkään positiivisuudesta ja masentavat ihmiset on vaan masentavia :d En tuomitse ketään ennen kuin tunnen ja tykkään tutustua ihmisiin :3 Paras tunne on kun huomaat että joku ihminen aidosti pitää susta ♡ Tanssia tuli harrasteltua 7 vuotta, mutta se loppui viime keväänä motivaation puutteeseen. Ei enää innostanu reenaaminen xd Piirtämisestä tykkään, vaikken siinä nyt mitenkää erityisen taitava olekkaan :DDd

Cossaamisesta olen alkanut innostumaan ja haluan sitä ehdottomasti kokeilla ! :> Tarkoituksena olis myös ensi vuonna osallistua elämäni ensimmäiseen coniin, Desucon Frostbiteen! Sinne olisi ihan extrasuperhypermahtavaa saada seuraa koska ystäväpiiristäni ei kyseisen alan harrastajia löydy yhtään...... nyyyh :<

Joten nyt tytöt, pojat ja kaikki siltä väliltä rohkeasti ottakaa yhteyttä! Kaikille vastaan :3 Sähköpostin saa kysymällä :p

Ps. Saattaa olla vähän sekavaa settiä kun tätä puoliunessa tässä kirjottelen, mutta yrittäkää ymmärtää pupuset ♡ Kirjoitusvirheitäkin löytyy varmaan joka toisesta sanasta, mut who cares ?

Pss. En nyt kaikkea mahdollista itsestäni alkanut tähän rustaamaan, mutta jos haluatte lisää infoa ni ottakee yhteyttä!
Isn't it sad, that I'm not here ?

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » La Marras 03, 2012 13:00

Päätimpä minäkin tälläisen viestin tänne tyrkkiä. =)

Eli olen -98 syntyny tyttö, Helsingistä. Ja, totah... Lähipiiristä ei löydy kuin kaks parasta kaveria jotka nyt sattuis animea harrastamaan, mutta cosplay seuraksi niistä ei ole. Joten siksi minäkin täällä toiveikkaana odottelen jos joku haluaisi tavata jossain conissa? (Yhteyttä saa toki muutenkin ottaa, en mä pure, ainakaan pahasti)
Lempianime... Varmaankin Shingeki no Kyojin tai D. Gray-Man. SnK koska järkytys ja D. Gray-Man koska aivan ihanat hahmot ja kaunis piirrosjälki. Vielä kolmas aika samalle viivalle yltävä on Darker than Black. Aivan loistava, rakastan, rakastan, mutta ei siitä sen enempää.

Musiikkimakuun ny kuuluu vähän kaikkee. Enimmäkseen sellasta melodista heviä.. Jotain tyyliin Nightwish, Xandria jne. Ja sitte suomirockin kuuluisuudet, eli Apulanta, Timo Rautiainen ja neljäs sektori ja sitten Sturm und Drang. (Aivan kuin Nightwish ei olis suomalainen) Ja sitten Japanista tulleita... No Kanon Wakeshima on melkein ainoo. Se poikkee aika vahvasti noista muista mut on vaan jotenki sellasta mistä mä tykkään. An Cafeta kuuntelen aina välillä jonkinverran... Myös japanilaiset pelimusiikit ovat vieneet sydämeni. Varsinkin Uematsun musiikit <3 Vocaloidit... No onhan niillä kauniita sanotuksia, mutta ei ne hirveesti laulaa osaa, kuuntelen nyt kuitenkin välillä.

Muista harrastuksista sen verran ettäh... Karatea harrastelen, ihan EM tasolla. (Hehheh, viime kisoista tuli hopeeta) Ja sitte Roller Derby on vähän tällänen uudempi laji. Alaikänen kun vielä olen, en saa kontakti peleissä olla mukana, mutta sitä odotellessa. Sitten tietty perus piirtämiset, kirjottelut ja ompelut mitä ny tekee vapaa-aikana. Ehkä kuitenkin lasketaan vielä Roolipelit ja larppaaminen harrastuksiks? Ainiih, ja vielä tärkein viimeisenä. Teatteri!! Olen siis Kansallisteatterin teatterikoulussa, ja sieltä suunta luultavasti Kallion ilmasutaiteen linjalle. Ammatiksiko? Tuskin, mutta aina sitä saa haaveilla.
Videopelit on tietty oma haaransa. Lempisarjoina Final Fantasyt, Kingdom Heartsit ja Zeldat. Jos pitää ehdoton suosikkipeli ikinä valita, niin joko The legend of Zelda; Majora's Mask tai Final Fantasy IX

No joo, jos jotakuta nyt vielä jaksaa kiinnostaa, niin luonteesta jotain pientä. Olen aika eloisa ja hullunkin puoleinen. En osaa olla hiljaa paljon mistään, kiinnostun ja innostun kaikesta ja olen muutenkin kaihea sähläri ja juoksentelija. Mutta täysin vastakohtana, osaan myös olla aika järjestelmällinen ja pilkuviilaaja, jos olen sillä päällä... Perfektionistiksi myönnän itseni (esim. eripari haarukalla ja veitsellä syöminen on täysi mahdottomuus) Ja pienenä huomautuksena vielä, jos et ole varma olenko tosissani vai en, kun sanon jotain, mitä luultavimmin en ole, koska sarkasmi on jumalani.

Tollanen hyperviesti siis, kukaan tuskin jaksaa lukea läpi.
Viimeksi muokannut Convallaria, La Tammi 04, 2014 00:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Monochrome
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monochrome » La Marras 10, 2012 23:44

Heipähei!★

Olen 19-vuotias, ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva (ja uusi täällä) tyttö. Tuttavistani kukaan ei ole kiinnostunut Japanista, joten olisi mahtavaa tutusta uusiin ihmisiin, jotka jakavat saman harrastuksen (ja saada myös seuraa coneihin - vakio con-seurani kiinnostus lopahti kun hänestä tuli hippi). Opiskelujen perässä tuli muutettua Kuopioon, mutta samanhenkisiä ystäviä olisi mukava saada Kuopion lisäksi ympäri Suomea. Sukupuolellasi ei ole väliä.

Harrastan lukemista ja piirtämistä, sekä "mangatyyliä" että realistisempaa. Sarjakuvia on tullut myös piirrettyä (eri asia on tietysti kehtaako niitä kenellekään esitellä). Japanilainen musiikki on intohimo, animea sekä j-draamaa katson kausittaisesti, mangaa lukisin luultavasti enemmänkin jos opiskelijan rahatilanne sen sallisi. Makuni on laaja, en ole mitenkään genre-uskovainen, mutta en toisaalta mikään fanaattinen fanittajakaan.

Suosikkeja ovat esim. mangan puolelta Otomen, animen puolelta muumit, Jigoku shoujo, Toradora! ja Yami no matsuei. Musiikkimakunikin on melko laaja, j-popista j-rockiin ja raskaampaan, mutta ehdottomia suosikkejani ovat Hana shounen baddies/Billy ja Kagerou, sekä aasian ulkopuolelta Pink Floyd. Viime aikoina j-draamapuolella on tullut katsottua Nodame cantabilea ja Kamen ridereitä.
Pidän lisäksi muun muassa söpöistä asioista, visual keistä, unista ja japanin kielestä.

...myös Facebook ja Irc-galleria löytyy. Ottakaa toki yhteyttä! :)
Viimeksi muokannut Monochrome, To Heinä 25, 2013 21:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
゚★♡☆⌒★゚+☆゚ ♥ dA + d(・∀<)♥゚☆+゚★⌒☆♡★゚

Vile

Viesti Kirjoittaja Vile » Su Marras 11, 2012 06:48

:-D
Viimeksi muokannut Vile, La Huhti 20, 2013 13:43. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

opa2040

Viesti Kirjoittaja opa2040 » Ma Marras 26, 2012 18:58

Terve!
Porin suunnalta 18 vuotias mies.Ilmoittauduin kun ei omista kavereista kiinnostusta animeen/mangaan löydy :D ja se alkaa tympiä.

Olisi ihan kiva päästä juttelee samoihin asioihin kiinnostuneiden ihmisten kanssa, se tosiaan tuntuu hieman yksinäiseltä kun ketään ei sun juttuja ymmärrä :D

Animen ja mangan lisäksi Playstationii tulee hakattuu ja tykkään liikkuu harrastan Crossfittii

Ottakkaa yhteyttä varsinkin jos ketään elää Porin lähistöllä :D Olis mukavaa saada uusi kavereit

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Ma Marras 26, 2012 23:56

Voisinhan mäki tänne kirjottaa ^^
Elikkäs oon 19-vuotias otaku (myös naiseksi määritelty) otaku Oulusta. Muutin tänne elokuussa Etelä-Pohjanmaalta Kurikasta, yllätysyllätys, yliopiston takia. Oman alani opiskelijoita kiinnostaa lähinnä opiskelijabileet ja eivätkä ole osoittaneet minkäänlaista mielenkiintoa mangaan, animeen tai cosplayhin...
Olo on siis vähän yksinäinen ja olisi kiva tavata oululaisia, itseni ikäisiä otakuja, eli laittakaa vain yksityisviestiä, jos kiinnostaisi lähteä joskus kanssani vaikka kahville ja keskustella cosplaysta tai muusta^^.

Animea ja mangaa olen katsonut/lukenut ala-asteelta lähtien ja cosplay vei mukanaan jokunen vuosi sitten <3
Lisäksi pidän cosplay aiheista blogia :3

Ryochi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ryochi » Ti Marras 27, 2012 21:23

HELLOU! 83

Kaikki anime höperöt nyt korvat hörölle, minua saa tulla korvasta nykäisemään Desucon Frostbitessa äwä Olen cossaamassa Holoa, Wolf an Spicesta. Ruskeat hiukset ja ruskeat suden korvat ja häntä. Kimonomainen yläosa ja pitkä-hame. Katson animea erittäin paljon ja luen mangaa! ;) Lempisarjat FMA, Naruto, SAO, Tonari no Kaibutsu-kun ja GNG/GDW.

Yksää saa laittaa jos lisää haluaa tietää.
For example im not human, im a demon. And i love eating humans, can i eat you?

Kharma

Viesti Kirjoittaja Kharma » Ke Marras 28, 2012 07:55

Uudet kaverit on aina mukava juttu, joten laitanpa omatkin tietoni tähän. Olen 22-vuotias nainen, asun Lappeenrannassa ja kaikenlaiset otakumaiset harrastukset kuvioissa 10+ vuotta. Tällä hetkellä keskityn Nicovideon (taitavat osa tietää paremmin vanhalla Nico Nico Dougan nimellä) Yattemita-ilmiön seuraamiseen, lähinnä tanssijoihin ja laulajiin. Joskus olisi tarkoitus itsekin postata omia videoita sinne, vielä ei vaan rohkeus ole riittänyt. :) Lisäksi parapara, lolita ja vocaloid/utau-ohjelmistoilla (Miku, Piko) leikkiminen kuuluvat harrastuksiini. Mangaa omistan useamman hyllymetrin verran ja animea löytyy jonkun verran boxeina ja kovalevyltä.

Suosikkisarjoihini kuuluvat mm. Yotsuba, FMA, Aria ja My heavenly hockey club.

Miuhun saa ottaa yhteyttä kaikki täysikäiset otakut kiinnostuksenkohteista tai sijainnista riippumatta, annan s-postin/mesen/skypen YV:n välityksellä. Paikalliset ja paikkakunnalle harhautuneet animuharrastajat taasen ovat tervetulleita miun kämpille ajatustenvaihtoon sekä teelle/kahville (tai vaan lukemaan mangaa)!

NaruDossu

Viesti Kirjoittaja NaruDossu » Pe Marras 30, 2012 16:58

Hei
Olen SEINÄJOELTA. Tai siis muuttanu sinne opiskelujen perässä ja mua alkaa pikkuhiljaa kyrsiin, etten ole löytäny samanhenkistä porukkaa!
Kaverit asuu ympäri Suomee, eikä kukaa muuttanu mun kaa tänne Seinäjoelle (en kyllä ihmettele miksi mutta..) Mä haluisin kaverin, jonka kaa vois kattoo animee, puhuu siit, mahdollisesti tehdä cosseja(josset cossaa nii ei sit... teen yksin omassa miniluukussani niitä sitten.), pelata jnejne. Ja jos teitä on joku porukka pesiytyny jonnekkin niin ottakaa mut mukaan!!! Mun sydän särky ku kuulin, ettei animeyhdistys enää pyöri täällä.

Olen 21-vuotias tyttö ja rakastan cossaamista ja esiintymistä. Ja juu tosiaan sellanen irl-kaveri hakuses, jonka luo vois men käymää tai hengaa kaupungil. Chattikavereita on enemmä ku tarpeeks 8D
^^'' ehee...

paroni

Viesti Kirjoittaja paroni » To Joulu 27, 2012 00:08

Pirkanmaan seudulta 22-vuotias mies ilmottautuu ja esittäytyy.

Pitäisi laajentaa hieman kaveripiiriä, joten tässähän olisi mahtava tilaisuus.
Työskentelen vähän ympäri suomea, mutta pääsääntöisesti vietän aikani Tre-Hki välillä.
Kaipaisin peliseuraa, animenkatseluun seuraa ja ihan vain hengailuseuraa. (tai jotakuta joka pitää nopeista autoista ja ajeluista)

Mikäli olet aika-ajoin seuraa vailla, nykäise vaikka yv:llä hihasta virtuaalisesti, niin katsotaan vaikka joku mukava päivä kaakaohetki jossain mukavassa paikassa.
Honda CRX 1.6 Vtec

Safire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safire » Ma Joulu 31, 2012 19:30

-
Viimeksi muokannut Safire, Pe Syys 20, 2013 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Edvez

Viesti Kirjoittaja Edvez » Ti Tammi 01, 2013 22:19

Moikka!

Jos totta pitää puhua, löysin tämän harrastuksen vasta muutama kuukausi sitte. Eli tietoisuuteni koko animesta/mangasta on atomin kokoinen. Mutta mitä kiinostukseen tulee, se on hieman suurempi. Vietänkin useimmiten iltani animen katsomiseen. Joskus aika vierähtää mukavasti: ''Jos nyt vielä vaikka yhden jakson katsoisin.'' Ja hei tämä kommentti tuli minun suustani kolmelta yöllä. xD

Mutta joo, olen 19-vuotias poika Kouvolasta. Harrastuksiini kuuluu muusikin kuuntelu, tietokonepelit, lukeminen, elokuvat ja tietysti anime, Pakko myöntää, että olen hieman ujo uusia ihmisiä kohtaan. Mutta ujoisuuteni ei kestä koskaan ikuisuuden. Toivotaan. :P Etsin keskusteluseuraa, oli kyse sitten animesta tai jostain muusta. Viestiä tänne päin! ^^

mellorine~~

Viesti Kirjoittaja mellorine~~ » Su Tammi 06, 2013 02:14

Moi, oon Etelä-suomessa Lopella asuva 15-vuotias tyttö. Etsin ystävikseni mielellään 14-18 vuotiaita tyttöjä ja poikia :-3 Vapaa-aikani kuluu yleensä animea katsoen ja pelejä pelaten, sekä perheen ja ystävien parissa : P Tykkään pelata Ocarina Of Timea ja Tekken 5&6. Tällä hetkellä suosikkianimeni on ehdottomasti One Piece ja Hetalia <3 Katselen tällä hetkellä myös Gintamaa, ja välillä muitakin shounen-sarjoja. En oo lukenut paljon mangaa viimeaikoina, mutta silloin tällöin luen Narutoa ja One Piecen mangaversiota. Oon kiinnostunut cosplaysta mutta en oo sitä vielä harrastellu : DD Mua kiinnostaa myös japanin kulttuuri ja kieli, ja eläimet ja elokuvat on lähellä sydäntä. Coneissa vierailu on mukavaa, mutta olisi varmasti paljon hauskempaa jos saisi sinne seuraa :3

Voin olla vähän ujo uusien ihmisten seurassa, mutta tuttujen seurassa ihan päinvastainen : D Jos jotakuta kiinnostaa ulkonäko, niin olen 185cm pitkä, normaalipainoinen ja luultavasti ihan normaalin näköinen. Naamasta löytyy pari lävistystä. En tuomitse ihmisiä ulkonäön/iän/ym. perusteella joten, ottakaahan rohkeasti yhteyttä tytöt ja pojat!
Viimeksi muokannut mellorine~~, La Heinä 20, 2013 23:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
If you are pirates, then deside for yourselves what to believe - Edward Newgate

yufa-chan

Re: J-pop vai K-pop?

Viesti Kirjoittaja yufa-chan » Ti Tammi 08, 2013 22:08

Hei kaikille! Olen 12 vuotias tyttö kouvolan suunnalta. Etsisin ihmisiä jotka kestävät sekoa tyttöä. Lempi a/m sarjoja ovat fma, kuroshitsuji, hetalia...tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Cosseja omistan yhden ja toista olen tekemässä. Ainokainen cossini on vampire knight yuukin päiväluokan koulupuku. Tässä suht lyhyesti tietoa minusta. Yhteyttä voi ottaa millä keinolla hyvänsä. Tulkaa juttelemaam, sillä en pure kovaa.
Otaku oven takana~♥

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”