Animekamut hakusessa (''seuranhaku'')

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

AnimeRotta

Re: Anime kamut hakusessa (''seuranhaku'')

Viesti Kirjoittaja AnimeRotta » Ke Touko 22, 2013 20:04

Hyvää Iltaa ^^

Olen 21 vuotias anime/manga kulttuurin harrastaja Järvenpäästä ja kuten lukuisia muita, myös minua vaivaa samanhenkisten ihmisten puute. Oma animeharrastukseni starttasi kertaheitolla noin kolme vuotta sitten, jolloin isoveljeni sivisti minua näyttämällä One Piecen ensimmäisen jakson. Se vain oli aivan käsittämätön tunne, kun jakson loputtua tunsin löytäneeni kerrankin sarjan, jollaista olin aina etsinyt. Siitä hetkestä lähtien olen ollut anime/manga kulttuurin lumouksen alla eikä loppua ole näköpiirissä. Aloin myöskin kutsumaan itseäni pelkän "Rotan" sijaan Animerotaksi.

Mutta miten kuvailisin itseäni? Väittäisin ainakin olevani positiivinen ja huumorintajuinen ihminen, jonka kanssa voi jutella aiheista maan ja taivaan väliltä. Animen suhteen olen huomannut olevani "kaikkiruokainen" mutta viimeisen vuoden aikana olen uppoutunut uuteen genreen: Romantiikkaan. Clannadin ja Effin kaltaiset merkkiteokset olivat aivan mykistäviä, mutta myös "SöpöstelyRomanssit" ovat iskeneet lujaa. Toki välillä on kaadettu myös ämpärikaupalla kylmää vettä niskaan, mutta kokemuksiahan nekin,

Tässä hieman listaa suosikkianimeistani:

One Piece
Cowboy Bepop
Ef - a Tale of Memories (<3)
Zero no Tsukaima
Shakugan no Shana
Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora

Ja tässä vielä linkki kokonaiseen listaan: http://myanimelist.net/animelist/AnimeRat

Tällä kyseisellä hetkellä minulla ei ole muita varteenotettavia harrastuksia anime harrastuksen lisäksi, koska lukion kirjoitusputki söi kaiken ajan. Tarkoituksena olisi kuitenkin jälleen viritellä sammunut Cosplay innostus jälleen loistoonsa. Vuoden 2009 Animeconissa sekä Tsukiconissa cossasin Cobyä, mutta Tsukiconin nurkkanyhjäyksen jälkeen ei ole tullut mentyä Coneihin. Ensi vuonna haluaisin kuitenkin ottaa coneista revanssin ja kokea jälleen cosplayaamisen riemun ^^

Jos jokin lyhyessä ilmoituksessani kolahti, ota toki yhteyttä yksityisviestillä. Toki minut saa kiinni myös Skypessä (Nimi on arvattavissa ^^ ) sekä Messengerin välityksellä. Toki olisi hienoa jos voisimme tavata coneissa tai irl, mutta pelkästään keskustelu netin välityksellä animesta/mangasta olisi erittäin hienoa ja kaivattua.

Terveisin

AnimeRotta ^^

FrozenRose

Viesti Kirjoittaja FrozenRose » La Touko 25, 2013 22:27

Heii!
Sain minäkin vihdoinkin kirjoiteltua tänne jotain, jos vaikka löytyisi samanhenkistä seuraa täältä päin.:3
Mitenköhän kuvailisin itseäni, koska se on aina vaikeaa. Oon luonteeltani hieman tyttömäinen poika, visual kei harrastaja, ja Japani ana ollut lähellä sydäntäni. Minulla ei seuraa kovin paljoa koskaan ole ja mielelläni tutustuisin uusiin ihmisiin.
Ikää miulta löytyy 20v ja Tampereella asun. Tampereelta en oo oikein koskaan tavannut ketään japaniharrastajia, niin kokeillaanpa jos täältä löytyisi. Aluksi oon ehkä hieman ujo, mutta kunhan yhtään tutustun, niin oon todella sosiaalinen ja juttelen paljon kaikesta.:> Saa toki muualtakin olevat minulle kirjoittaa, juttuseura on aina tervetullutta, vaikka toki mielelläni haluaisin joskus nähdäkin.:3

Itsellä animen katsominen on jäänyt hieman vähälle nyt, mutta pitäisi taas aloitella joku uusi sarja.: )
Coneissa tykkään käydä paljon, ja tyyliltäni oon hieman visual kei tyylinen. Tulee tuota jrockia, ja muutakin raskaampaa musiikkia kuunneltua paljon, ja itse soitettuakin. Toki musiikkimakuni vaihtelee ihan laidasta laitaan, välillä kuuntelen J/K poppia, ja sitten taas jotain elektronista jne. x)

Eniten tuo japaniharrastukseni tosiaan näkyy conittamisessa ja tuon jrockin ja visual kein puolella. Ja japanin kieltäkin tulee kyllä opiskeltua. :3 Juttelen mielelläni kaikesta japaniin liittyvästä, ja toki kaikesta muustakin.:>
Jos jotain kiinostaisi tutustua, niin minulle saa laittaa viestiä. :3

Swish

Viesti Kirjoittaja Swish » Su Touko 26, 2013 00:05

Mäkin voisin kokeilla jos joku sattuu näkemään tän jossain välissä :3

Eli moih, oon 15-vuotias tyttö Tampereelta :3

Animeharrastuksen parissa taas alotin suunnilleen 11-12 vuotiaana. Aluks luin ihan tolkuttomasti mangaa, nykyään oon tosi laiska lukemaan :'D Animee taas oon kattonut aika tasasesti; Silloin tällöin kun ei oo muuta tekemistä ja kesälomilla. Joskus pidän viikonloppuisin päivän pitusen anime-maratonin ja katon jotain animee/animeja 12 tuntia putkeen. Manga-kirja lempparina on tällä hetkellä Doubt ja animena taas H.O.T.D. Tykkään myös Narutosta, Durarara!!:sta, Basiliskista, UtaPrincesta, Furubasta yms, vaikka suurinosa onkin viel jossainmäärin kesken. FMA taas on mun kestosuosikki ^^

Tykkään myös kirjottamisesta, blogikin löytyy ja linkki siihen tossa alapuolella :33 Valokuvaamisestakin tykkään ja omistan järkkärin jolla on tullu kuvailtua ihan mukavasti ^^ Lemppari bändejä/artisteja on mm. My Chemical Romance, KISS, AFI, BigBang, B2ST, Spica, 2NE1, miss A, Christina Aguilera, Sex Pistols, Skye Sweetnam, girugamesh & GreenDay, vaikka ei mun musiikkimaku noihin rajoitu. Uutena harrastuksena mulle on tullu lävistykset ja omastakin naamasta sitä rautaa ihan mukavasti löytyy :DD Katon myös tosi paljon leffoja ja tykkään värjätä hiuksia siihen kuntoon ettei enää erota onko ne oikeesti hiuksia vai heinää :DD Lolita-tyyli ja Pullip-nukkeilu on mulle kans tosi kiinnostava aihe vaikka en siihen ite oo oikeestaan koskaan viel ihan täysillä hurahtanu :DD
Jos kiinnostaa, muhun voi ottaa yhteyttä yksällä :33
Viimeksi muokannut Swish, Ma Tammi 13, 2014 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Usvasusi

Viesti Kirjoittaja Usvasusi » Su Touko 26, 2013 19:27

Moroh~ En ole hyvä itseni esittelyssä, mutta tässä nyt jotain:

Täällä kirjoittelee syyskuussa 14v täyttävä(eli melkein 8.-luokkalainen) Porin kaupungissa asusteleva tyttö ^_^ Vaikka olen tyttö, olen sisäisesti poika, eli kannattaa varautua siihen :'D
Harrastuksiini kuuluvat vain animen katselu ja mangan keräily. Aloitin animen katselun ennen mangan keräilyä, nimittäin 8-vuotiaana. Mangan keräily alkoi hopeanuolesta kun olin 11-vuotias.

Lempi anime- ja mangasarjoihini kuuluvat (TOP 3):

1. Katekyo hitman Reborn
2. Soul eater
3. Salapoliisi Conan

Olen aika ujo tyyppi, mutta kun minuun tutustuu tarkemmin, olen oikea hölösuu. Rakastan piirtämistä, uimista ja nukkumisesta (ja tietenkin animen katselusta) yli kaiken. En tykkää olla isoissa porukoissa tai ahtaissa ja pimeissä paikoissa. Musiikkimakuni vaihtelee koko ajan, mutta pääasiassa kuuntlen J-Poppia ja K-Poppia. Lempibändejä minulla ei oikein ole. Koulussa lempiaineitani ovat englanti ja matematiikka. En pidä liikunnasta ja historiasta.

Olisin kiinnostunut puhumisesta Skypen ja facebookin kautta ja tietenkin IRL-tapaaminenkin olisi mahtava edes joskus ^__^

Jos jokin kolahti, minut tavoittaa YK:lla!

Ravessi

Viesti Kirjoittaja Ravessi » Su Kesä 02, 2013 00:04

Moiks!

Olenpahan tämmöinen 22-vuotias pojankuvatus Kainuun korpiseutujen takaa, ja etsisin uusia ihmisiä juttukaveriksi, pelikaveriksi tai muuten vaan seuraksi skypeen. Lähinnä nyt näin netin välityksellä kumminkin aluksi, asun aina yleensä sen verta kaukana kaikesta muusta maailmasta. Mutta jos joku lähempääkin sattuis olemaan, niin mikseipä livenäkin, jos ajatukset natsaa.

Harrastelen itse lähinnä piirtämistä, sarjakuvia oikeastaan tarkennettuna. Piirrän tällä hetkellä sarjakuvia työksi ja harrastepohjalla varsin pienimuotoisesti. Elämä pyörii sarjakuvien ympärillä :D. Muuta harrastelen sitten pyöräilyn ja kuntoilun merkeissä, ja mitä nyt tulee jonkin verran pelaamistakin vielä harrastettua, vaikka jo näin vanhalla iällä ei oikeen enää jaksa uusia pelejä ostella. Seurailen kumminkin vielä pelimediaakin aika paljon, ja Mario maistuu aina. Tuleehan sitä leffojakin katseltua ja musiikkiakin kuunneltua, mutta ei ne mulla ole niin lähellä sydäntä kuin sarjakuvat tai pelit.

Mitä nyt animen/japanin kulttuurin harrastamiseen tulee, mangaa tulee seurailtua aika tiiviisti, animea vähän vähemmän, mielenkiinto painottuu enemmän sarjakuvien puolelle. Taidan olla ikuinen poika kun shounenia tulee seurailtua eniten, perässä sitten seineniä ynnä muuta lähinnä miessukupuolelle suunnattua kamaa. En minä kyllä shoujoakaan karta, jos sieltä puolelta löytys jotain mielenkiintosta luettavaa. Mutta jos pitäis lempisarjoja alkaa luettelemaan? Aah, vaikeaksi menis, niin paljon hyviä että on aika hankala laittaa minkäänlaiseen järjestykseen. Mutta ainakin sellaiset mangasarjat ovat vaikuttaneet kovasti ovat One Piece, Eyeshield 21, REAL, Hajime No Ippo, Naoki Urasawan tuotanto ja Osamu Tezukan tuotanto. Mutta en taida enää luetella enempää, liian monta hyvää sarjaa ja listasta tulis vähän liian pitkä. :D Sellaisista sarjoista digailen missä on fiilistä ja sydäntä mukana. Muutenkin oon kiinnostunut mangan historiasta, jonkin verran tullut tutustuttua just Osamu Tezukaan, ja seurailen vielä nykypäivän Japanin mangalehtiä ja sarjoja. Lähinnä Shounen Jumpia ynnä niitä pienempiä shounen-lehtiä.

Niin ja vähän siitä muusta jaappanin kulttuurista, cosplaytä en ole kokeillut, vähän ollut mielenkiintoa jo pikkuisen mutta jonkun pitäis raahata sinne jonnekin coneille, ei ole tullut käytyä just tuon välimatkan takia. Mutta pientä mielenkiintoa aiheeseen ois.

Mutta jos kiinnostus iski niin yksärillä saa nakata! Olis kiva tutustua uusiin tyyppeihin.

Rattata

Viesti Kirjoittaja Rattata » Ma Kesä 03, 2013 15:49

Moikkelis

Olen 22-vuotias nainen Tampereelta.Olen harrastanut cossaamista Tracon 3 lähtien ja yksin. Nyt etsin cosplay kamuja jutteluun ja hei, miksei sitten näihin tapahtumiin myös :) Ainoo iso cosplay tapahtuma mihin pääsen on Tracon, koska en viitsi yksin lähteä kauaksi . Harrastuksiini kuuluu myös piirtäminen ja videopelien pelaaminen. Minulla on kääpiöhamsteri nimeltään Mikey.

Pidän Japanista ja haaveena ois päästä edes käymään siellä ja opiskelen itsenäisesti japania.

Tykkään pukeutua erikoisesti esim. Gyaru , Decora jne.

Kirppareilla käyn aina mielelläni, yleensä teen löytöjä :3

Täs on minun muutama suosikki mangani
Yotsuba&!
azumanga daioh
Chi's Sweet Home
Hamsteripäiväkirjat

Olen uusien tuttavuuksien suhteen varuillani, mutta olen lojaali niille, jotka ansaitsee mun luottamuksen. Minulla on vahvat mielipiteet enkä anna helposti periksi :) Minuun on helppo tutustua, koska olen aika rauhallinen.

Jos kiinnostaa saada cosplay/juttuseuraa miehet tai naiset, ottakaa yhteyttä. Toivon, että saisin samanhenkisiä kavereita täältä :3
Viimeksi muokannut Rattata, Su Kesä 16, 2013 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ama-chan

Viesti Kirjoittaja ama-chan » Ti Kesä 04, 2013 00:07

Täältä löytyy 18 vuotias tyttönen Järvenpäästä, ja pääkaupunkiseudulla kun asun niin täältä päin niitä ihmisiä ois kiva löytää :3
Tykkään tosi tosi tooosi monesta genrestä, välillä haluun kattoo ecchii, välillä komediaa, välillä toimintaa ja välillä kauhua ! Mangassa kuitenkin eniten luen yaoita (tästä voikin päätellä että oon totaalinen fangirl).
Animen ja mangan lisäksi tykkään pelailla ps3 pelejä ja katsoa muutamaa valittua tv sarjaa, jotka ovat Game of Thrones ja Breaking Bad. Pelessä tykkään first-person tyylistä, ja Far Cry 3 on lempparini ollu jo hyvän aikaa. Anyway, takasin siihen animeen ja mangaan ! Mulla ei oo yhtään anime/manga fania kaverina, joten ois kiva tutustua johonkin ja ihkuttaa (tai muutenvaan jakaa tuntemuksia ja mielipiteitä XD) kaikista sarjoista. Ja täytyy nyt myö kertoa heti että oon innokas yaoista puhuja, eli jos yaoi faneja löytyy niin olen ekstra onnellinen ! Se ei siis ole mikään pakko XD

Sitten, mennään niihin lemppareihin ! Anime:
Mirai Nikki
Shingeki no Kyojin
Kuroko no Basket
Danshi Koukousei no Nichijou
B Gata H Kei
Katanagatari
Toaru Majutsu no Index/Toaru Kagaku no Railgun
Kami Nomi Shiru zo Sekai
Hetalia
To Love Ru
Another
Nogizaka Haruka no Himitsu
Bakuman

Manga:
Otona Keikenchi
Katekyo
Rutta to Kodoma
Sailor Danshi
Oresama no Toriko
Hito ni Ienai Aidagara
Honto Yajuu
Love Stage
Calling
Doubt
Kuroshitsuji
Heart Strings
Renai Nenrei

Nonnniiin, elikkäs jos haluutte tietää lisää niin viestiä tulemaan, ja ihan mielellään haluaisinkin tavata uusia ihmisiä~
Nyaaaan~

Nyotori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nyotori » Ti Kesä 04, 2013 19:34

-
Viimeksi muokannut Nyotori, To Tammi 05, 2017 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ASHE

Viesti Kirjoittaja ASHE » To Kesä 13, 2013 22:32

Mau, muruset. Prinsessa on saapunut ♡

Njoooh, eli oon kirjottanu tänne joskus aikasemmin mut siitä on jo sen verran aikaa että ajattelin vähän päivittää tietoja :3

Olen 18-vuotias elämän uhri, jota riivaa sunnuntait ja tyhmät miehet. Käyn lukiota tällä hetkellä, mutta täydellisen motivaation puutteen vuoksi olen ylioppilas ehkä 10 vuoden päästä. Elämääni rahoitan satunnaisilla blokkarin hommilla, sillä vaikka asunkin yhä äitin ja isin kanssa, en halua olla riippuvainen kenestäkään.
Kaikki söpö on lähellä sydäntäni, mistä johtuen aina silloin tällöin intoudun tekemään pehmoleluja ♡ Lähinnä teen niitä kyllä omaksi ilokseni johtuen että ne eivät välttämättä aina ole kovin hienoja :')
Animen ja kaiken muun japanilaisen hömpän lisäksi minua kiinnostaa japanin kulttuuri, historia ja kieli yleisesti. Suuri unelmani olisikin jonain päivänä muuttaa Japaniin, perustaa oma lelukauppa, ja hörppiä vihreää teetä, jossain metsän siimeksessä. Ei kovin todennäköistä, mutta aina voi haaveilla ♡

Olen iloinen ja sosiaalinen ihminen, mutta pidän silti yksin olemisesta ja kaipaan aika ajoin tilaa omilla ajatuksille. En helposti luota ihmisiin, mutta olen äärimmäisen lojaali ihmisille joista välitän ja joihin luotan. Annan kyllä anteeksi, jos joku luottamukseni pettää, mutta kun luottamukseni kerran menettää se on poissa iäksi. Olen myös melko tempperamenttinen ja joissain asioissa minulla on hyvin vahvoja mielipiteitä. Minuun on kuitenkin helppo tutustua ja minulle merkitsee paljon enemmän ihmisen luonne kuin ulkonäkö :3

Koko japani juttu on oma henkilökohtainen iloni, mistä syystä en tuttavilleni tai muille ihmisille siitä oikeastaan puhu. Ei siksi että häpeäisin harrastustani vaan ei vaan ole saman henkisiä ihmisiä, joille puhua :<

Animea oon kattonu ihan laidasta laitaan, enkä varmaan ees muista kaikkia mitä oon nähny. Suosikkeja löytyy kuitenki muutama;
♡ Inu x Boku SS
♡ Kamisama Hajimemashita
♡ Say 'I love you'
♡ Pandora Hearts
♡ School Rumble
♡ The Familiar of Zero
♡ Kotoura-san
♡ Mondaiji-tachi ga Isekai Kara Kuru Sō Desu yo?
♡ Kaichou wa Maid-sama

Listasta saatatte huomata että tykkään kaikesta romanttisesta ja komeista miehistä ♡

Coneissa haluaisin vielä joskus päästä käymään ja cossaamistakin kokeilla, mutta saa nähdä saanko itseäni (tänäkään) kesänä minnekkään raahattua 8< Traconiin voisi olla ihan jännä mennä, mutta yksin en halua treelle asti lähtä, joten olisi erittäin hienoa jos täältä löytyisi coni seuraa! :>

Tästä tuli jossain määrin sekava ja epäselvä selitys minusta ja en jaksanut kaikkea edes kirjoittaa mitä halusin 8d Mutta jos kiinnostuit ja vaikka et kiinnostunutkaan niin ota yhteyttä! Miehet, naiset ja kaikki siltä väliltä KIRJOITTAKAA MINULLE. Olisin extrasuperonnellinen jos löytäisin täältä uusia ystäviä ♡

~ Kuulemiin muwsut ♡ ~

Ps. Kyllästyn helposti, joten mielenkiintoisia keskustelun aiheita, kiitos!

Pss. Pidän gyarusta, ja tykkään muutenkin panostaa ulkonäkööni, joten myös tästä aiheesta kiinnostuneet olkaa yhteyksissä ♡
Isn't it sad, that I'm not here ?

illusiα
Viesti:

Viesti Kirjoittaja illusiα » Ti Kesä 18, 2013 19:36

Kaipa minunkin on yritettävä. :3

Hei ! ☆ Olen 13 -vuotias tyttö Kirkkonummelta, joka on hurahtanut niin animangan ja j-rockin, cosplayn kuin j-tyylienkin ihmeelliseen mailmaan. Miuta kiinnostavat myös japanin kulttuuri ja kieli.
Kiinnostuin animesta ja mangasta (ja sen myötä myös j-rockista, cossaamisesta ja muistakin j-tyyleistä kuin vain lolitasta) tarkalleen puolitoista vuotta sitten.
Kahdessa conissa on tähän mennessä tullut käytyä, olisi hienoa, jos löytyisi niihin seuraa. :3 Itseltäni löytyy kolme cossia viimeisteltynä, joista tosin kahta olen ulkoiluttanut conissa.

Olen aika ujo ja hiljainen persoona, osaan olla sosiaalinenkin, jos sille päälle satun. Satun myös olemaan aika varautunut muita ihmisiä kohtaan, joten en myöskään luota toisiin helposti. Ehkä tämänkin takia haluaisin tutustua uusiin, samanhenkisiin ihmisiin, kun ei niitä ystäviä niin kamalasti ole.

Lempisarjojani ovat mm. K Project, Hetalia, Soul Eater, Junjou Romantica, Yuru Yuri, K-On!, Kuragehime, Uraboku, Chrono Crusade, No. 6 ja Natsume Yuujinchou. Monen laista mangaa on tullut luettua ja animea katsottua, mutta välttelen yleensä shoujoa ja puhdasta toimintaa. Pidän eniten sarjpista, joissa on shonen ai/shoujo ai -viittauksia huumorilla höystettynä.

Musiikkimakuuni kuuluu oikeastaan vain j-rock, satunnaisesti tulee kuunneltua j- ja k-poppia. Lempibändejä on paljon, mutta top kolmen kärkeen ulottuvat Plastic Tree, D ja Versailles.
Toisinaan pelailen myös pelejä, kaikenlaista randomia, kuten Beyblade ja Animal Crossing. Kingdom Heartsia olen hankkimassa, kun rahatilanne sallii. :'D
J-tyyleistä olen kiinnostunut, erityisesti sweet -ja sailor lolita, visual kei, shironuri, fairy kei ja hime gal kiinnostavat. Lempibrändejäni ovat Milklim, Alice and the Pirates, Angelic Pretty, Sex Pot Revenge, DreamV ja Listen Flavor.
"Japani-harrastukseni" lisäksi harrastan vain satunnaista lenkkeilyä, deco deniä, nukkeilua jonkin verran ja huilun soittoa (+ musiikin teoriaa). Omistan koiran, joten koiristakin olen joissain määrin valmis juttelemaan. :D

Olisi mahtavaa, jos asuisit lähellä miuta (tai jopa samalla paikkakunnalla), muttei se mitenkään pakollista tietenkään ole. Erikoispyyntönä toivoisin, että olisit korkeintaan 15 -vuotias, tuppaan menemään lukkoon tätä vanhempien kanssa keskustellessa. D: Ei ole väliä, oletko mies vai nainen (vai pitäisikö luonnehtia poika vai tyttö tässä ikäluokassa.)

Kiitoksia ~ ♡
Viimeksi muokannut illusiα, Pe Heinä 05, 2013 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

rebeccazz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rebeccazz » Ke Kesä 19, 2013 02:40

Voer kirjoitti:Tällaiset jutut varmaan pitää/olisi hyvä aloittaa kertomalla jotain itsestään. Hmm... Olen suht. normaali 13-vuotias tyttö Keski-Pohjanmaalta, tarkemmin sanottuna Kokkolasta.

Animesta ja mangasta olen ollut kiinnostunut jollain tapaa oikeastaan koko elämäni. 4-vuotiaana tutustuin Hopeanuoleen, mikä oli se alkusysäys tällekin harrastukselle. Toki tässä välillä on ollut useampia vuosia jolloin anime ja manga eivät ole kiinnostaneet yhtään, mutta n. vuosi sitten löysin kadonneen innostukseni uudelleen ja luultavasti tällä kertaa pysyvästi, toivon ainakin niin.
Vaikka olen siis käytännössä ollut kiinnostunut animesta ja mangasta hyvin pitkän ajan, niin tietouteni on rajoittunut käytännössä aiemmin mainittuun Hopeanuoleen, mutta sittemmin olen laajentanut tietouttani muihin shounen-sarjoihin ja pariin draama- ja komediasarjaan. Olen kuitenkin vannoutunut Shouenin kannattaja. En ole kuitenkaan tutustunut sen kummemmin Shoujoon, kuin vain nimellisesti muutamin sarjoihin. Sankaritytöt kyllä voisivat olla toimivia, mutta söpöstely ei vain ikinä ole toiminut kohdallani, sillä on olen käytännössä kasvanut poikaporukoiden keskellä ja siten omaksunut tälläisen söpöstelyn vastaisen asenteen. Toki kissan- ja koiranpennut tuovat aina hymyn huulille, mutta vähäpukeiset tytöt/nuoret naiset supervoimien ja vaaleanpunaisen taustan ja kimeän ja ''söpön'' äänen kanssa mailmaa pelastamassa ei ajatuksensa innosta. Tai sitten vika on vain stereotypioisessa ajattelutavassani.
Tästä huolimatta minua kuitenkin tuppaa ärsyttämään shounensarjojen avuttomat sankarittaret, joita miehet saavat olla koko ajan pelastamassa ja auttamassa.

Mitä lempisarjoihiini tulee, olen tutustunut vain näin aluksi muutamaan suosittuun sarjaan, mutta pyrin koko ajan laajentamaan myös vähän ei-niin-tunnettuihin-sarjoihin.
Kuitenkin vannoutuneena shounensarjojen kannattajana pidän mm. Narutosta, One Piecestä, FMA'sta ja Fairy Tailista. Eikä sovi unohtaa lapsuuden (lapsi olen kyllä vieläkin, vaikka itseäni en rinnastakaan muihin ikätovereihini) sankaria Hopeanuolta ja Weediä. Ja näiden vastapainoksi tarjoaisin Yotsubaa ja Chi's Sweet Home'n. DragonBallista en niinkään välitä, mutta myös Bleach ja Kuroshitshuji ja monet muut menevät (tai ne harvat joita olen lukenut.)
Inhokkeja minulla ei varsinaisesti ole, sillä en katso/välitä sellaisista sarjoista. Poissa silmistä, poissa mielestä.

Animen ja mangan lisäksi olen kiinnostunut ihan kirjojen lukemisesta, piirtämisestä, yleisesti asioiden oppimisesta(minkä voi rinnastaa koulunkäyntiin, vaikka hikipinko en todellakaan ole, koulu ei vain ole ollut minulle ikinä taakka), musiikista, eläimistä ja monista monista muista asioista. Tulisi liian pitkä lista, mikäli kaikki kiinnostuksen kohteeni kertoisin. Tiivistettynä voisin sanoa olevani jollain tapaa kiinnostunut kaikesta.

Mitä luonteenpiirteisiini tulee. Käyttäydyn jokaisessa tilanteessa eri tavoin. Pienen, mutta tuntemattoman porukan kanssa olen se, joka pelkää kuollakseen jäävänsä ulkopuolelle, mutta myös sitä, että joku kiinnittää huomionsa minuun. Isomman porukan kanssa se ei ole ongelma, sillä minusta on hauska tarkkailla ihmisiä. Tutussa porukassa olen sitä vastoin enemmän eloisampi ja dominoivampi, mutta en (toivottavasti) lopulta määräilevä.
Näistä piirteistä huolimatta minulla on hyvä itsetunto ja tunnen omat rajani jo aika hyvin. Olen sosiaallinen, mutta kaipaan tilaa ja omaa aikaa hyvin paljon. Uskon olevani mukavaa seuraa, mutta kukin sen itse päättäköön. Kaipaan fiksua seuraa, jonka kanssa käydä jopa vähän syvällisempääkin keskustelua. Mutta kaipaan myös seuraa, joka ei ole turhan vakavaa ja on tietenkin hauskaa, mutta jonka kanssa ei tarvitse olla koko ajan menossa ja puhumassa. Kaipaan vielä lisäksi sellaista seuraa, johon voi luottaa. Lisäksi olen kiivasluontoinen ja pippurinen. Osaan pistää vastaan ja näpäyttää tarpeen vaatiessa takaisin, mutta silti olen luonteeltani enemmän rauhaa rakastava ja yleensä tarpeeksi viisas jättääkseni turhat kommentit huomiotta. Enkä myöskään kulje massan mukana, vaan erotun rohkeasti porukasta, vaikka olenkin ujo ja syrjäytyväinen ihminen. Joskaan en hae huomiota erillaisella käytöksellä tai pukeutumisella. Minun ei tarvitse, sillä en sellaista kaipaa. Haluan vain olla oma itseni.
Toivottavasti tämä selvensi hieman millainen henkilö minä olen.

Etsiskelisin kaveria, jonka kanssa voi puhua asioista ja jakaa innostuksen animen ja mangan suhteen. Muuta ei tarvita, kunhan on vain halukas ottamaan yhteyttä. Iällä tai sukupuolella ei ole väliä, sillä itsekin arvioin ihmisen luonteen ja persoonan perusteella. Henkinenikä on katsos kumma juttu.
Olen myös tulossa tämän vuoden Traconiin, kuten myös edellisenäkin vuotena. Coniseuraakin siis kaivataan.

Cooll itekkin asun kokkolassa!(tai no 20km kauempana kokkolaa, mut käyn koulua kokkolassa) 8) ja tota oon 13 vuotta ja tyttö 8) xd Sitten tota oon kiinnostun aika paljon noista samoista sarjoista :3

japanPOP

Viesti Kirjoittaja japanPOP » Ke Kesä 19, 2013 10:03

oon 00- syntyinen tyttö ja lempi mangakani on Rumiko Takahashi, hänen Ranma 1/2 - sarjansa on paras ikinä lukemani manga tosin muitakin hänen magojaan olen seuraillut! en vielä ole kokeilut cossausta tai coneissa käymistä yksityisistä syistä.

mutta jos kiinnosti niin ilmoittele! ~ :3
JapanPOP

Tekkun

Viesti Kirjoittaja Tekkun » Ma Heinä 01, 2013 02:01

Moi! Olen 13-vuotias poika Oulusta. Ei kovin montaa animekamua ole, joten täältä ois kiva jokunen saada. ^^
Aloitin mangaharrastukseni joskus 9 vuoden ikäisenä. Harrastuksenani keräilen mangaa, pelailen konsoleilla ja piirrän. Lisäksi hoidan bonsaita, pyöräilen ja katselen leffoja. Olen myös kerran kokeillut myös cosplayta.
Käyn coneissa pari kertaa vuodessa.
Mangaa luen tosiaan aika paljon. Muutamia lempi sarjoja ovat mm. Naruto, One piece, Dragon ball, Bleach ja Salapoliisi Conan.
Coneissa tulee mahdollisuuksien mukaan käytyä. Seuraava con on varmaan Chibicon ja sinne ois kiva saada seuraa. :3

Elikkäs juu, saa pistää yyveetä jos haluaapi tutustua. (:
Viimeksi muokannut Tekkun, Su Elo 25, 2013 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sacchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Su Heinä 07, 2013 11:01

hellurei mussukat, vähän päiviltetyä postausta voisin viimein tänne tunkea~ :3

eli täällä 00- syntyinen tohelo tyttömörriäinen Kouvolan suunnilla olisi kiinnostunut tutustumaan taas uusiin kaikenikäsiin- ja kokoisiin (ja pörröisiin x'3) eliöihin~ kavereita on kyllä jo omasta takaa, mutta ei pieni täydennys porukoihin pahaa tee~♥ owo

anime ja manga ovat olleet lähellä sydäntä reilu kolmisen vuotta, myöhemmin tuli myös cosplay, conit, japanilainen kulttuuri ja musiikki (johon nykyään suuri addiktio köh 8'D) sekä tietenkin yleisesti kitaran rääkkäys soittelu, kaverit ja tietenkin ruoka :3 asia, johon kaikki, mitä puhun liittyy. Aina. Just deal with it ♥

köh "suosikki" M/A-sarjoja ehkä Fullmetal Alchemist, no. 6, mirai nikki, evangelion, madoka magica, pandora hearts, anohana, utaprince, chuunikoi, naruto ja monet muut, koko listaseni löytyypi c: ---> http://myanimelist.net/profile/sacchan217

niin cosplayta harrastelen kanssa, tällä hetkellä pukuja valmiina on 7 plus casual-henkiset, joilla esim. cossailen Gumia ja Kagamine Leniä c: coneissakin käyn, tänävuonna vielä tracon ja ehkä yamacon ;3 tulossa olis toradoran Taiga ja... from the new worldin Maria... ehkäpä... owo

jos kiinnostuit ota ujostelematta yhteyttä tai tule conissa nykäisemään hihasta, en pure, kunhan et vain syö mun pockyja~ >:'3

nyt heihei ja halataan kun tavataan~ :33

Ps. miun blogi c: --> http://tahtoomandariineja.blogspot.com

kjusu

Viesti Kirjoittaja kjusu » Su Heinä 14, 2013 21:39

No kokeillaanpa.

Oon 15 vuotias tyttö Oulusta. En tunne Oulusta ketään joka olisi kiinnostunut cosplaysta, animesta ja mangasta aivan kuten minä, joten ois nyt kiva saada sellasia kavereita täältä Oulun suunnalta, miksei muualtakin. Ois kiva saada myös seuraa coneihin. Lempi anime ja manga sarjoihin kuuluu mm. Kuroshitsuji, Soul Eater, Salapoliisi Conan, Vampire Knight, Naruto, Fullmetal Alchemist, Trinity Blood, kaikki Ginga sarjat ja paljon muuta.

Ihan sama minkä ikänen oot, missä asut ja mikä sukupuoles on. Ai niin, oon muuten vänkärinä Oulun animeseminaarissa ja mut voi sieltäki bongata. Twitteristäki mut öytää tuolla Anikin nickillä. Eli seurailkaa twitterissä tai laittakaa yksäriä tulemaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”