Animekamut hakusessa (''seuranhaku'')

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

samurai

Re: Anime kamut hakusessa (''seuranhaku'')

Viesti Kirjoittaja samurai » Ti Elo 28, 2012 17:28

Haha ihan mielenkiintone (ja hyvä) lanka :D

Juu oon 21v jätkä helsingistä päin. Muol on ystäväpiirissä muutama ihminen jotka lukee mangaa, kattoo animee jne. mut olis sitä kiva tutustua uusiinkin ihmisiin ;) Ite oon huomannu että lähivuosina oon alkanut luke vähemmän ja vähemmän mangaa kuin aikasemmin en osaa sanoa mistä johtuu...mutta oon kyllä lukenu ihan sairaasti vaikka kuinka montaa sarjaa. Ehdottomiin suosikeihin kuuluu One Piece, JoJo's bizarre adventure (joka on by the way ihan törkeen aliarvostettu sarja), Hokuto no ken, Fullmetal Alchemist, Gurren lagann.

Ainii ja mainittakoon että videopelit on aika lähellä mun sydäntä. Pelaan laidasta laitaan vaikka millasii eri pelejä ja niit löytyy ihan kivasti tuolta hyllyltä :D

Keiko-chan

Viesti Kirjoittaja Keiko-chan » Pe Elo 31, 2012 10:06

Kätevä tällanen! Laitanpa itsekin tänne viestiä...

Elikkäs, olen 18 v tyttönen Forssan suunnalta. animesta ja mangasta olen ollut kiinnostunut ala-asteen ajoilta saakka. Suosikkisarjoja ovat FMA, Yotsuba&, D.Gray-man ja monet muut. Opiskelen myös kieltä satunnaisesti, ja pidän myös tuhertelusta.

Itse en osaa aloittaa keskusteluja, mutta kun on vähän tutustunut, niin kyllä juttua tulee.
En oikein osaa kaunistella asioita, ja olen sen takia kuulemma aika rääväsuu, kun en ajattele ikinä sanomisiani.

Tykkään katsella doramoja, ja lempparini onkin tällä hetkellä Mirai nikki:n draamaversio.
Pidän myös länsimaalaisista tv-sarjoista, mm. Criminal minds ja Bones lukeutuvat suosikkeihini.

Miyamoto

Viesti Kirjoittaja Miyamoto » Su Syys 02, 2012 18:27

Pientä vuosipäivitystä. Olen 27-vuotias kaksilahkeinen lahtelainen.

Harrastuksina lähinnä animen katselu, videopelit ja kuntoilu. Viimeksi olen pelaillut Walking Deadia, Castlevania Portrait of Ruinia ja Witcher 2:sta. Coneissa en ole vielä käynyt, mutta jospa tulevana talvena... Frostiin 2014 menossa näillä näkymin. On kuitenkin tullut cossattua conien ulkopuolella kolme kertaa. Tuossa nyt joitain sarjoja, mitä on olen katellut.

Welcome to the N.H.K.
Sonic X
Death Note
Hetalia Axis Powers
Hetalia World Series
Pokemon
Detroit Metal City
Elfen Lied
Vandread
H.O.T.D.
Sakigake!! Cromartie Koukou
Shingeki no Kyojin
Sword Art Online

Saa myös lähettää ehdotuksia mielenkiintoisista sarjoista. Tykkään nykyisin eniten sellaisista, jotka tarjoavat ajattelemisen aihetta ja eivät tunnu liian geneerisiltä.
Viimeksi muokannut Miyamoto, Pe Loka 18, 2013 10:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
One can never have too many branches.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Pe Syys 07, 2012 14:24

Jouduin muuttamaan 12 tunnin varoitusajalla Espooseen enkä tunne täällä ketään, joten kaipaisin samanhenkistä seuraa. Saat olla mieluiten yli 20v (itse olen 24). Ei ole väliä, millaisesta animesta/mangasta olet kiinnostunut tai kuinka aktiivisesti harrastat. Itse pidän erityisesti 70- ja 80-lukujen lastensarjoista, mutta olen valmis avartamaan makuani. Mennään ensin kahville ja sitten jos tulemme juttuun, minun luokseni voi vaikka tulla katsomaan Zettai Muteki Raijin-Ohia, kunhan levyt postissa tulevat (ja saan huonekalut paikoilleen).
Viimeksi muokannut VampireNaomi, Ke Maalis 05, 2014 01:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Red Data Girl 9/12]
Anime- ja mangablogini

isojapaha

Viesti Kirjoittaja isojapaha » La Syys 08, 2012 05:58

Nönni eli moro!

Elikkäs juuh, olen 16vee jäbyli Orimattilasta. Olen jo jonkun aikaan yrittäny saada itteäni katselemaan animea ja lukemaan mangaa mutta samanhenkisten "kamujen" puute vaikeuttaa tätä kovin. Animeja mitä oon kattonu on "Welcome to N.H.K" (pakollinen kaltaiselleni hikkylle), "Lucky Star (oli eka minkä katsoin joten about puolet vitseistä jäi tajuamatta mutta oli mukavaa aivotonta katteltavaa yön myöhäisinä tunteina) ja K-On! (En ihan loppuun asti jaksanu katsoa kun kinostus lopahti kesken). Sitten parit leffat on tullut katottuu . Yotsuba ja AzuMaga Daioh on ainoita mangoja joita olen lukenut. Olen yhen jakson verran kattonu tota Azumanga anime mutta se oli jotenki kankee, i dunno. Muihin harrastuksiin kuuluu netissä väittely, masistelu ja vinyylien keräys. Musiikkimakuni on sitten aika kaukana j-popista ja rockista. Bowie ja Zappa lemppareina. Gazette oon joskus kuunnellu ja kyllä se menee mutta mielummin tota "dadrockkia". Jos haluat valistaa minua siitä mitkä animet on must see ja muutenki haluaisit opastaa minua aiheessa tai muuten vain höpistä animusta ja muusta niin laita viestiä!

nini-ni

Viesti Kirjoittaja nini-ni » La Syys 08, 2012 11:10

Ystäviä olisi aina hauska saada! :D
Eli olen 21 -vuotias graafisen alan opiskelija Nakkilasta. Olen aina kiinnostunut japanilaisesta kulttuurista ja rakastan piirtämistä. Olen eläinrakas ja olen Nintendo -fani!

Meseä saa kysyä! :mrgreen:

Vastolord3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vastolord3 » Su Syys 09, 2012 19:43

Olen 19v jätkä täältä Tampereelta hieman uusi näissä piireissä, mutta lukenut/piirtänyt mangaa ala-asteelta asti. Myöhemmin tarttui kiinni animen katsominen ja AMV tekeminen. Koskaan ei oo vaan voinut jakaa tätä ihanaa harrastusta kenenkään kanssa.

Vaikea sanoa mitkä sarjat olis niitä suosikkeja, kun kaikki on niin hyviä. Aika lailla imenyt sisään yli 50 sarjaa reilusti, mutta tän hetkiset suosikit on D.gray-man, One Piece, Fairy Tail ja Bakuman.

Cossaamista en oo kokeillut vielä, mutta yksin ei oikein sitä uskallusta ole.
Eli ottakaa yhteyttä jos haluatte tietää enemmän.
Ignorance is a bliss.

Kiritodesu~

Viesti Kirjoittaja Kiritodesu~ » Ma Syys 10, 2012 22:22

Voisin itsekkin tähän laittaa!

Olen siis 17-vuotias Jätkä lohjalta. Animen ja mangan parissa olen pyörinyt jo useampia vuosia.
Omistan muutaman samasta aihepiiristä pitävän kaverin, olis tottakai mukava saada useampia :)
Cossaamisen olen aloittanut vasta tänä vuonna, Traconissa olin Takashi Komurona !
Lempisarjoihin kuuluvat:

Toradora
H.O.T.D
Welcome to the N.H.K
Neon Genesis Evangelion
Gurren Lagann
Mahou Shoujo Madoka Magica
Mirai Nikki
Durarara

Olis ihan kiva saada samasta aihepiiristä pitävää juttuseuraa :3 Pistäkää viestiä niin voin antaa esim. meseä tai jotain :D

Hayenni

Viesti Kirjoittaja Hayenni » Ti Syys 11, 2012 15:14

Olen nykyään Tampereella asuva yliopisto-opiskelija. Manga sekä anime ovat olleet harrastuksena pitkään, niiden ohella myös lähinnä Nintendon pelien pelaaminen sekä piirtely. Harrastuksiin mukaanlukien tietenkin myös ajankäyttö tietokoneen ääressä...
Kaipisin enemmän samanhenkisiä ihmisiä ystäviksi, joten uskaliaimmat voivat yrittää suoriutua haastavasta tehtävästä ja laittaa yhteydenottoja.

Suhteellisen kaikkiruokainen olen genrejeni suhteen, mangaa luen oikeastaan enemmän kuin seuraan animea. Sarjoja löytyy hieman laidasta laitaan, joten vaikea sinänsä lähteä luettelemaan tiettyjä suosikkisarjoja.
Weekly Shonen Jumpin sekä Weekly Shonen Magazinen sivuilta löytyvät pääasialliset must sarjani.
Suosikkipiirtäjäni mangan saralla ovat varmaankin Kaoru Mori sekä Io Sakisaka.
Pelisarjoissa Pokemonit sekä Zeldat nousevat suosikeiksi, niitä tullut rohmuttua runsaasti.

Jos juttuseura tai mikseipä vaikka kahvitteluseura kiinnostaa, niin voi ottaa yhteyttä yksityisviestillä:)
Meseä ja skypeäkin käytän, joten niitäkin voi kysellä mielen mukaan.

Autio

Viesti Kirjoittaja Autio » To Syys 13, 2012 21:09

Täällä ensi kuussa 21vuotta täyttävä mieshenkilö Tampereelta. Animea on tullut katsottua yläasteen alusta ja mangaa ynnä muuta Japanilaista populaarikulttuuria harrastettua vähän vähemmän aikaa.
Minulla ei ole näistä jutuista kiinnostuneita kavereita ja traconissa pyöriessä tuntuikin olo taas hieman yksinäiseltä.Olisi siis mukava saada joku/joitakin kenen kanssa jutella kiinnostuksenkohteista ja käydä vaikka coneissa.
Lempisarjojani ovat:
Neon genesis evangelion
N.H.K ni youkoso
Gurren lagann
GTO
Hellsing
ja kaikki joita en nyt muista.
Katselen ja luen genrejä laidasta laitaan.
Ottakkee yhteyttä :)

Inui-chan

Viesti Kirjoittaja Inui-chan » Su Syys 16, 2012 00:23

Päädyinpä sitten itsekkin tänne runoilemaan pitkän pohdinnan päätteeksi.

Elikkäs tässä kohta 22 täyttävä naikkonen etsii pääkaupunkiseudulta(/Kokkolasta/Oulun alueelta, joissa käyn aina välillä perhettä tapailemassa) kavereita kun tahtoo olla aika ulkomaalaispainotteista tää meininki ;)

Eli IRL tapaamisten määrää jos sais nostettua, ni ois kiva, mutta saa muutenkin pistää viestiä (ja vanhat tuttavat jos ehkä tunnistavat nimestä, ni siitä vaan!). Sukupuolella tai iällä ei sinänsä ole väliä, kunhan jotain jutunjuurta löytyy. Heck, sovitaan vaikka joku aika millon kattoa joku sarja samaan aikaan mesessä :3!

Mutta mutta,

- rakastan pelejä, vaikkakin tällä hetkellä "emutan" suurinpiirtein kaikki pelini koneella/DSllä; tällä hetkellä Personat, "oikea" mahjongg ja old school tasohyppelyt/räiskinnät ftw.

- animet ja mangat menee käsi kädessä, kattelen usein kyllä animen vasta vastaavan mangan jälkeen, jos ollenkaan. Sarjoja on tullut luettua/katsottua huteralta arviolta n. päälle 200:n.

-> FMA, One Piece, D.Gray-man, Prince of Tennis, Fairy Tail, NGE, Gurren Lagann, Nobuyuki Fukumoton tuotannot ja Natsume Yuujinchou nyt ollu viime aikoina re-watch nosteessa kesäkauden animeiden lomassa. Muuten katselen aika laidasta laitaan. Hentaitakin tulee katsottua, jos sillä on hyvä taide/tarina ... *cough* yleensä taiteen vuoksi, I assure you...

(=。=)y--゜゜

- Sitten on vielä pakko erottaa seiyuut omaksi kategoriaksi. Olen niitä ihmisiä, jotka pitävät vähemmän ns. oikeista idoleista ja näyttelijöistä ja suuntaavat hurmionsa seiyuiden puoleen. Junko Minagawa, Yukki (Yuki Kaida, joka aina tuo hymyn huulelle), Kenjiro Tsuda, Hiroki Takahashi (Google Chichi wo Moge :D), Suwabe Junichi, yms... = <3

- Japanin kielen kanssa on oma love-hate suhde, koska olen erään subiryhmän pääjehu ja joskus ääninäyttelijöiden nopeampaakin nopeampi sekava puhe raastaa hermoja.

- tapahtumissa en hirveämmin ole liehunut muutamaan vuoteen, vaikka parit Desut tulikin koettua (ja tapasin Mr. Fukumoton kädestä pitäen bäkkärillä). Yamaconiin taidan kyllä hivuttautua läheisyyden vuoksi :3

Tais olla tossa... tuli kirjotettuu ehkä vähä liikaaki ;3

chiyoko0

Viesti Kirjoittaja chiyoko0 » Su Syys 16, 2012 16:45

---
Viimeksi muokannut chiyoko0, Ti Syys 18, 2012 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RyuujiKun

Moi - Hajimemashite! (:

Viesti Kirjoittaja RyuujiKun » Ma Syys 17, 2012 19:04

Hei!~

Ikä: 18-vuotias
Asuinpaikka: Tampere
Mese/sähköposti: saa kysyä >:3
Sukupuoli: Mies
Luonne: Menevä, huumorintajuinen ja sosiaalinen ihminen~
Pidän: Animesta/mangasta, piirtämisestä ja japanilaisesta kulttuurista, pidän myös paljon pelaamisesta esim. PS3:n, PC:n ja Nintendon hakkaamisesta xDD haha
Lempi bändit: Uverworld, Faylan ja paljon muita... Niitä vaan on ihan liikaa xDD

Hei! - こんにちは!, olen 18-vuotias poika ja haluisin tutustua uusiin ihmisiin ja saada kavereita, jotka tykkäävät myös japanista/animes ja mangasta ^^ Japanista kiinnostuneita ihmisiä on vaan tosi vaikea löytää. Edes kukaan tämän hetkisistä kavereistani ei pidä japanista tai mangasta, joten on alkanut tulla sellanen olo että asialle pitäisi tehä jotakin (: Päätinpä nyt kerrankin laittaa ilmotuksen ja toivoa että löytäisin jonkun tosi ihanan tyypin tai saisin uuden kaverin :3 Olisi kivaa jos jotakuta kiinnostaisi tutustua paremmin, niin voi laittaa viestiä ja meseä saa kysyä! Ja muistakaa en pure xDD - どうぞよろしくお願いします~ ^^ Ja kikkikin löytyy :D
Viimeksi muokannut RyuujiKun, Su Tammi 12, 2014 01:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sadmik

Viesti Kirjoittaja Sadmik » Ti Syys 18, 2012 23:19

Aivan mahtava tämä! Keskustelun aloittaja saa multa halin. :33

Itse etsisin samanlaista intohimoista mangakerääjää kuin itse olen, ja toivoisin nimenomaan, että tietäisit vanhoista sarjoista hieman enemmän. Sain juuri käsiini Area 88 -lehtisiä, joten se ehkä kertoo siitä linjasta, jolla nyt olen menossa. :D Tykkään kaikista harvinaisuuksista ja erikoisuuksista sekä suurista klassikkonimistä, joilla yritän sivistää itseäni - viimeksi tuli luettua Yoshihiro Tatsumia. Toisaalta minulla taas on yli 100 pokkarin yaoi-kokoelma, jota ehdottomasti varjelen hengelläni. Mikä tahansa uusi, vanha ja mielenkiintoinen, josta en tiedä yhtään mitään saa minut innostuneeksi. Tykkään vaihtaa informaatiota ja oppia mangakentästä yhä enemmän ja enemmän. Olen ilahtunut, jos tuot eteeni vanhan klassikon, josta minulla ei ole aavistustakaan, mikä se on. Oikeasti millään genreillä ei ole minulle mitään väliä, jos sarja/pokkari on hyvä ja jälki nättiä.

Itsestäni sen verran, että harrastan japanilaista ja korealaista kulttuuria aika rinta rinnan. Olen 21-vuotias yliopisto-opiskelija Helsingistä (en ole silti uskaltautunut Yamaan, kun vaikuttavat niin klikkiytyneiltä ^^), ja toivoisin löytäväni yhtä intohimoisen harrastajan kuin itse olen. Kuitenkin olen harrastanut suhteellisen vähän aikaa - ehkä kolme vuotta - joten minussa on hauska yhdistelmä ybertietoutta ja täydellistä tietämättömyyttä. Esimerkiksi Dragon Ballia en ole vieläkään saanut aikaiseksi lukea. Lisäksi olen täydellinen herkkunielu - vedän kahdeksanhengen kakun melkein yksinäni - aseksuaali, absolutisti ja toisaalta minusta piti vielä muutama vuosi sitten tulla hävittäjälentäjä. Nyt minusta tuleekin jotain aivan muuta. Vaikka olen suloinen, minussa voi sisäsyntyisesti olla hieman ärsyttävääkin itsekkyyttä ja toisaalta suurta tervettä itsekriittisyyttä. Olen hyvin ristiriitainen henkilö, ja joskus se tekee minusta hyvin huvittavaa katsottavaa.

Joka tapauksessa. Olisi kiva nähdä ihan oikeastikin, kun voin olla välillä huono vastaamaan pelkkiin viesteihin. Ilahduttavaa ja ehkä intellektuallia tyyppiä kaipaisin!

Tavara, josta ainakin pidän:

Manga: Banana Fish, Cipher, Speed Racer (en tiedä, miksi olen kiintynyt tähän), Kizuna, NANA, Fumi Yoshinagan sarjat, Hikaru no Go, Warui-series, Seven Days, monet Kou Yonedan työt

Anime: Tiger & Bunny, Durarara!!, Code Geass (ikuinen Suzaku-rakkaus!), Kimi ni Todoke. Viime aikoina anime on hieman jäänyt, kun mangapokkarit ovat vieneet. Silti yritän katsastaa aina uusimmat uutuudet.

Miharu-run

Viesti Kirjoittaja Miharu-run » Ke Syys 19, 2012 18:30

Voisin itsekin tänne rustata jotain, koska olisi mukavaa tutustua samanhenkisiin ihmisiin. Jos löytyisi ihan oikeasti juttelukaveria, jonka kanssa voisi jakaa harrastuksia ja miksei vaikka ihan tavata livenäkin vaikka esimerkiksi coneissa, jos löytyy uskallusta.

Itse olen 19-vuotias, naispuolinen ja noin yli kuusi vuotta harrastanut mangaa ja animea. Katson yleensä sarjoja laidasta laitaan, en lyö rajaa uusien ja vanhojen sarjojen välille. Pidän eri genreistä ja yritän katsoa kaikkea monipuolisesti, mutta eniten ehkä nappaa tuo shounen kuitenkin, koska olen ehkä vähän poikamainen sisimmältäni.

Lempisarjojani näin lyhyesti on Katekyo Hitman Reborn!, One Piece, Gintama, kaikenlainen mecha, erityisesti Gundamit joihin olen vastikään ihastunut ja mangoista kaikki psykologinen, joka pistää miettimään. (Houkago Hokenshitsu) Yaoi puolellakin etsin sarjoja, joissa on paljon tunnepitoista latausta ja asiat eivät ehkä ole niin selviä kuin miltä ne ensisilmäyksellä näyttäisivät. (Let Dai) Pidän arvossa underground sarjoja ja hieman välttelen mainstreamia, mutta yritän kuitenkin kurkistaa onko sarja katsomisen arvoinen.

Olen myös kiinnostunut monesta muusta, kuten valokuvaamisesta, piirtämisestä ja roolipelaaminen on kiinnostanut minua aina, tosin en ole päässyt sitä vielä toteuttamaan. Kaiken tämän lisäksi olen pikkuhiljaa siirtynyt pelien maailmaan ostamani PSP:n ja tietokoneen kautta. Myös koko animeharrastukseni ajan olen kiinnostunut AMV/MMV/GMV videoiden editoimisesta ja seuraan jatkuvasti kokeneempien ja uusien editoijien töitä. Olisi mukavaa, jos löytyisi joku samoista asioista kiinnostunut. ^^

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”