Anime-pelejä!!

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

nakano
Viesti:

Re: visuaalinovellit

Viesti Kirjoittaja nakano » La Syys 15, 2007 17:52

Ever17 on ollut harkinnassa, ja olisinkin jo ostanut sen, jos sitä voisi "pelata" DVD-soittimella. Paljon mukavampi katsoa tarinan etenemistä TV-ruudulta. Harmi, kun Hirameki kääntää novellit nykyään vain PC:lle.

Phantom of Inferno on tähän astisista visuaalinovelleista ehdoton suosikkini. Kannattaa hankkia. Hourglass on minullakin vielä hieman vaiheessa, vaikka hyvä onkin.

H-genrestä olen mielenkiinnosta RPG-pelejä kohtaan ostanut englanniksi käännetyn Brave Soulin. Sekin painottaa enemmän tarinaa.

The_Karpaasi

Viesti Kirjoittaja The_Karpaasi » To Syys 20, 2007 21:34

Jump Ultimate Stars on kyllä pakkohankinta Nintendo DS:lle jos on joku kaveri, joka myös investoisi pelin. Pelissä siis taistellaan Super Smash Bros Melee tyyliin Shonen Jumpin julkaisemilla animehahmoilla. Sen voin sanoa, että kaksinpeli aivan mahtava tässä pelissä. Play-asiasta omani ostin ja eikä maksanut kuin 31,50€.

Toinen lähiaikoina testattu animeaiheinen peli on Naruto: Narutimate Accel, joka siis kertoo Naruto Shippuudenin ajasta (animen mukaan). Itse niin toivoisin, että peli olisi tehty mangan pohjalta, jotta Hidan ja muut kumppanit joita ei ole vielä animessa nähty olisivat mukana. Mutta siis, peli on aivan loistava ja Narutohan on täydellinen mätkintäpeliä varten. Pelin hahmokategoria on myös ihan kattava, löytyy melkeimpä kaikki hahmot normaalin Naruton ajoilta, myös kutakuinkin kaikki hahmot Naruto Shippuudenin ajalta, Akatsukista Deidaran, Sasorin, Itachin ja Kisamen. Kaksi muuta kategoriaa on myös jotka sisältävät mm. kaikki Hokaget, Zabuza, Haku, Orochimaru, 4 Sound Ninja unittia, Tsunade Jiraya, Kurenai ja Asuma.

Ikara

Viesti Kirjoittaja Ikara » To Syys 20, 2007 22:19

Tänään kaivelin vinttiä, ja löysin vanhan vanhan PS1 pelin, Alundran. Jotenkin tuttu piirros tyyli, mutta huonoakin huononpi grafiikka, eikä juonessa/vastustajien tekoälyssäkään ole kehumista. Toinen, ehkei niin kovin anime (mutta aivan oikeasti japanilainen) löytö oli samalle konsolille Incredible Crisis, joka taas osoittautui hyvin hankalaksi, mutta jo hieman kehittyneemmäksi hupi peliksi.

Mitäs mieltä muuten olette olleet Kigdom Hearts: Chain of Memoryes - pelistä Advancelle? Itse kaavailen tässä hankintaa, ja olisi mukava kuulla vähän alustavaa kommenttia. Samaa pyytelisin Final Fantasy IV:stä Advancelle.
In the beginning The Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
~ Douglas Adams

Durahan7777

Viesti Kirjoittaja Durahan7777 » To Syys 20, 2007 22:55

Ikara kirjoitti:Tänään kaivelin vinttiä, ja löysin vanhan vanhan PS1 pelin, Alundran. Jotenkin tuttu piirros tyyli, mutta huonoakin huononpi grafiikka, eikä juonessa/vastustajien tekoälyssäkään ole kehumista. Toinen, ehkei niin kovin anime (mutta aivan oikeasti japanilainen) löytö oli samalle konsolille Incredible Crisis, joka taas osoittautui hyvin hankalaksi, mutta jo hieman kehittyneemmäksi hupi peliksi.

Mitäs mieltä muuten olette olleet Kigdom Hearts: Chain of Memoryes - pelistä Advancelle? Itse kaavailen tässä hankintaa, ja olisi mukava kuulla vähän alustavaa kommenttia. Samaa pyytelisin Final Fantasy IV:stä Advancelle.
FF:ien remakeista GBA:alle sen verran tiedän, että vaikestasoa on laskettu monesti johtuen GBA:an kohdeyleisöstä. muutenkin kaikkea "uutta ja hyvää" on lisätty, vanhat versiot pääosin parempia omasta mielestä :P
Jos FF-GBA-remaken ostat niin suosittelisin mieluummin FF5:ttä.
anyway, ei mikään huono ostos, mieluummin FFIV-GBA, kuin joku goofy´s fun house tai joku shrek :P

Aweria

Viesti Kirjoittaja Aweria » Su Syys 23, 2007 00:44

Olis kysymys... Tietäiskö ketään psp:lle mitään anime/manga grafiikkaisia pelejä??? mulla on yks nimittäin tales of eternia, ei viittis vetää sitä 5 kertaa peräkkäin läpi ja onko tietoo pelistä valkyrie profile, nimittäin se olis just kiikarissa nytten...
I didn´t ment to kill you -

Mika9
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika9 » Su Syys 23, 2007 10:00

Aweria kirjoitti:Olis kysymys... Tietäiskö ketään psp:lle mitään anime/manga grafiikkaisia pelejä??? mulla on yks nimittäin tales of eternia, ei viittis vetää sitä 5 kertaa peräkkäin läpi ja onko tietoo pelistä valkyrie profile, nimittäin se olis just kiikarissa nytten...
Itselläni ei PSP:tä ole mutta pelitarjontaa olen hieman (kateellisena) seurannut:
Yu-Gi-Oh! GX Tag Force 1 & 2
Naruto: Ultimate Ninja Heroes
Final Fantasy VII: Crisis Core
Final Fantasy 20th Anniversary
Final Fantasy Tactics 1 & 2
Fate/Tiger Colosseum

Valkyrie Profilen pitäisi kyllä olla aivan normaalia Squaren tasoa. Ja itsekkin sitä harkitsisin mikäli PSP:n vain omistaisin.

Alpha Omega

Viesti Kirjoittaja Alpha Omega » Su Syys 23, 2007 11:42

Aweria kirjoitti:Olis kysymys... Tietäiskö ketään psp:lle mitään anime/manga grafiikkaisia pelejä??? mulla on yks nimittäin tales of eternia, ei viittis vetää sitä 5 kertaa peräkkäin läpi ja onko tietoo pelistä valkyrie profile, nimittäin se olis just kiikarissa nytten...
Suosittelen ehdottomasti Valkyrie Profilea.
Onhan nuita muitakin
Astonishia Story
Brave Story: New Traveler
Tales of the World: Radiant Mythology
The Legend of Heroes III: Song of the Ocean (sori ei oo wikipediaan linkkiä)
Ys: The Ark of Napishtim
muutaman mainitakseni. Kaikki eivät tosin ole Euroopassa julkaistu, joten rapakon takaa tilaamaan jos pystyy :)

Aweria

Viesti Kirjoittaja Aweria » Ke Loka 03, 2007 09:03

Kiitoksia kovasti ^^ molemmille osapuolille nyt vaan keräämään rahaa :P

Kyseinen Tales of World on melkein samallainen kuin Tales of eternia, ainakin näin aluksi.. ahrmittaa ihan suunnattomasti... Yksi sama henkilökin pelistä löytyy nimittäin Read (Tales of eternian pää heebo)...
Tämä peli on varmasti kokoelma muista Namcon Tales sarjoista... :!:

moderaattorin editoima: Kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty.
I didn´t ment to kill you -

Berneri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Berneri » Ke Loka 03, 2007 10:27

En jaksanut lukea kakkia viestejä töpössä (laiskaaaah :<), niin kysyn nyt tässä, että tietääkö kukaan että saako Suomesta FMA-pelejä (muistaakseni pleikkarille?) enkunkielisinä edes? Ei ole missään tullut törmättyä ja tämä on varmaan paras paikka mistä voisi saada varmaa tietoa..
Tuubista tullut katsottua videoita, ja kyllä tekisi mieli saada sellainen itselleni. @,,@
MINUT ON HELPPO PITÄÄ TYYTYVÄISENÄ NIIN KAUAN, KUIN SAAN TAHTONI LÄPI.

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ke Loka 03, 2007 10:41

Berneri kirjoitti: että tietääkö kukaan että saako Suomesta FMA-pelejä (muistaakseni pleikkarille?) enkunkielisinä edes? Ei ole missään tullut törmättyä ja tämä on varmaan paras paikka mistä voisi saada varmaa tietoa..
Kyllä saa. Kannattaa tosin käydä kysymässä jostain erikoisliikkeistä myyjältä, koska pahemmin niitä ei taida olla hyllyissä missään. Mutta kyllä minä ainakin olen niitä löytänyt, kun kysellyt sediltä/tädeiltä tiskien takaa, että voiskos tälläistä ja tälläistä saada.

Tämäkin asia kyllä huitoo vähän http://au.aniki.fi/viewforum.php?f=13- alueen suuntaan.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Berneri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Berneri » Ke Loka 03, 2007 12:01

Kiitokset Furinjille!

Menenkin tuonne alueelle tästä off topickoimasta..
MINUT ON HELPPO PITÄÄ TYYTYVÄISENÄ NIIN KAUAN, KUIN SAAN TAHTONI LÄPI.

Masamune

Viesti Kirjoittaja Masamune » Ke Loka 03, 2007 15:18

Namcon Tales-sarja on vienyt mun syömmeni. Tarinaltaan ovat aivan sitä perus jrpg:tä (siinä ei todellakaan ole mitään pahaa), mutta taistelusysteemi on aika omintakeinen: sopivan strateginen ja ehkä jollain tapaa hack'n'slash-tyyppinen.

Kaikista Tales-sarjan peleistä on tehty anime, tai sitten toisinpäin; animesta tehty peli en ole aivan varma. Peli ja anime tuovat toisilleen syvyyttä ja lisää tarinaan sekä pelissä että animessa.

Paras Tales-sarjan peleistä on mielestäni Tales of Symphonia Gamecubelle. Vähän aikaa sitten tuli taas se pelattua läpi ja kyllä se on kokemus vailla vertaa. Kunhan vaan jaksais sitä Coletten englanninkielistä ääninäyttelijää enemmän kuin kolme sekunttia...
Jos minulla olisi kotialttari siinä palvottaisiin pyhää kolminaisuutta: SOAD:ia, H.P. Lovecraftia, sekä yli kaiken Jill Valentinea.

Durahan7777

Viesti Kirjoittaja Durahan7777 » Ke Loka 03, 2007 16:05

Masamune kirjoitti:Namcon Tales-sarja on vienyt mun syömmeni. Tarinaltaan ovat aivan sitä perus jrpg:tä (siinä ei todellakaan ole mitään pahaa), mutta taistelusysteemi on aika omintakeinen: sopivan strateginen ja ehkä jollain tapaa hack'n'slash-tyyppinen................
Oletkos kokeillut seiken densetsuja / of manoja (/ FF-adventurea) ;)

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Ke Loka 03, 2007 17:53

Durahan7777 kirjoitti:Oletkos kokeillut seiken densetsuja / of manoja (/ FF-adventurea) ;)
Seiken Densetsu - kun haluat pelata roolipelejä ajattelematta itse mitään. Tuon jälkeen Talesit tuntuvat todella monipuolisilta.

Mitä hack 'n' slash peleihin yleensä tulee, niitä ei yleensä yhtä läpi kertaa enempää jaksa pelata. Poikkeuksena Devil May Cryt joita nyt ei varsinaisesti voi ajoittain jopa vaativan aivotyöskentelyn takia sanoa hns-peleiksi.

Durahan7777

Viesti Kirjoittaja Durahan7777 » Ke Loka 03, 2007 18:03

Kunimura kirjoitti:
Durahan7777 kirjoitti:Oletkos kokeillut seiken densetsuja / of manoja (/ FF-adventurea) ;)
Seiken Densetsu - kun haluat pelata roolipelejä ajattelematta itse mitään. Tuon jälkeen Talesit tuntuvat todella monipuolisilta.

Mitä hack 'n' slash peleihin yleensä tulee, niitä ei yleensä yhtä läpi kertaa enempää jaksa pelata. Poikkeuksena Devil May Cryt joita nyt ei varsinaisesti voi ajoittain jopa vaativan aivotyöskentelyn takia sanoa hns-peleiksi.
Et varmaan ole kovin pitkälle pelannut seikeneitä, ainakin seiken 3 omaa taktista puolta kunhan jaksaa pelata class changeihin asti :P

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”