Pullipit, BJD:t, Taeyangit yms. coneissa

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Demoniruhtinas

Pullipit, BJD:t, Taeyangit yms. coneissa

Viesti Kirjoittaja Demoniruhtinas » Ma Kesä 13, 2011 00:13

En ole nähnyt näistä asiaa, joten ajattelin kirjoittaa.
Elikkäs, mitäs mieltä te olette näistä "nukeista". Itse pidän niistä erittäin paljon.
Jos ette tiedä mitä nämä ovat, katsokaa ja ihailkaa täältä: http://mollamania.net/
Tahtoisin tietää ajatuksistanne, joten kirjoittakaa ja kertokaa mielipiteenne ^^
Toinen nimeni on Forever Alone

PikkuRotta
Viesti:

Re: Pullipit, BJD:t, Taeyangit yms. coneissa

Viesti Kirjoittaja PikkuRotta » Ti Kesä 14, 2011 10:12

Pullip näyttää mielenkiintoiselta, ainakin kasvoiltaan. Ihan varma en ole mitä mieltä olen chibi-kehosta. Se tosin selviää sitten joskus, kun Pullipin onnistuu bongaamaan luonnosta. Eikös Pullipista ja kavereista ole tullut vocaloid-versioitakin? Muistelen nähneeni kuvat Mikusta ja Megurinesta ainakin.

Akai

Viesti Kirjoittaja Akai » Ti Kesä 14, 2011 12:28

En tyksi pullipeista. Eivät vain kiehdo. Bjd:t tosin ovat vieneet sydämeni jo monta vuotta takaperi ja nyt löytyy jo omasta talosta yksi nukke ja kroppa joka päätä kaipailee.
Pyörinkin tämän vuoden Bakaconin ekan päivän bjd nukkeni kanssa.

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » To Kesä 16, 2011 05:38

hmm.. olisihan se ihan hauskaa ehkä omia nukkeja tuoda tapahtumiin näytille, mutta kun kaikki 15 on niitä äpärä-dollfieta joita ei pahemmin siedetä kerääntymisten yleensä järkkäävän kattojärjestön toimesta, joten se siitä sitten omalta osalta.

Tämän vuoden desuconiinkin olisin ehkä voinut figunäyttelyyn tuoda jonkun prameammista, mutta kun huomasi että sekin on laitettu keskelle yötä, niin suunnitelmaksi se sitten jäi.

Yksi Hatsune Miku pullippi on myös, ja hieman muovisemmalta tuntuu, vaikkei siltä näytä verrattuna muihin äpäriin. Silti ihan huvittavan hauska tapaus liikkuvine silmineen.

PikkuRotta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PikkuRotta » To Kesä 16, 2011 20:29

Finnleo, toisit vaan Dollfie dreamin näytille. Minä mielelläni näkisin muittenkin omistamia dollfie dreameja. Jos itsellä rohkeus riittää saatan kierrellä sunnuntaina DDS Marisan kanssa.

LadyNancy

Viesti Kirjoittaja LadyNancy » Pe Kesä 17, 2011 00:04

Mulla on Miku Hatsune pullip mutta en tois sitä coniin. Kaikkien manga ostosten pitää mahtuu mukaan. Eri juttu jos ois miitti ja nuken sais johonki säilöön kun ei miittailis. Pehmolelut on sellasia jotka ei mee rikki yms joten ne ymmärrän. Itse en haluais ettiä Mikun irronnutta kättä ympäri conipaikkaa.
Vampyyrit <3

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Pe Kesä 17, 2011 05:48

PikkuRotta kirjoitti:Finnleo, toisit vaan Dollfie dreamin näytille. Minä mielelläni näkisin muittenkin omistamia dollfie dreameja. Jos itsellä rohkeus riittää saatan kierrellä sunnuntaina DDS Marisan kanssa.
Itsellä on vähän ongelmana, että tämän vuoden desuconi tulee rajoittumaan lähinnä Goto'n nimmarin haulla, ja ehkä (suuri ehkä) jääräpaneelin todistamiseen, kun en pysty sattuneista syistä kumpanakin päivänä olemaan.

Jos olisi keino millä nuken saisi hartialle sidottua nätisti ja huomaamattomasti istumaan voisi kuvitella silla lailla pyörivänsä conissa, muutoin siitä tulisi rasite itselle.

Demoniruhtinas

Viesti Kirjoittaja Demoniruhtinas » Ma Kesä 20, 2011 16:48

Hauska nähdä, että asiasta kiinnostuttiin :D

Itselläni ei nukkeja kyllä ole, mutta jos olisi varaa niin voisin hyvinkin ostaa Taeyang Lunatic White Rabbitin. Tosin kun on varat vähissä niin ei jäisi sen jälkeen rahaa taskuun, niin ostosta varmaan turha haaveillakkaan :roll:

Eli Vocaloideista on tullut tietääkseni ainakin Pullippeja, BJD:itä ja Taeyangeja, kuten huomattavaa aijemmista puhesta.

Pari parasta ystävääni ovat saaneet viimeviikolla omat esikoisensa: Pullip My Melodyn ja Pullip Prupaten. Olen iloinen heidän puolestaan :mrgreen:

Mielestäni coneissa "nuket" ovat aika harvinaisia, koska omistajat pelkäävät omiesta puolesta. Joten kun sellaisen conissa näkee, niin ihailijoitakin on.

Ammennus omista kokemuksista: Kerran näin (edellämainittujen) ystävieni kanssa yhdessä conissa todella upean BJD:n ja omistaja kertoi sen maksaneen 400€. Sitten myöhemmin kun olimme taas käymässä julkisessa conin ajan käytössä olevassa pukuhuoneessa, niin omistaja oli jättänyt BJD:nsä yksin istumaan pukuhuoneeseen. Ihmettelimme jonkin aikaa tapahtunutta, mutta omistajaa ei näkynyt. Emme koskeneet BJD:hen, mutta vieläkin kyllä ihmetyttää, miten tämä oli saattanut jättää sen yksin julkiseen pukuhuoneeseen.

Ps. Harteille tai olalle sitominen voisi saada suurenkin suosion, jos se pysyisikin siinä, eikä tippuis pois. :D

PikkuRotta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PikkuRotta » Ma Kesä 20, 2011 21:00

Kannoin sunnuntai aamupäivän Marisa Dollfie dreamiani (jonkinlaisessa maid-asussa). Suurtakaan huomiota se ei herättänyt, vaikka joku halusikin siitä ottaa kuvan. En tiedä BJD:eistä, mutta kevyen DD kantaminen ei aiheuttanut ongelmia (painaa 900gr). Vartioimatta en jättänyt nukkea minnekään. Ensi kerralla pitää hommata nukelle oikea cossi-puku niin sulautuu vielä paremmin joukkoon ^_^

Memorial98
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Memorial98 » Ti Elo 09, 2011 22:31

Tykkään itse pullipeista toosi paljon (´∀`) Saan itse ensimmäiseni pian, ja aijon kyllä ottaa mukaan coneihin :D

Rime
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rime » Ke Elo 10, 2011 11:27

Omistan kaksi SD-kokoista BJD:tä (siis n. 60cm korkeutta kummallakin ja painoa joku 2~3kg) ja kerran olen raahannut coniin, nimittäin keväällä käväisin Bakaconissa ja raahasin sitä kevyempää poikanukkea ympäriinsä kaksi päivää. En kyllä usko että enää muihin coneihin otan mukaan, koska kyllä se kaikenaikainen huolehtiminen ja hermoilu että onko se vielä tallessa ja ehjä käy hermoille, samoin kuin se että pidemmän päälle se alkaa painaakin vähän turhan paljon vaikka helposti väitän ihmisille että se on kevyt kuin höyhen (mikä on kyllä minun näkökulmastani totta, koska olen tottunut, mutta tosiaan pidemmän päälle se kaksi kiloa alkaa tosiaan tuntua siltä kahdelta kilolta eikä enää niin höyheneltä. ^^;)

Lisäksi olin lattiamajossa joten sekin lisäsi huolta ja "jouduin" raahaamaan sitä molemmat päivät mukanani vaikka miitti, jota varten sen mukaan otin, oli vain toisena päivänä. u.u Ja raahasin sitä tosiaan laukussa selässäni piilossa kaikilta koska a) hermoilin että joku kiinnostuu siitä liikaa b) en ole vielä keksinyt tapaa jolla voisi kätevästi kantaa nukkea käsissä ilman että se on tiellä ja c) sählään ja säädän aina niin kovasti että sitä pitäisi vähän väliä laskea käsistään. :'D Tosin hyviäkin puolia oli, nimittäin sain ko. miitistä uuden kaverin jota en muuten olisi tavannut. ♥

Että joo. Jos olisi pienempi nukke niin ehkä sitten raahaisinkin, mutta tuskin tulee noita isompia enää vietyä minnekään ellei ole ensinnäkin omaa majoa johon sen voi turvallisesti jättää ja hyvää kantomahdollisuutta - jotain koria voisi vaikka harkita... (Hei mä tiedän, Aeris-cosplay jossa kukkakori ja kukkakorissa joksikin hahmoksi puettu nukke, åhåhåhå. Hauska juttu ja silleen.)

Tulipas taas pitkä viesti. No kuitenkin.
Luodinkestävää sydäntä ei oo vielä keksitykään.

Kitsuki

Viesti Kirjoittaja Kitsuki » Pe Syys 23, 2011 14:45

Itselläni on pullip,Dal ja taeyang täällä kotona ja en tiedä uskallanko viedä niitä mukanani mangapäivillekkään :l Haluaisiko kukaan niitä nyt nähäkkään ? Olisin viemässä ehkä yhden nukkeloni Kemin mangapäiville 8.10.2011.

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Su Syys 25, 2011 10:44

Sinänsä vaikeaa sanoa kiinnostaako jotakuta nähdä pullippeja, mutta olihan tässä taannoin mansesterissa järjestetyn muotinukketapahtuman aamulehden liitteessä ollut previkkajutussa jopa sivun kokoinen kuva kustomoiduista Pullipista ja sen omistajasta.

Olettaisin että muitten nukkeharrastajien kiinnostus on ehkä taatumpaa jos tapaus on kustomoitu perusteellisesti, mutta mistä sitä tietää jos vastaan tulee joku joka ei ole pullippia nähnytkään ja innostuisi.

Demoniruhtinas

Viesti Kirjoittaja Demoniruhtinas » To Loka 06, 2011 17:36

Niinpä. Minun kaverillani (parhaalla ystävälläni, tai no yhdellä niistä) on täysin kustomoitu My Melody (josta kirjoitinkin aikaisemmin). Se on aivan upea omistajansa tyyliseksi kustomoitu nukke. Hän (yksi parhaista ystävistäni siis, ei nukke) tekee peruukkinsa nukelleen itse. Ne ovat loppujenlopuksi hienoja ja sopiat nukelle hyvin (jos häntä voi nukeksi sanoa (My Melodya siis)). /Teksti on aika epäselvää... Koittakaa ymmärtää... kiitus~/

TrollfaceMero

Viesti Kirjoittaja TrollfaceMero » Pe Kesä 08, 2012 14:02

Minulla on ollut pari kertaa conissa nukkeja mukana :3
Viime Kitaconissa oli msd bjdeni mukana, ja pari pullippiäni. Joskus jos ajattelin cossata LOL Mikua, otan lol Miku Pullippini cossiin mukaan koska se on juuri sopivan kokoinen hommaan~ (siis jos joku on katsonut kyseisen videon, ymmärtää).
Aito Shameimaru ei tunne häpeää

Cosplaybloginen (Tai vastaava): http://middlecosplay.blogspot.fi/
DA: http://byross98.deviantart.com/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”