Yliarvostetut ja ylihalveksitut animehahmot

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Logan

Re: Yliarvostetut ja ylihalveksitut animehahmot

Viesti Kirjoittaja Logan » To Joulu 02, 2010 00:15

NuttyNuti kirjoitti:
pöllödemoni kirjoitti:Ja mikä siinä Nearissa sitten kaikkia risoo niin hirveästi? Eihän se käyttäydy mitenkään ärsyttävästi yhdessäkään kohdassa.
Luullakseni Nearissa (ja Mellossa) riepoo DN-fandomissa se, että koska he ovat L:n seuraajia, jotkut L:n faneista kokevat nämä helposti L:n "halpiskopioiksi". Onhan heistä molemmilla paljon samoja piirteitä kuin L:llä. Near itse on ilmeisesti joutunut vielä pahemmin fanien hampaisiin, koska hän ei ole niin komia (?) tai kapinallinen kuin Mello.
Itse en kummastakaan pahemmin perusta, mutta täällä päässä Nearin suurempi ärsyttävyys perustuu siihen, että se muistuttaa L:ää vähän turhankin suurissa määrin. Jos hahmo lähtee ja se korvataan toisella [mikä ylipäätään ei normaalisti ole hyvä juttu], pitää mielestäni tämän seuraajan olla selkeästi erilainen. Nearille on toki vaihdettu pakkomielteet ja värit, mutta kyllä se vain siitä huolimatta kopioi liikaa edeltäjäänsä ollakseen miellyttävä/realistinen hahmo. Jos jossain kohtaa mainittaisiin, että Nearin strategia saada itsensä L:ksi L:n paikalle on yrittää käyttäytyä mahdollisimman samalla tavalla kuin idolinsa, minulla ei olisi suurempaa ongelmaa Nearin kanssa, mutta kun tuo näyttää olevan sen aito persoonallisuus, ei oikein nappaa.

Standardieni mukaan yliarvostettuja hahmoja nyt löytyy useamman rekkalastillisen verran, sillä mielestäni hahmossa pitää olla vähän jotain muutakin kuin komea/kaunis ulkokuori [ihkut taikavoimat eivät kelpaa], mutta Kuroshitsujin koko kaarti nousee ensimmäisenä mieleen. Myönnän, että Grell on ihan viihdyttävä ja Undertakerista tykkään jopa sen verran, että häntä on tullut cossattuakin, mutta aika paperista porukkaa ovat tuon sarjan hahmot. Sebastian etenkin niitää fanityttöjä melko kevyin perustein. Ylihalveksituista taas tulee mieleen ensimmäisenä TTGL:n Rossiu. Olihan Rossiulla muutama Erittäin Huono Idea™, mutta ei se nyt mikään paha ihminen ole. Enemmän voi syyttää paskaista tilannetta kuin henkilöä, jonka olisi se muka pitänyt selvittää.

+ Minun pitäisi oletettavasti pitää turpani kiinni Narutosta, koska ei ole sarjaa pahemmin tullut tuijoteltua, mutta joka tapauksessa todettava, että Sasuke vaikuttaa saavan liikaa huomiota puolesta sekä vastaan. Omien kokemusten perusteella hahmo vaikuttaa sellaiselta tyypiltä, johon ei paljon jaksa kiinnittää huomiota niin positiivisessa kuin negatiivisessakaan mielessä.
When in doubt, hold on to your altitude. No-one has ever collided with the sky.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Pe Joulu 03, 2010 21:00

NuttyNuti kirjoitti:Minulla hypähtelee kulmakarva, kun joku sanoo pitävänsä Mikusta/mistä tahansa vocaloidista hahmona. Siis HAHMONA. Hum? Eivät vocaloidit ole varsinaisesti kunnollisia hahmoja, niillä on vain ulkonäkö ja ääni mutta ei luonnetta, tai siis persoonaa! Ne ovat vain ääni ja kuori, ja persoona vaihtelee lauluittain!
Olisin kirjoittanut Vocaloideista jo edellisessä viestissäni mutten tiennyt lasketaanko niitä hahmoiksi, mutta näköjään se on sallittua. Olen ehdottoman samaa mieltä! Vocaloideissa ei ole mielestäni mitään muuta kuin ulkonäkö, muuten koko hahmot ovat pelkkiä pahvisia kuoria, mitkä pannaan kimittämään jotakin popparibiisejä. Ja kyllä, minä vihaan Vocaloideja. Kukaan hyvää musiikkia arvostava ei saisi pitää sellaisesta hyviäkin kappaleita tuhoavasta konekimitysraiskauksesta (ehdottoman henkilökohtainen mielipiteeni, älkää vetäkö munasarjoista lipputankoon). Vocaloideissa minua miellyttää kyllä ulkonäkö ja olen usein pohtinut ostavani Vocaloid-aiheisia nenoroideja, mutta hahmoiksi Vocaloideja ei kyllä hyvälläkään syyllä pysty sanomaan.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Pe Joulu 03, 2010 21:24

Itse taas pidän sinänsä vocaloideista, mutta jos joku käskisi minua listaamaan suosikkihahmojani, vocaloidit eivät tulisi siihen mukaan, nehän eivät hahmoja oikeastaan ole.

[aiheen vierestä]Eniten minua kiehtoo vocaloideissa se, miten tietokoneohjelma saadaan laulamaan noinkin hyvin, vaikkeivät vocaloidit noin yleisesti ottaen ihmisiltä kuulosta ja suurin osa niistä saisikin laulaa ainakin oktaavin alempaa. Mutta minkäs me sille voimme että japanilaiset pitävät kimitystä aivan älyttömän söpönä, siitähän on tullut kliseeilmaus "kimittävä animetyttö". Takaisin melkeinasiaan, vocaloideilla on kyllä muutamia oikein hyviäkin lauluja. Kokoro, Cantarella ja Owata ovat muotoutuneet (lähinnä sanoitustensa vuoksi) eräiksi mielikappaleikseni.[/aiheen vierestä]

Mutta. Vaikka vocaloideista pidänkin, ne ovat HAHMOINA ällistyttävän yliarvostettuja.
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » La Joulu 04, 2010 20:34

Lähden mukaan tälle Vocaloidien yliarvostuslinjalle, koska olen itsekin ihmetellyt että miksi on niin paljon Vocaloid-fanitusta ja fanarttia, eikä mistään kuitenkaan pysty löytämään mitään inhimillistä kyseisistä hahmoista. Ei luonnetta, vain ulkonäkö ja ääni.

Tähän sivuun voisin mainita myös Axis Powers Hetalian, jota tuli jonkin verran kesällä katseltua ja täytyy sanoa että en ymmärrä mistä tulee esimerkiksi Saksan tai Italian fanittaminen. Älkää hirttäkö minua, mutta Italia on säälittävyydessään kaikkea muuta kuin suloinen, ennemminkin ärsyttävä, ja se fanituksen määrä hahmolle... LIIKAA. Hetalian hahmot kokonaisuudessaan ovat aika lailla yliarvostettuja, imo.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Su Joulu 05, 2010 16:38

Chiharu kirjoitti:Tähän sivuun voisin mainita myös Axis Powers Hetalian, jota tuli jonkin verran kesällä katseltua ja täytyy sanoa että en ymmärrä mistä tulee esimerkiksi Saksan tai Italian fanittaminen. Älkää hirttäkö minua, mutta Italia on säälittävyydessään kaikkea muuta kuin suloinen, ennemminkin ärsyttävä, ja se fanituksen määrä hahmolle... LIIKAA. Hetalian hahmot kokonaisuudessaan ovat aika lailla yliarvostettuja, imo.
Mielestäni Hetalia itsessään sarjana on oikeastaan aika aliarvostettu, se nyt vain sattuu kuulumaan kategoriaan "täysin järjettömät sarjat joilla on valtava fanikanta". Hetaliassa ei nimittäin suoraan sanottuna ole oikeastaan mitään sen ihmeellisempää ja sarjan suurin viehätys perustuu hahmojen luonteenpiirteisiin. Ja totta kai siihen, että kun suurin osa sarjan hahmoista on miehiä ja kun erinäisiä poikarakkausviittauksia on vieläpä annettu suuntaan jos toiseen, yaoi-fanit kiittävät. Yaoi-fanit ovat muuten turmelleet tämän sarjan mainettaa melko pahasti riehunnallaan VAIKKA monet Hetalian faneista eivät ole mitään riehuvia Preussia ja Saksaa pakkonaittavia pikkupiruja. Kuten esimerkiksi minä, vaikka yaoista satunnaisesti pidänkin.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ma Joulu 06, 2010 02:18

Tietyllä tavalla ymmärrän hetalia faneja, sarjalla on todella hauska idea mielenkiintosine hahmoine jotka keertovat kustakin maasta, mutta yliarvostettu hetalia on, omasta mielestäni se on vain anime muiden joukossa, ei edes hirveän erottuva.
Vocaloideihin, he ovat hienoja ja hienosti toteutettuja, mutta ne eivät ole varsinaisia hahmoja, pelkkiä hologrammeja.

Yksi yliarvostettu hahmo tuli tässä eilen mieleen, Death noten L. Onhan hän ihan hyvännäköinen ja viisas... Mutta itse en ole ymmärtänyt miksi hän on NIIN suosittu kun mitä on. Kyllähän sitä nyt jonkin verran toki tajuaa, sellaiset miehet iskee. Mutta yliarvostettujen listaan hän kuuluu!
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

EpikFeil

Viesti Kirjoittaja EpikFeil » Ti Joulu 07, 2010 06:50

Yksi yliarvostettu hahmo tuli tässä eilen mieleen, Death noten L. Onhan hän ihan hyvännäköinen ja viisas... Mutta itse en ole ymmärtänyt miksi hän on NIIN suosittu kun mitä on
Tätä on taidettu puida jo ylempänä. Mutta kai ne ominaisuudet ovat outous ja erottuvuus muiden hahmojen joukosta. Onhan hän myös suloinen ja näen itse miekkosella kivan piilosadistisen persoonan. Moniuloitteinen hahmo johon on helppo ihastua. T: nimim. ex-L-fanityttö.
En sanoisi, että hahmo kuitenkaan on kovinkaan ylihehkutettu. Mielikuvituksellisuus ja kekseliäisyys ovat nääs ihan arvostettavia avuja. Mutta jos nyt sanotaan että L on yliarvostettu, lisätään samaan syssyyn kaikki muutkin hahmot joilla on isohko fanikanta. Kuulostaa btw ihan joltain fanitytön puolustuspuheelta...

Ja tuohon Hetaliaan sen verran että itse en älyä hahmoista enkä sarjasta mitään, mutta mikäs siinä jos tykkää. Tosin itselle historia on sen verran sydäntä lämmittävä asia, etten lähtisi heti muuttamaan sitä chibejä ja homoviittauksia tursuavaksi massa-animeksi.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Joulu 07, 2010 08:45

L:n yliarvostukseen vaikuttaa varmaan sekin että kaikki aattelee "helpoin cosplay ikinä" ja siksi niitä näky(i ainakin joku vuosi sitten) tusinoittain joka tapahtumassa.

treemu

Viesti Kirjoittaja treemu » Pe Joulu 10, 2010 00:17

Vocaloidien yliarvostamisesta oli puhetta aiemmin, joten avaudunpa minäkin siitä.

Omasta mielestäni Vocaloid-kappaleet ovat usein hyvin sanoitettuja sekä niissä on tarttuva ja mieleenpainuva melodia. Omalla kohdallani kaiken kuitenkin pilaa se rosoinen ja kimeä robottiääni, josta ei edes saa selvää ilman tekstejä (esim. "sa" kuulostaa aivan samalta kuin "wa", "ha", "ta", "ya" ja "a"). Mielestäni hempeästä rakkausbiisistä vie kaiken mehun, jos sen laulaa kidutettava kissa.
Miku menettelee äänenä, muut ovat suurimmaksi osaksi kuraa.
Itse en pitänyt esim. Aku no Meshitsukaista (Servant of Evil) Lenin ja Rinin aivan kaamean laulamisen takia, mutta Nico-kuoron tai lahjakkaan fanilaulajan laulamana se on erittäin kaunista kuunneltavaa.

Vivilan

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Pe Joulu 10, 2010 00:38

treemu kirjoitti:Miku menettelee äänenä, muut ovat suurimmaksi osaksi kuraa.
Itse en pitänyt esim. Aku no Meshitsukaista (Servant of Evil) Lenin ja Rinin aivan kaamean laulamisen takia, mutta Nico-kuoron tai lahjakkaan fanilaulajan laulamana se on erittäin kaunista kuunneltavaa.
Itellä kyseinen biisi piti muutamaan otteeseen kuunnella lyriikoiden kanssa, ennen kuin aloin kuulemaankin joitain äänteitä musasta. :'D
Vocaloidien kappaleissa on niitä hyviäkin, itselläkin ihan kiitettävä määrä biisejä, joista voin sanoa pitäväni. En kuitenkaan tajua kaikkien niiden alkuperäisten hahmojen väännöksiä esimerkillä
Kaito -> Akaito, Kikaito, Taito, Akaiko, Nigaito, MoKAITO, Mekaito, Kamaito, Zeito
Faniluovuudellakin on mielestäni rajansa (tässä tapauksessa itselläni se menee tuossa Vocaloid -armeijan luomisessa).

satoko

Viesti Kirjoittaja satoko » Pe Joulu 10, 2010 20:41

Okei, vastaan nyt tuohon käynnissä olevaan Vocaloid- keskusteluun. Miku on yliarvostettu. Jos vaikkapa Luka tai Len olisi tuonut Ievan Polkan kansainvälisesti tunnetuksi lauluksi, niin heistä olisi varmasti tullut vähintäänkin yhtä suosittuja. Lukalla on oikeasti upea ääni, ja hyvissä käsissä se kuulostaa jopa oikealta ihmiseltä. Lenin ääni on monta kertaa siedettävämpi kuin Mikun.
Miku on minun mielestäni ärsyttävä piipittäjä, jossa ainut onnistunut osapuoli on ulkonäkö. On pakko myöntää, että niissä sinivihreissä hiuksissa on jotakin puoleensa vetävää. Muilla Vocaloideilla ulkonäkö on harmittavan samanoloinen kuin Mikulla, mutta äänet tuplasti kiinnostavampia (Vaikakkin Kaiton ääntä en siedä vieläkään... kuulostaa melko kamalalta...).
Toisaalta, on vaikea arvostella jonkin Vocaloidin kaltaisen laulunlahjoja. Toki äänen takana on ihminen, mutta konemaiselta se kuulostaa. Ääni on jokaisella Vocaloidilla kylmä, mutta fanit tykkäävät silti. Lauluissa on yleensä mielenkiintoinen sävel, mutta välillä lauluosuus pilaa sen.
Jos joku tästä kirjoituksesta saa herneen nenäänsä, voin lohduttaa sillä, että en ole mikään Vocaloidien superihkuttajafani.
Please don't say you are lazy, datte honto wa crazy~
Tumblr

Demoniruhtinas

Viesti Kirjoittaja Demoniruhtinas » Ma Joulu 13, 2010 21:51

Vocaloid keskusteluun:

1. Näitä Kaiton hahmoja on enemmänkin, mutta mitä sillä väliä. Kaito onkin niin mahtava tyyppi!

2. Kysyisin vaan, että mikä näissä ihanissa elektonisissa hahmoissa mättää? niillä on aivan taivaallinen ääni ja ne ovat ihania!

3. Haukkukaa Vocaloideja miten sielu sietää, mitta ei minun nähden. Tällaista kritiikkiä on luvassa jos Vocaloideissa on jotain valittamista!

4. Kattokaa tämä ja sanokaa mielipiteenne: http://www.youtube.com/watch?v=h3U-IGxt_qU&translated=1 !

5. Ennen kuin alatte solvaamaan, niin tutkikaa pintaa syvemmälle. Jos katsotte pohjaa sen ulkopuolelta, niin pieni aallonväre tuhoaa näkyvyyden, pintaa syvemmälle siis!

Ei millään pahalla, mutta pidän niistä niin paljon! x'3

Miku on tosin aika ärsyttävä siinä suhteessa, että muut Vocaloidit ja Utaloidit eivät eivät hänen takaansa näe päivänvaloa.
Toinen nimeni on Forever Alone

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ma Joulu 13, 2010 22:00

^ En ala ihan joka kohtaa kommentoimaan erikseen, mutta toinen Vocaloideista pitävä ihminen yrittää realisoida tilannetta.

Vocaloidien lauluääni ei miellytä kaikkia ihmisiä, koska niiden äänistä kuulee välillä sellaisia "elektronisia" särösointuja ettei sitä oikein osaa pitää ihmisäänenä. Lisäksi moni Vocaloid laulaa useimpien länsimaalaisten korviin liian korkealta, mikä voi aiheuttaa joissain ihmisissä inhoreaktioita. Nuo ovat pääsyyt sille, mikseivät kaikki ihmiset pidä vocaloideista. Itsekään en pidä niitä maailman parhaina laulajina, mutta vekkulia kapistuksia ne kyllä ovat.

Itse pidän Vocaloideista siksi, koska niissä on saavutettu yllättävän hyvin ihmisääni, vaikkeivät ne ihan täydestä menekään. Lisäksi moni Vocaloid-kappale on sanoitettu ja sävelletty hyvin, ja kuuntelen mielelläni hyviä fandubbeja niistä. Tähän olen ainakin ihastunut ihan täysillä: Magnet fandubattuna Toki uudemmat vocaloidit ovat alkaneet mennä realistisempaan suuntaan, mikä on hyvä juttu. Esimerkiksi Gakupo kuulostaa oikeissa käsissä hyvinkin ihmismäiseltä.

Löytyi muuten naispuolinen vocaloid, joka laulaa mukavasti matalammalta kuin moni muu: Nekomura Iroha. Taitaa olla uusi suosikkivocaloidini, vaikka vaatteet ovatkin vähän erikoiset. Tuossa esittelykappaleessa lauluääni on toki parhaimmillaan eikä toisissa kappaleissa ihan samaa tavoiteta, mutta hyvää parannusta kimityslinjalle. Ottakaa vielä huomioon, että hahmona on tuossa nuori tyttö. Lisää altto- ja bassoääniä vocaloideille!

...juu, voisiko seuraava puhua vähän muustakin kuin vocaloideista? :D
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ma Joulu 13, 2010 22:19

Vocaloid-fan kirjoitti:Vocaloid keskusteluun:

1. Näitä Kaiton hahmoja on enemmänkin, mutta mitä sillä väliä. Kaito onkin niin mahtava tyyppi!

2. Kysyisin vaan, että mikä näissä ihanissa elektonisissa hahmoissa mättää? niillä on aivan taivaallinen ääni ja ne ovat ihania!

3. Haukkukaa Vocaloideja miten sielu sietää, mitta ei minun nähden. Tällaista kritiikkiä on luvassa jos Vocaloideissa on jotain valittamista!

4. Kattokaa tämä ja sanokaa mielipiteenne: http://www.youtube.com/watch?v=h3U-IGxt_qU&translated=1 !

5. Ennen kuin alatte solvaamaan, niin tutkikaa pintaa syvemmälle. Jos katsotte pohjaa sen ulkopuolelta, niin pieni aallonväre tuhoaa näkyvyyden, pintaa syvemmälle siis!

Ei millään pahalla, mutta pidän niistä niin paljon! x'3

Miku on tosin aika ärsyttävä siinä suhteessa, että muut Vocaloidit ja Utaloidit eivät eivät hänen takaansa näe päivänvaloa.

1. No, se on sinun mielipiteesi. Kaitosta on liikaaa kopioita se on kylmä totuus.
2. Ei sinäänsä minua mitään mutta niinkun jo sanottiin, He ovat ehkä hyviä laulajia mutta hahmoina yliarvostettuja juuri koska heillä ei ole minkään luokan luonnetta eikä sielua, ja heidän luonteet vaihtuu biisin mukaan.
3. Missäs, pitääkö meidän perustaa sille oma foorumi? jos keskustelu häiritsee sinua, ei siihen tarvitse osallistua/ottaa itseensä. Kaikki saa pitää mistä pitävät, täällä keskustellaan siitä mikä on kenenkin mielipide yliarvostetuista hahmoista. Monien mielestä vocaloidit on yliarvostettuja.
4. Itse en pidä viulubiiseistä
5.Monet keskustelleet varmasti on kuunnellut todella paljonkin vocaloideja, itse en kyllä kuin paria biisiä kuuntele.

Kaikki saa pitää siitä mistä pitää, ei tässä kukaan niin ole sanonut. puhetta on ollut siitä ettei vocaloidit ole niinkään "hahnmoja"
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

EpikFeil

Viesti Kirjoittaja EpikFeil » Ma Joulu 13, 2010 23:17

Ennen kuin alatte solvaamaan, niin tutkikaa pintaa syvemmälle.
Mutta kun pintaa syvemmällä ei taida olla mitään, paitsi musiikinteko-ohjelma, valitan.

Ja nyt, en yritä olla wannabeemoderaattori, mutta voitaisiinkos lopettaa keskustelu vocaloideista. Ne eivät näet kuulu tähän ketjuun, luulen. Otin ne esille, kyllä, mutta vain sen takia, kun mietitytti, miksi niitä ihkutetaan hahmoina, vaikka ne ovat koneita. Minä voin myöntää silti pitäväni niiden lauluista.

Hömm, palatkaamme siis animeen. Sana on teidän, kun en oikein mitään osaa keksiä.
Viimeksi muokannut Hoothoot, Ma Joulu 13, 2010 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Tämä viesti on moderaattorin hyväksymä. Jatketaan eteenpäin ja jätetään ne Vocaloidit hetkeksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”