Mikä on teidän lempi anime-genre?(Tarkat ohjeet viestissä!)

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jataru

Mikä on teidän lempi anime-genre?(Tarkat ohjeet viestissä!)

Viesti Kirjoittaja Jataru » To Touko 20, 2004 16:43

Kerro mikä on lempi genresi animessa ja miksi. Mainitse myös yksi tai useampi lempi genresi ykkös edustaja(sarja/elokuva).

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » To Touko 20, 2004 17:16

En nyt sanoisi noita ohjeita "tarkoiksi"...

Tässä olisi kyllä keskustelun aloittajan ensin syytä keskustelun pohjaksi kertoa, mitä animen tyylilajeja hänen mielestään on olemassa ja miten ne määritellään, muuten käy helposti jatkokeskustelussa niin, että ihmiset alkavat puhua toistensa ohi. Tosin aiheesta "Mitkä ovat animen tyylilajit?" saa kyllä aivan varmasti myöskin pitkähkön keskustelun aikaiseksi...
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » To Touko 20, 2004 19:17

Scifi, avaruus, komedia, romantiikka, toiminta hässäkät. Tällä tarkoitan sellasia Nadesico'n, Outlaw Star'in, Vandread'in yms tyyppisiä sarjoja. En nyt osaa sanoa miks just toi genre on "paras", kun se vaan on mun mielestä "paras". Ei anime sarjoista vois sanoa että nyt 3'sella pyörivä sarja Firefly kans edustaa tätä genreä, se on ihan uskomattoman hyvä sarja. Pakko hankkii se DVD boxi heti ku saa rahaa :D
Your just jealous because the voices talk to me.

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » To Touko 20, 2004 19:34

Vaikea sanoa, sillä minulla ei ole mitään tiettyä suosikkilajityyppiä, olen melko kaikkiruokainen animen suhteen ja miten paljon pidän tai en pidä jostakin animesta riippuu siitä itsestään, ei niinkään mikä sen genre on. Hyvä mecha-sarja menee minuun yhtä hyvin kuin hyvä mahou shoujo, enkä vierasta lastensarjojakaan ja fanipalvelu-animet herättävät aina mielenkiintoni.

Ehkä eniten minuun vetoavat animet jotka ovat realistisen tuntuisia, ei taistelua hirviöitä vastaan, ei vastentahtoista teiniä pelastamassa maailmaa, vaan ns. elämän viipale (slice of life) animet, ja jos sellaisen saa vielä romanssilla kuorrutettuna niin allekirjoittunut on myyty.
Minulle on myöskin tärkeää se minkälaisen tunteen anime jättää jälkeensä kun se on ohi, jos elokuvan tai sarjan (tai jopa sarjan yksittäisen jakson jälkeen) jään miettimään sitä, niin se on aina merkki hyvästä animesta (IMHO), eikä tämä riipu siitä mitä lajityyppiä kyseinen anime edustaa. Yhdentekevät animet ohittaa olankohautuksin ja siirtyy seuraavaan, mutta aina joskus tulee sellainen anime joka todella pysäyttää.

Jos käännetään kysymys niin vähiten kiinnostaa fantasia, mutta en suinkaan välttele fantasiaa tai yliluonnollisia teemoja sisältäviä sarjoja, se vain vaatii vähän enemmän näiltä sarjoilta että minä pitäisin niistä.
Hentai on yksittäisistä genreistä sellainen johon suhtaudun lähes aina negatiivisesti.

Kei jidosha

Viesti Kirjoittaja Kei jidosha » To Touko 20, 2004 20:49

Tyylilaji toiminta, ja yhteisenä piirteenä pääosan naispari: Gunsmith Cats, Dirty Pair, You're Under Arrest, Noir jne..

vermes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vermes » To Touko 20, 2004 21:14

Mecha koska ne on niin eeppisiä. Neon Genesis Evangelion.
and now for something completely different
http://infamyinfamy.tumblr.com/
http://axolotleatsouls.tumblr.com/
Törkeä, mutta tärkeä

__

Viesti Kirjoittaja __ » To Touko 20, 2004 21:18

Psykologinen (Serial Experiments Lain), Mysteeri (Higurashi No Naku Koro Ni), Komedia (Excel Saga), Hypersekoilu (Tenshi Ni Narumon)... Pelkkää toimintaa en voi sietää, sarjassa pitää olla muutakin sisältöä.
Viimeksi muokannut __, Pe Heinä 21, 2006 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Niko-Kun

Viesti Kirjoittaja Niko-Kun » To Touko 20, 2004 21:51

Varmaankin komedia, fantasia, toiminta. Vaikka (miltei) kaikki käy.
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Touko 20, 2004 22:38

Joo-o, olisipa tosiaan kiva jos uuden keskustelun aloittaja käyttäisi yli kaksi sekuntia viestin kirjoittamiseen.

Mutta sinänsä ihan hauska aihe. Ja vastaus on sohjo. Toinen vastaus on vaikkapa Pretear, nyt viimeaikaisista kokemuksista yksi pörröisimpiä. En sano sitä genren parhaaksi, mutta hauskaksi kuitenkin.

Scifi menee yleensä kanssa, komedia joskus, draama sinänsä ja ehkäpä ennen kaikkea seikkailu.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Kekko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekko » To Touko 20, 2004 22:55

Sohjo (SM, CCS, FY, KKJ, Furuba, Kokoro Library, Purikyua etc.)
Draama (Ghibli, Key, Patlabor, Chocchan, etc.)
Romanttiset draamat (Sentimental Journey, Kita he, Ikkoku, etc.)
Omat Lukunsa (To Heart, YKK, Saikano, Haibane renmei, Night On Galactic Railroad)
Oikeastaan minulle tärkeintä ei ole genre, vaan miten tarina on kerrottu. Minua viehättävät animet, joissa pinnalla ei tapahdu paljoa, mutta sen alla sitäkin enemmän. Niitä katselee suorastaan zeniläisenä meditaationa.
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Pe Touko 21, 2004 01:34

Mättö. Ja six kun sitä on kiva katsoa.

Alkaisikin katsomaan Hajime no Ippoa jälleen kerran läpi (tosin tämä tipahtaa enempi urheiluanimen suuntaan mutta ei anneta tälläisen pikkuseikan häiritä)

Gortef
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gortef » Pe Touko 21, 2004 12:21

Oon aika kaikkiruokanen tän suhteen. Scifi, fantasia, komedia, romanssia, draamaa... melkee mikä tahansa käy kuhan sitä on juuri sopivasti. En ole niinkään genreriippuvainen.
Habeeb it!

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Pe Touko 21, 2004 17:15

_Tata kirjoitti:Alkaisikin katsomaan Hajime no Ippoa jälleen kerran läpi (tosin tämä tipahtaa enempi urheiluanimen suuntaan mutta ei anneta tälläisen pikkuseikan häiritä)
Tätä sarjaa en ole vielä nähnyt (ehkäpä pelästyin jenkkinimeä, tiedä häntä) mutta olen miettinyt aiheen sivusta vähän filosofiaa. Olisiko niin että kun katselee tarpeeksi urheiluanimea, se kompensoi oman liikunnan puutetta?

Se voi toki johtua siitä että rupeaa hikoilemaan pelkästä Ryoman näkemisestä muttei toki anneta senkään häiritä.

Oami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oami » Pe Touko 21, 2004 20:45

Sohjoa Hinausta hihihii. Ja hauskaakin saa olla.

Love Hina on yhä hianon huono.

puar

Viesti Kirjoittaja puar » Pe Touko 21, 2004 22:44

minulle käy lähes kaikki.
ehkä eneiten seuraan jotain mecha sarjoja ja mieluiten Neon genesistä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”