Miksi niin monet ihmiset vihaavat mangaa ja animea?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

JohGaga
Viesti:

Re: Miksi niin monet ihmiset vihaavat mangaa ja animea?

Viesti Kirjoittaja JohGaga » To Joulu 20, 2012 04:36

Bijou kirjoitti:
Yokiri kirjoitti: Tähän liittyen voisin kertoa, että on aika mielenkiintoista, että kotikaupunkini kirjastosta kaikki mangat (ainakin nykyisin) löytyy lasten osastolta, ihan tavutettujen kuvakirjojen vierestä...
Tämä on mielestäni lähes huolestuttavaa, koska sieltä hyllyistä löytyy mm. Salapoliisi Conania, Les Biljouxia, Inuyashaa jne. (ei siis minkäänlaista pikkulapsille sopivaa materiaalia)
Oman kaupunkini kirjastossa ovat jakaneet puolet mangoista lasten osastolle ja puolet aikuisten. Kauheeta ramppaamista ja saan kyllä aika outoja katseita kun menen mangaa etsiskelemään lasten puolelle. Paha vaan, kun sieltä löytyvät juuri Conan, Yotsuba, Arki ja monet muut mukavat...
Toisaalta ei kai niitä mangoja voida täysin toisellekaan osastoista siirtää, kun Black Lagoon yms. eivät sovi ehkä aivan pienemmille ja toisaalta lapsia ei saataisi ollenkaan mangan pariin, jos ne siirrettäisiin aikuisten osastolle. Ja ei pikkuveljenikään tykkää mennä aikuisten osastolle Inuyashaa lainaamaan... Ilmeisesti manga ei oikein katso ikärajaa :roll:
Aikaisemmin kotikaupunkini kirjastossa osa oli aikuisten puolella, missä on muitakin "aikuisten" sarjakuvia (B.Virtanen, Viivi ja Wagner jne.), mutta remontin jälkeen kaikki siirtyi lasten puolelle, on vain jäänyt ihmetyttämään tämä...

KasumiU

Viesti Kirjoittaja KasumiU » Su Maalis 10, 2013 22:43

Mua hämmentää kauheasti, kun yksi kaverini huomasi, että luen mangaa, niin hän vain sanoi että manga on ihan paskaa täysin randomisti O__o kysyin, että onko hän ikinä lukenut htään, mutta hän sanoi ettei ole. Minä olin ihan wtf ja sanoin mistä se sitten tietää. Vastaus kuului minä vaan tiedän.... Oh god.

Gureru

Viesti Kirjoittaja Gureru » Pe Maalis 15, 2013 21:17

En oikeestaan oo mitään avointa vihaa kohdannut, mutta luokkalaisillani tuntuu olevan outoja käsityksiä, esim. jos on koulussa sellanen tunti, että saadaan kuunnella youtubesta musaa, nii aina ku haluaisin ehdotaa jotain japanilaista joku huuta että "Ei mitään mangamusaa!" ja kun koulussa on niitä ystävänpäivä lappuja joihin jokaisen pitää kirjoittaa jotain hyvää toisesta, nii lapusta löytyy muutama "Japani" ja "manga"... Uskoisin et ne on vaa vähän ennakkoluulosia ja tietämättömiä.

Ja sitte perhe nyt suhtautuu negatiivisesti vähän kaikkeen, mut kaipa se on normaalia, kun oon tullu animen ja mangan pariin vasta viime aikoina ja alkanu heti vaatimaan kaikkea outoa, kuten peruukkeja jostain Kiinasta....

Jasmin.owo

Viesti Kirjoittaja Jasmin.owo » Ke Heinä 31, 2013 11:39

No en tiedä onko tämä niin suoranaisesti vihaamista mutta , mun pikkuveli sanoi inhoavansa animea ja mangaa sen takia , että se ei pääse tietokoneel kun katon animee XD
Mutta nyt ajat on hyvin erillaiset , koska nyt me joskus katotaan anime yhdessä , mutta manga..sitä se ei sen takia lue , koska se ei osaa lukee "väärinpäin".
- Sometimes a carrot talks. 
-“I think perhaps all of us go a little crazy at times.”

Tapsu

Viesti Kirjoittaja Tapsu » Su Elo 04, 2013 22:47

No kukaan ei siis luokallani varsinaisesti välitä että pidän animesta/mangasta ,koska en höpötä siittä (ja luultavasti sen takia koska ei ole ketään kelle puhuisin siittä). Mutta yksi ihminen kyllä sanoo vihaavansa sitä ja se on paras kaverini :/ ei se haittaa mua , koska se kaveri ite fanittaa Robinia ja en valita siittä joten hän ei valita mulle :) Oon kyllä saanu sen kerran kattoon peach girl anime mun kaa ja sano tykkäävänsä siittä !! XD suurin syy sihen miks se ei pidä animesta ja mangasta on se ettei hän ymmärrä englantia kunnolla :lol:

marwyn

Viesti Kirjoittaja marwyn » Ma Elo 26, 2013 20:17

Tää on näitä ikuisuus kysymyksiä. Yks mun kaveri sanoi ettei voi sietää tositv:tä mutta oli silti katsonut sitä. Jos ennen halusi erottua massasta niin piti lukea mangaa ja nyt taas toisinpäin. Hipsterit lukee kivitauluja tai jotain.

Lisäksi muistan kun mun ex yritti "opettaa" mua katsomaan animea ja sit katsottiin sen kans kaikki hopeanuolet putkeen.. Tuli todellinen inho reaktio. Sen yliannostuksen jälkeen en tiennyt mitään huonompaa sarjaa kun hopeanuoli. Noh onneks oon löytänyt muitakin sarjoja ja jopa tykkään animesta mut hopeanuolta en vieläkään haluu katsoa :)

Eli ehkä tää muu animen vihaaja porukka on vaan niin kyllästynyt kun manga ja anime on niin framilla nyt tai sit ne vaan haluaa olla erillaisia

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » Ti Elo 27, 2013 21:55

Tapsu kirjoitti:XD suurin syy sihen miks se ei pidä animesta ja mangasta on se ettei hän ymmärrä englantia kunnolla :lol:
Ilmeisesti hän ei myöskään pidä videopeleistä, kun niissä on englantia. :)
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

~Akkeeeh~

Viesti Kirjoittaja ~Akkeeeh~ » Ke Loka 30, 2013 00:29

Ymmärrän. Jos kävelen manga kirjat kädessä jonnekkin
ihmiset tuijottavat ja huutavat perään kaikkea kamalaa.
He pilkkaavat japania, mangaa ja animea ilman syytä.
Kun puhun ystävien seurassa Japanista tulee heti
haukutta sitä: Vino silmät ja kielen matkimista. Se alkaa
ottaa pannuun sillä kaikki se mitä ne vihaavat tarkoittaa
minulle paljon. En ymmärrä miksi ne haukkuvat jos eivät
tiedä asiasta mitään.

~Akkeeeh~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”