[Anime] Figuurit

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

madu
Viesti:

Re: [Anime] Figuurit

Viesti Kirjoittaja madu » Pe Syys 11, 2009 17:34

Ihan tälleen vihjeenä finnleo, jos koskaan ajattelit tehdä kodistasi pääsymaksullisen näyttelytilan/museon/minkäikinälie, kävisin vähintään kerran viikossa. Liikaa kaikkea kivaa :3~

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Pe Syys 11, 2009 20:16

Kuolin sisällä, finleon "avainjoukkue" on jotain jota nyt itse himoitsen, ja tiedän ettei koskaan saa, suurin osa kun on lopetettu aikoja sitten, ja loppuunmyytykin reilumman aikaa sitten.

Ainakin sain kyou fujibayashin Waven tilattua kun oli nopea vuonna 2009.

Itse ajattelin hankkai muutaman - aluksi kaksi (Waven Konata ja Kyou Fujibayashi) - Mutta yhtälöön piti sekoittaa sitte nsegan figuureja, ja sitten himo nousi myös Haruhi Tsurya figuriin (waven myös - en tiedä miksi, mutta jokainen hieno figuuri joka itseä miellyttää on ollut wavea. Sanovat että on uusi ja siitä on vaikea sanoa mitään)

Itse myös suhtaudun figuureihin 3D julisteina. Kyllä lämmittää sydäntä Kun jollain suomessa on clannadin kokoelma figuureja. Finnleo saisi "Fanimuseolla" jonkunlaista tuotosta aikaan.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ma Syys 14, 2009 01:01

*puff* Kutsuttuna saavun.

No, maineeni figuguruna on hieman liioiteltu, varsinkin rinnastettuna finnleon kokoelmiin, mutta esitellään nämä hassut neitoset, jotka luonani asustavat.

Figuja aloin katsella, kun töiden ansiosta rahaa jäi pakollisten anime- ja mangaostoksen jälkeen käteen ja muutin kämppään, jonne tarvitsin sisustuselementtejä. Tällä hetkellä on kolme peruspaikkaa, jossa niitä majailee. Ensimmäiseksi kahden kirjahyllyni välissä on dvd-hylly, joka toimii puolittainen pokkarivarastona, puolittain figuvarastona. Koska tämän hyllyn näkee ainoastaan sängystä käsin, olen laittanut sinne ei aivan suosikkifiguja ja pienempiä figuja, koska hyllyt ovat ahtaat. Alimpana näkyvät Cowboy Bebop -pikkufigut olivat ensimmäiset hankintani vuonna 2003. Bemmu myi silloin huuto.netissä jotain figuja halvalla ja sain nuo kalastettu. Seuraavalla hyllyllä on jostain Traconista viime hetken alennusmyynnistä hankittuja Gundam Seed -figuja. Kolmella ylimmäisellä hyllyllä päästäänkin sitten itse asiaan. Bikinitytöt Mai Himesta olivat ensimmäinen "oikea" figuhankinta HLJ:stä vuoden 2006 kesällä. En vielä silloin tiennyt, mitä oikein halusin figuiltani, mutta nyt tajuan, että paljas pinta ei ole sitä. Vaatteet näyttävät paremmilta ja niissä on enemmän yksityiskohtia. Ja sitä paljasta pintaa varten on jo olemassa hentaita... Köh, kronologisesti seuraava hankinta oli ylähyllyssä palloileva Lunamaria Hawke Gundam Seedistä. Vaikka poseeraus onkin mallia perus, pidän silti punaisesta pilottipuvusta ja kypärästä jalkojen juuressa. Kolmmannessa hyllyssä oleva Revy Black Lagoonista onkin sitten täyttä asiaa. Vauhdikas ja energinen asento, tiukka tähtäyskatse aseen ohi ja hieno hahmo.

Seuraava figurypäs löytyy varsinaisten DVD-hyllyjen päältä. Vasemmalla takana olevat isot figut Scrapped Princessin Pacificasta ja Raquellista. Nämä tulivat sarjan kahden ensimmäisen dvd-levyn mukana ja olivatkin se syy, miksi levyt yleensä ostin. Kylkiäisinä niiden taso ei yllä ihan huipulle, varsinkin ilmeet vaikuttavat häröiltä. Kaksikon edessä on tuore hankinta Kaori Kanzaki To Aru Majutsu no Indexistä. Tiukka ja jännittynyt poseeraus miekan kanssa on hieno. Oikealle siirryttäessä tulee vastaan Kino Kino's Journeysta. Tämä on ainoa figu, jonka olen ostanut hahmon fanituksen takia. Kino on vaan hieno ja kun figu tuli esille, se oli pakko hommata. Ikävä kyllä tuo ase pilaa asetelmaa, koska se osoittaa maahan ja savu on tuettuna häiritsevällä muovitikulla. Mutta se on Kino, joten kaikki on kunnossa. Keskellä on Tamaki Bamboo Bladesta, jonka kendouniformu hurmasi minut täysin. Yksityiskohtia piisaa ja hakama on upean sininen. Sitten on Tashigi One Piecestä. Olin todella yllättynyt, kun tämä tuli vastaan cdjapanin alennusmyynnissä. En ollut kuvitellut, että One Piecestä saisi minua miellyttävän figun, mutta Tashigin poseerauksessa on jotain viettelevää. Viimeisenä oikealla on Kureha Shining Windistä. Hänellä on kunnia olla ainoa minihamefiguni. Kurehan hankin maagisen ilmeen, siron jousipyssyn ja valtavien hihojen takia.

Lempparifigut löytyvätkin sitten telkkarin vierestä. DVD-soittimen päällä asustaa Shiki Kara no Kyoukaista. Tuo kimono on todella upea ja hahmosta henkii tappava kauneus. Sinänsä asennossa ei ole jännitettä, mutta sen sijaan näyttää siltä, että Shiki voi minä hetkenä hyvänsä liukua huoneen poikki ja pistää kaulan poikki. Suosikkifiguni on subbarin päällä asustava Alice sarjasta Pumpkin Scissors. Asento pysäytetty hienosti juuri siihen kohtaan, missä voi kuvitella olevan sen sekunnin sadasosan, jossa keho on kiertynyt äärimmilleen ja on juuri vapauttamassa kaiken energian miekanheilauttamiseen. Takinliepeet heiluvat juuri niin kuin ne vain animessa voivat ja kaksiteräinen miekka on varsin hienon näköinen. Kaiken kruunaa figun upea ilme, joka todella viestii siitä, että kuka tahansa edessä seisookin, ei seiso siinä enää kauaa. Digiboksin vierässä majailevat sitten loppukevennykset eli syötävän söpö Hatsune Mikun nendoroidiversio ja vielä söpömpi homesieni Aspergillus oryzae sarjasta Moyashimon.

Ja on minulla vielä yksi figu, joka etsii paikkaansa. Uusin hankintani Ryuna Shining Windistä on tällä hetkellä yksinään kolmannessa kirjahyllyssäni, mutta joutunee evakkoon ennen kuin sarjikset jyräävät sen.

Eli tällaista täällä. Pidän siis figuista, joilla on kivaa vaatetusta ja aseita. Koska nämä ovat tosiaan sisustuselementtejä, en harrasta nivelellisiä tuotteita, koska esteettisyys kärsii nivelistä. Toisaalta jos nivelet sopivat figuun niin mikäs siinä. Esimerkiksi tämä liikkuva Karas-figu kiinnosti hyvin paljon, mutta hinta oli turhan kova. Tällä hetkellä ei ole mitään uutta tilauksessa, mutta eiköhän jossain vaiheessa jotain ylivoimaisen kivaa eteen tule. Olen vaan turhan nirso figujen suhteen (onneksi) ja rakkautta pitää olla ensisilmäyksellä. Niin, ja voisi varmaan mainita, että uusista figuista saan tietoa lähinnä parista blogista eli alafistasta ja Wcloudx:sta sekä cdjapanin Anime Collectibles -postituslistalta. Ostokset suoritan Hobby Link Japanista tai cdjapanista.

Työni täällä on tehty. *puff*
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Ti Syys 15, 2009 19:55

Jee Isolle kanalle.

Oma Puny and tiny kokoelma koostuu nyt ryhmästä josta se alkoi.

Vihdoinkin Kyou Fujibayashin figuuri saapui postissa. Kyseinen figuuri on kait kokoelman täkeimmäksi luokiteltava, ellen olisi koko Kyoun figuuria nähnyt Play asian sivuilla kesällä, ei minulla olisi intoa koko figuuri keräilyyn ollenkaan. Koska Clannad on varmaan THE suosikkisarja, ja kyou yksi lempihahmoistani, alkoi hinku itsekin ostaa kyseisiä figuureja.

Ensimmäinen oli waven Konata - Muut ovat netissä maininneet että firma on uusi ja epäluotettava työn jäljen kanssa yms. Itse olin tyytyväinen saadessani konatan. Erittäin hyvä omaan silmään yms.

Yhteiskuva

Toinen on segan arcade kone palkinto sarjan Konata

Kyseinen on sarjaa, jota saa nettikaupoissa lukittuun 1500 jenin hintaan. Voi sanoa että HINTAANSA nähden erittäin hyvä figuuri, vaikka läheltä katsoessa löytää hieman sellaisia ja tälläisiä... Osat hiukan tuntuvat heiluvan toisistaan, muottijäljet ovat sormin tunnettavissa hiusten osassa yms. - Vaikka laadullinen puoli siis ON halvemmassa luokassa, on ulkonäkö tehty oikein.

Tämän nähtyäni kauhistuin sitä miten väärin joku pitää tehdä ettei se pahasti muistuta esikuvaansa. Joten oma pohjalinja on siinä, että hahmon figuuri näyttää edes hahmolta, laatu olkoon mikä.

Itselläni EI ole tilaa - ei oikeastaan ollutkaan, enkä suunnitellut figuureille mitään paikkaa. Vielä on tulossa kaksi lisää. oma "Equilibrum" figuurien kanssa tulee kuitenkin täytettyä vähällä. Minulla ei ole pakkomiellettä määrään, mutta enemmänkin saada pala hahmoista joista pidän. Vielä olisi tahto saada Tsuryan figuuri (waven valmistama) - Ja siinä oma equilibrum olisi. - Ellei sitten taas löydä jotain alati hauskaa (heko heko)

Itse Arvostan figuureilua vaikken olekaan edes lähellä madua, puhumattakaan kahdesta vielä isommasta "pahasta"...

mazojedi

Viesti Kirjoittaja mazojedi » Ke Syys 16, 2009 20:50

Ah figuurit! <3 Ehdottomasti kiinnostavin keräilykohteeni. Aluksi linkki MyfigureCollection sivulleni, josta voit tutustua siihen mitä kokoelmistani löytyy. Mangaa tai animea ei kovinkaan paljoa löydy, mutta anime figuureita alkaa löytyä jo lähemmäs 200 kappaletta. Olen kerännyt jo todella pienestä pitäen kaikenlaista tavaraa aina Star Wars figuureista lähtien. Tällä hetkellä kerään eniten anime, sekä Stargate figuureita, mutta Star Wars on alkanut nousemaan taas pientä vauhtia takaisin keräilynkohteekseni. Ensimmäistä figuuriani en muista, mutta luultavasti se on joitakin pieniä keräilyfiguureita Archonia tilausten yhteydessä Ghost in The Shellistä tai Neon Genesis Evangelionista. Tälläkinhetkellä suurinosa figuureistani on pieniä figuureita, joita yleensä ostan isoissa paketeissa ja myyn sitten ylimääräiset pois. Koska mielestäni myös pienet figuurit ovat yllättävän laadukkaita ja varsinkin kun miettii, että hinta on tyyliin kymmenesosa ison hinnasta niin mielummin ostaa pienen figuurin.

Tällähetkellä olen mielestäni pienessä siirtymisvaiheessa sillä, uusimmat figuurini ovat kaikki isoja. Lena Slayers ja Nina Wang Mai-Otomesta, sekä Yuki Nagato Haruhista ovat viimeisimmät isot hankintani. Nämä kaikki löysin kylläkin todella mukavilla hinnoilla. Joista sitten päästään siihen, että yleensä en osta isoja figuureita kuin alesta, mutta sitten kun ale tavaraa löytyy ja löytyy saattaa tulla ostettua todella paljon tavaraa kerralla kuten juuri vähän aikaa sitten pääsi käymään (noiden lisäksi tuli samalla ostettua myös pienempiä figuureita ja muuta tavaraa).

Lemppari figuurisarja taitaa tällähetkellä olla Banpreston julkaisema DX sarja, joka julkaisee halpoja, mutta silti isoja ja tyylikkäitä figuureita. Tällä hetkellä minulla ei ole kuin Neliel Tu mutta aion hankkia niitä lisää... Harmittaa ihan älyttömästi, että en saanut C.C. DX figuuria ennenkuin se myytiin loppuun. Josta pääsee siihen, että aivan liian usein käy niin, että tulee jokin figuuri / alennus figuurista, jota miettii, että ostaakko vaiko ei ja sitten kun on päättänyt, että ostaa niin se onkin jo loppunut. Niinpä nykyään koitan ostaa hienot (ja halvat) figuurit heti. Muuten en osaa lemppareitani valita, sillä minulle se on oikeastaan se ja sama mikä sen figuurin on julkaissu kunhan se on hieno ja aito. Piraattituotteita/bootleggejä en osta yhtäkään ja siksi varsinkin Suomesta on todella vaikea ostaa figuureita, sillä suurinosa niistä on piraatteja. Niinpä suurinosa figuureista tulee ostettua HLJ:stä, Ebaystä (saa myöskin olla tarkkana, että löytää aidot figuurit), Archoniasta, kauppakumppanini kautta Japanista tai jostakin missä on hyviä alennuksia.

Figuurit ovat minulla ympäri huonetta. kahdessa hyllyssä mangan, animen, levyjen ja pelien edessä ja päällä, näytön päällä ja tietokonepöydällä, sekä television edessä/vieressä. Tila alkaa loppumaan täysin kesken, mutta sillä ei ole paljoakaan väliä, sillä kohta tiedossa on muuttoa, jonne otan sitten ainakin osan figuureistani ja näin ollen pääsen sisustamaan tämänkin huoneen uusiksi. Pidän todella paljon sisustamisesta ja figuurit ovat mielestäni yksi hienoimmista sisustuselementtejä ja haluan, että kaikki tavarani ovat hyvässä järjestyksessä ja esillä. Figuurin vertaus julisteeseen on mielestäni todella hyvä, jota en ole aikaisemmin edes tullut miettineeksi. Joitakin kuvia löytyy "näyttäkää anime kokoelmanne" topicista, mutta tilanne on kyllä siitäkin taas muuttunut huomattavasti. Uusia kuvia sitten muuton jälkeen... Lopuksi vielä haluan esitellä Claren Claymoresta. Claymore on lempianimeni ja kun tämän figuurin ennakkotilaus aukesi oli se pistettävä heti tilaukseen. Onneksi pistin, sillä ensimmäinen erä myytiin lähes samantien loppuun. Figuurin kiiltävät "panssarit" ovat todella upeat ja miekan voi laittaa hänen selkäänsä tai käteensä, joka antaa sille vaihtelevaisuutta. Suosittelen tämän figuurin hankintaa todella jos vähänkään sen ostamista miettii, sillä se on jokaisen euron arvoinen.

IIA

Viesti Kirjoittaja IIA » Ma Syys 21, 2009 19:24

Jaa, nyt en enää ainakaan pelkää olevani koko Suomen hulluin figujen kerääjä. Mazojedin kokoelman lisäksi en hirveästi ole muiden finskien kokoelmia nähnyt, mutta Finleo nöyryyttä meikäläisen täysin

Jos jotakuta kiinnostaa nähdä tuo kokoelmani niin vilkaiskaa tuonne --> http://myfigurecollection.net/profile/IIA ja jättäkää vaikka viesti jos satutte olemaan jäseniä

Mary Leathert

Viesti Kirjoittaja Mary Leathert » Ti Syys 22, 2009 01:00

Sinällään on harmi, että suurin osa figuista tehdään naishahmoista. Olen (hetero)nainen, joten miehille suunnattu fanservice pantsunvilautteluineen ja fetissi-asuineen (Tarkoitan kaikkia sellaisia versioita hahmosta, joita ei varsinaisessa sarjassa näy, mutta jotka löytyvät figuina, koska nämä yleensä kohottavat fanipalvelun astetta.) Miespuolisia figuja voisi harkita ostavansakin, jos hinta ei olisi liian korkea. Niissä saisi minun puolestani olla vastaavaa servicea (tietyt asujutut on kivoja), jolloin se tyttöfigujen service ei niin häiritsisi.

Mutta factahan se on, että suurin osa (potentiaalisista) figujen ostajista on miehiä, joten sitä tehdään, mikä myy. Tyydyn muihin kanaviin hankkiakseni kuvia suosikkihahmoistani.

Niin joo, ei tarvitse tämän jälkeen demonstroida, että miesfigujakin löytyy, kai niitäkin joitain on. Naisfiguja on vaan rutosti enemmän, se oli tässä pointtina.
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » Ti Syys 22, 2009 10:23

Itselläni figukeräily lähti mangan ja animen ohessa. Olin jo pitkään kuolannut ahrtsisten figujen perään, joita mm. HobbyFan myy. Tästä on jo monta vuotta(taisin olla lukiossa ja noin 18) silloin RTL2 vaikutuksesta olin intomielinen sailor moon fani, joten eka figuni oli luonnollisesti Jupiter. Lukiolaiselle tuo oli kyllä kallista lystiä ja hartsifigu jäi ainokaiseksi laatuaan. Tosin, nyt hinnat on tullu reippaasti alas.
PVC figuja minulla on samaisesta sarjasta useampia ja parissa koko luokassa, joista saan kiittä kaveriani Nicaraa, joka kävi Japanissa.

Vuosituhannen vaihteessa ostin myös Tennsipalatsin yläkerrasta 3 Oh my goddes figuria, joiden mukana tulivat myös Banpei- palat, eli minulla on Banpein lisäksi Urd, Skuld ja Belldandy.

Urumi on myös hyvä paikka ostaa figuja. Heiltä mukaani tarttuikin Neko2:ssa FFX mini figuja läjä. Aivan ihania ovat. Myös Inuyashan Kagome+Shippo taisi olla heiltä.

Mochan muuttomyynnistä taisin niin ikään jonkin figun ostaa...

Sitten olen myös itse tehnyt 3 figua. Ensimmäiseni oli Inuyasha, josta olin/olen varsin ylpeä. Kun kaverini Nicara ja Ansku näkivät tämän, alkoivat he hinkua omia. Anskulle teinkin Oh My Goddessin Urdin ja Nicaralle Inuyashan Mirokun. Kaikki kolme tein massasta, joka kuivuu ilmanlämpötilassa.

Lisäilen figuista kuvia tähän postiin piakkoin...

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Ke Syys 23, 2009 07:39

Koska haluan leikkiä että oikeaa keskusteluakin käydään joskus laudoilla, responssailen tähän oman kiinnostuksen takia.
Tiedettäköön kaikkea ennen että Olen hetero Mies
Mary Leathert kirjoitti:Sinällään on harmi, että suurin osa figuista tehdään naishahmoista. Olen (hetero)nainen, joten miehille suunnattu fanservice pantsunvilautteluineen ja fetissi-asuineen (Tarkoitan kaikkia sellaisia versioita hahmosta, joita ei varsinaisessa sarjassa näy, mutta jotka löytyvät figuina, koska nämä yleensä kohottavat fanipalvelun astetta.) Miespuolisia figuja voisi harkita ostavansakin, jos hinta ei olisi liian korkea. Niissä saisi minun puolestani olla vastaavaa servicea (tietyt asujutut on kivoja), jolloin se tyttöfigujen service ei niin häiritsisi.

Mutta factahan se on, että suurin osa (potentiaalisista) figujen ostajista on miehiä, joten sitä tehdään, mikä myy. Tyydyn muihin kanaviin hankkiakseni kuvia suosikkihahmoistani.

Niin joo, ei tarvitse tämän jälkeen demonstroida, että miesfigujakin löytyy, kai niitäkin joitain on. Naisfiguja on vaan rutosti enemmän, se oli tässä pointtina.
Mennään osittain:
- "Sinällään on harmi, että suurin osa figuista tehdään naishahmoista. Olen (hetero)nainen, joten miehille suunnattu fanservice pantsunvilautteluineen ja fetissi-asuineen"
Tottahan tuo, vaikka mitä itse ymmärrän fetissi figuureilla menee vielä hiukan asteen enemmän.
Hauskasti ainoa mainitsemasi kriteerin täyttävä figuuri on Waven Konata jonka ostin. Se on asu, jossa Konata ei esiinny sarjassa. Onhan minulla Kyou, mutta hän kun on asussa missä hän on sarjassakin esiintynyt (2-4 kertaa).
Konataa nyt ei voi sanoa mitenkään next top modeliksi jos nyt näin sen laittaisi, Kyou asia erikseen vaikka oma pääpointti senkin ostamiseen oli ihan eri kuin pelkkä muodollinen pätevyys.
Itse en kyllä hankkisi oikeaa "fetissi" figuuria. Itse pysyn hyvässä maussa niin ettei osoita itseään pervoksi. Itse ostin Kyseiset figuurit (ja loput muutkin) enemmän sarjan takia; muistopalana sarjasta ja/tai hahmosta.

- "Miespuolisia figuja voisi harkita ostavansakin, jos hinta ei olisi liian korkea. Niissä saisi minun puolestani olla vastaavaa servicea (tietyt asujutut on kivoja), jolloin se tyttöfigujen service ei niin häiritsisi."
No, oikeastaan, syistä joita äskenkin sanoin, itseäni ei esimerkiksi haittaisi jos Soujirousta (Konatan Isästä) olisi kunnon figuuri. Sen lisäksi non-figma Kyon (haruhista) kelpaisi. Toisaalta eksoottisemmat asut sitten haittaisi hiukan. Kunnon Kamina TTGL:ästä olisi vasta voimaa, ja niitä EHKÄ löytyy jostain.

Ja eikö naisellekkin kelpaisi hyvistä naishahmoista figuuria myös? Esim. Feeniks82:en Jupiter.

- "Mutta factahan se on, että suurin osa (potentiaalisista) figujen ostajista on miehiä, joten sitä tehdään, mikä myy. Tyydyn muihin kanaviin hankkiakseni kuvia suosikkihahmoistani."
Totta tuo taitaavi olla. Toisaalta, on myös ärsyttävää että figujen valmistajien mielestä kaikki miehet on häpeilemättömiä pervoja.

- "Niin joo, ei tarvitse tämän jälkeen demonstroida, että miesfigujakin löytyy, kai niitäkin joitain on. Naisfiguja on vaan rutosti enemmän, se oli tässä pointtina."
Tottahan tuo, ellei hake erikseen, nettikauppoja selatessa naishahmoja, mechoja, mieshahmo. on jokin 28:1 ratio (tai jotain sinne päin)

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » To Syys 24, 2009 17:51

Itseäni figuissa harmittaa myös tuo naisvoittoisuus. Toisaalta eihän siinä vikaa ole, jos sarjassa on suurin osa naishahmoja, mutta näin ei aina ole vaan mieshahmot yksinkertaisesti sivutetaan, mikä on niin harmi. Joissain sarjoissa päämieshahmoa ei löydy, mutta paljon vähemmän näkyvä sivuhahmotyttö saa oman figunsa. Itse olisin mielelläni ostamassa vaikka OMG Keiichin, mutta häntä kun ei löydy.

Toinen asia ovat todellakin nuo hahmojen asut. Ei se mitään, jos asu näkyy joko animessa tai mangassa vain kerran, mutta se että hahmo tungetaan pikkupikku bikineihin tms., joissa se ei ole ikinä ollut ja asentoihin, joihin se ei ikinä vääntyisi, niin kyllä ärsyttää.

Kolmas asia, joka on onneksi varmaan hieman harvinaisempaa(mutta siihenkin olen törmännyt) on se, että naishahmon, eteenkin jos on pidetty naishahmo, hänen kuppikokonsa kasvaa joissain figureissa (eurooppalaisesta)B-kupista kokoon DD. Hei haloo. Eikös hahmoista, joista figut tehdään, tykätä juuri siksi, että ne on omia hahmojaan. Naishahmoissa voi olla muutakin hyvää kuin iso etumus.

Tosiaan, ei jokainen mieskään varmaan halua kaikkia figujaan kuppikoossa DD, kuten JereTheEnd kirjoittikin. Muutaman ehkä joo, mutta kaikki?

No niin, se tästä jurnutuksesta. Figuurit ovat kuitenkin ihania ja kiva keräilykohde. Eikä kukaan onneksi pakota toista ostamaan jotain figua, josta ostaja ei pidä. Voi kun vain valmistajille saisi jotenkin viestittää, että kaikista (pää)hahmoista olisi kiva saada figu.

Tässä lopuksi ne linkit minun ostettuihin figuihini, paitsi Star kaudeun Jupiteriin. ffx OMG Sailor Moon ja Kagome+Shippo

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » To Syys 24, 2009 20:15

Miesfiguureita, nam <3 Itse en muita figuja edes osta (poikkeuksena chesspiece figut joista tulee naikkosia pakosta tai muuten vaan spesiaali hahmot) En jaksa edes olla sarjojen suhteen nirso, jos figu miellyttää silmää ja sitä saa, niin hyllyyn vaan. Vähäpukeisemmat miehet olisi kyllä plussaa, mutta... sama juttu on tosin myös animejulisteissa että siedettävän näköiset paidattomat pojat on aika kiven alla. Ihan hyvin silti on tullut keräiltyä, kokoelma löytyy myöskin tuolta figusivulta. Suunnitelmissa on vähän vähentää noita minejä ja ostaa isompaa tilalle :3~

Canti

Viesti Kirjoittaja Canti » La Syys 26, 2009 10:31

Näin ensimmäisen känkkylän aukeamista odotellessa.
Jeps, kiva aihe kyllä.
Itselleni figujen hommaaminen on tosin lähinnä ollut jatke Type-moon keräilyharrastukselleni, lähinnä yhden tyyppiset keräilytavarat muiden joukossa. Tosin kylläpä niitä muutenkin hankittua tulisi. Tosin figu-valikoima olisi varmaankin hyvin hyvin paljon pienempi ja varsin erilainen.

Ensimmäisinä figuuri hankintoinani taisi olla joitain FF VII trading figuureita, vielä pari noista jäljellä kaapissa. Silloin nuo olivat lähinnä satunnainen hankinta, kun nyt sattui löytymään jotain kivan näköistä fanitavaraa silloisesta suosikkipelistäni (FF VII).
Kuitenkin figu harrastukseni lähti kunnolla käyntiin vasta Type-moon faniuteni myötä. Tulipa sitten vastaan tälläinen figu, jota en kuitenkaan hommannut kun sen vielä saanut olisi. Myöhemmin minulle tuli pakkomielle hankkia tämä figu, mutta hinnat ennen uusintapainosta pyörivät siellä sadan euron tienoilla mikä oli itselleni liikaa. Nyt tämä kuitenkin hyllyltä löytyy, ja vaikka Saberista en hahmona pidäkään, on tämä edelleen suosikkieni joukossa figuistani.

Tässä on sitten mitä figuja löytyy.
Joitain figuja en ole tuonne laittanut mitkä ainakin olen ajatellut myydä, samoin sieltä puuttuu parisenkymmentä trading figuuria mitä joko ei tuolla ole listattuna, tai sitten niitä on useampia kappaleita. Ja tosiaan en ole merkannut jos minulla on jostain trading figuurista eri värinen versio ja sitä ei tuolta löydy. näitä on varmaan siinä kymmenisen kappaletta.
Tarkoitus olisi tässä siirtyä enemmän noihin scale figuihin. Ei sillä että minulla trading figujakaan vastaan mitään olisi, mutta tilanpuute on ollut aika ajankohtainen aihe jo pidempään, ja niin päinhän se menee että nuo isommat vievät yleensä kokoonsa nähden vähemmän tilaa.

Figuista ei tällä hetkellä kuvaa ole. Tällä hetkellä asunnoltani löytyy vain viitisen isompaa figua ja Archer ja Ryougi Shiki trading figuurit jotka toin tänne muuttaessani (junalla joten...). Tarkoitus tosin olisi hiljalleen hivuttaa figuja tähän suuntaan, ainakin urakkaa helpottaa se että suurin osa isommista figuista on edelleen avaamattomina paketeissaan.
Tarvisi tosiaan tännekin jonkun paikan missä noita pitää esillä.

Itselläni Alter on suosikkivalmistajani käytännössä ilman minkäänlaista kilpailua. Kakkossijaa pitävät Good smile company (/Max factory) ja uutena haastajana Solid Theater. Solid theater olisi vakavakin haastaja Alterille jos figujen naamat eivät olisi kuin perseestä revittyjä: http://myfigurecollection.net/figure/712 (itsehän kyseisen figuurin hankinna failasin kun ei löytynyt rahoja kun maksaa olisi pitänyt, Saber yllä mainitun Saberin jälkeen ylivoimaisesti sen jonka eniten olisin halunnut D: ).
Inhokkeja taas ovat Yujin ja Kotobukiya. Huonompiakin löytyy ja paljon, mutta nämä kaksi lähinnä siksi, että yleensä raiskaavat toteutuksella loistavat figu ideat. Tosin äskettäin tuli vastaan eräs tietty figuuri joka hieman muokkasi käsitystäni Kotobukiyasta myönteisempään suuntaan, mutta paljon enemmän tarvitaan että se plussalle pääsisi.

Niveliä en figuihini halua, itseltäni löytyy tällä hetkellä ainoastaan tuo Saber lily joka tuli F/UC:n limited editionin mukana (lukuunottamatta Yujinin erittäin hienoa Goldy figua, mutta sitä ei pahemmin eri asentoihin taivutettua saa) . Vaikkakin kyseinen figu oli minulle suuri positiivinen yllätys, en voi sanoa että mitenkään olisin figmoihin mieltynyt. Tosin, ainakin siinä mielessä osoittautui hyväksi hankinnaksi että voin tällä rahoittaa n. puolet tuosta tilaamastani Saber lily figuurista.
Tosin, Archerista tai Goldystä joskus figma ilmestyy (Archer nyt on väistämätön), olen ensimmäisten joukossa tilaamassa. Goldyn kohdalla nivelet sopivat ehkä hyvinkin kun haarniskasta eivät ne liitokset varmaankaan erityisemmin erottuisi. Valitettavasti vaan en millä jaksa uskoa että Goldy joskus figmaksi pääsisi.

"Veistäjistä" suosikkini taas on Yoshi, useampikin suosikeistani on kyseisen herran(?) käsialaa. Oikeastaan ainut kenen nimen olen mieleeni painanut, vaikka löytyy niitä muitakin kenen figuja alkaa jo tyylistä tunnistamaan.

Tosiaan kokoelmani koostuu lähinnä Type-moon figuureista, ja valitettavasti Saber sattuu olemaan aika ylivoimaisessa johdossa figuurien lukumäärässä, tämä pitäisi korjata jossain vaiheessa. Johtuu tosin lähinnä siitäkin, että Saber oli pitkään käytännössä ainoa mitä oli saatavilla vähintään kohtuu laatuisina figuureina D: Erityisen ikävää, sillä Saber on TM päähahmoista se josta vähiten pidän ylivoimaisesti vähiten (njaa, nyt kun ajattelee niin Sakura on kyllä lähellä).
Huomattavasti mielummin Tsukhime/MB figuja ostaisin kuin FSN näin yleisesti ottaen, mutta valitettavasti TM ei vielä kunnolla ole niillä alkanut rahastamaan. Kaikki Akiha / Azaka figuurit tulee ainakin ostettua, tarvittaessa muut figut saavat toimia rahoituksena.
Muuten hankintaperusteina toimivat yhdessä suosikkihahmous, hinta ja näyttävyys. Toistaiseksi ainoa ei-TM PVC figu joka hyllystä löytyy on Rena higurashista, mutta pari löytyy tilattuna ja ehkä parille muullekin laitan tilauksen kohtapuolin menemään.

Mitä tuohon sukupuoli asiaan tulee. Kyllä mielellään enemmän miespuolisia hahmoja. Tosin, mielellään täysissä vaatteissa heteromies kun satun olemaan. Tosin, ottaen huomioon että kaikista suosituimmatkaan miespuoliset hahmot (Archer on perinteisesti ollut kolmannella sijalla FSN suosikkihahmo äänestyksissä, ja verrata vaikka Sakura figuurien määrään joka taas yleensä pitää sijaa 5 muistaakseni) eivät suuremmin figuja saa, taitaa olla aika turha toivo.

Kiva kokoelma finnleolla tosiaan, varsinkin noiden Key figujen osuus.

Tosiaan, tämän viestin lopuksi mainittakoon että jos joku haluaa joitain trading figuureitani ja Saber figujani haluaa ostaa / vaihtaa johonkin (minkä itse tietysti haluan enemmän), saa toki ehdottaa, itse olen melko laiska noiden myyntiin laittamisen kanssa, ja oikeasti kiirettäkin tässä pitänyt vaihteeksi. Yhtään Akiha figuani en tosin vaihda/myy enkä myöskään figuja TM hahmoista joita minulla on vain yksi. Tosin, noihin figuihin pääsen itsekin käsiksi mitä luultavimmin siinä joulun aikoihin seuraavan kerran...

Falbby

Viesti Kirjoittaja Falbby » To Loka 29, 2009 21:42

finnleo, tuun ryöstää sun the Melancholy of Haruhi Suzumiya-figut ;--(

Ittelläni on aika pienehkö figuuri-kokoelma.
1. Konata Izumi nendoroid
2. ohh, oon unohtanu sarjan mut joku kissatyttö kuitenkin joskus mun ihkuttamasta sarjasta
3. Ja iki-ihana Sailor Moon

:--D ois suunitelmana ostaa joskus Hatsune Miku-figu jos nyt jostain saisin rahaa :C figuurit on ehkä jotain turhinta tavaraa ikinä mut ne vaan on... ihania? Kuolasin melkein kaverin Miku-figuurin paketin pilalle kun se oli niin söpö siellä paketin sisällä ~♥. Kyllä mä sen joskus saan! >:--(
Waribashi Tai

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Ma Marras 02, 2009 19:22

Oma kokoelma kasvoi viime viikon aikana Melancholy of Haruhi Suzumiya aiheisella Tsuruya-sanin ja Kyonin siskon combo pakkauksella. Skaalalla 1/10. Väitetysti joku rajoitettu editio, vaikka HLJ:llä on vieläkin varastoa 2008 julkaistusta "5000 rajoitetun kappaleen editiosta"

Anyway, hyvän näköisiä ovat. Ei mitään valitettavaa.
http://myfigurecollection.net/picture/26723

Super-taro

Viesti Kirjoittaja Super-taro » Ke Huhti 07, 2010 15:56

Figuurit on ihania<3 ^^ Itselläni on tällä hetkellä 6 figuuria. Ensimmäinen figuurini on Animeseminaarista ostettu Haruhi Suzumiya, sitten näin fantasiapeleissä Death note figuurisetin (Light, L ja Ryuk), eivät kovin yksityiskohtaisia , mutta tosi söpöjä ^^. Hmmm...ja sitten tilasin Urumista Death Note: Petit Nendoroid Series 1 (random) figuurin, ja sieltä tuli L ^^
Sen jälkeen olin täysin ihastunut nendoroid figuureihin, ja päätin tilata toisen (Petit Nendoroid Series 2 ) ja sieltäkin tuli L ! :lol:
Aika hyvä tuuri :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”