[Anime] Figuurit

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

JereTHEend

[Anime] Figuurit

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Su Syys 06, 2009 15:43

Eli aihe figuureista, kuten madukin ehdotti.

Kokoelmasi, kiinnostavat kohteet, kommentit, ja hyvät valmistajat?
Kuvia, kertomuksia ostopäätöksestä yms.

Keräiletkö itse figuureja, haluatko aloittaa keräilemään niitä? Mikä on syy miksi aloitit keräilemään, tai mikä on syysi miksi et ole aloittanut keräilyä.

Pidätkö enemmän mechoista, Nivelikkäistä, vai nivelittömistä figuureista?

Myös venykkeenä hyvät lähteet figuurien ostamiseen?

Itse en vielä postaa ensimmäistä satsia, ennen kuin saan kaikki postissa tänne tuhansien metsien maahan.

Lisättäköön että jos kokoelmasi on alati kasvavaa mallia, ja halut päivtellä kuvia ja muita uusilla postauksilla, tee se mielummin kuukauden välein kuten "uudet hankinnat" aiheessa, eikä välttämättä mitään viikottain. Toisaalta kalliimpia figuureja ei hanktita kasoissa tai usein joten luulen että pääosin yhden figuurin esittely kuukaudessakin on ok.

Sillä aikaa, Thread is GO!

Hoothoot
Viesti:

Re: [Anime] Figuurit

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Su Syys 06, 2009 17:09

Aloitin animefiguharrastuksen hartsinukkeharrastuksen (ABJD eli BJD eli hartsipallerot etc.) jatkeena. Siirtymä kalliimmista nukeista pienempiin, ei liikuteltaviin muovifiguihin oli oikeastaan varsin helppo. Varsinaisen nukkeharrastuksen loppuvaiheessa keskityin nimenomaan tekemään nukeistani tiettyjen animehahmojen näköisiä, mutta kun lisensoituja Dollfie Dreameja ei saanut Volksin sivuilta Suomeen enkä halunnut maksaa kymmeniätuhansia jenejä ylimääräistä Yahoo Japanissa myydyistä nukeista, niin minkäs teet. Tietenkin on sanottava, että 400 euroa hyllyn reunalla nököttävästä nukesta kirpaisee huomattavasti enemmän kuin 40 euroa figuurista. Lisäksi pidän paketeista ja figuharrastuksen aikana niitä tulee kotiin vähintään kerran kuussa - nukkeharrastuksessa kerran puolessa vuodessa. Myin siis kaikki hartsianimufiguurini (lukuunottamatta Edwardia tässä, joka on itse modattu eikä sitä siis saa mistään) ja siirryin näihin pienempiin.

Jo ennen nukkeharrastuksen lopettamista olin jo tuotattanut kaverillani Japanista kaksi Code Geass-figuuria, Lelouchin ja Suzakun. Coneista oli tarttunut mukaan joitain pikkufiguja ja Kukunorista ja Blipostakin olin hankkinut pari gashaponia.

Ensimmäisen nk. kunnollisen (jotain Bliposta vuonna 2005 ostettua CCSakuraa ei lasketa eikä Kukunorista ostettuja FSN Archeria ja Lanceria) figuurin ostin syksyllä 2007, itselleni ylioppilaslahjaksi. Kyseessä oli Kaiyodon Yotsuba Revoltechin ensimmäinen versio ja myös ensimmäinen nivelletty figuuri, johon tutustuin. Sain siis pehmeän laskun täysin nivelletyistä nukeista puoliksi nivellettyihin. On kyllä sanottava, että verrattuna BJD-tapauksiin, on näillä nivelfiguilla äärimmäisen rajoitettu liikealue.

Yotsubaa seurasi iso kasa Freeingin Lucky Star-gashaponeja - kerää kaikki meninigillä tietysti. Ensimmäisen, päähahmot sisältävän boksin sain helmikuun alussa 2008 ja sivuhahmot kuukautta myöhemmin. Harmikseni en saanut koskaan mukaan sitä pelissä/mangassa/animen yhdessä jaksossa esiintynyttä labratakkisenseitä, mutta Akira Kogami kyllä löytyi. Gashaponien oston aikoihin hankin myös vuoren Gurren Lagann-TCG-bokseja koska niiden mukana sai figuureita. Jos olisin ollut fiksu, olisin odottanut vuoden ja ostanut Freeingin figuurit ilman pelikortteja. Yhteiskuvaa!

Samoihin aikoihin selasin eBayta ja satuin bongaamaan värittömän Puchi nendoroid-Minoru Shiraishin. Olen herra Shiraishin fani, joten tämä puchi oli pakko-ostos, vaikka sen mukana tulikin Wondefest-special Kagami Hiiragi. Kagami vaikutti niin söpöisältä, että sen myötä aloitin ihan vakavasti keräämään nendoroideja eli noita Super Deformed/chibi-animefiguja. Veikkaan että tämäkin oli ihan luonnollista, koska 90-luvun mahou shoujo on saanut minut pitämään ruutua terrorisoivista chibeistä, joita 90 % animeharrastajista tuntuu vihaavan.

Ensimmäisen kunnollisen ison figuurin ostin myös keväällä 2008. Kyseessä oli muistaakseni Cospan Horo Spice and Wolfista. Preorderasin figuurin, mutta sen julkaisua siirrettiin niin paljon, että toiselta firmalta tuli nätimpi Horo markkinoille. Peruin siis ensimmäisen Horon ja tilasin tilalle nätimmän Horon, joka antoi odotuttaa itseään viisi kuukautta. Oli sen odotuksen arvoinen. Tuo alusta muistuttaa oikeasti nurmikkoa ja figuurilla on hirveän nätit kasvot.
Samoihin aikoihin tajusin, että hei, tämä harrastus taitaa viedä rahani ja tilasin Archoniasta pitkään kuolaamani Chika Ogiuen Genshikenistä. Huomautan jo tässä vaiheessa, että kerään miltei pakkomieleisesti figuureita, joita esittäviä hahmoja olen cosplayannut/tai olen cosplayaamassa. En tiedä miksi, mutta ilmeisesti cosplayn kautta hahmoa rupeaa fanittamaan oikeasti vaikka olisikin aloittanut puvun tekemisen periaatteella "en tunne hahmoa, mutta siisti asu!".
Ogiuen kaveriksi tilasin sitten HLJ:n alesta samaisen sarjan Saki Kasugaben ja Haruhin Tsuruyasta peräti kaksi versiota, normifigun ja nendoroidin ja tietysti väriversion aiemmin mainitsemastani Minoru Shiraishista.

Kesällä - syksyllä 2008 ostin toisen ja viimeisen figuurin Bliposta, Onegai Teacherin Mizuhon replican, joka on laadullisesti aika surkea, mutta joka kuitenkin sopii erinomaisesti Sailor Moon-hyllyn tyhjään osaan. Taikatytöt tapaavat alienopettajan, mutta mitään konfliktia ei ole vielä tapahtunut (joskin ylemmällä hyllyllä asustava Itsuki Koizumi varasti Mizuhon vara-alusvaateparin ja esittelee niitä nyt omalla hyllyllään). Samoihin aikoihin tilasin myös kolme figmaa, Itsukin, Kyonin ja Konatan, ja Yotsuban kesäversion eli kaverin ekalle Yotsuballeni. En voi myöskään unohtaa Kyoka Midarezakia Kyouran Kazoku Nikistä, jonka nendoroid-version tilasin myös vuosi sitten, melkein puolen vuoden odotuksen jälkeen tai sitten Wagamama Capriccion Melissa Seraphya, jonka ostin yhden vaihtoilmeen takia.

Tänä vuonna figukeräilyni on vähän rauhoittunut. Hyllyihin ovat löytäneet vain ylihintainen-puchi nendo-Konata cosplayaamassa Saberia Fate Stay Nightista (Kukunorista), Bome collectionin alehintainen Lucia-figuuri ja Birth-nimisen OVA:n (josta en tiedä mitään) hahmo Jupiter Rasa. Edellämainitut maksoivat vain 12-15 euroa kumpikin HLJ:n alennusmyynnissä. Molempia kävi sääliksi siellä alesivuilla ja olihan ne raukat pakko saada kotiin hyllyjä koristamaan.

Tällä hetkellä tilauksessa on pari avaruushomoa (aiheuttamassa ilmastonmuutosta), joiden pitäisi lähteä kohti Suomea syyskuun aikana, yksi Segan halpis-Nia Gurren Lagannista (veikkaan että paketti on tällä hetkellä Suomen valtion tullitarkastusta läpäisemässä ja tulee tiistaiksi kotiin) ja Etrian Odyssey II:n sininen Gunner Girl (chibiversio).

Unelmana olisi löytää hyvälaatuinen (ei figma) Fate Stay Nightin Saber sinisessä hameessa ja valkoisessa kauluspaidassa, kohtuuhintainen Emma-figuuri Emmasta, Genshikenin Kanako Ohno täyttämään kolmen tytön kokoelma ja Strike Witchesin ranskapörrö Perrine-H. Clostermann.
Edelleenkin pännii myös se, että Urumin pöydästä ei enää ole löytynyt kissankorvaista Genshikenin Madaramea (jos Urumin henkilö näkee tämän ja huomaa, että varaston nurkassa on yksi Madarame, sen voi sitten varata minulle!), jota katselin esitelehtisestä vuoden 2008 Traconissa, mutta joka ei sitten ollut tullut coniin asti mukaan. Luonnollisesti myös kivan näköinen Gurren Lagannin Viral olisi kiva, kuin myös Medicine Seller *fanityttöilyä* Mononokesta koossa 1/6 tai 1/5. Muutenkin miehisiä figuureita olisi mukava nähdä enemmän, koska no, naispuolisena harrastajana tuskin haluan tissibeibejä hyllyjäni koristamaan (ja sitä paitsi ainut oikea tissibeibe on Mizuho).

tl;dr: Olen tyttö, kerään figuja, joita olen cosplayannut tai aion cosplayata, en välitä nivelistä, jos tykkään hahmosta tai hahmon puvusta/ilmeestä/hinnasta, nendoroidit ovat parhaita, ostan figuni valmiiksi maalattuina, en kerää mechoja ja haluan lisää animemiehiä figuurimuodossa!

Siinäpä figuhistoriaani.

Edit:// Tulleista vielä sen verran, etten yhdestäkään figustani ole niitä maksanut vaikka 95% on tilattu ulkomailta. Näppärä osaa tilata ja valitsee firmat oikein.

Edit:// Tarkempi listaus kaikista hyllyyn kertyneistä ja tulevaisuudessa kertyvistä figuista. Kiitos AM:lle, kun linkkasit hienon sivuston.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Su Syys 06, 2009 18:20

Onhan noita muutamia. Joskus 2007 puolella tuli hankittua pari Haruhi-kapselifigua mitkä oli kivoja, ja kunhan sivari loppui ja työt alkoi ja ylimääräistä rahaa aloin keräilemään vähän enemmänkin. Tällä hetkellä figuharrastus hieman jäissä (no, neljä tulossa lisää jossain vaiheessa) kun huoneesta alkaa loppumaan tila.

Joka tapauksessa noita on kertynyt sen verran että joistain on pitänyt jo hankkiutua eroon että saisi lisää tilaa, mutta tällaista löytyy tällä hetkellä:

Näytön ympäristössä on lähinnä Revoltech Fraulein-sarjan figuureja - Yoko Gurrenlagannista, joku mikälie Idolmasterista ja Haruka Moyashimonista. Näytön päällä on Monsieur Bome-figusarjasta Otaku no Videon Misty May. Samat hieman lähempää.

Näytön vasemmalta puolelta löytyy Banpreston CC-figu ja Waven Starboobs-Yoko.. CC on halvaksi figuksi todella yksityiskohtainen ja hyvännäköinen, Yoko olisi kai ollut melko hintava normaalisti mutta nappasin HLJ:n alennusmyynnistä. Oikealta puolelta taas löytyy Arcueid Melty Bloodista ja Tsuruya- ja Kagamiku-figmat. Arcueid löytyi kanssa alennuksesta ja on erittäin söpö, ja figmoista tykkään melkein poikkeuksetta. CD-hyllyn päällä on parit Nagatot, metamo ja figma. Metamo on aika veikeä kun valkoiset osat muuttuvat mustiksi kylmässä ja takaisin valkoisiksi lämpimässä. Samaa sarjaa on olemassa myös Tsuruya mutta Nagato oli söpömpi :3

Manga- ja jnehyllyssä on figuja kolmessa kerroksessa. Alhaalta löytyy Segan Live-a-Live-sarjan Haruhi ja Yuki, 1500 jenin hintaisiksi figuiksi erittäin hyvälaatuiset, Mikuru on tulossa vielä jossain vaiheessa täydentämään riviä. Keskimmäiseltä hyllyltä taas löytyy kaikkea sekalaista - tollanen pikkukagami, Figma-Rin, Segan Mechazawa, Puchi-nendo-Yuki, Pinky Street Arcueid, joku mikälienagato mikä taisi maksaa 4 euroa ja lolitamaki ToHeartista mikä ei toimi ollenkaan alkuperäisjalustansa kanssa vaan kehittää järkyttävän etukenon, kannattaa välttää. Ilmeisesti liian pehmeää muoviseosta. Ylähyllyllä on eturivissä Lucky Star-kapselifiguja hiljattain julkaistusta satsista ja taustalla sitten HLJ:n aleista poimitut Parfait ja Fauna, erittäin hyvälaatuisia ja nättejä kummatkin.

Figut ovat kyllä selkeästi animeharrastuksen oheisharrastuksista kaikkein turhin, mutta silti niitä on kyllä todella kiva ostaa, purkaa paketeistaan ja uuden figun haju on kiva. Seuraavaksi tulossa kunhan ilmestyy Nendoroid Ryogi Shiki koska tykkään hahmosta ja tämä ilme on ihan liian paras. Good Smile on kyllä figutekijöistä mielestäni ehdottomasti paras, melkein kaikki niiden tuotteet olisi kiva omistaa mutta raha ja tila ei riitä millään.

nakano
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nakano » Su Syys 06, 2009 20:39

Minäkin tulen harvan sanani sanomaan aiheesta. Madun kanssa olen siinä samaa mieltä, että jotenkin figuurien kerääminen tuntuu melko turhalta harrastuksen osa-alueelta. Ainakin itse sain lapsuudessa leikkiä tarpeeksi ostamillani Spiderman-figuureilla. Täten ei ole tullut kiusausta lähteä figuurimarkkinoille. Muutama houkuttava tarjous on kyllä tullut vastaan, muttei niin koukuttavaa, että ensimmäinen animeoheistuotefiguuri olisi päätynyt hyllyyn asti. Hienoja koristeita figuurit toki ovat siinä missä seinäkangasjulisteet tai animeaiheiset mukit. Näitä on kieltämättä muutama tullut hankittua, vaikkeivät kovin tarpeellisia olekaan. Mukit tietysti aina ovat hyödyllisiä. Lisäksi figuuriharrastus on kallis, mihin lisäksi vaikuttaa tulli, joka ei ole yhtä suopea kuin esim. EU:n ulkopuolelta tilattujen mangojen suhteen. Tosin ainahan harrastuksella on hintansa.

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Su Syys 06, 2009 20:45

nakano kirjoitti:Minäkin tulen harvan sanani sanomaan aiheesta. Madun kanssa olen siinä samaa mieltä, että jotenkin figuurien kerääminen tuntuu melko turhalta harrastuksen osa-alueelta. Ainakin itse sain lapsuudessa leikkiä tarpeeksi ostamillani Spiderman-figuureilla. Täten ei ole tullut kiusausta lähteä figuurimarkkinoille. Muutama houkuttava tarjous on kyllä tullut vastaan, muttei niin koukuttavaa, että ensimmäinen animeoheistuotefiguuri olisi päätynyt hyllyyn asti. Hienoja koristeita figuurit toki ovat siinä missä seinäkangasjulisteet tai animeaiheiset mukit. Näitä on kieltämättä muutama tullut hankittua, vaikkeivät kovin tarpeellisia olekaan. Mukit tietysti aina ovat hyödyllisiä. Lisäksi figuuriharrastus on kallis, mihin lisäksi vaikuttaa tulli, joka ei ole yhtä suopea kuin esim. EU:n ulkopuolelta tilattujen mangojen suhteen. Tosin ainahan harrastuksella on hintansa.
Itse ensimmäinen figuni meni tullista läpi sanoilla "Ei mitään kaupallista arvoa" erillisellä printatulla paperilla. Toisaalta voinhan olla huono onninen ensi viikolla, saa nähdä.

Itse vain satuin olemaan kombossa "Kesälomalla on kesätyötä - kesätyöstä saa kesätyön palkan... Mitä hel**ttiä minä sillä ostan" - sitten playasian sivulta haeskelen clannad tavaroita joita haluan, ja kyou fujibayashin Wave figuuri osui silmään... "Haluan... Haluan... Haluan..." soi päässä viikonkin jälkeenpäin, ja matkalla kun tutkin vielä lisää figuja tuli vastaan muita Waven tuotoksia, kuten konata jonka tällä hetkellä omistan.

Sitten kun äsken pyörähti taas rahaa niin tilasin sen Kyoun joka A) vihdoin julkaistiin B): vihdoinkin oli rahaa siihen.

Memorial

Viesti Kirjoittaja Memorial » Su Syys 06, 2009 21:06

itse en oikein figuriksi luokiteltuja "hahmoja" tai sellasia löydä huoneestani...
Mutta sellaisen yotsuba figurin kyllä haluaisin.. :3
Tietääkö joku mistä sellaisen "edullisesti" saisi? :D
Hello hello 8D
Kattokaa toki mun blogi: http://iinunblogi.blogspot.com/

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Su Syys 06, 2009 21:16

Bananapocky kirjoitti:itse en oikein figuriksi luokiteltuja "hahmoja" tai sellasia löydä huoneestani...
Mutta sellaisen yotsuba figurin kyllä haluaisin.. :3
Tietääkö joku mistä sellaisen "edullisesti" saisi? :D
Hobby link japanista - Jos löydät vielä varastoista, figuurit ovat sellaista sorttia jotka myyvät ulos äkkiä etenkin suosittujen sarjojen kohdalla.

Toinen OMISTA listoista olisi Plamoya, vaikkei halpa enää olekkaan. (noin 600 jeniä kalliimpi japanilaisesta retailista - heh)

Viimeinen on archonia - sitä en voisi halvaksi kyllä sitten enää haukkua hyvällä tahdollakaan.

Kahdessa ensimmäisessä kaupassa paypal käy - Archoniaan tarvii luottokortin tai osuuspankin visa electronin

Hakee itse ja katsoo mistä löytää!

PikkuRotta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PikkuRotta » Ma Syys 07, 2009 10:47

Figuharrastus lähti käyntiin cosplayjaamisesta. Halusin sen hahmon figun jota olin cossannut ja sain veljeltäni lahjaksi koko Kujibiki Unbalanced setin (kun en ollut itse onnistunut löytämään figuja ^^; ). Ihastuin söpöihin pieniin keräilyfiguihin ja keräsin kasan Haruhi figujakin. Enää en ole niistä kovin innostunut, mutta figuista syntyi mukava hyllyllinen. Isommista figuista en ehtinyt edes innostua, kun törmäsin jo figmoihin <3 kesällä 2009... '

Hyllyssä on jo neljä kappaletta. Pidän nivelletyistä figuista niin paljon etten varmaan enää normaaleja ostakaan. Tähän tietty vaikuttaa se että minulla on animaattorinkoulutus ja pidän valokuvaamisesta. Figun monipuolisuus posetuksesta on silloin ihan täysi unelma. Kuvassa muuten on figman blank female-figu, joka on taipunut tähän mennessä kaikkiin asentoihin joita olen keksinyt. Parempi piirustusmalli kuin taiteilijatarvikekaupasta tulevat :D Ja se outo juttu sen päässä on tuorekelmua :/ Jostain syystä naama ei millään enää meinaa pysyä päässä kiinni enkä tahtonut liimata sitä kiinni. Onneksi kelmu näyttää, muualla kuin valokuvissa, hieman siltä että figulla olisi poninhäntä.

Suurimmaksi osaksi olen ostanut figuni archoniasta. Figujen hinnat on siellä ok, mutta 20 euron postikulut on hieman hankalat... Odotan seuraavaa figupakettia tulevaksi YesAsiasta. Siellä ei ollut erillisiä postikuluja, mutta figujen hinnat oli esim. Archoniaan verrattuna hieman kalliimmat. Myös BeNippon olisi kiinostanut ostopaikkana, koska siellä myydään myös käytettyjä figuja, joita en ole nähnyt muualla myynnissä. Mutta kun kaukana ovat niin saa nähdä kuinka käy tullin kanssa :/

Sen verran käsityöhullu olen että figujen ostamisen lisäksi yritän tehdä sellaisia myös itse :/

Jagdpanther

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » Ma Syys 07, 2009 12:15

Ai, tämmöinenkinkö on tänne ilmestynyt?

Kyllä, itsellä jonkilaisten figujen keräilyhalu olisi äärettömän kova, mutta sitä hommaa jarruttaa niin pahasti monet seikat, että ei pysty.

Ai että mitkäkö ovat syyt, että ei? Noh:

- Tilan puute.
- (Uskokaa tai älkää) Avuttomuus Paypalin käytössä.
- Taloudellinen tilanne.
- Figujen hinnat.
- Kielimuuri.
- Lähiomaisten päänaukominen tilaamista kohtaan.
- Muut syyt, mitä ei tähän tullut listattua. :roll:
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ma Syys 07, 2009 17:28

Huu, figuureita.

Itse olen kohtalaisen figufriikki ja jos vain lempihahmostani jotain hienoa löytyy, sen aika varmasti talteen otan. En keräile pelkästään anime-aiheisia figuja, vaan minulle kelpaa myös scifi. Lempivalmistajani on Kotobukiya, joka tekee enimmäkseen patsastyylisiä snap fit -figuureita.
Tarkoituksenani olisi kerätä myös Real Action Heroes -sarjaa, joka olisi taas action figuureita, mutta niiden kanssa on tullut ongelmia siinä, että parhaat figut ovat aina olleet loppuunmyytyjä.
Silloin tällöin tulee hankittua myös näitä pienempiä random-figuureita, esimerkiksi äsken viimeistelin One Piece x Dragon Ball -figukokoelmani.

Aloitin figuureiden keräilemisen joskus kauan, kauan sitten Star Wars E1 -oheiskrääsien keskellä. Melko pian kiinnostus karkasi muualle ja olin varmaan Suomen ensimmäisiä ihmisiä, joka keräsi itselleen täydellisen Ginga Densetsu Weed -figuurikokoelman. Ja nyt olen varmaan Suomen ainoa henkilö, joka omistaa GNG:n täydellisen figukokoelman. Mwahaha.

Itse pidän eniten nivelittömistä figuureista. Koolla ei niinkään ole väliä, mutta maalaus on sitäkin tärkeämpää. Eniten suosin noin 1/6 kokoisia figuureita.
Jos figuureissa on niveliä, täytyy niiden olla jotain TOSI erikoista, että minun mielenkiintoni herää.

Tällä hetkellä hankinnassa ei ole figuja, vaan hylly niitä varten. Ajattelin heivata telkkarin veks, niin saisin sille hyvin tilaa...

Ihan btw, figuureista on älyttömästi hyötyä cosplay-pukuja tehdessä. Tekee puvun tekemisen niin paljon helpommaksi, kun voi pyörittää sitä hahmoaan ympäri ämpäri kuin etsiä kuvia netistä, kun ei ikinä löydä kuvaa juuri siitä oikeasta kulmasta...
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

iidv

Viesti Kirjoittaja iidv » To Syys 10, 2009 15:13

Minulla on aika paljon niitä pokepalloista tulleita figureita, kun joskus nuorempana keräsin :D Ja joitain sormifigureja myös löytyy... Figurit on kivoja, niitä on hauska keräillä, ja ne on aika halpojaki!
KÖYHÄÄ

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » To Syys 10, 2009 17:53

IiduW x3 kirjoitti:Minulla on aika paljon niitä pokepalloista tulleita figureita, kun joskus nuorempana keräsin :D Ja joitain sormifigureja myös löytyy... Figurit on kivoja, niitä on hauska keräillä, ja ne on aika halpojaki!
Kyllä, halpoja indeed...
(anteeksi oli pakko, en voinut vastustaa)

No, tokihan anime aiheinen figuuri keräily kuin keräily lasketaan, ei se hinta sitä figuuriakaan tee (tuossa tiivistyi myös mielipiteeni kyseiseen Freeingin sarjaan)
PS: Saan kait vasta ensi viikolla kunnolla omat kuvasarjat jos loput figuureista saapuu, nytten vasta archonian tilaus tullut perille...

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » To Syys 10, 2009 20:59

JereTHEend kirjoitti: Kyllä, halpoja indeed...
(anteeksi oli pakko, en voinut vastustaa)
Moar like näinkin halpoja. No joo, onhan tuota Nagatocchia myyty HLJ:ssä joskus seitsemälläkympilläkin, paikallinen hinta on ehkä *pikkasen* yläkanttiin. Jotkut käsinsculptatut figut saattavat kyllä olla 300-500 euroakin mutta niiden parissa on tekijälläkin mennyt aika muutama työtunti.

Onneksi fiksusti ostamalla saa ihan näyttäviäkin figuja alle 20 euron.

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » Pe Syys 11, 2009 09:34

kyllähän noita on vuosien mittaan kertynyt hyllyyn useamman kymmentä (liki kattava listaus täältä). Aloitin lähinnä Archoniasta mangatilausten mukaan sattuneilla alehintaisilla random pikkufiguilla, joita olen myynyt/lahjoittanut jo aikamoisen kasan pois. nykyään ostan lähinnä Hobby Link Japanista 1/6 - 1/8 figuja hahmoista joista pidän keskivertoa enemmän eli moe-tyttöjä, harvemmin kuitenkaan nivellettyjä versioita. Minulle ne ovat lähinnä 3D-julisteita kuin varsinaisia taide-esineitä, ei ole tullut vielä hommattua niitä resiinifiguja joissa näkyisi käsityön jälki.

No halpaahan tämä touhu ei missään nimessä ole, mutta on sitä tyhmempiäkin rahareikiä tullut vuosien varrella nähtyä (ja kokeiltua).
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Pe Syys 11, 2009 16:34

Vai oikein haastetaan sitä vanhoja jääriä elvistelemään...

Noh, elvistetään sitten, vaikka lähinnä tämänkin viestin sisältö on suurimmaksi osaksi manga/animekokoelma kettingissä... Mahdollisen fanipalvelun varoitus tulee sitten ihan oletuksena.

mutta, aloitetaan.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kaikki harrastajat pitävät figuureja turhina kunnes sattuu kohdille se ensimmäinen tapaus jossa alkaa pohtimaan rahanmenon/häpeän/yms panoarvoa siihen fyysiseen kipuun joka seuraa kun ainoa keino olla tilaamasta jotakin on moukaroida sormensa ettei hiirtä pysty näpyttelemään.

Itsellä tämä sattui kun vielä hieman pimeinä PVC-figujen alkuaikoina valmistettu Yoriko Sagisawa tuli tarjoille. Nekomimit, ja sisäkkövarustus kauhoineen sai juurikin pohtimaan että joko tilaa tai hakee vasaran. CD-Japan sen toimitti, ja kyseessä on eräs kokoelman kiintopisteistä juuri selitetyistä syistä.

Seuraavana tulee haluttavuuden lisäksi vastustamattomat alennukset, joita esimerkiksi Amazon japan välillä tarjoaa hulppeaan 90% asti. Näitä kun löytyy tarpeeksi niin saa jo katettua välimiespalvelun hinnankin.

Nettituttupiiristäni huolimatta en harrasta kokorasismia giujen suhteen, kun on tullut paikoin huomattua että 1/8 figussa voi olla joskus enemmän detaljeja kuin 1/4 versioissa. Valmistajista miellyttää ehkä eniten Alter, Maxfactory (vaikka heidän Cloche oli hieman lattea esitys), sekä Kotobukiya tulee hyvänä kolmantena. Konamia täytyy tietty kiittää Mecha-Musume sarjasta totta kai.

Nivelillä vai ei, riippuu lähinnä siitä mitenkä ne on toteutettu. Hyvin selvästi näkyvät ruuvinkannat, ym kiinnikkeet vievät kyllä ilon liikuteltavuudesta.

Asuntomuodon vaihdoksen takia tällä hetkellä näytillä on lähinnä puolet tarjonnasta, kun toinen puolisko odottaa yhä kaapissa esillelaittoa, kunhan hyllytilaa saadaan lisää.

Kaapissa yhä on esimerkiksi Avainjoukkue, sekä pienehkö armeija (joukosta puuttuu tosin MM-2repaint sarja, sekä yksi isompi irtopörriäinen).

Paperisiakin on välillä tehty, tosin nämä ovat menneet aina lahjaksi.

Saturaatiopistettä ei vielä olla saavutettu, eli hankintoja tulee yhä. Esitilauksessa on esim 1/1 Hoi-Hoi, sekä lentöpörriäisharrastuksen vaatima Sanya, mit Fliegenhammer. Myös ensimmäinen figma pitäisi tulla taloon kunhan P3'sen Aegis saadaan myyntiin

Sitten siihen "kuninkuusluokkaan", eli ÄBD (eli äpärä ball jointit, kuten hartsisten ystävät ovat nämä mieltäneet) tulivat kuvaan lähinnä ensimmäisestä syystä. Itse en jaksa paljoa pähkäillä onko nukke hartsista vaiko muovista valettu, eivätkä tunnu enää hintansakkaan puolesta hävetä hartsisille esikuvilleen. Hartsiset myös valitettavasti muutamaa poikkeusta lukuunottamatta näyttävät itselleni kuin ne ovat katkaisuhoidosta karanneet, joten Dolfie dream mallit tuntuivat tässäkin suhteessa paremmalta optiolta.

Pienemmistä kun en jaksanut pitkäjänteisesti puhua, mutta vähän isommista kylläkin, eli Dolfie dream nuket hankkimisjärjestyksessä:

Feena Fam Earthlight
Viehtymys erään Bekkankou nimimerkin taakse piiloutuvan hyypiön taiteeseen sai pienen ihqu elämyksen kun sisällöltään täyttä roskaa olleen Yoake mae yori ruri irona sarjan Feenasta tuli Dolfie dream malli. Nytten oltiin tilanteessa jossa pohdittiin kivun ja häpeän väliä, seurauksena yksi kuuprinsessa sitten löysikin tiensä pohjolan maisemiin.

Saber
Toinen tapaus jonka sisällöstä en niinkään ole välittänyt, mutta hahmoluonnokset kiinnostivat hieman, oli Type Moonin Fate/stay night. Ja Hollow ataraxian kunniaksi Volks teki sitten version Saberista. Ja täydessä paraativarustuksessa ollut pitkotukka piti tietty saada. Sisäkkövarustus seurasi hieman perässä, kuten myös siviilivaatteet, sekä jellonapehmo.

"Suiseiseki"
Saberin mukana tuli myös jo himoittu vihreä kolttu, mutta siltä puuttui kantaja, eikä pullatukka lämennyt oikein ajatukselle. Ratkaisuksi osoittautui varsin persoonallisen näköinen modifioitu "romunukke". joka pienten operatiivisten toimien jälkeen soveltui vallan mainiosti Desuksi.

Yukino.
Pohtiessa desua volksin standardimalli kävi myös mielessä, ja suhteellisen kelvon osta-pois huutokauppahinnan avulla sellainen myös hankittiin. Kuitenkin desua tästä ei tehty, myydä myös yritettiin, mutta löysi sittemmin käyttöä perus kossaajanukeksi, jonka puvusto vaihtelee sen mukaan mitä nyt animesarjojen seifkuja sattuu nurkkiin kerääntymään, tai tulevaisuuden suunnitelmat muokkaamaan.

Yuki Nagato
Haruhi Suzumiyan melankolia oli lähempänä sydäntäni vielä viime vuoden puolella, joten hiljainen lukutoukka oli saatava kokoelmiin. Sopuhintainen huutokaappaus toi kengänsä hukanneen Nagaton ovelle, ja optiovarusteetkin tuli hankittua jossain vaiheessa myös.

Shino - Shino-"ginto"
Rozen Maidenin ottaessa valtaa mielestä vaikka ei vielä ensimmäistäkään animesarjan jaksoa taikka mangan lukua oltu vielä edes nähtyä alkoi hänen yrmeydensä kiinnostaa myös desun hankinnan jälkeen. Tämäkin oli pohdintojen kauppaa jossa heti alkajaiseksi päätettiin pohjaksi ottaa Volksin Lost Angels sarjan Shino-DD. Kaksi shinoa tuli sitten erinäisten sattumien kautta hankittua, joten enää oli jäljellä koltun haku. Aluksi koitettiin Korealaista mallia, joka oli teknisesti hieno, mutta materiaaleiltaan vaatimaton. Joten seurauksena katseet suunnattiin siihen viralliseen tuotteeseen, eli Volksin SD-replican asuun. Muodonmuutos oli sopivanlainen.

Toinenkin kaksosista jäi turhien myyntiyritysten kautta pukemaan päällensä mitä nyt animepukuja sattuu nurkkiin tulemaan.

"Souseiseki"
Desua tuli katseltua ja alkoi tuntumaan että jotakin puuttui. Ratkaisuksi tuli "boku"n hankinta, kun Volksin SD-replican asu sattui sopivasti vastaan homma oli selvä. Yhdistelmä hylätyksi tulleen Mini-DD'n päänuppi, sekä komerossa olleen vararuhon avulla saatiinkin viherpeipolle oiva seuralainen. (Ja kyllä, paita on yhä väärän siskon)

Illyasviel von Einzbern
Jos kerran Desu, niin kai sitten myös Saber. Illya onkin harvinainen herkku, kun tapauksen sai hankittua suoraan volksin lottojärjestelmän kautta. Tiukkaa tosin teki, kun vaihtoehtona oli samaan aikaan Nanoha-DD. Ilkeämielisesti Volks tosin maksatutti ekstraa päällystakista, ja pakkohan oli se optioasu saada samaan syssyyn.

Yllä oleva poppoo vielä yhteispotretissa.

Pari vuotta näitten harrastamista onkin tuonut vähän varusteitakin nurkkiin, sekä varaosistakin saa välillä aikaiseksi jotain puoliksi esityskelvollista.

finnleo kuittaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”