Kysymyksiä Hidoista

Tämä alue sisältää Anime- ja Mangayhteisö Hidoi RY:n toimintaan liittyvää keskustelua. Tämä korvaa aiemmin käytetyn HidoiBBS:n.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Vanhus

Viesti Kirjoittaja Vanhus » Ma Loka 30, 2006 11:38

Vanhus kirjoitti:
Ojanpohja kirjoitti:Kaikki halukkaat saavat liittyä toki ei haittaa, vaikka on vaari tai vauva. Pakko ei ole tapahtumissa käydä, vaikka jäseneksi liittyykin.
Tässä mieleeni juolahti eräs kysymys erään luonteenpiirteeni takia. Olen innokas matkustelija ympäri suomea ja jos pylähdän johonkin toiseen anime ja mangaseuraan ensin tietysti varoittaen tulostani. Jos rahavarat sallivat saa kaukaisinin kohde vieraan kun vai sovitaan tarkemmin ajoista. olen eläkeläinen ja saan vastaavan alennuksen rautateillä. Nyt tulaankin siihen kysymykseen, onko hidoilla jonkilaista viiriä jonka voisi viedä sinne. Huomasin tässä kukiessani Suomen Meripelastusseuran lehteä että seuran viiri on eksynyt aina austraaliaan asti seuran jäsenen mennessä sinne opiskelemaan. vastaanoto oli erittäin lämmiin ja ystävällinen. Tuollaiset kaukomatkat ovat minulle vain kuolauksen aiheita. Ikäni asettaa tiettyjä rajoituksiani tampereen seuran toiminnassa, mutta minulla on silti jonkinverran koulutusta siihenkin. Jos olen mustassalahdessa sopivasti kun miehistö ei ole täysilukuinen saatan päästä partiomatkalle. Yleensä avunpyynnöt tulevat GSM:n kautta, mutta tukikohta kuuntelee jatkuvasti hälytyskeskusta ja hälyttä miehistöt. Vuorossa olevilla on aluehälytyskeskuksen piipparit joilla he suoraan tekevät hälytyksen.

Vanhus.
Ei ole Tyhmiä kysymyksiä, on vain idiootteja vastaajia.

Sesta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sesta » Ma Marras 06, 2006 17:33

Noniih missäs on lasten ilta, kun aikuiset pääsee vietteleen aikaa seuraavana viikonloppuna. Piru vie 2 kuukautta uupuu :D

Kepab

Viesti Kirjoittaja Kepab » Ke Tammi 24, 2007 18:19

Moon Yan: Ohjelmasivun ohjelmat pyritään ilmoittamaan esitysjärjestyksessä, mutta joskus esitysjärjestykseen saattaa tulla muutoksia paikan päällä. Mikäli tapahtuman alkaessa on sinulla on kysymyksiä tai toiveita esitysjärjestykseen liittyen, on täysin toivottavaa että esität asian läsnäoleville hallitusaktiiveille.

Hapatzu-kunille selvennykseksi, että Hidoi järjestää eri tapahtumia eri tiloissa. Tarkemmin ohjelmasta ja sen sijainnista saa tietoa Hidoin nettisivujen tapahtumat-osiosta (http://hidoi.animeunioni.org/ohjelma.html).

Vanhuksen viirikyselyyn en osaa sanoa paljoa, mutta Hidoille kyllä tehtiin jonkinmoinen viiri mm. 2006 Ropeconissa heiluteltavaksi. Viirin tämänhetkisestä tilanteesta, olemassaolosta, lainattavuudesta ja sijainnista tietänee Ojanpohja paremmin. Valmista lainaamiskäytäntöä ei kyllä ole, enkä itse osaa tarkemmin kertoa järjestöjenvälisestä lähettilästoiminnasta.
"Hidoin jäsenvastaava ja -tiedottaja vuodelle 2007"-miesmissikisan voittaja.

JemppuJr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JemppuJr » Ma Huhti 09, 2007 17:04

Tässä liityin Tampere kuplii tapahtumassa Hidoi ry. viime tapahtuma joka oli tuossa lauantaina meni ohitte kun en huomannut ja olen muutenkin ollut koko pääsiäisloman kipeänä.
Täytyykö tapahtumiin ottaa rahaa mukaan pääsymaksun lisäksi? esim. sillon kun on maruseki-ryntäys?

Ja saako tulla kaveri mukaan tulla seuraavaan tapahtumaan mukaan tutustumaan millaista on jos hänkin sitten liittyisi? [toimisi myös siellä tukenani kun en ole ennen käynyt.]
Entä onko Hidoissa muita 14 vuotiaan ikäisiä anime manga-faneja?

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » Ma Huhti 09, 2007 19:30

jemppu.jr kirjoitti:Täytyykö tapahtumiin ottaa rahaa mukaan pääsymaksun lisäksi? esim. sillon kun on maruseki-ryntäys?

Ja saako tulla kaveri mukaan tulla seuraavaan tapahtumaan mukaan tutustumaan millaista on jos hänkin sitten liittyisi? [toimisi myös siellä tukenani kun en ole ennen käynyt.]
No mutta, tervetuloa vain isolla T:llä. :-)
Tapahtumiin kannattaa aina varata hieman ylimääräistä mukaan varon vuoksi. Esimerkiksi videoilloissa jotka pidämme Domus-klubilla kalevassa (kartta löytyy http://www.hidoi.animeunioni.org) on kertamaksu 3äyriä (=euroa). Ja aina kahden sarjan jälkeen pidämme pidemmän (n. max tunnin) tauon, jonka aikana voi tankata itselleen ruokaa joko läheisestä Siwasta tahi pikaburgerilasta.
Ensimmäinen tapahtuma on niin ikään "tutustumiskierros" jolloin ei tarvitse vielä olla jäsen, joten aivan sallittua tuoda kaveri mukaan. :-)
Myös Hidoin ikäpolitiikka on aika ajatonta. Jäseniä löytyy päästä päähän. Eli iän puolesta ei kannata pelätä, tapahtumatkin ovat yleensä ikärajattomia~
Eli mukaan vain rohkeasti, meille mahtuu, meillä tapahtuu ja ikinä ei ole tylsää!
Tervetuloa huonoilemaan kanssamme!

Mime

Viesti Kirjoittaja Mime » To Huhti 12, 2007 21:09

Ichito kirjoitti:
jemppu.jr kirjoitti:Täytyykö tapahtumiin ottaa rahaa mukaan pääsymaksun lisäksi? esim. sillon kun on maruseki-ryntäys?

No mutta, tervetuloa vain isolla T:llä. :-)
Tapahtumiin kannattaa aina varata hieman ylimääräistä mukaan varon vuoksi. Esimerkiksi videoilloissa jotka pidämme Domus-klubilla kalevassa (kartta löytyy http://www.hidoi.animeunioni.org) on kertamaksu 3äyriä (=euroa). Ja aina kahden sarjan jälkeen pidämme pidemmän (n. max tunnin) tauon, jonka aikana voi tankata itselleen ruokaa joko läheisestä Siwasta tahi pikaburgerilasta.
Ensimmäinen tapahtuma on niin ikään "tutustumiskierros" jolloin ei tarvitse vielä olla jäsen, joten aivan sallittua tuoda kaveri mukaan. :-)
Myös Hidoin ikäpolitiikka on aika ajatonta. Jäseniä löytyy päästä päähän. Eli iän puolesta ei kannata pelätä, tapahtumatkin ovat yleensä ikärajattomia~
Eli mukaan vain rohkeasti, meille mahtuu, meillä tapahtuu ja ikinä ei ole tylsää!
Tervetuloa huonoilemaan kanssamme!
Itse asiassahan se Domuksien kertamaksuhan on 2 euroa eikä 3. :P Ja Marusekissa kaikki maksavat itse omat ruokansa, ellei tyydy napsimaan toisen ylijäämiä tai uhkaile jotakuta ostamaan itselleen jotain. ;)
*liukuu takavasemmalle*

Celtical

Viesti Kirjoittaja Celtical » Pe Huhti 13, 2007 15:32

jemppu.jr kirjoitti:Entä onko Hidoissa muita 14 vuotiaan ikäisiä anime manga-faneja?
Täältä löytyy yksi! Liityin 2006 vuoden lopulla ja (vain) muutamassa tapahtumassa olen käynyt. Tapahtumiin pääseminen on vain välillä kortilla ja ujouden piikkiin voisin myös laittaa vähäisen läsnäoloni tapahtumissa. Mutta aina kun olen päässyt/uskaltautunut paikalle, en ole katunut sinne vääntäytymistäni. Kävisin mielelläni kaikissa tapahtumissa, jos vain aina niihin pääsisin.

JemppuJr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JemppuJr » Pe Huhti 20, 2007 22:22

Tapahtumiin on todellakin hankala päästä. Minulla on huono suuntavaisto joten eksyn helposti eikä vanhemmat voi viedä kun ne on töissä. Taitaa käydä silleen etten sittenkään pääse seuraavaan tapahtumaan. Inhottavaa olisin niin tahtonut mutta esteitä tulee.

Luova Hullu

Viesti Kirjoittaja Luova Hullu » To Heinä 19, 2007 15:21

Itseäni toisaalta kiinnostaisi liittyä Hidoihin ja toisaalta pelottaisi. Olen tälläinen ujo 13-vuotias chibi-otaku. :oops:
http://iEevee.deviantart.com

Tracon 2013 (hope so) - Amanecer (oma hahmo)
Tracon 2014 (again, Hope So) - Inuyasha

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Heinä 19, 2007 15:53

Verikosto kirjoitti:Itseäni toisaalta kiinnostaisi liittyä Hidoihin ja toisaalta pelottaisi. Olen tälläinen ujo 13-vuotias chibi-otaku. :oops:
Sanoisin että tervetuloa/menoa vain tapahtumiin. Näin rivijäsenenä uskallan myös suositella tuota IRC-keskustelukanavaa mikä löytyy webbisivun oikeasta reunasta "Keskustelu" kohdasta. Käy kyselemässä ja juttelemassa.

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » Pe Heinä 20, 2007 01:11

Verikosto kirjoitti:Itseäni toisaalta kiinnostaisi liittyä Hidoihin ja toisaalta pelottaisi. Olen tälläinen ujo 13-vuotias chibi-otaku. :oops:
Olin myös itse (en voi koskan sanoa olleeni kovin pieni) mutta ujo lähtiessäni Hidoin tapahtumiin mukaan. Mutta se ujous kyllä katoaa matkan varrella. ;)
Ensimmäiseksi "kokeilukerraksi" sopii esimerkiksi Maruseki-ryntäys, jossa Hidoilaiset kokoontuvat Tampereen japanilaisen ravintolan alakerran teehuoneeseen syömään ja juttelemaan yhdesä leppoisia. Tämä on loistava tilaisuus tutustua muihin Hidoilaisiin ja sen sisältöön. :)
Tervetuloa vain mukaan. Olet enemmän kuin tervetullut joukkoomme huonoilemaan!
Minuun voit tarvittaessa ottaa vaikka sähköpostilla tai yksityisviestillä yhteyttä jos tarvitset tarkempaa tietoa. :)

Terveisin: Mikko "Mansikki" Lintula

Saintjuste

Viesti Kirjoittaja Saintjuste » La Heinä 28, 2007 23:23

Minun ja ystäväni on jo kauan pitänyt liittyä hidoihin tai ainakin käydä kokeilemassa, mutta aina se on vain jäänyt suunnitteluksi.
Ehkä nyt tänä vuonna saisi asian eteenkin jotain tehtyä.
Kuitenkin mieltäni on nakertanut asia, onko yhdistyksessä enemmän nais vai miespuolisia edustajia?
Sinänsä asia on toki miltein ihan sama, mutta minunkin suhteeni kun viellä teini olen, on se ikähaarukka ja sukupuoli usein ollut se kuilu, uskaltaako vai ei. :'D

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » Su Heinä 29, 2007 01:44

Tuohon on hyvin vaikea vastata, ja sanoisinkin että Hidoin sukupuoli on neutraali.
Voin hyvällä omallatunnolla sanoa kyllä, että Hidoissa on tasapuolisesti lähes saman verta naispuoleisia harrastajia ja miespuoleisia harrastajia. Ikähaarukka nyt pyörii siinä 13-30 luokassa. Keski-ikä on noin 20. :3

Mutta mukaan vain. Aina on ollut hauskaa riippumatta siitä kuka olet tai minkä ikäinen.

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » To Marras 29, 2007 17:28

Tällainen kysymys olisi, että jos haluaa liittyä vielä tämän vuoden puolella, niin onko se mahdollista ja siinähän on se vuosimaksu, eli joutuuko sen maksamaan nyt ja heti kuukauden päästä, kun vuosi vaihtuu? Ajattelin vain, että milloin kannattaa liittyä...

Sesta
Viesti:

Re: Kysymyksiä Hidoista

Viesti Kirjoittaja Sesta » Pe Heinä 18, 2008 18:43

Onks hidoilla tiedossa mitään tapahtumaan koko kesän aikan, muuta kun maruryntäyksiä...On hieman hiljaista hidoin sivuillakin, ihme ettei edes animeconista ole ilmoitettu vielä vaikka sekin on jo tulossa :D

hyvin tylsä kesä muutenkin, kaipais edes jotain aktiivia xD

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja Mangayhteisö Hidoi ry, Tampere”