Tyypillinen "Animefani"

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kreivi

Tyypillinen "Animefani"

ViestiKirjoittaja Kreivi » La Marras 21, 2015 05:28

Elikkäs, ensinnnäkin pahoittelut jos "animefani" on vähän nihkeä termi mutta jos ette laita pahaksenne niin voitaisiin keskustella stereotypioista... Sitä että miten paljon täytätte sellaisia, ja mikä on teidän näkemyksenne niistä - Ja mikä todistaa teille että toinen ihminen on aidolla intohimolla liikkellä mitä tulee mangaan/animeen/jne ? - vai riittääkö sana ?

Tarkoitus on siis käydä ihan leikkimielistä keskustelua asiasta, joka siis tuli itselleni mieleen nyt viimeisimpää kertaani tuonne seuranhaku ketjuun kirjoittaessani ja mainitessani, että "en koe olevani tyypillinen animefani" mutta tosiaan mikä sellainen sitten olisi?

Joudun varoittamaan että kertoessani omasta mielikuvastani ilmentää se myös monia negatiivisia stereotypioita: Koen että tyypillisen animefanin/otakun mitä nimitystä sitten käytämmekään stereotypiaan kuuluu joko sosiaalisia tai muita mielenterveydellisiä ongelmia, syömishäiriöitä suuntaan tai toiseen - mahdollista masennusta ja jopa itsetuhoisuutta.

En tietenkään väitä että kaikilla täällä ilmenisi näitä, eikä tarkoitukseni ole myöskään morkata heitä ketkä täyttävät negatiivisten stereotypioiden piirteitä... Enemmän ehkä tuossa negatiivisessa kiinnostaa se, että onko minulle itselleni vain tullut sellainen kuva vai onko kenties anime/manga scenessä joku sellainen juttu joka ajaa "vaikeuksissa" olevia nuoria pariinsa? tempaisin tässä teorian että siinä voi jopa olla, koska se antaa kuitenkin mahdollisuudet omaan eksoottiseen harrastukseen jota voi harrastaa kuitenkin myös ihminen jolla ei välttämättä esim ole kavereita tai suuria määriä rahaa.

Stereotypian kuvaan mielessäni kuuluu myös tietynlainen tyyli, moniväriseksi värjätyt hiukset ja paljon härpäkkeitä ehkä revitetyt farkut tai jotkun farkut killuttimilla? toinen vaihtoehto tietenkin lolita tyyli. - Tämä stereotypia on siis täysin neutraali luonteeltaan, en suinkaan kritisoi kenenkään pukeutumista täällä. Ja varmasti suurinosa pukeutuu muutenkin ns "tavallisesti" mutta tässä keskustelussa onkin ideana tuoda ensimmäisenä mieleen tulevat stereotypiat esille :D - Edellä mainittua stereotypiaa perustelisin sillä että halutaan näyttää niiltä hahmoilta, tai mahdollisesti joltain japanilaiselta artistilta/muulta "idolilta" (huom, tässä ei mitään pahaa)

Positiivinen stereotypia voisi olla se että kuvittelisin ainakin tällä foorumilla olevien animefanien olevan hiukan keskivertoa avoimempia ja kohteliaampia, mutta toisaalta en tiedä mihin tämäkään perustuu - ehkä siihen että japanilainen kulttuuri on ulospäin todella kohtelias ja nämä sarjat käsittelevät monipuolisia ja kummallisiakin aiheita, luokitellen niiden katsojat hieman "omituisiksi" ja siinähän se omituisuuden nälkäkin kasvaa.

Nämä nyt oli lonkalta vedettyjä pohdintoja, mutta antaa tulla vastauksia jos nappaa - keskustelun on tarkoitus herättää mielenkiintoa, ei pahennusta... Eli toivottavasti voidaan puhua niin kivoista kuin ikävimmistäkin asioista!

wibe1n
Viesti:

Re: Tyypillinen "Animefani"

ViestiKirjoittaja wibe1n » Ti Marras 24, 2015 02:18

Loistava aihe juteltavaksi!

Eli siis jos oikein ymmärsin niin Kreivin mukaan stereotyyppinen animefani on mahdollisesti sisäänpäin suuntautunut tai sosiaalisesti hieman kömpelö, ehkä mielenterveydellisiä ongelmia omaava henkilö, joka tykkää pukeutua normista poiketen. Kuitenkin avoin ja kohtelias muita kohtaan.

No ei siten että nyt suoraan menisin väittämään vastaan, sillä sanotaan että uskon monen ihmisen ajattelevan näin. Itse kuitenkaan en :) Olen sitä mieltä, että suomalaiset nuoret yleensäkin ovat entistä kiinostuneempia animea ja Japania kohtaan ja näkyyhän tämä esimerkiski siitä kuinka coneja myydään loppuun vuosittain. Silti tämä sinun kuvailemasi stereotypia animefanista/otakusta on vielä jäänyt "leijumaan" yleiseksi mielipiteeksi ja tämä on synnyttänyt aivan uuden joukon faneja joita tykkään kutsua "Kaappi animeiksi" :D Ja voisinpa sanoa, että se on tällä hetkellä hyvin stereotyyppinen animefani.

Nämä fanit ovat sellaisia joita aidosti kiinnostaa japanilainen kulttuuri, anime tms. mutta eivät kehtaa sitä avoimesti näyttää :oops: PAITSI täällä anikin sivuilla ja tietenkin coneissa. Toisin sanoen "taviksia" joilla löytyy myös kiinnostusta animeen. Ovatko he sitten "oikeita" animefaneja? Se on puhtaasti mielipide, mutta itse laskisin heidät yhtä isoksi osaksi kulttuuria kuin HC otakutkin. Ero kaappianimen ja otakun välillä on se, että ensimmäinen tuskin aloittaa keskustelua animella uuden henkilön tavatessaan.

Lopuksi haluaisin tuoda näkökulman siitä, että onko kuva stereotyyppisestä animefanista muuttunut jo ulkomailla? Luulen, että esimerksiksi amerikassa, missä muutenkin pelikulttuuri tuntuu loistavan, myös anime ja japanilainen popkulttuuri on noussut viime aikoina suosiossa. Ajatuksia? :roll:
Iizaayaaa!... wanna chill? 8)

Leeca

ViestiKirjoittaja Leeca » Ti Marras 24, 2015 08:52

Jos miettii ihan vaan stereotyyppistä animefania, niin miulla niitä on kaksi, sukupuolen mukaan. Perustan mielipiteeni täysin niihin joita tullut elämän aikana nähtyä. Mukava kuitenkin huomata, että nämä alkavat olla jo ääritapauksia eikä normi kuten aikoinaan.

a) 16-24-vuotias tyttö, yleensä äidin kanssa asuva, reilusti nuorempi pikkuveli joka ei ymmärrä harrastusta. Tyttömäisiä animeja katsova, kuitenkin hullun kiilto silmissä katsoo ajottain myös raakoja sarjoja, mangaa aktiivisesti keräilevä naapurintyttö, joka tykkää pinkistä ja on hieman feministi. Pukeutuu suosikkihahmoikseen, käy aktiivisesti coneissa, kenties taustaa sieltä ettei ole ihan tyytyväinen itseensä. Kikattelee paljon, iso leveä mpaljasta hymy, kotosalla usein vähän elämän murjoma. Kävelee tyttökavereiden kanssa käsikynkässä, kuitenkin täysin hetero. Yleensä vaalea(hko)t keskipitkät hiukset, etutukka. Isoksi meikatut silmät tai vähintäänkin huomattavasti meikkiä. Hiuksissa usein muutama pesun kestäviä shokkivärejä, usein sinistä. eivät mitään puheliaimpia tai sosiaalisimpia ihmisiä muualla kuin animeharrastusten parissa. Kiltti, empaattinen ja monesti ala-asteella vähän kiusattu. Kuuntelee happy hardcorea. Opiskelee amk:ssa tietotekniikkaa tai käsi- ja taideteollisuudessa vaatealaa. Muutama hyvä ystävä lähipiirissä ja coneissa taas kaikki on ystäviä. Kesäisin sidukkaa ja mansikoita picnikillä.

b) Mies, 21-47-vuotias. Yksin asuva, jota äiti tai mummo kuitenkin joskus tervehtii rahan tai ruoan tuomisen merkeissä. Iso- ja pikkusisko, vanhemmalla omaa perhettä, pikkusisko on hieman etäinen veljeensä, isosisko kanssa hyvät välit. Vanhemmat tavallisia ihmisiä. ei seurustele, mutta on suosittu animetyttöjen joukossa jos on sosiaalinen tapaus. Jotkut yksilöt hiljaisempia livenä. Pitkä ja laiha, hiukset yhtä pitkät ja suorat, hyvin hoidetut. T-paita & farkut useimmiten kotosalla. Ja kaupungissa. Kylmillä keleillä pitkä nahkatakki päällä. Asuu yksiössä, tietokone täyttä priimaa ja pelailee roolipelejä samanhenkisten kavereiden kanssa skypen tms. välityksellä. Joskus ottaa olutta pelailessaan, mutta pärjää myös ilman. Käy coneissa, mutta ei välttämättä pukeudu. Jos tapaus on sosiaalinen, sosiaalisuus on jopa liioitellun sosiaalista. Kotosalla selkeästi hiljaisempi. ei kaipaa parisuhdetta, mutta nauttii tyttöjen huomiosta. Väärinymmärretty ollut lapsesta saakka, mutta ei katkera. Ihan vaan tavallisen "omituinen". Rakastaa hyvän juonen omaavia animeja, joiden päähenkilöt ovat voimakkaita naishahmoja, keräilee pieniä roolipelifiguureja. Työtön tai amk-opiskelija.

Onko olemassa "oikeanlaista" animefania? Katsovatko nenänvartta pitkin hypettäjät ja kaikki aiheesta tietävät niitä, jotka vain katsovat animea tai keräilevät mangaa mutteivat tunnista animesanastoa tai tekijää, vai ovatko kaikki keskenään ystäviä?
Behind this mask is.. Another mask! Pretty cool, huh?

Kiriririri

ViestiKirjoittaja Kiriririri » To Marras 26, 2015 13:10

Kreivi kirjoitti: Joudun varoittamaan että kertoessani omasta mielikuvastani ilmentää se myös monia negatiivisia stereotypioita: Koen että tyypillisen animefanin/otakun mitä nimitystä sitten käytämmekään stereotypiaan kuuluu joko sosiaalisia tai muita mielenterveydellisiä ongelmia, syömishäiriöitä suuntaan tai toiseen - mahdollista masennusta ja jopa itsetuhoisuutta.

Itse en ole animepiireissä paljoa pyörinyt mutta visual novel puolella olen hyvin aktiivinen. Voin kertoa, että moni on siirtynyt sinne animen kautta ja todella monella tuntuu olevan jonkin sortin masennusta, heitä kiusattu tai heillä on jotain muita sosiaalisia ongelmia. Ehkä näissä Japanijutuissa jokin vain vetää meitä surkimuksia puoleensa. : D

Eevika

ViestiKirjoittaja Eevika » Ke Joulu 02, 2015 17:08

Itse kartan muita anime faneja vaikka katsonkin paljon animea ja keräilen mangaa. Kaikki anime fanit joita nään ovat aivan sekaisin joko masentuneita tai sitten ärsyttävän yli sosiaalisia weeaboita jotka jotka eivät puhu muusta kun animesta. Itse pukeudun hyvin trendikkäästi olen noin kilon ylipainon puolella mutta nostan painoja ja olen melko lihaksikas en ole niin sanottu "kaappi fani" sillä en yritä millään tavoin piilotella asiaa katson animea koulu luokassa ja postaan instaan kuvia manga ostoksista. Mutta hyvä luoja suurimman osan anime faneista pitäisi joko kerätä itsensä jos ovat masentuneita (älkää tulko selittämään etä en tiedä mitä masennus on kolme vuotta sen kanssa itsekkin vietin) tai hillitä itseään jos julistavat maailmalle koko ajan olevansa otaku/weaboo

Kreivi

ViestiKirjoittaja Kreivi » Ke Joulu 09, 2015 03:47

Hei, siistiä että tänne on vastattu! olen itse taas unohtanut seurata palstaa aktiivisesti omien juttujeni takia...

Hauskoja vastauksia, ja olen positiivisesti yllättynyt muutenkin ettei aihetta otettu mitenkään pahalla. Nauratti vähän Leecan vastausta lukiessa kun aluksi stereotypinen animefanin mieskuva muistutti hieman itseäni :D mutta ei sitten ihan kuitenkaan: olen 22 pitkät hiukset, etäinen sisareeni joka minua nuorempi (tosin lähinnä hänestä/hänen iästä johtuen? 13v) asun yksin, ja tosiaan siskon kanssa en ole koskaan asunutkaan koska hän isän perhettä, yleensä on joo t-paita ja farkut päällä, olen kohtuu sosiaalinen jos mieliala on sellainen, toki nautin naisten huomiosta sillon tällön ja parisuhteiden suhteen tällä juuri hetkellä olen sillätavalla että "ei mitenkään pakollista" mutta en toisaalta täysin kielläkään,pelaan roolipelejä ja skypetän,juon olutta, rakastan juonekkaita animeja mutta toisaalta tästä voidaan jo lähteä missä meni vikaan ->

pidän enemmän mies hahmoista koska helpompi samaistua, ja joskus ne "sankarittaret" tuntuu jotenki... emt kliseisiltä? , en ole pitkä ja en nyt tiedä laihuudestakaan aika "normi" en keräile figuureja joskin sellaisten keräily voisi olla ihan hauskaakin, opiskelen ilta-lukiossa eli ei varsinaisesti "amk tai työtön" vai lasketaanko tämä työttömäksi :D ? coneissa en oo toistaseks koskaan käyny, enkä tiedä miten "priimaa" mun tietokone on - mutta mun tarkotuksiin tämä on aivan mahtava, pelitkin pyörii hintaluokka kuitenkin 800-900 eli ei mikään 5 tonnin "kaikki tehot täysille kone"

Osaan noist en osaa sanoa mitään, niistä voi olla varmaan montaa mieltä. Jokatapauksessa vaikken "truu-otaku" olekkaan niin olen kiinnostunut otakuihin ja vähemmän otakuihin uusiin ihmisiin tutustumaan, joten jatkakaa ihmeessä kirjottelua ja vaikka minun vastaukselleni nauramista... Halutessaan kaikki saa myös keskustella yksityisviestillä ihan mitä haluaa niin on sitten luettavaa kun muistan taas tsekata.

Leeca

ViestiKirjoittaja Leeca » Ke Joulu 09, 2015 16:12

^ Hahaa, hauska juttu, empä ollutkaan ihan hakoteillä :D

Mietinkin tuota sisarussuhdetta sitten myöhemmin kun rupesin vielä tarkemmin pähkäilemään miun stereotyyppisiä animefaneja/otakuja. Todennäköisesti viileämmät välit johtuu vain siitä, että yleensä nimenomaan on sitä ikäeroa nuorempaan sisarukseen, kenties nuorimmainen on oikein se surullisen kuuluisa iltatähti. Yleensä tämä isosisko on sitten sellainen, joka vielä tuputtelee kaikenmaailman naikkosia, jotka ei vastaa millään tapaa sitä unelmien naista ja sitten puhelee mammalle kahvinkeiton lomassa, että onkohan se meidän Topias sittenkin homo. Jos sattuu isoveli olemaan, se on sitten sellainen "perinteinen miehen ruumiillistuma" joka onnistuu kaikessa, jolla on ihana perhe ja ihanasti 200t lainaa ja oikeasti kaikki päin persettä, mutta kaikki silti kattelee pikkuveljeä vähän säälivästi kun ei edes tyttöystävää saa (vaikkei olisikaan ulkonäöstä/harrastuksista/jne kiinni).

Näen myös kaikki fanit/otakut ns. normaalia pienemmän seksuaalivietin omaavina, en tiedä yhtään miksi :mrgreen:

Yleensäkin faneja/otakuja ajatellaan kenties menetettyinä tapauksina, hihhuleina, vihreitten kannattajina. Mutta luulen, että suurin osa on kuitenkin enemmän ja vähemmän menestyneitä (koulutus, työ) ja rikkaampia kuin perusduunari (allekirjoittanut 8) ).

// tuohon "mielenvikaisuuteen". Ihan sellaiseen masennusmeininkiin en usko, mutta jonkinlaiseen herkkyyteen ja normaalia isompaan empatiakykyyn kuitenkin, koska kai suurinosa animen katsojista ja mangan lukijoista uppoutuu sarjoihin siksi, että pystyy vaan jollain tapaa sisäistää itsensä mukaan jollain tapaa, hahmon muodossa tai jo valmiissa hahmossa/tapahtumassa. ehkä jonkinlaista pakoa todellisuudesta/aikuisuudesta/normeista/velvotteista halutaan myös?

wibe1n kirjoitti:Nämä fanit ovat sellaisia joita aidosti kiinnostaa japanilainen kulttuuri, anime tms. mutta eivät kehtaa sitä avoimesti näyttää :oops: PAITSI täällä anikin sivuilla ja tietenkin coneissa. Toisin sanoen "taviksia" joilla löytyy myös kiinnostusta animeen. Ovatko he sitten "oikeita" animefaneja? Se on puhtaasti mielipide, mutta itse laskisin heidät yhtä isoksi osaksi kulttuuria kuin HC otakutkin. Ero kaappianimen ja otakun välillä on se, että ensimmäinen tuskin aloittaa keskustelua animella uuden henkilön tavatessaan.

Lukeudun itse tähän kastiin, oon kaapissa, vaikka olenkin täysin vastakohta tohon omaan stereotyyppiseen faniin nähden (no ehkä se onkin vaan ääripää muutenkin). Tuon sen kyllä esille jos vastassa on samankaltaisilla kiinnostuksilla varustettu henkilö, mutta suurinosa miun kavereista on sellaisia, ettei ne ymmärrä kiinnostustani animeen joten en ole mielipiteitäni sen saralta tuomassa esille, kun niitä muutenkaan kukaan kuuntele :D coneissa en käy, mutta kerään animeen liittyviä käytännöllisiä arkisia vaatteita (hupparit jne)/oheiskamaa (reput) ja ylpeästi niitä kannan ylläni. Mitään muuta en sitten keräilekään.

Tuo eeikan mainitsema "hihhuliotaku"/mun stereotyyppinen tyttöfani on kyllä itsellenikin sellainen rasittavuuden perikuva, että ennemmin olen siellä kaapissa kuin tuon sitä ylitsevuotavaa persoonallisuutta ja mielenkiinnonkohteita esille enemän kuin riittävästi. Tää koko ajatusleikki on vähän samansuuntainen juttu, kun ihmiset luulee mua kiltiksi naapurintytöksi ulkonäön perusteella joka ei tiedä mistään mitään ja on niiiiin ujo. Todellisuudessa oon aika rankasti tatuoitu (ne on vaa vaatteihin alla piilossa), vedän ketjussa tupakkaa ja heitän härskiä huumoria kuin rekkalepakot konsonaan. Ihan hauskaa ja viihdyttävää kuunnella muiden juttuja mikämitäkuka millainenkin on tai pitää olla, sitä koittaa olla tekemättä ennakkoluuloisia päätelmiä mut sortuu siihen itsekin :D Miusta on ihan kiva olla kaapissa, katsella ja tutkia maailmaa ja ihmisiä rauhassa, ja jos joku näkee etten ole truufani kun en sitä esille tuo räikeästi ainakaan, niin eipä se miulta oo pois.
Behind this mask is.. Another mask! Pretty cool, huh?

duckryu

ViestiKirjoittaja duckryu » Ke Joulu 09, 2015 16:53

Tuota noin. Vaatteet ei oo mun aatteet, mutta ei mulle oo mitään väliä jos ne jollekin on ja toiselle ei. Stereotypiat on hauskoja ja niitä on kiva spekuloida, käännellä ja väännellä, mutta niihin ei voi koskaan luottaa ja niitä on vielä riemukkaampaa rikkoa. Itse animeihmisten kanssa enemmän ja ehkä kuitenkin vähemmän pyörineenä en kuitenkaan ensimmäisenä kissankorvia päähäni vedä, eli kaappihäröilyä havaittavissa omaltakin osalta. Mutta takaisin niihin stereotypioihin. Luulen, että ei ole väliä, minkä genren ihmisstereotypiaa katsellaan niin sieltä stereotypiaa orjallisimmin noudattavista löytyy ehkä ne toisinaan rasittavimmat henkilöt, mutta mulkkuja tyyppejä on kaikkialla ja joka lajissa ja stereotypioiden ulkopuolella, joten en ensimmäisenä uskonnonomaisesti animea hehkuttavia kuitenkaan välttele. Saattaahan se olla myöskin rasittavaa kuunnella, jos ainoa puheenaihe on jeesus tai anime tai jokin muu sinänsä aiheesta tietämättömälle suppean näköinen aihe, kuten vaikka hevoset, joista itse voisin pitää muutaman tunnin luennon. Loppupelissä huipputyyppi voi olla sekaisin kuin seinäkello tai sitten ihan maailman normaalein dude. Eli ehkäpä se, että tykkää katsoa animea ei lopulta korreloi missään määrin ulkonäön kanssa, jos henkilö ei itse niin halua ja kokee oman ulkonäkönsä ja animefiilistelyn toisistaan irrallisina asioina.
Oliko tässä pointtia? Ei, sillä pohtimiseni jäi aika pitkälti vain ulkonäköosioon. Tai sitten pointtini oli se, että ehkä ne stereotypiat, jotka olivat silloin vallalla, kun itse animesta innostuin 9 vuotta sitten, alkavat olla ainakin osittain rikottuja. Tai sitten vain en liiku ihmistenilmoilla tarpeeksi ja olen pihalla ajan hengestä. Tai sitten se, että animen katsominen ei liity oikeasti ulkonäköön tai välttämättä edes yleisiin puheenaiheisiin, kuten ei esimerkiksi ratsastuskaan (paitsi kun käyt kaupassa kuraisissa puolentonnin nahkasaappaissa ja ratsastushousuissa treenien jälkeen tai kaverit ihmettelevät lautasen kokoista mustelmaa esimerkiksi olkapäässäsi). Summana siis: kaappeilu on ihan kivaa ja anime (ja yleensäkin tarinat oli ne melkein missä tahansa muodossa) tarjoaa mitä luultavimmin jonkinlaisen paon todellisuudesta, ainakin itselleni.

Kreivi

ViestiKirjoittaja Kreivi » Ke Joulu 09, 2015 18:24

Leeca seksuaali kohdassa menet kohdallani ainakin taas vikaan, eli seksuaaliviettini ei ole mitenkään alhainen vaan kummittelee kyllä kovasti taustalla :D mutta toisaalta vaikka vastaankin stereotypiaas hyvin, en koe olevani mikään varsinainen otaku joten saatan olla huono vertailukohde.

Masennuksia ja ahdistuksiakin on koettu... että sinänsä joo taas, ehkä taipumus miettiä jotain asioita liikaa/liian monimutkaisesti.

Duckille peukku ylöspäin siitä että hän käytti klassista sanontaa "sekasin ku seinäkello" ja ymmärrän jos pahimmat stereotyypit ärsyttää, voi muakin joskus ärsyttää pelkästään jonkun ulkonäkö kun yritetään liiotteluun asti tuoda esille että ollaan jotain faneja toisaalta myös tunnen myötähäpeää kun samat tyypit varmaan menee samalla asenteella japaniin näyttämään itseään...

Ahh, ja vielä sen verran tuosta etäisestä sisar suhteesta että minä olisin mielelläni paljonkin yhteydessä sisareeni, mutta hän tosiaan vierastaa jonkin verran ja luulen tämän johtuvan tuosta iästä... Ehkä mun on helpompi muodostaa hänen kansaan yhteyttä kunhan hän on vanhempi.

duckryu

ViestiKirjoittaja duckryu » Ke Joulu 09, 2015 19:12

Ooleoo Kreivi! Mua ei välttämättä ärsytä ne ultimaattisen stereotyyppiset tapaukset, välttämättä. Toisinaan ärsyttää, toisinaan ei. Se ärsyttävin piirre on ehkä siinä niiden ihmisten omassa halussa toteuttaa sitä stereotypiaa tosi orjallisesti, eli esim ei voi tykätä vaikka ööö.. eppunormaalista,koska se ei sovi siihen stereotypiaan mitä yrittää toteuttaa. En missään nimessä tässä kuitenkaan kiistä sitä, etteikö joku olisi täysin totaalisen omaitsensä vaikka nasahtaisi johonkin stereotypiaan kuin nenä päähän, mutta se ehkä onkin vähän eri asia. Jollekin tosi-otakulle se otakuilu on sitä minuinta minua, mutta taas toiset "yrittää olla täydellisiä otakuja". See the difference? Mutta mitäpä minä olen tässä sanomaan. Nyt saattoi alkaa pieni pata minussa kattilaa soimata. Ja saatoin myös mennä sillai osittain aiheen sivuun, hupsis ja anteeksi.

Kreivi

ViestiKirjoittaja Kreivi » Ke Joulu 09, 2015 23:22

duckryu kirjoitti:Ooleoo Kreivi! Mua ei välttämättä ärsytä ne ultimaattisen stereotyyppiset tapaukset, välttämättä. Toisinaan ärsyttää, toisinaan ei. Se ärsyttävin piirre on ehkä siinä niiden ihmisten omassa halussa toteuttaa sitä stereotypiaa tosi orjallisesti, eli esim ei voi tykätä vaikka ööö.. eppunormaalista,koska se ei sovi siihen stereotypiaan mitä yrittää toteuttaa. En missään nimessä tässä kuitenkaan kiistä sitä, etteikö joku olisi täysin totaalisen omaitsensä vaikka nasahtaisi johonkin stereotypiaan kuin nenä päähän, mutta se ehkä onkin vähän eri asia. Jollekin tosi-otakulle se otakuilu on sitä minuinta minua, mutta taas toiset "yrittää olla täydellisiä otakuja". See the difference? Mutta mitäpä minä olen tässä sanomaan. Nyt saattoi alkaa pieni pata minussa kattilaa soimata. Ja saatoin myös mennä sillai osittain aiheen sivuun, hupsis ja anteeksi.

Et sinä ainakaan minun mielestäni sanonut mitään väärää, parempi muutenkin vaikka sivuta aihetta kun antaa täydellisen hiljaisuuden vallata foorumi.

Ja ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, ja toisaalta vaikka "pata kattilaa soimaisikin" niin ehkä se on ihan terveellistä antaa niiden tuntemusten ja näkemystensä tulla ilmaistuksi. Toi on just ärsyttävää kaikissa stereotypioissa että pitäs tykätä vaan 1 musa genrestä, aivan uskomatonta - mutta ehkä jotkun sitten oikeestikin tykkää vaan yhdestä? mä kuuntelen ihan pop/rapista örinä heviin että...

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”