Esittelyketju

Keskustelua Visual Novelien tekemisestä.

Valvoja: Visual Novel -yhteisö / aktiivit

Hemuuuli

Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Hemuuuli » Ti Tammi 31, 2012 18:18

Geneerinen esittelyketju, josta ihmiset voivat stalkkailla toisiaan.
Kuka olet? ja kuinka tutustuit visual novelleiden maailmaan?

Haider

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Haider » Ti Tammi 31, 2012 19:09

Potkaistaan liikkeelle. Furio, 24, ei enää niin hikikomori, jos pitäisi sanoa heittoarvio ensimmäisen VN:n pelaamisesta, kenties 2004-2005. Animessakin kiinnitän suhteettoman paljon huomiota hahmoihin ja tarinaan kaiken muun kustannuksella, joten näitä nimenomaisia asioita painottavat visual novelit, jotka ovat lisäksi vielä erinomaisia formaatteja sisäisille monologeille, ovat vähän kuin tiivistäisi kaikki parhaat puolet animen maailmasta.

Taisin alunalkujaan innostua erogejen kautta, jotka taas tulivat tutuiksi kun jahtasi tarpeeksi hentaita. Come See Me Tonight oli ensimmäinen, en kyllä muista miksi juuri se. Siitä sitten laajeni useampiin erogeihin ja jossain välissä välähti päähän sekin että näitähän on säädyllisiäkin olemassa, missä vaiheessa aloin etsiä vähän kaikkea mahdollista. Ykkössuosikki kaikista tähän asti pelatuista: Ever17, perässään Chaos;Head.
[01:22] <@Tounis> sä et ookkaa oikee ihminen

[17:32] <Hoothoot> En unohda koskaan.

Mijaskal

ViestiKirjoittaja Mijaskal » Ti Tammi 31, 2012 19:13

Moi kaikki o/

Ensimmäinen visual novel jota pelasin taisi olla Tokimeki Memorial, jota ihmettelin super nintendon emulaattorilla osaamatta sanaakaan japania :P Kakkosta sain pelata sentään tulkin avustuksella mutta sen jälkeen kuluikin pitkään ennenkuin pelit tulivat taas mieleen törmättyäni jotakin kautta Ren'Pyyn. Piirrän sarjakuvia, kirjoitan kirjoja ja tykkään peleistä, joissa on hyvä tarina, joten visual novelit ja varsinkin niiden tekeminen tuntuvat tosi kivoilta ajanvietteiltä.

Pääsin syksyllä 2011 opiskelemaan pelintekoa Kajaanin Ammattikorkeakouluun ja tein heti ekana pelinä Visual Novelin :D Siitä tykättiin ja sitä oli mukava tehdä muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa. Mopo lähti käsistä ja menin pitämään Desucon Frostbitessä luennon Ren'Py:stä ja pelien tekemisestä mitä kautta syntyi myös tämä yhteisö ja foorumialue.

Koulussa tehdyn pelin lisäksi olen tehnyt pari omaa kokeilua, jotka molemmat ovat jääneet keskeneräisiksi. Osaan ja tykkään tehdä kaikki pelin osa-alueet itse, mutta toisten kanssa tekeminen on vielä kivempaa ja tahdon oppia lisää. (Olisi myös hauskaa ehtiä pelaamaan muitakin visual noveleita kuin omiani, ainakin Katawa Shoujo vaikuttaa tosi hyvältä ja mielenkiintoiselta)

Pidän tumblr-blogia pelinteosta, sitä voi stalkata täältä:http://muffintrap.tumblr.com

Visual Noveleissa parasta on sama vapaus kuin kirjoissa ja sarjakuvissa. Tarina voi kertoa mistä vain ja pelin voi tehdä myös itse.

Hemuuuli

ViestiKirjoittaja Hemuuuli » Ti Tammi 31, 2012 19:26

Pöö! Täällä Kajaanissa pelialaa olen opiskelemassa Mijaskalin kanssa ja me olemmekin jo tehneet täällä yhden kaupallisen visual novellin. Itse olen pelejä tehnyt koko pienen elämäni ja seikkailupelit ovat olleet aina lähellä sydäntäni. Visual novelleihin tutustuin varsinaisesti vasta päälle vuosi sitten Wanko no kurasoun kautta ja sen jälkeen olen pelaillut usammankin lävitse. Katawa shoujo ja Swan Song ovat olleet lemppareitani. Higurashi when they cry on myöskin loistava, mutten ole vielä ehtinyt pelata edes ensimmäistä arkkia lävitse.

MAI_Koyama
Viesti:

ViestiKirjoittaja MAI_Koyama » Ti Tammi 31, 2012 19:28

Umm, alaikäinen (theheh) tyttö olen, joka tietää silti aika paljon VN-peleistä. Tai no, tytöksi tietää paljon...

Unelmani on piirtää työkseni VN-pelejä. Lähinnä artistien työstä olen eniten VN-peleissä kiinostunut. Eli jos joku haluaa tehdä jotain projektia niin voin olla apuna piirtämisessä ja tietenkin erillaisia tarinoita makaa mun päässäni, joten silläkin kannalla voin avustaa ^-^ Lempi pelejä on Little Busters ja D.C.

http://www.mai-kooyama.deviantart.com
Viimeksi muokannut MAI_Koyama, Ti Tammi 31, 2012 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Shieva
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shieva » Ti Tammi 31, 2012 19:55

93-syntynyt tyttö, animesta ja mangasta olen ollut kiinnostunut viitisen vuotta ja niiden kautta kuulin sitten visual noveleistakin. Ensimmäinen jota itse luin oli Umineko no naku koro ni, johon tutustuin vasta joskus viime syksynä. Sitä ennen olin tosin pelannut Ace Attorney-pelejä (jotka ovat aika lähellä visual noveleita) ja muutenkin konsepti oli aika tuttu. Lukemani visual novelit löytyy VNBD:n profiilistani. Valitettavasti olen aika nihkeä lukemaan mitään tietokoneen ruudulta, ja siksi visual novelienkin lukeminen on ollut hidasta.

Animejuttujen lisäksi kirjoittaminen on rakas harrastukseni, ja sen takia halusin myös tehdä oman visual novelin. Reilu vuosi sitten aloin ihan tosissani kirjoittaa, ja sen jälkeen on syntynyt pari romaania ja läjä lyhyempiä (sekä keskeneräisiä) tarinoita. Opiskelen myös tietojenkäsittelyä, ja koodaus oli jo tuttua, vaikken pythoniin ollutkaan tutustunut. Ren'pyllä olen siis jo yhden lyhyen visual novelin tehnyt.

Seuraava projekti on jo tiedossa, nyt tarvitsisi vaan saada potkittua itseni kirjoittamaan sitä. Piirtää en osaa, onneksi sentään löytyy taitavia kavereita.

Miaku

ViestiKirjoittaja Miaku » Ti Tammi 31, 2012 23:51

Miaku ilmoittautuu olemassaolevaksi! : D

Minäkin olen pelialan opiskelija, mutta keskityn lähinnä pelien graafiseen puoleen.
Visual Novelleihin tutustuin jo vuosia sitten. Ensimmäistä kosketustani kyseiseen pelityyppiin en enää muista, mutta yksi suosikeistani on Ever 17: Out of Infinity. Olen aina ollut sekä innokas pelaaja että armoton lukutoukka, joten Visual Novellit sopivat minulle mainiosti. Suomessa en ole kauheasti tavannut samanhenkistä seuraa, joten minusta on kiinnostavaa havaita että täältäkin löytyy paljon Visual Novelleista kiinnostunutta väkeä.

Visual Novellien teossa olen vielä onnettoman kokematon: Olen testaillut niiden tekemiseen soveltuvia ohjelmia, miettinyt hahmoja, luonnostellut kuvia ja kirjoittanut tekstinpätkiä, mutta en ole vielä ryhtynyt kunnolla tositoimiin niin että olisin saanut jotain oikeasti tehtyäkin.

NastyPrismsGoodSir

ViestiKirjoittaja NastyPrismsGoodSir » Ke Helmi 01, 2012 11:07

Pidän visual novelleista, piirtämisestä, värittämisestä, kirjoittamisesta, soittamisesta ja säveltämisestä. Olen itse kirjoittanut visual novelleja jo yli vuoden. En ikäväkyllä voi kuvailla yhtään niistä sanalla valmis, mutta paljon on tehty. Olen perfektionisti joten mikään ei valmistu nopeasti koska, en hyväksy niitä töikseni. Mutta otan mielelläni vastaan "tilauksia" visuaali ja audio puolella en mielelläni kirjoita tarinoita kellekkään. En ole kovin ryhmähenkinen joten teen omat visual novellini ilman apuvoimia (tunnen pettäneeni itseni jos en tee kaikkea yksin :.I ) mutta voin koittaa selviytyä muiden avustamana/avustajana.
Mutta kuvia ja musiikkeja teen siis ainakin mielelläni. olen multi instrumentalisti joten tässä lista soittimista joita löytyy:
- Sähkökitara
- 12 kielinen sähkökitara
- Akustinen metallikielinen
- Akustinen nylon kielinen
- Sähkö basso kitara
- Mandoliini
- Ukulele
- Rummut
- Itse tehtyjä huuliharppuja kaikenlaisia löytyy. (eri vireitä ja malleja)
- omatekemä pirun keuhko löytyy jos joku sellaista kuraa novelli musaansa haluaa. (haitari soundin
saa sievemmin kiipparista mutta jos on pakko..)
- 4 erilaista Novation kiipparia ja 1 behringer kaikissa Midi mahdollisuudet joilla voin syntetisoida periaatteessa mitä tahansa soitinta jota ei listasta löydy.
- Mikrofoonikin löytyy eli miehekäs lauluääni on myös saatavilla.
- Vanha japsilainen putki urku (upeet Nintendo 16 ja 64mäiset soundit)

(Nyt kun koulussa kirjoittelen niin lisäilen ehkä myöhemmin muita jos vaikka jotain unohtu)

Ja tuossa vielä linkki deviantART sivulleni: http://nastyprismsgoodsir.deviantart.com/

Jos jotain musaa tai artteja haluaa nii yksityisviestillä tai deviantartilla yhteyttä kiitos. tai no sama se miten mutta kuitenkin jos jotakuta kiinnostaa nii keksikää jokin tapa ilmottaa se koska en (tällähetkellä) seuraa mitään ketjuja kovin tarkasti. Joten en spottaile sieltä ainakaan toiveita.
Viimeksi muokannut NastyPrismsGoodSir, Ma Helmi 06, 2012 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EmiriR5

ViestiKirjoittaja EmiriR5 » Ke Helmi 01, 2012 13:10

Harrastan omien tarinoiden suunnittelua, piirtämistä ja videopelejä. Visual noveleja en ole pahemmin pelannut (joskin jotain niiden tyylisiä olen, kuten Phoenix Wrightit ja Laytonit), mutta ne kiinnostavat minua tarinankerronnan muotona.

Olen jo pitkään etsinyt sopivaa formaattia johon tehdä joitain tarinoitani. Sarjakuvaa en jaksaisi piirtää, enkä ole varma saisinko kirjoittamalla ilmaistua visioitani tarpeeksi hyvin. Frostbitessa pidetty luento avasi silmäni. Opiskelen tietojenkäsittelyä joten koodaamista en pelkää, ja siksi visual novel kuulostaakin aivan loistavalta formaatilta minulle! :) Olen jo testaillut Ren'Pyn käyttöä, ja se vaikuttaa erittäin hyvältä. Vähän pythonia tarvittaessa kylkeen niin hyvä tulee.

En tällä hetkellä koulukiireiden takia ainakaan aktiivisesti hae projekteja joihin osallistua, mutta en pidä sitä mahdottomana tulevaisuudessa. Tällä hetkellä suunnittelen omaa visual novelia ja aika paljon saan siihen tehtyä itse/ystävien avustuksella. Saatan kuitenkin kaivata musiikintekijää sitten kun siihen vaiheeseen päästään, sillä se on ainoa alue joita kukaan meistä ei osaa. :)

Pidän (englanninkielistä) blogia piirustuksistani, ja olen myös deviantArtissa.
http://spiraea.wordpress.com/
http://emirir5.deviantart.com/

On hienoa, että saatiin oma alue tälle, muiden projekteja on aina mielenkiintoista seurata!

Liliel

ViestiKirjoittaja Liliel » To Helmi 02, 2012 10:09

Animen ja mangan parissa olen seikkailut ties kuinka monen vuoden ajan, sekä pelien. Opiskelen Outokummussa mutta pääpaino on täällä ihan kaikessa muussa mm. mallintamisessa (jossa en ole niin hyvä). Nyt kuitenkin teen projektiluontoisena hommana ensimmäistä peliäni. Opettaja tykkäsi ideasta. Gah, olen huono kirjoittamaan esittelyjä itsestäni.

Nyt työn alla on yksi visual novel. Päässä pyörii myös kaksi muuta ideaa, piirtäjistä on vaan pulaa, kaikki mystisesti katoavat. Ei sillä, voisin itsekin piirtää mutta tykkään ehkä enemmän kirjoittaa tarinoita. Useimmat visual novet joita aion tehdä pohjautuvat sarjakuviini, joita en saanut piirrettyä koska en saanut laitettua niihin kaikkea mitä halusin. Olisi tullut aika hervottomat puhekuplat. Tiivistäminen, mitä se on?

Ensimmäinen visual novel joka otti ja kolahti oli Togainu no Chi (nitro+Chiral). Nitro+:n pelit on muutenkin aika lähellä sydäntä. Kaikenlaista on tullut kahlattua läpi. Nyt lukemisen alla on Umineko no Naku koro ni. Koneelta löytyy kasa kaikenlaista visual novea, joista suurin osa on Nitro+:n tai Nitro+Chiralin. Suosikkini on myös 11eyes. Pidän enemmän visual noveista joissa on myös japaninkielinen puhe, ymmärrän paremmin.

Sitten muutama blogi, ylempi on enemmän elämän ihmettelyä ja muuta randomia, alempi on peleihini suuntautunut.

http://adoresilentica.wordpress.com/
http://projectrequiem.wordpress.com/

Peruna
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peruna » Ti Helmi 07, 2012 02:04

moikka oon tämmöne tykkään pelata visual novellei jotka o transloitu kun en osaa japania :wink: :wink: utawarerumono on mun lemppari vn ja oon tekemäs popwarerumono tommosta itekki! oon tehny myös yhe visual novellin (k-18) ihan valmiiks asti tolla renpy mut se o aika huono (siis toi renpy) ku siinä ei oo kaikkee mitä haluun onneks oon harrastanu ohjelmointii ala-asteelta asti nii osaan tehä oikeella kielellä.. sen takii teen pythonila popwarerumonoa 8)
MÖRKÖ <-ÄLÄ GLIGGAA

Hemuuuli

ViestiKirjoittaja Hemuuuli » To Helmi 09, 2012 21:28

Hahahaa. Hajosin ihan totaalisesti ja putosin melkein tuolilta. :DDD

Holly

ViestiKirjoittaja Holly » Pe Helmi 17, 2012 00:27

Olen pian 17 täyttävä naispuolinen (aloitteleva) taideopiskelija Savonlinnasta. Piirtäminen on minulle rakas harrastus, vaikka taidot eivät huippuluokkaa olekaan. Rakastan myös hyviä tarinoita, ja sen takia pelinteko kuulostaa aika lailla Siltä Omalta Jutulta.
Vaikka en olekaan pelannut kuin muutamaa Visual Novellia, ovat ne lähellä sydäntä. Katawa Shoujon ja parin tuntemattomamman VN:n lisäksi olen pelannut esimerkiksi Ace Attorney-pelejä, jotka ovat aika lailla visual novellin kaltaisia. Olen testaillut Ren'Pyllä jonkun verran, mutta aikaiseksi olen saanut vasta yhden vain pari minuuttia kestävän visual novellin (joka ei ikinä tule näkemään päivänvaloa). Intoa minulla riittää, ja haluaisinkin tulevaisuudessa tehdä jonkun isomman projektin - mieluiten tiimityönä muiden harrastajien kanssa.

Tavoitteenani on oppia lisää Ren'Pyn käytöstä ja ehkä joku päivä vielä tehdä grafiikoita visual novelleihin. Seuraava VN-kokeilu on kovasti mietinnän alla ja tulee toivottavasti valmistumaan kevään tai kesän aikana.

P.S. Jos joku kaipaa apua Visual Novelliinsa tai haluaisi aloittaa uuden projektin porukassa, minuun saa aina yhteyttä esimerkiksi YV:llä.

Sugarbouquet

ViestiKirjoittaja Sugarbouquet » La Helmi 25, 2012 01:26

Ensimmäinen visual novel, jota pelasin oli Koneko Doumei/Cat Girl Alliance vuoden 2010 keväällä (jota en kyllä voi suositella kenellekään, nukige-pelien mittapuullakin aivan surkea vn :D).
Suosikkeihini puolestaan kuuluvat Saya no Uta, Clannad, Phoenix Wright-trilogia, Ever17, Sono Hanabira ni Kuchizuke o- sarja (etenkin Reo/Mai-pelit), Heart no Kuni no Alice ja Starless.
Makuni on melko laaja, eli melkein kaikki BL-peleistä otomeen ja galgeihin menee.

Olen haaveillut oman visual novelin tekemisestä yli vuoden ja saanut kasan ideoita, joista loppujenlopuksi ei tullut mitään.
Nyt kuitenkin vihdoin on päähäni ajautunut idea, josta olen saanutkin kehiteltyä jotakin (!) ja pystytän sille varmaankin ketjun tänne lähiaikoina :>

Olisi kiva löytää täältä ihmisiä, joiden kanssa voisi työstää isompiakin projekteja. Itselleni graffiikkapuoli ja kirjoittaminen on tekemisessä mieluisinta.

Palaa sivulle “Pelinteko”