Conista kavereita

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Ze Shoopuf

Re: Conista kavereita

ViestiKirjoittaja Ze Shoopuf » Ti Kesä 15, 2010 20:01

Valkoinenhai kirjoitti:Sitä en kiellä, etteikö coneissa kuitenkin olisi helppoa tutustua ihmisiin. Henkilökuntaan värväytyminen, jonotukset, ruuhkat, pikku kömmähdykset ja erinäiset tempaukset (esim. FFFight, letkajenkka, tanssit, photoshootit ym.) yhdistävät varmasti samanhenkisiä ihmisiä yhteen, ja näin syntyy helposti hyviä kaverussuhteita.
Omalla kohdallani ei näin vain sattumoisin ole käynyt, vaikka olen cosplayannut coneissa käytännössä joka kerta, ja ollut myös cosplaykisoissa ja myös erinäisissä muissa conien tempauksissa.

Ehdottomasti helpoiten coneissa tutustuu ihmisiin, jos on siellä töissä. Jotakuinkin kaikki conikaverini ovat tulleet vänkäriyden kautta, Desuconissakin tuli taas muutama uusi tuttavuus.

Tosiaan, kavereita on löytynyt Sakuraconista (2005, eka conini ikinä, olin vänkäri), joistain Ropeconeista (parhaiten viime vuoden conista, olin töissä) ja tästä viimeisesti Desuconista (olin valokuvaajana). Pidän edelleen jonkinlaista yhteyttä kaikkiin näihin. Cosplayryhmissä tietenkin tutustuu myös, mutta yleensä heikommin, sillä ryhmät harvemmin ovat kasassa koko conin ajan - vänkärit taas ravaavat joka välissä greenroomissa. Ja sitten on tietenkin vänkäreiden coninkaadot yleensä, joissa tietenkin tutustuu paljon helpommin ihmisiin ilman conistressiä sun muuta.
Me be Mighty Tyger! Me eat all!

Gahika

ViestiKirjoittaja Gahika » Ke Kesä 23, 2010 21:13

Waah! Ihana idea tuossa conkirjassa! *kaivelee laatikoistaan tyhjää kirjaa*

Tulkaa aivan ehdottamasti tökkäämään kylkeen ja piirtämään jotain randomia! :mrgreen:

Tuntomerkkeinä:
Canada cossi (Hetalia of course), kaveri käsipuolessa, Kanadan lippu ja valkoinen nalle sylissä..
xD

CissyDella

ViestiKirjoittaja CissyDella » To Maalis 24, 2011 19:43

Olen ollut kaksilla mangapäivillä ja Kitacon III mukana, mutta viimeisemmisät mangapäivästä(Rovaniemen) tarttui mukaan montakin kaveria. Veli kiristi minut kilpailuun mukaan(en siis ennen sitä ollut kilpailemassa, mutta veli sanoi ettei enää järkkää mulle kyytiä, jos ei osallistu.) ja siinä sitten tärisin pelosta ohjeita annettaessa. Sitten mulle tuli jutteleen yks tyttö, jonka oli kanssa ekaa kertaa kilpailussa. Täristiin(ainakin minä :D ) siinä ja rauhoteltii toisiamme. Sovittiin, että kilpailun jälkeen vaihdettaisiin puhelin numeroita. Mentiin sitten sen kavereiden kanssa syömään ja sitten niitä kavereita mulla oliki. :D
Resident Evil <3

Ketsueki

ViestiKirjoittaja Ketsueki » To Maalis 31, 2011 14:28

Minäkin olen saanut conista kavereita, vuoden 2010 traconista tampereelta. Tätä ennen en tuntenut muita jotka pitivät samasta aihepiiristä kuin kaksi serkkuani joiden kanssa sinne meninkin. Conissa sain paljon kavereita ja sen jälkeenkin olen saanut kaverien kautta monia uusia japsifani kavereita^^ En ikinä kadu coniin menemistä ja sanon että ne jotka eivät ole koskaan coneissa olleet, suosittelen 1000000% että kannattaa mennä, oikeasti, se voi olla elämän paras ratkaisu, minulla se nimittäin oli. Conin jälkeen minusta on tullut kaamea japsihullu, kun ennemmin olin vain sellainen aika suhtkoht normaali ja luin jotain Dragon Ballia isoveljeltäni ja Narutoa luin myös, nyt en osaa edes laskea kaikkia sarjoja^^

Eli lyhyesti, suosittelen conia ja sieltä todelta saa uusia kavereita^^
Asiaa!!

Ketsueki

ViestiKirjoittaja Ketsueki » La Huhti 23, 2011 13:38

[quote="Tiituli83"]voiko muuten pitää paikkansa tosissaan tämmöinen väite;
Jos conissa on yksin, tulee varmemmin uusia tuttavuuksia muista conilaisista (onko tollasta sanaa?), kuin jos liikkuu porukassa?

No, onhan se ihan mahdollista koska yksin ollessasi uskalletaan paremmin tulla juttelemaan mutta kyllä porukassakin kavereita saa...
Asiaa!!

Fazi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fazi » La Huhti 23, 2011 14:29

Meikäläinen on niin hirveän eristäytynyt muusta conikansasta jopa itse paikan päällä, ettei kavereita juurikaan synny. Osasyynä myös se, että melkeinpä kukaan ei tunnista : D
TOSIN pari vuotta sitten Tampere Kupliissa tapahtui positiivinen yllätys, eräs henkilö tuli suoraan kysymään että "Hei anteeks, oletsä Fazi?" kun oli jostakin kuullut silloisesta cossistani. Toisinaan pidetään tämän henkilön kanssa yhteyksiä yhä, harvemmin tosin, muttaettä mukava ihminen on hän.
Pari muutakin kaveria on tullut. Kaksi tuli joskus deviantArtin kautta ryhmäcossista sovittaessa. Toisen kanssa ollaan nykyään hyvissä väleissä ja suunnitellaan hänen kanssaan Traconiin paricossia (vaikkei kisaan osallistutakaan) ja että toimitaan yöaikaan vapaaehtoistyönä ihmisiä valvottamassa.

Muuten en pahasti coneissa ihmisten kanssa kommunikoi, niin ei kavereitakaan tule. Tuntuu kaikilla olevan niin jo oma kuppikunta, ettei siinä viitsi alkaa sitä rikkomaan.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Akai

ViestiKirjoittaja Akai » Ma Touko 02, 2011 20:31

Ei oikein tällä hetkellä voi sanoa ,että ystäviä olisi tultu saatua. Tuttuja ja kavereita kyllä. Tosin eipä noissa isommissa coneissa ihmeemmin vielä ainakaan ole tulleet hiljaiselle hissukalle tuntemattomat puhelemaan. Porukassani liikkuessa nuo ihmiset onkin sitten tulleet jutustelemaan.

SILVERDROPS

ViestiKirjoittaja SILVERDROPS » Su Touko 15, 2011 18:44

Joskus kolme vuotta sitten kun oli vielä kavereita näistä piireistä. niin tutustui uusiinkin. Nykyään en oikeastaan, aina olen yksin coniin menossa, siellä nään jonkun kaverin jota moikkaan ja ehkä ½-1 tunti vietän seurassa, mutta tunnen itseni ulkopuoliseksi. Olisi kiva saada uusia kavereita, mutta ei se oo niin helppoo

Oml

ViestiKirjoittaja Oml » To Touko 19, 2011 07:13

Lähes kaikkilla ihmisillä tulee conissa se alku jännitys jos esim kuvanoton kautta yrittää lähestyä toista tuntematonta ihmistä. Sen vaan sanon että conilaiset ovat hyvin ystävällisiä eikä niitä tarvitse pelätä. Hihasta nykimään vaan! :mrgreen:

Kyllä, kyllä olen saanut jokaisesta conista uusia tuttavavuuksia ja hyviä ystäviä.
Olin ensimmäisessä conissani Animeconissa joka oli joskus vuonna erkki ja muussi jyväskylässä. Olin cossannut Kagomea Inuyashasta ja olin sopinut tapaamisen kolmen tuttuni kanssa jotka cossivat Fullmetal Alchemistista hahmoja. Loppuen lopuksi tutustuin yhteen Inuyasha cossaajaan(joka juoksi silloin mun perään ja kysyi että olenko menossa syömään XD) jonka kanssa vietin sitten sen conin ajan aikaa. Ihana ihminen on vaikkemme paljoa näekkään nykyään.

Toinen tapahtumani taisikin olla kirjamessut missä sain yhden miitin kauttaa uusia tuttavuuksia. Loppu tulos oli se että tapasin entisen ykkösluokkalaisen tutun. Se tunnisti mut pahvin repemisestä! XD No, tapaan tätäkin ihmistä hyvin harvoin.
Ja sitten taisikin olla Tracon jossa sain yhden parhaimmista kavereistani jota yritän mahdollisimman paljon nähdä kun satun menemään helsinkiin päin.

Tsukiconissa ollessani vänkärinä tutustuin myös muuhun vänkärin porukkaan ja oikein mukavaa populaa olikin. <3

Toisin sanoen jokaisesta conista missä olen ollut, olen saanut aina uuden tuttvan/ystävän/kaverin.
Tactical Facepalm!

miwo

ViestiKirjoittaja miwo » La Heinä 23, 2011 21:13

2007 Tammikuussa järjestettiin n. 20 hengen porukalla ns. Traconin jatkot. Suunniteltiin miniconiamme (jonka nimikin oli chibicon!) irc-galleriassa ja meillä oli ihan super kivaa! Sieltä tarttuivat mukaan elämäni tärkeimmät ihmiset, parhaimmat ystävät, ne sellaiset elintärkeät ihmiset. :> Meillä on kaikkien kesken 5 vuotis päivä 20.1.2012 ja ollaan suunniteltu et mukana olleiden kans tehtäs jotain kivaa! Kauheeta ku aika menee nopeesti...

jansan

ViestiKirjoittaja jansan » Su Heinä 24, 2011 04:13

Itse olen saanut paljon uusia kavereita coneissa ja joka kerta olen ollut vänkärinä, koska se on mukavaa ja siinä tapaa uusia ihmisiä. :D
す..す..すき大すき

XxyumeganxX

ViestiKirjoittaja XxyumeganxX » Ke Heinä 27, 2011 19:57

Enpä tiedä :/ Itselläni on ujouden taakka, mutta olen onnistunut hieman pääsemään siitä pois (esim. kävin ihan pokkana cossikisassa) ja alkamaan juttelemaan ihmisille. Ja minulla on myös sellaista Canada-ilmiötä (= huomaamattomuutta), ettei minua vaan yksinkertaisesti huomata juuri koskaan ja olen siihen ittekin jo tottunut. Sen takia melkein hyppäsin kattoon kun joku cossikisan jälkeen onnitteli minua (reaktioni oli järkevä 'täh, siis minä?'). Kavereiden saamiseen helpottaa ihan selvästi cosplay: niillä ihmisillä on jokin sama kiinnostuksen aiha kuin sinulla joten on helppo mennä juttelemaan. Ja netin ihmeellinen maailma tietenkin auttaa paaaaaaaljon...
Kuitenkin sain koulusta kaverin (vieläpä tänä vuonna) kun hän tunnisti Desucon-rannekkeeni XD Yay! Nyt saan vihdoinkin koulussa jutella jonkun kanssa cosplaysta :D
:D Ajatus... pätkii...
Deviantart -> http://xxyumeganxx.deviantart.com/

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » La Helmi 25, 2012 22:26

Ei oo vielä mukaan tarttunu mikä ei oo ihme kun vasta yks con takana. :D Sillon olin niin tiiviissä porukassa, ettei tullu mukaan ketään. Tosin jäi harmittamaan kun ei menty puhumaan sille Kakashille (Kawaconissa) joka oli muistaakseni koko ajan yksin. :( Oon itsekin vähän ujo ihminen ainakin yksin, niin ei tuu mentyä juttelee ja silleen.

Kesän Animecon taitaa olla nyt ainoa ton Kawaconin lisäks mihin oon menossa ja nyt vähän eri porukalla. Kiva olis kokeilla myös yksin mennä, mut sillon musta tulee kamalan myrtsi ja sulkeutunut ja tosi herkkä, että en usko siitä tulevan mitään. Kaveriporukassa musta taas tulee yliaktiivinen apina jolloin tutustuminen muihin käy helpommaksi. 8D

Vähän aiheesta poikkean, mut mietin vaan et onkohan se liian tungettelevaa jos menee niiden yksinäisten luo kysyy et tuleeko porukkaan. :p Uskon nimittäin haluavani mennä jokaista yksinäistä kysyyn messiin mut toivottavasti en loukkaa sitten ketään. x'D Kun näette siis conissa hyppivän Fragile Dreamsin Crowin niin varokaa, ihmiset, varokaa.

Ps: jos et tykkää paikan päällä tutustumisesta niin laita vaan ihmeessä yksäriä! o/ Tulen nappaamaan sitten tuolla Animeconissa sut mukaan. :>
(mitenniinoonvähänaikaisessa...)
There is no spoon.

Kaeru

ViestiKirjoittaja Kaeru » La Helmi 25, 2012 22:57

Kitacon oli oikeasti ainoa con, jossa ihmisiin tutustuin. Kun olin yksin siellä, niin yhden puolitutun seuraan ensin änkesin ja hänen avullaan pariin uuteen ihmiseen menin tutustumaan. Kun loppupäivästä kaikki muut katosivat, niin änkesin näiden seuraan kun en yksin kehdannut olla ja ihan mukavaa porukkaa olivat. Sitten noissa muissa, missä olen ollut tutun porukan kanssa ei oikein ole tullut tutustuttua uusiin ihmisiin. Ehkä pitää ottaa tavaksi mennä joihinkin coneihin yksin ja kaivaa sieltä aina joku uusi tuttavuus.

Ja horaaneko; en usko että kukaan siitä loukkaantuu. Kun asiallisesti kysyy että kaipaako seuraa yksinäiseltä ihmiseltä, niin kyllä siitä varmasti itse kukin innostuu. Ellei sitten ole sitä seuraa jossain kuusessa tai ole oikein epäsosiaalinen ihminen. Suurin osa näistä yksikseen liikkuvista on juuri niitä, jotka eivät itse uskalla kenenkään seuraan mennä. Kokemuksen syvällä rintaäänellä se voi olla jopa pelottavaa, kun haluaisi jollekin puhua mutta ei kuitenkaan uskalla/kehtaa. Siinä vaiheessa oikeasti toivoo, että joku tulee sanomaan jotain, ettei tarvitse yksin koko aikaa olla.
Eli rohkeasti menet vain kyselemään yksinäisiltä ovatko seuran tarpeessa. Jos sitä seuraa ei kaipaa, niin eivät ihmiset siitä ainakaan kaiken järjen mukaan loukkaannu.

TarteTatin

ViestiKirjoittaja TarteTatin » Su Helmi 26, 2012 21:12

Tänä vuonna ekaa kertaa menossa desuconiin ja odotukset ovat korkealla. :3 Luonteeltani olen sen verran lapsenomainen mummeli ja vailla itsesuojeluvaistoa, ettei tuo vieraille puhuminen pelota. Kertakaikkiaan kaipaan saman mielistä seuraa kun nykyset kaverit alkavat jo veistää hirttosilmukuita ennen ku ees suuni avaan. (saakohan siitä olla edes ylpeä?) ^^ Jos joku on kesällä tulossa tonne desuconiin, nii toivottavasti tavataan siellä.
Olet nuori ja minä rakastan vain sinua.
Vanhenet ja minä vain rakastan sinua.
Olet vanha ja vain minä rakastan sinua.

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”