Cosplaymiittiä Hämeenlinnassa

Keskustelu paikallisista ja alueellisista harrastustapahtumista, larpeista, konserteista ja muista pienimuotoisemmista animeharrastajia kiinnostavista yleisötapahtumista. Huomaathan, että monista paikallisista tapahtumista ilmoitellaan ensisijaisesti animeyhdistysten omilla keskustelualueilla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Rora

Cosplaymiittiä Hämeenlinnassa

ViestiKirjoittaja Rora » La Huhti 24, 2010 14:53

Yksin tekeminen tökkii välillä ihan jo sen takia, että tekee yksin. Blaah. Olen aivan varma, että Hämeenlinnan alueelta löytyy muitakin cosplay-harrastajia kuin minä. Joten heitän nyt pallon eteenpäin. Olisiko täällä innokkaita cossaajia, jotka haluaisivat kehittää vaikka kerran kuukauteen tapaamisia tai kerääntyä yhteen tekemään pukuja, vaihtamaan ajatuksia tai vaikka tekemään jotain mukavaa, cosplayaiheista yhdessä?

Voin suoraan jo tarjota tilat keskustasta, teetä - ja kahvia saavat keittää itse ne, jotka sitä juovat. Mestoilla olisi myös kaksi ompelukonetta, silitysvälineet, prässi, ja henkilökohtaisesti lupaan auttaa paikalletulevia vastaantulevissa pukuongelmissa. Uskallanpa jopa sanoa, että Hämeenlinnassa olisi myös mahdollisuudet päästä kerran kuussa suutarinpajalle työstämään nahkajuttuja.

- Rora (joka ei näemmä osaa pitää näppejään erossa seuratoiminnasta.)
Viimeksi muokannut Rora, Ti Elo 21, 2012 22:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Scarface

Re: Cosplaymiittiä Hämeenlinnassa?

ViestiKirjoittaja Scarface » Su Huhti 25, 2010 08:44

Itse asun Riihimäen metropolissa eli noin 30 kilometrin / kahdenkymmenen minuutin junamatkan / puolen tunnin automatkan päässä Hämeenlinnasta. Joten miäli aito hämeenlinnalaisuus ei ole tällaiseen yhteistoimintaan osallistumisen ehdoton vaatimus, niin olisin todella ihastuksissani. :D; Yritin aikanaan saada riihimäkeläisiä cosplayereita mukaan jonkinlaiseen yhteistoimintaan, mutta ilmeisesti yritykseni eivät koskaan oikein tavoittaneet paikallisia harrastajia. :<

Olisi kiva muutenkin verkostoitua muiden kanta-hämäläisten harrastajien kanssa, kun oma harrastaminen on pitkälti juuri sitä yksinäistä puurtamista omassa ompeluhuoneessa. Isompi porukka tietäisi isompaa iloa ja hienoja mahdollisuuksia esimerkiksi cosplayryhmiin tai photoshootteihin.

Taikyokage
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taikyokage » Su Huhti 25, 2010 09:02

Minä voisin tulla :D. Aika ja paikka ja eikun vaan menoksi! xD.

Rora

ViestiKirjoittaja Rora » Su Huhti 25, 2010 13:24

Parhautta! Ei minusta tarkalla paikkakunnalla ole mitään väliä, mikäli homma on minusta kiinni, niin kaikki ovat tervetulleita. Miten olisi vapun jälkeen, niin kenties useampikin ehtisi herätä tähän? Heitelkää ehdotuksia, mikä viikonpäivä sopisi parhaimmin? Ajankohtana ilta olisi parhaimmin sopiva, kun sattuneesta syystä sitä on aika kiinni omissa töissään. Eli klo 18.00 eteenpäin. Miltä se kuulostaisi?

Paikkana olisi siis Belle Modesten liiketilat aivan Hämeenlinnan keskustassa. Osoite on Raatihuoneenkatu 13 (Keskustalon sisäpiha). Omia projekteja saa raahata mukanaan, niin teen minäkin, koska kotona ei vain saa aikaiseksi. Kunhan saadaan porukka kasaan, niin sitten voi varmaan tarkemmin puhua millaisia toiveita ja haluja kullakin olisi.

saino

ViestiKirjoittaja saino » Su Huhti 25, 2010 19:17

Minä pyörin Hämeenlinnassa kesäisin ja loma-aikoina joskus, jos silloin järkätään jotain miitinkiä, saatan mahdollisesti päästä paikalle minäkin :lol: (vapun jälkeen en tosin ole maisemissa, enkä paikkakunnalla varmaan ennen toukokuun loppua, tod. näk ennen kesäkuun puoliväliä)
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Scarface

ViestiKirjoittaja Scarface » Ma Huhti 26, 2010 08:21

Itse olen toistaiseksi vain laiska ylioppilas ilman päivätyötä, joten jokainen päivä on ihan yhtä sopiva. Olen tosin parin päivään sisällä lähdössä ulkomaailmaan ja palaan vasta toukokuun 6. päivä kotiin (tai no - katsotaan nyt, mitä Eyjafjöll sanoo paluupäivästämme :,D). Tämän jälkeen olen tosiaan vapaalla ihan nonstoppina, eli Roran mainitsema 18:00 ja siitä eteenpäin sopii vallan mainiosti.

Niin, ja kiinnostuksensa tähän osoitti myös yksi ystäväni. Joten näillä näkymin kaksi riihimäkeläistä ilmiintyy varmuudella paikan päälle. <:
Viimeksi muokannut Scarface, Ke Huhti 28, 2010 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Taikyokage
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taikyokage » Ma Huhti 26, 2010 16:12

Minulle sopivat kaikki päivät ja kello 18.00 käy ihan hyvin :).

Rora

ViestiKirjoittaja Rora » Ke Huhti 28, 2010 08:55

Miten olisi nyt vapun jälkeen keskiviikkona 5.5. ja klo 18.00. ?

Osoite siis Raatihuoneenkatu 13 ja paikka löytyy siis Keskustalon sisäpihalta. Autolla ei pääse sattuneesta syystä ihan viereen, joten suosittelisin autoillla mahdollisesti tulevia jättämään autonsa vaikka linja-autoaseman viereen. Siellä yleensä löytyy paikkoja. Jos tulee bussilla, linja-autoasemalta pääsee hyvin sisäpihalle Palokunnankadun puolelta, nousee vain portaat Tapiolan ja Punnitse & Säästän vierestä ylös. Raatihuoneenkadulta tuleville vastaava maamerkki on kukkakauppa Pionin ja autokoulun väliset portaat.

Suutaripajalle nahkatöitä tekemään pääsisi myös ensi kuussa. 20.5. olisi sille aikaa klo 18.00-20.00
Suutari Sepon liikkeellä Hämeen suojan talossa. Sijaitsee Palokunnankadulla, mutta numeroa en muista. Kuitenkin lähes Wetterhoffia vastapäätä ja vieressä hyvänä maamerkkinä Hot Lips- erotiikkapulju. Samaan aikaan hengailee Hämeen keskiaikaseuran porukkaa, mutta se tuskin haitannee.

Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee!

Scarface

ViestiKirjoittaja Scarface » Ke Huhti 28, 2010 21:05

Valitettavasti minä ja kaverini emme pääse 5. päivänä paikalle. Jos päätätte tällöin tavata, niin koetamme päästä mukaan sitten seuraavalle kerralle. <: Tuo 5.5. ja sen lisäksi 12.5. ovat näillä näkymin meille ainoat sopimattomat päivämäärät.

Rora

ViestiKirjoittaja Rora » Su Touko 02, 2010 13:29

Äh, uutta päivää sitten hakuun? Heitelkää ehdotuksia, koska teille kävisi?

Elzy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Elzy » Su Touko 02, 2010 22:26

Scarface on tosiaan tällä hetkellä hyvinkin pitkälti ulkomailla ja palailee 6. päivä, joten sitä ennen ei käy. Hänen mainitsemansa ystävä täällä moi.

Voisin ehdottaa päiväksi torstaita 13.5 tai perjantaita 14.5. Itse suosisin enemmän perjantaita, mutta periaatteessa päivällä ei ole väliä. Kunhan ei ole tuo jo mainittu 12.5, se on vielä hieman kysymysmerkin alaisena. :>
"Destiny calls! Do you dare witness its aurora?"
Tales of the Shapeshifter -- MFC -- MAL -- Backloggery

Rora

ViestiKirjoittaja Rora » Pe Touko 07, 2010 19:57

Äh äh ja äh. Ensi viikko menee töiden takia vähän heikosti, mutta kokeillaanpas seuraavia aikoja: 19.5. tai 20.5. kävisikö joku näistä?

Scarface

ViestiKirjoittaja Scarface » Su Touko 09, 2010 08:50

Humps, pääsinpäs kotiin turvallisesti. Eli siis, molemmat ehdotetuista päivistä sekä minun että Elzyn osalta ok. o/

Rora

ViestiKirjoittaja Rora » Ma Touko 24, 2010 13:41

No nyt meni vähän hankalaksi. Pahoittelut, että en päässyt ajoissa vastaamaan tänne, koska netti oli kauniisti rikki jonkin aikaa. Uudet ehdotuksen Hämeenlinnan miitille olisi nyt sitten 1.6., 2.6. tai 3.6. Miten mahtaisivat nämä ajat käydä?

Scarface

ViestiKirjoittaja Scarface » To Touko 27, 2010 09:03

1.6. sopii sekä minulle että Elzylle. :>

Palaa sivulle “Muut harrastustapahtumat”