Originaalitaidetta joka lähtöön!!

Esittele omia tuotoksiasi ja kommentoi muiden töitä. Perinteisen taiteen lisäksi tälle alueelle ovat tervetulleet myös teksti- ja valokuvataide.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

MIK
Viesti:

Re: Originaalitaidetta joka lähtöön!!

ViestiKirjoittaja MIK » To Kesä 18, 2009 17:52

Aura kirjoitti:Jättäkää ihmeessä kuvista vesileimat pois! Niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä, varsinkin silloin kun kuvasta ei tahdo saada tekstin takaa selvää. (Ja saahan sen tekstin editoitua pois jos tarpeeksi jaksaa nähdä vaivaa.) Itse kuvista, tuolla oli joitakin todella hienoja ilmeitä, esim kuvassa Lola Mansikka oli tehokas ilme, ja kuvassa tuntui myös liikettä aivan kuin nainen olisi kääntymässä. Muutenkin niissä oli tunnelmaa! Sääli että kuvat olivat niin pieniä.

Juu. Vesileimoista ovat muutkin valittaneet, ja vihaan niitä kyllä itsekin. Pitäisi keksiä järkevämpi keino tehdä ne, esimerkiksi sellainen "läpinäkyvä" kohokuvanomainen iso teksti sinne taustalle vaan. Sellainen, joka ei peittäisi osaa kuvasta. Nuo häiritsevät ihan kamalasti. Etenkin niitä vaaleasävyisempiä kuvia, kun niistä ei meinaa välillä saada mitään selvää... Ne nyt olivat pikaratkaisu siihen, ettei kukaan ihan tuosta vain kopioisi kuvia vaikka omalle sivulleen ja väittäisi omikseen tai printtailisi itse ja laittaisi seinälle. Asiaa yritetään kyllä korjata. Miten sitten, se on vaan ongelma :roll:

Jep, kuvat pitäisi saada aukeamaan isommassa koossa. Tykkään kyllä siitä ponnahdusikkuna-aukeamisesta, mutta sitä pitäisi pystyä zoomaamaan lähemmäs jotenkin... Tämä on juuri tämä koodauspuolen onkkelma. Itse emme ole koodausta tehneet, kun emme ollenkaan osaa, eikä sivuston koodannut kaverikaan mikään ammattilainen vielä ole.
Jos joku osaa, niin voisi antaa vinkkejä - miten saisi kuvat aukeamaan siististi isommaksi ponnahdusikkunaksi sivun päälle, niin että niitä voisi ehkä myös jollain tapaa zoomailla?

Mutta kiitos :wink:
http://www.aaltoliike.net ~ Laatutaidetta hörhöille

Koji
Viesti:

ViestiKirjoittaja Koji » Pe Kesä 19, 2009 22:33

17. Blood
100 teeman haastetta aion tehd. Veri. Joku random ihmishukka verisenä.

19. Gray
Samaan tämäkin. Harmaa. Joku ihme traakki ölli suojassa sateelta jossain kivenkolossa. Jooh, en osaa piirtää sadetta.

38. Precious Treasure
Samaan edelleen. Tärkeä aarre. Ropehahmoni Kiyo, jonka tärkeä aarre on veljeltään saama koru ja kihlasormus.

Muutama taas...
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

joniina

ViestiKirjoittaja joniina » To Heinä 02, 2009 00:15

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. : D Olen hiukan kiireessä ja siksi en ehdi muiden töitä kommentoida, olen pahoillani. /_\ Varsinkin kun niitä on tullut niin kamalasti viime käynnin jälkeen. o_o' Mutta jokaisen kyllä katsoin läpi. (:

Juu elikkä pari omaa työtä olis näytillä. Kaikki onkin nyt vesiväritöitä. On jäänyt viime aikoina Copicit hiukan vähemmälle, osaksi koska moni mun lempiväreistä on kuivahtanut ja just nyt on rahatilanne sellanen että ei pysty ostaa lisää.. Mutta kumminkin:

Sails up - Tämän maalasin isälleni syntymäpäivälahjaksi. Isäukko asui pikkupoikana Porvoon saaristossa, joten tää maalaus esittää häntä hiukan nuorempana. : D Tykkään ite tästä aika paljon.. näyttää kyllä hiukan paremmalta niissä sinisissä kehyksissä mihin ne laitoin.

Viridian - Iski hinku maalata tuommoinen lettipäinen likka. Juu ei mitään sen syvällisempää tän takana. :'D

Roots - Hmm, niin.. Edessäni oli tuommoinen tyhjä paperi minkä olin maalannut tuommoiseksi punaruskeaksi. Siinä sitten mietin mitä siihen maalaisi, ja päässä soi Antti Tuiskun biisi "Juuret".. Tuli sitten tällänen kuva mieleen. Antti Tuisku ei kuulu tosiaan ykkössuosikkeihini, mutta kiitos Antille tästä kuvasta. :'D

Hiding place - Tätä melko uutta työtä on katsottu DeviantArtissa niin vähän että ärsyttää. :'D Näin vaivaa. TT_TT

Magic - Tämän maalauksen innoittajana toimi Bruce Springsteenin kappale Magic. Melkoisen uusi työ on, sain valmiiksi toissapäivänä. Skanneri ei nyt ollut ihan käyttökunnossa, joten kuva on otettu meikäläisen Nikonilla.

Tässäpä nämä oli. : D Kaikenlaiset risut ja ruusut erittäin tervetulleita!

Ji
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ji » Su Heinä 26, 2009 17:27

Uskaltaudun jälleen ihmisten ilmoille. Joniina kadehdin sitä kuinka osaat käyttää vesivärejä paljon paremmin kuin minä.
Pitänee skarpata sen osalta. Ja joudun edelleenkin aina ottamaan kuvan töistäni jotta saisin niitä esille. ^^''

letku(k)issa kuva ennen värejä.
letku(k)issa ja värien kanssa
En oikeastaan tiedä mitä ajattelin, kun aloitin tätä. Kai siinä on nekoparka eläinkokeisiin joutunut ja yritin jopa ännetä steampunkkia mukaan. Eli lyijykynällä luonnostelin ja sitten tussasin suurinpiirtein, jotta tietäisin missä mennään. Vesiväreillä jälleen kerran tuhrittu ja puuväreillä hiukan korjailtu.Tämä ei kuitenkaan ole se alkuperäinen jonka sain aikaan. Piti tehdä uusiksi, koska vedin sen överiksi.

SteamPunk ilman värejä
ja SteamPUNK2 ja väreissä
Heti näkee kuinka kamera vääristää tuota, mutten saanut sitä mitenkään korjattua. Eli taas vesiväreillä tuhrittu. Tämän tekemisestä oikeastaan nautin aika paljon. Siitä piti tulla prinssi keppihevosen kanssa....Mutta sitten intouduin tekemäään sille 'siistin' härvelin, eikä se mokoma prinssi sen kyydissä sitten pysynyt. Joten tein prinssin syrjäyttäneelle hepule 'siistit' hiukset. SIISTIÄ
Taustallle piti kehittää jotain, joten tuhersin sinne graffitin. En nyt sitten tiedä käykä tuo edes graffitista.
Oikeastaan voisin piirrellä vain noita härveleitä nekun tuppaavat olemaan paljon mielenkiintoisempia.
Laitteen toimintakyvyistä voidaan kiistellä ja mielelläni kiistelenkin. (meinaan keskustelen)

mummon%20hattu
Halusin piirtää komeanpuoleisen nekopojun. Vain epäonnistuakseni siinä surkeasti. Eikä nuo oikeastaan kissankorvistakaan käy. Minkä johdosta lisäsin tyypin päähän mummon hatun. Tästä on isompikin kuva, mutta uskokaa pois se näyttää paremmalta tämmöisenä. Tuhrusin tämänkin vesiväreillä.

Spoiler:
jonniinan Golden Gate oli suorastaan henkeä salpaava teos, toivottavasti vielä itsekkin opin vesivärini hallitsemaan yhtä hyvin. o_o

Ainiin ja kiitoksia vielä palautteesta joita olen saanut! Otan mielelläni niitä lisää vastaan.

(HootHoot ei haittaa, koetinkin jo ite pähkäillä miten saan ne korjattua)
Viimeksi muokannut Ji, La Elo 29, 2009 17:24. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Aiheuttaa yleistä hämminkiä jollei lievää hilpeyttä
sivuvaikutuksena painajaiset.

Chiame
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chiame » To Elo 06, 2009 12:23

Jep jep, eli taas on uusia töitä esiteltävänä! :arrow:

http://riinapuri.deviantart.com/art/Creation-131755857
Uusin, ja ehdottomasti yksityiskohtaisin työni tähän mennessä.

http://riinapuri.deviantart.com/art/Hac ... -130835440
Pitsiää... :D

http://riinapuri.deviantart.com/art/Gentlemen-129769213
Miehiä 8)

Kommentaatio sallittu!
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

Dalfi-chan

ViestiKirjoittaja Dalfi-chan » Su Elo 16, 2009 21:00

Riinapuri:

Creation: Upea työ x_x Valkoiset kukat ovat ihania (itse en osaa piirtä yhtään kukkia u_u). Vatteet hyvin keksitty ja värit sopivat yhteen -sininen ja punainen-. Miten ihmeessä jaksat tehdä näin yksityiskohtaisia piirroksia!? Uskomattoman upea tämäkin! Ja sitten tuo tiiliseinä, wow miten aidon näköinen.. Siis tässä ei ole mitään miinusta.

Hachi: Hahaa: D ihana aihe. Yksinkertainen mutta kaunis kuva. Paita hieno, ei ehkä sovi kauhean hyvin farkkuihin mutta:3 Muistuttaa kovasti jotain korttia. Alas vain teksti: HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ! niin hieno kortti tulisi 8DD Miinusta tuo paidan ja farkkujen yhteensopivuus.

Gentlemen: Mitäs tästä nyt sanoa? Hieno, onnistunut kuva. Komeat puvut päällä kuin menossa juhliin. Tuosta Ryotasta tulee mieleen yksi poika jonka tunnen 8'''D En oikein osaa arvoida tätä kuvaa.. "Tausta" hieno pinkillä rajattu:)

Pakko sanoa että tyylisi on ihana ja olet yksi lempipiirtäjistäni. X)

Chiame
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chiame » Su Elo 23, 2009 21:04

Dalfille: Kiitos kovasti hyvästä palautteesta :) Olet oikeassa ehkä farkkujen suhteen, ne olisivat sopineet paremmin jos ne olisivat olleet todella tummat tai jotain :D No jjooo piirrän tosissani tulevaisuuden ammattia varten, eli parempi tehdä parhaansa alusta alkaen. Kuulette minusta vielä. "Gentlemen" kuva pelkkä hahmoesittely, enkä siksi viitsinyt tehdä taustaa. Oikeastaan minusta he ovat jo juhlissa, Sylvesterillä on joku drinkkikin kädessä 8)
Never push the "Big Red"-button!! Never!!

http://riinapuri.deviantart.com

joniina

ViestiKirjoittaja joniina » Pe Syys 04, 2009 19:35

Dumdidum, täällä ollaan taas~

Innostuin piirtämään pikkulapsia. :'D

Chasing dragonflies - Copiceilla. <3 Työ oli hurjan hauska väritettävä. n_n

Sleepy elephant - Vesiväreillä. <3 Olin värimaailman kanssa vähän hukassa.. Mutta ihan kelpo siitä kai lopulta tuli.

Sitten hiukan toisenlaista tyyliä.

Wayfarers - Kaksi matkustavaista kohtaa joella. : D Miehen vaatetus on saanut vaikutteita Jadesoturi-leffan päähenkilön vaatteista. Ja muutenkin koko työn tunnelma on vähän.. Jadesoturimainen? :'D

Siinäpä ne, kommentteja on aina kiva saada~ (:

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ma Syys 07, 2009 15:20

En ole kirjoitellut tänne aikoihin, joten kommentit, jotka seuraavaksi aion laittaa menevät myös aikapäiviä sitten postatuille töille.

Dashi_ Hoo, olet oikeassa. Skyessa on todella jotain Phoenix Wrightmaista hiuksineen. En kyllä hoksannut tuota itse. Mitä taas töihisi tulee, tuo digimaalauksesi jälki on kyllä jännää. Jotenkin jäljestä päätellen minulle tulee sellainen olo, että noiden kuvien kanssa on vierähtänyt useampi tunti. Että väriä värin päälle tai jotain. Hyvää jälkeä joka tapauksessa, tykkään etenkin Eyohin vaatteista. Olet saanut niistä todella realistisen näköiset pintoineen ja ryppyineen. Hahmon kasvon piirteetkin ovat jotenkin hyvällä tapaa karmaisevat.

zany_ Viherryspaitaisen pojan kaula ei ole lyhyt, vaan kuten sanoitkin, se jännittää hartioitaan n__n

Jope-san_ High Jump -työsi on hieno. Pidän värittämättömästä versiosta oikeastaan yhtä paljon kuin värillisestä. Olet käyttänyt kivasti värejä hahmon vaatetuksesta, joten simppeli tausta valkoisella ja vaaleansinisellä toimii kans. Ainoa asia, joka minua pikkaisen tässä kuvassa häiritsee on tuo naikkosen rinnuksen viiva, joka ylettyy minun silmääni hieman korkealle. Asia ei kuitenkaan häiritse silmääni värittämättömässä kuvassa, vaan ainoastaan tuossa väritetyssä. Kummaa.

Solid_ Seurasin Archmage-työsi kehitystä tuolla WIP:in puolella ja täytyy myöntää, että sitä on ollut mukava seurailla vaihe vaiheelta. Itse kuva ei ehkä ole makuuni mutta siitä kyllä näkee, kuinka paljon vaivaa sen eteen olet nähnyt.

Kitayama_ Sinulla on söötti ja kaunis tyyli. Pidin töistäsi eniten Samuelista sen yksinkertaisuuden takia. Maalailet myös kauniita naisia ja töissäsi on kivasti värejä. Sinulla on omanlaisesi tyyli eikä minulta oikeastaan löydy antaa edes mitään kritiikinpoikasta.

Chiame_ Olet taas postannut kasan hienoja töitä, mutta et ole kertonut niistä mitään sen kummemmin. Huomaan kyllä, että olet kirjoitellut pidemmät tekstit deviantarttiin, mutta koska tämä foorumi on suomenkielinen, niin toivoisin sinun kertovan meille töistäsi täällä ihan suomeksi ja vielä useammalla lauseella. Ja koska postaat meille uusia töitä melko usein ja pyydät kommentteja, toivoisin myös sinun kommentoivan muiden töitä. En ole koskaan nähnyt sinun sanovan sanaakaan muiden töistä D: Olet hyvä piirtäjä ja uskoisin, että sinä osaisit antaa muille rakentavaa kritiikkiä, ja pystyisit myös kertomaan meille enemmän töistäsi.
Mitä tuotoksiisi tulee, uusimmista töistäsi Creation on lempparini. Tykkään sen lämpimästä värimaailmasta vs. viileämmät, turkoosit hiukset. Lisäksi tytön vaatteet ovat ihanan yksityiskohtaiset, paljon kaikkea pientä härpäkettä.

joniina_ Olet tehnyt taas kauniita töitä. Jotenkin minusta näyttää, että sinulla on monta vähäsen erilaista tyyliä, joita käytät. Maalatessasi sinulla saattaa olla sellainen realistisempi tyyli, ja välillä vähän vähemmän realistinen. Sitten tuossa norsukuvassa on taas aivan erilainen ihmishahmo! Töistäsi Hiding Place on suosikkini, pidän älyttömästi kokonaisuudesta ja tyttösen asennosta.

Sitten omiin töihin, tai no työhön. Minulla on monia keskeneräisiä kuvasia ja vain yhden olen niistä saanut nyt kesällä valmiiksi. Olenpa ollut laiska.

Tämä koiruus on siskoni fursona. Se muistuttaa väritykseltään omaa fursonaani, olemmehan sukua :''D Tälle työlle en ole miettinyt edes nimeä. Lisäksi ajattelin tehdä työlle jatkoa tuonne oikealle, missä taustan kuvio päättyy kesken. Tarkoituksenani oli tehdä samantyylinen kuva omasta koira-minästäni. Sitten olisin kehystänyt ne erikseen ja läntännyt seinälle vierekkäin, mutta saapa nyt nähdä kuis käy.

Niin, olen minä jotain muutakin saanut aikaan. Sisko pyysi nääs tekemään sille lukkarin ja tällainen siitä tuli. Eli vihreä lohikäärme ja vähän lisää vihreää. Tästä tuli aikas kiva, vaikka itse sanonkin. Ja kaiken lisäksi minulla oli käytössäni vain ja ainoastaan pari sävyä stabiloita väritykseen, musta copic ja valkoinen geelikynä. En ole koskaan tehnyt edes itselleni näin kivaa lukujärjestystä ja vieläpä noin kehnoilla välineillä n__n"

------------------
Näin lopuksi pyytäisin tällä alueella liikkuvia ihmisiä ottamaan kantaa keskusteluun alueen säännöistä.
Mitä meiltä olette Nykytaiteen museon nykyisestä menosta? Pitäisikö sääntöjä tiukentaa, vai ei, ja miksi?

Käykääs kurkistamassa linkin sisältöä.

ystävällisin terveisin,
Valvoja

rama
Viesti:

ViestiKirjoittaja rama » La Syys 19, 2009 19:21

Kvaakin sarjisfoorumilla on taideketjuissa varsin hyvä käytäntö; säännölliset postittajat näkevät aika pian kuka viitsii kommentoida toisten töitä ja kuka ei, ja jättävät tällaisten laiskojen postaajien työt ilman kommentteja. Sovellan surutta samaa sääntöä täällä :)

Hibine - Koiruus on aivan ihana, eritoten pisteitä turkin tekstuurista, varsinkin hännän värisävytys on todella taitavasti tehty. Tausta sen sijaan hämmentää hieman; en tiedä ovatko värit mielestäni liian vahvat ja vievät huomiota itse koirahahmolta, vai onko syynä renkaiden keskinäinen epäsymmetrisyys. Hieman liian psykedeelinen lopputunnelma minun makuuni kuitenkin ;-)
Lohikäärmelukkari hieno sekin, aika työ naputella värit paikoilleen. Ja kollaasitekniikka antaa lisäsäväyksen!

Aura - Oho, Mironin uusi hiustyyli saa hänet näyttämään entistäkin komeammalta. Ja jotenkin realistisemmalta. Mironin kaltaisen coolin henkilön hiukset pysyvät AINA paikoillaan ilman mitään geelejä ja lakkoja pelkän cooliuden voimalla ;D
Hyvännäköinen ratkaisu siihen miten nostaa etualan henkilö taustasta (tarkoitan siis kuinka olet jättänyt osan mökkiä tussaamatta). Talon perspektiivi tosin näyttää luiskahtaneen hieman vinksalleen (katonharjan pitäisi viettää vasemmalle jyrkemmin kuin rännin jne).

zany - nukenomaista: kyborgit ovat aina jees! Varsinkin silmät olivat hienosti työstetyt. Luulen tosin että sommitelma olisi toiminut paremmin ja saanut lisää dynaamisuutta jos nuken pää olisi ollut työn alareunassa ja koko pääkoppa näkyvillä. Tämä olisi korostanut vaikutusta siitä että katsoja "kurkistaa” pääkoppaan. Lyijäriversio oli enemmän mieleeni, siinä oli runoutta.
Ihastelin myös vanhempia nukke/tyttöpostauksiasi (kuten I can'tdraw a girl) ja tuli mieleen että olisi kiva nähdä näistä tehtyä kauhusarjista! Söpöjä nukkeja jotka heiluvat moottorisahojen kanssa tai muuta sellaista :D
Lolita: olitpa tosiaan työstäyt kuvaa, jo pelkästään verkkosukissa on varmaan vierähtänyt melko lailla aika. Sateenvarjoa pitelevän käden voisi tosin korjata, nyt peukalo on väärällä puolen ja katsoja näkee käden ”sisäpuolen” sijasta kädenselän. Toivottavasti en toistanut jonkun toisen huomiota, ketjuun oli tullut niin paljon postauksia siitä kun viimeksi käväisin etten jaksanut lukea kaikkea huolella... :)

dashi - Yeoh: älyttömän taitavaa jälkeä, kuten tavallisesti. Jos nipottaisin jostain niin siinä tapauksessa toivoisin dramaatisempaa valaistusta joka nostaisi selkeämmin esille kasvojen näkyvän puolen ja antaisi kuvalle lisää kolmiulotteisuutta. Mutta kuten sanottu, tämä on puhtaasti makuasia, kunpahan yritin keksiä jotain muutakin sanomista kuin ylistystä ;-)

yolko - Vicious traditions: hieno kuva kaikin puolin, toimiva sommittelu ja aiheeseen sopivat hennot värit. Olisi hauskaa nähdä tästä myös ”psykedeelinen” versio, eli sama kuva mutta vahvoilla väreillä ja jyrkillä valo/varjo-vaihteluilla.

Lisää kommentteja vanhempiin postauksiin myöhemmin.

Niin, ja lopuksi oma postaus:
Nin sitoo balettitossujaan. Kuvitus Vinski-lehteen (numero 3/9) Johanna Koljosen Oblivion High spin off-tarinaan ”Punaiset kengät”. Tekniikka: luonnos lyijärillä, skannaus, tussaus Fotarilla (Wacom) ja tehosteväri samassa softassa.

OMA EDIT: Korjasin Mironin nimen tavauksen
Viimeksi muokannut rama, Ma Syys 21, 2009 11:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Aura

ViestiKirjoittaja Aura » La Syys 19, 2009 23:50

Yritän nyt kommentoida tältä sivulta kaikkia, vaikka raman ehdotus onkin hyvä. Ei kommentteja antaakseen tai omasta työstä kertoakseen tarvitse olla mikään superguru... En minäkään ole hyvä kommentoimaan ja välistä tuntuu siltä etten koskaan tule olemaankaan, mutta silti kommentoidessa tuntuu oppivan jotain. Eli rohkeasti nyt vain, ihmiset, paikkoja esitellä töitä on vaikka kuinka, mutta paikkoja joissa saa asiallista palautetta onkin sitten vähemmän.

Joniina: Todella nättiä väritystä! Pidän vesiväreistä vaikka en niitä itse osaakaan käyttää. Osa akvarelleista tuntuu jollain lailla "tylsiltä", mutta nämä kuvat kuuluvat siihen toiseen kastiin jossa värejä on käytetty juuri niin että jälki on miellyttävää. Hiding placessa oli todella upea tunnelma. Magic-kuvassa käsi hämäsi minua hiukan, en tiedä oliko se jotenkin hassussa kulmassa, ikäänkuin kiertynyt liikaa. Uudemmista kuvista sleepy elephant tuntui jotenkin kumman suttuiselta, johtuisko ehkä liian tummasta sävystä tai jotain... Chasing dragonflies-kuvasta tykkäsin kovasti. Hyvät värit ja kuvitusmainen tyylitelty kuva.

Ji: Jostain syystä dA ei antanut suurentaa kuvia, mutta käyhän se katsottuna näin pienennettynäkin... SteamPunkissa väritys meni jotenkin hassusti tukkoon joistain kohdista, ehkä se tarvitsisi enemmän työstämistä ääriviivojen kanssa? Pyörä, hanska ja polvitaive esim tulevat ihan hyvin esiin. Grandma's hat taas on oikein mukavan näköinen ja vahva kuva, pidän sen simppeleistä väreistä. Näin vain olkapään edessä olevan terälehden ensin aukkona ja katsoin että onpas tyypillä hassu olkapää. Ehkä lehti näyttäisi paremmalta jossain toisessa kohdassa, esimerkiksi hiukan ylempänä...

Chiame:
Näissä on todella nättiä värien käyttöä! Väritystekniikka on kiva, tuo mieleen hieman jonkin sortin kuvakirjakuvitukset, en tajua miksi. Creation tuntui noin äkkiseltään hiukan sekavalta, se saattaa johtua siitä, että punainen tyttö kai vaatisi hieman enemmän kontrastia kasvojen kohdalle, ihan hiukkasen tummuutta silmiin, ehkä? Mutta todella upeaa jälkeä. Gentlemen-kuvassa Sylvesterillä on jotenkin hassun jäykkä asento, aivan kuin olkapäät olisivat piirun verran liian kapeat. Katsulla ja Ryotalla on mukavan rennot asennot.

Hibine: Fursona/petunia-kuvan tunnelma on silmiini jotenkin sirkusmainen, mutta se ei kai ollut tarkoitus? Koiran niskan kohdalla oleva tähti on mielestäni hiukan hassussa paikassa, se näyttää uppoavan sen niskaan. Muuten pidän värityksestä, vaikka koira ja tausta eivät ole aivan samasta maailmasta... Vaikka koiran turkki näyttääkin hieman "suomuiselta", se näyttää hyvältä. Lukujärjestyksessä olisin kai nostanut taulukon reunoja hieman enemmän esiin, lohikäärme on niin voimakas siinä taustalla. Ilme on hyvä.

rama: Vaikka kuvan nimi on "punaiset kengät" näyttää se ainakin tältä näytöltä tai omiin silmiini oranssilta, mikä tuo hiukan halloweenmaisen tunnelman (ja näyttää hiukan kaulaliinalta jota juuri nyt kudon :D). Tykkään värityksestä, simppeli ja tyylikäs. Balettihame tuo mukavan lisän yksityiskohtineen.

Sit vielä ramalle kommentti kommenteista: Kiitos palautteesta! :) Taustat tai perspektiivi eivät ole koskaan olleet vahvinta alaani, ja tuossa kuvassa perspektiivi tuntui jo tekovaiheessa olevan erityisen hukassa. Ai juu, ja hahmon nimi on Miron (eli taivutus Mironin), sori, mutta jo pari ihmistä tuntuu muistavan että hahmon nimi on Miro. :D Keksin kai hankalia nimiä...

Mitään omaa ei oikein ole esiteltäväksi... paitsi ehkä tämä... Luonnoskirjaan nopeasti tehty tussipiirros. En oikein luonnostellut sitä ja tuo jokseenkin irstas ilme oli vahinko... mutta varmasti parempi kuin tyhjä tuijotus joka sille alun perin oli tulossa. Välineenä Pentelin Brushpen ja harmaata litkua Aquash-sivellinkynällä.

rama
Viesti:

ViestiKirjoittaja rama » Su Syys 20, 2009 10:43

Aura kirjoitti:rama: Vaikka kuvan nimi on "punaiset kengät" näyttää se ainakin tältä näytöltä tai omiin silmiini oranssilta, mikä tuo hiukan halloweenmaisen tunnelman (ja näyttää hiukan kaulaliinalta jota juuri nyt kudon :D). Tykkään värityksestä, simppeli ja tyylikäs. Balettihame tuo mukavan lisän yksityiskohtineen.

Sit vielä ramalle kommentti kommenteista: Kiitos palautteesta! :) Taustat tai perspektiivi eivät ole koskaan olleet vahvinta alaani, ja tuossa kuvassa perspektiivi tuntui jo tekovaiheessa olevan erityisen hukassa. Ai juu, ja hahmon nimi on Miron (eli taivutus Mironin), sori, mutta jo pari ihmistä tuntuu muistavan että hahmon nimi on Miro. :D Keksin kai hankalia nimiä...

Mitään omaa ei oikein ole esiteltäväksi... paitsi ehkä tämä... Luonnoskirjaan nopeasti tehty tussipiirros. En oikein luonnostellut sitä ja tuo jokseenkin irstas ilme oli vahinko... mutta varmasti parempi kuin tyhjä tuijotus joka sille alun perin oli tulossa. Välineenä Pentelin Brushpen ja harmaata litkua Aquash-sivellinkynällä.

Juu, harhaanjohtava nimi... koska käytössä oli vain yksi tehosteväri valitsin oranssin mikä on Ninin hiusten väri.
Sori Mironin nimen kanssa sähläämisestä. Tämän jälkeen pysynee mielessä ;D

Hieno susi, ja vielä mahtavampi ilme! Brushpenillä saa tosi rentoa viivaa, ja vaaleampi harmaa antaa hienosti kuvalle väritettyä tunnelmaa. Pari kysymystä: sekoititko harmaan lisäämällä kynään mustaa mustetta ja vettä vai onko patruunassa jo valmiiksi harmaata? tse en ole Aquashia vielä kokeillut vaikka moni Kvaakissa tuntuu tykkäävän siitä. Minkälaista paperia luonnoskirjassa? Meneekö kauheasti ruttuun jos läträä vähänkään veden kanssa?

Sitten vielä pari kommenttia kakkossivun todella wanhoihin postauksiin:

Hibine - I had a dream: hyvännäköistä fiilistelyä. Häntä ja otsatukka(?) hieno kontrasti koiran muulle turkille.

Sleepy Dancer - Tess: hyvä asento ja hienosti työstetty pää/kasvot. Puuhkaa pitelevä oikea käsi näyttäisi isommalta/pidemmältä kuin vasen. Myös mekon oikean (taaemman) reunan kuuluisi olla hieman korkeammalla jotta perspektiivi natsaisi muuhun kuvaan. Tykkäsin myös kovasti abstraktista aallokostasi. Hyvä rytmi ja sommittelu, ja punainen väri rikkoo sini/harmaa/valkoisuuden joka ilman sitä olisi voinut käydä yksitoikkoiseksi.

ze Shoopuf - valtaa minut: kauniisti tussattua viivaa, hienot ripset. Peloissaan: hyvä tunnelma luonnoksessa, silmä ehkä hitusen liian lähellä nenän juurta.
Sarjakuvasivu: luetaanko tämä oikealta vasemmalle? Hienoa viimeistelyä, mutta mielestäni vauhtia häiritsee hieman ruutujen koko/muoto. Nämä ovat tietysti pitkälle makuasioita, mutta jos haluaa korostaa takaa-ajon tunnelmaa ja vauhtia sivun voisi ruuduttaa esm näin (TÖRKEÄN huono nopea luonnos).
Roskat: suosikkini! Hienot toisiaan täydentävät värit, erinomainen sommittelu, äh, en keksi mitään moitittavaa. Ja miksi minuun iski kauhea ginilonkerohalu??

joniina - Golden Gate: luulin ensisilmäyksellä digimaalaukseksi kunnes katsoin isommassa koossa ja totesin vesiväreiksi. Todella hienoa jälkeä; dynaaminen sommittelu (rakastan näitä dramaattisia osittain poisrajattuja etualan juttuja) ja toimiva realistisen vaikutelman antava väritys. Dreaming: itse en ole koskaan taitanut vesivärien käyttöä ja mykistyn aina kun näen taitavia töitä. Varsinkin oven rappuset ovat ihan <3

Aura

ViestiKirjoittaja Aura » Su Syys 20, 2009 16:56

rama kirjoitti:Pari kysymystä: sekoititko harmaan lisäämällä kynään mustaa mustetta ja vettä vai onko patruunassa jo valmiiksi harmaata? tse en ole Aquashia vielä kokeillut vaikka moni Kvaakissa tuntuu tykkäävän siitä. Minkälaista paperia luonnoskirjassa? Meneekö kauheasti ruttuun jos läträä vähänkään veden kanssa?

Aquash siis on vedellä täytettävä, vesiväreille tarkoitettu sivellinkynä, niille jotka eivät tiedä. Täysin sen ihan vedellä ja tiputin muutaman pisaran indian inkiä sekaan. Aquashin kanssa se tuntuu toimivan paremmin kuin muiden vastaavien (kuten Koi Waterbrush).

Tuo susi on tehty Lana Esquisse-lehtiöön, A5-kokoinen käy luonnoskirjasta hyvin. Vaikka kuidut menevät väärään suuntaan... Sidoin samasta paperista luonnoskirjan, se kestää läträystä jonkin verran vaikka hiukan kupruileekin, ohutta kun on. Mutta vaikka tuo paperi on ohutta, se todella kestää terää ja vesivärejä, samaa ei voi sanoa Suomessa myynnissä olevista luonnoskirjoista vaikka paperi niissä oliskin paksumpaa.

rama
Viesti:

ViestiKirjoittaja rama » Su Syys 20, 2009 18:59

Aura kirjoitti:Aquash siis on vedellä täytettävä, vesiväreille tarkoitettu sivellinkynä, niille jotka eivät tiedä. Täysin sen ihan vedellä ja tiputin muutaman pisaran indian inkiä sekaan. Aquashin kanssa se tuntuu toimivan paremmin kuin muiden vastaavien (kuten Koi Waterbrush).

Tuo susi on tehty Lana Esquisse-lehtiöön, A5-kokoinen käy luonnoskirjasta hyvin. Vaikka kuidut menevät väärään suuntaan... Sidoin samasta paperista luonnoskirjan, se kestää läträystä jonkin verran vaikka hiukan kupruileekin, ohutta kun on. Mutta vaikka tuo paperi on ohutta, se todella kestää terää ja vesivärejä, samaa ei voi sanoa Suomessa myynnissä olevista luonnoskirjoista vaikka paperi niissä oliskin paksumpaa.

Kiitos infosta! Täytyy laittaakin sekä Aquash että paperi tilaukseen.

Aura

ViestiKirjoittaja Aura » Ma Syys 21, 2009 11:23

Tämä menee nyt ihan offtopiciksi, mutta pakko vielä sanoa että Lanalta kuulemma löytyy myös luonnoskirjoja jos on mahdollisuus tilailuun. Ja onhan niitä kuulemma saatavilla Ranskasta. Mutta Suomesta ei saa mitään. Luonnoskirjakäyttöön tuo Esquisse-lehtiö on aivan mainio, vaikka paperi on ohutta, pullotussi ei leviä eikä mene läpi.

Palaa sivulle “Erilaisen nykytaiteen museo”