Originaalitaidetta joka lähtöön!!

Esittele omia tuotoksiasi ja kommentoi muiden töitä. Perinteisen taiteen lisäksi tälle alueelle ovat tervetulleet myös teksti- ja valokuvataide.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

escape_rope

Originaalitaidetta joka lähtöön!!

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ma Helmi 16, 2009 17:17

Tämän otsakkeen alle on tarkoitus kerätä anikilaisten omaa taidetta. Tervetulleita ovat sellaiset työt, joissa ei esiinny muiden, eli ©-merkkien alaista materiaalia. Fanitaiteelle on siis aivan oma aiheensa, ja fanart tuleekin sijoittaa sinne.

Työt omista hahmoista, naapurin kissasta ja vaikkapa siitä nätistä talvimaisemasta kuuluvat siis tänne. Töiden muoto on muuten vapaa, eli kaikenlaiset piirustukset ja maalaukset kuuluvat tänne. Huomaathan kuitenkin, että esim. sarjakuville ja valokuvataiteelle on erikseen omat aiheensa.

Muistathan myös lukaista ohjeet ennen kuin lähetät viestin?
Kuvat siis linkkeinä ja mieluiten vähän tekstiä sen perään jne. Jos homma on selvä, niin siitä vain töitä esittelemään!

-----------------------------------------------

En ole ehtinyt piirtelemään tämän vuoden puolella oikein vielä mitään, mutta useampi viime vuoden loppupuolella valmistunut työ ei ole vielä ehtinyt esittäytymään Art Cornerissa. Tässä siis lähinnä marraskuun'08 satoa!

Työstin tuossa pidemmän aikaa tällaista piirustusta. Itse asiassa olin saanut hahmon väreihin jo viime vuoden puolella, mutta koska tausta osoittautui ongelmalliseksi kuva jäi keskeneräisenä keräämään pölyä kuukauden päiviksi. Tein työn tussipaperille ja väritin hahmon copiceilla. En kuitenkaan osannut päättää millaiseksi taustan tekisin, enkä sitten uskaltanut mennä copiceilla mitään töhertämään siinä pelossa, että pilaisin työn kokonaan. Kun kuukausi sitten vierähti otin itseäni niskasta kiinni ja viimeistelin työn photoshopilla. Näin originaalityö ei kokenut mitään muutoksia, mutta työ sai silti taustansa.
Lopullinen työ näyttää ja kuulostaa tältä: Hit the Rhythm2
Tuo nimi tuli ihan vain heittona jostain, kun katsoin valmista työtä. Jotain rytmin kaltaista oli kyllä suunnitellut jo alunperin.. Kakkonen tuolla perässä on vain silmäniloksi tai sitten sen voi tulkita vaihtoehtoisesti sanaksi "to". Kuvalliselta puolelta katsottuna tykkään lopputuloksesta. Anatomia onnistui ja copicit tottelivat minua kiltisti. Taustan violettikin mätsää hyvin kaiken muun kanssa. Pisteet sille, joka arvaa mistä manga-/animesarjasta tämä kuva on saanut vaikutteita!

Seuraavaksi vuorossa on työ nimeltään: Space'n Time
Tämä oli lähinnä sellainen harjoitustyö, johon en käyttänyt aikaa liian paljon. Hiuksista pidän, korvasta tuli hassun hauska, mutta kasvojen anatomia jäi paikoitellen vielä tökkimään. Tarvitsen siis lisää harjoitusta.

Tein myös yhden pikkuruisen työn yhtenä yönä: What's left
Löysin yli puolenvuoden vanhan lyijykynäluonnoksen ja halusin yhdistää sen ja tietokonevärityksen sekä koneella tehdyn taustan. Lopputulos oli melko mieluinen. Jotenkin tuo valkoinen paita käy mukavasti silmiin, ja pintakuviot tuovat kuvaan lisää syvyyttä ja synkähköä tunnelmaa.

Näin kolmen miesvoittoisen kuvan jälkeen minulla on vielä tarjota tasoitukseksi vähän nättiä mekkoa ja pidempiä silmäripsiä. Tälle työlle oli oikein tuskallista keksiä nimeä, mutta tulihan se lopulta sieltä: Ocean can wait
Tähän työhön en oikeasti uskaltanut mennä mitään suurempaa taustaa tekemään, ja toisaalta se kelpaa tuollaisenaankin. En niinkään välitä työstä, se ei aivan kolahtanut (<-- voiko tekijä itse näin sanoa? nojaa). Ainoat kivat asiat tässä ovat nuo muhkeat hiukset ja tuo punertava ihon väri.

Että tällaista tällä kertaa n____n

Ji
Viesti:

Re: Originaalitaide

ViestiKirjoittaja Ji » Ma Helmi 16, 2009 18:17

Voi voi ku on komioita piirroksia ettei oikein tiedä miten sitä kehtaa omiansa esitellä. ¤_¤
Mutta jospa sitä kokeilisi miten käy ja alan tässä heittelemään omia töherryksiäni kehiin. ^^''

Ainiin ja suurimmaksi osaksi teen vesiväreillä näitä miun töitä ja sitten viimeistelen puuväreillä. Aina ei tule niin hyvää jälkeä kuin toivoisin tai värivalinnat kusee ja pahasti. Mie kun inhoan värittämistä niin penteleesti. Ja kaikki kuvat on kameralla otettu ellei toisin mainita.

mietiskelyä kenties
No tämä oli hetken päähänpisto ja vedin koko höskän kokonaan vesiväreillä. Lisäsin sitten jälkeenpäin nu vaaleanpunaiset lehdykät sinne leijailemaan.

wanted
Mie halusin niin kovasti tehdä ilotytön ja sille hiennon monimutkasen upean asun. No asu ei lopen ollut monimutkainen mutta olen itseasiassa varsin tyyytyväinen lopputulokseen. Tai noh alkuperäisessä tämän wanted julisteen tilalla on kämänen tikkataulu jonka sitten peitin tällä paremmalla vaihtoehdolla. (huomatkaa myös kuinka olen jopa tehnyt taustaa, niitäkin teen hyvin harvoin)

steampunkkia?
Ihastuin tähän steampunkkiin jokin aika sitten ja tämä on itseasiassa toinen kuva teemaan liittyen. Ensimmäistä kuvaa en jostain kumman syystä värittänyt vaikka kylläkin tussasin. Ennenkuin kukaan kysyy 8mitä toodennäköisesti ei kysytä) niin en tiedä mikä tykki tahi pyssy tämän tytön kädessä on. (Ja se lentävä härpäke siellä vasemmassa nurkassa?) Minä tykkään tehdä tämmöisiä joninjoutavia ja mielipuolisen näköisiä härpäkkeitä, joistakin saattaa kehkytyä varsin suloisiakin. Tämäkin on ihan leivänpaahtimen mallinen.

Noniin jos tässä nyt olisi aluksi näitä miun tekemiä töherryksiä näytille. Kauaa en deviantissa ole maleksinut, joten siellä ei niitä minun wanhimpia tekemisiä näykkään, utta tulen todennäköisesti korjaamaan asian jossain vaiheessa.
Aiheuttaa yleistä hämminkiä jollei lievää hilpeyttä
sivuvaikutuksena painajaiset.

rama
Viesti:

Re: Originaalitaidetta joka lähtöön!!

ViestiKirjoittaja rama » Ma Helmi 16, 2009 18:30

Ensiksikin heti alkuun Hibinelle kiitokset ja kumarrukset tästä uudesta alueesta jossa toivon mukaan voi käydä monipuolisempaa ja syvempää keskutelua kuin mitä Art Corner-ketju yksin mahdollisti. May it prosper forever! Hurray! Toivottavasti et vallan nääntynyt työtaakan alla :)

Ohessa Kärem Oblivion High-sarjasta, ja samalla sneakview vuoden 2010 Oblivion High-kalenterista. Heh, pahimman luokan pimppausta, enkä edes punastu :D

Tekotapa: Ensin luonnos lyijärillä jonka jälkeen värittäminen ja viimeistely Photoshopissa Wacom-lautaa apuna käyttäen.
Aloitan yleensä ihosta ja hiuksista.
Nyt on jo saatu hieman vaatetta päälle.

Kommentteja:
Hibine: What's left. Taustan luonnosmaisen rento toteutus oli hyvä vastakohta huomattavasti huolitellumpaan henkilöön kuvan etualalla. Hienot värit, hyvä tunnelma. Lisää gorea! (höh, joo, eihän se toki gorea ollut, minä nyt vain näen verta kaikkialla :D )
Ji: Hienoa fiilistelyä. Olisi kiva nähdä töitäsi ihan skannattuina valokuvien sijaan jos mahdollista.
Viimeksi muokannut rama, Ma Syys 21, 2009 12:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Solid
Viesti:

ViestiKirjoittaja Solid » La Helmi 21, 2009 13:34

Alley

Tarkoituksena oli kokeilla pientä maisemamaalausta PS:llä. Ja kyllähän tämä jonkin aikaa hymyilytti, (kunnes tajuaa mitä on tehnyt väärin), joten laitan tännekin esille. Risuja ja ruusuja olisi kiva saada.

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ti Helmi 24, 2009 15:23

Ji: Kivasti käytät noita vesivärejä. Tulee sellainen tunne, ettet ainakaan ole turhan varovainen, vaan käytät todella tummiakin sävyjä. Hyvältä näyttää. Etenkin steampunk-dyddelin vaatteet ovat ihanat.

rama: Enhän minä toki menisi moderoimaan armasta Käremiäsi muualle :''D Sentään sen verran perillä asioista. Miehellä on muuten syötävän näköinen korva, minäkin tahdon osata! Ja goresta puheenollen, ei tuo punainen nyt mansikkahilloakaan ole.
Kiittelen ja kumartelen sitten itse takaisin teitille, kun olet viitsinyt avustella tuolla Välineiden puolella. Ihan kaikkea minäkään en ihan itse aikaan saa.

Solid: Uuu, joku jaksaa ihan vain maisemaa tai taustan tapaista väsätä. Pisteet siitä! Ja kaiken lisäksi, tuohan näyttää hyvältä. Uskon tosiaan, että työ söi aikaa. Jo sen takia kannattaa olla ylpeä työstään.
Mistä itse tykkään erityisesti tässä työssä, niin tuo lattialaatoitus. Ehkä se paikoin näyttää vähän turhan pehmeältä, mutta minun silmäni tykkäävät siitä silti hitsin paljon. Lisäksi valo tulee todella kivasti sisään tunneliin tuolta edestä päin.

Jonkun verran olen ehtinyt piirtelemään. Tai no, lähinnä olen työstänyt yhtä suurempaa työtäni ja sen ohella luonnostellut jotain pienempiä.
Löysin tuossa äsken vuoden alussa tekemäni pikatyön, jonka rustasin tavallisella paintilla piirtolautaani apuna käyttäen. Turkoosi on kiva väri, ja mielestäni se mätsää hyvin mustan ja valkean kanssa. Tahtoisin tehdä tästä kuvasta paremman version, mutta ainakaan vielä en ole onnistunut. Nuo hiukset kun olisi niin herkut tehdä sillai kunnolla.

Isompi työ, jonka tekemiseen kului liian monta tuntia, näyttää ja kuulostaa taas tältä: before you go <-- päivitetty kuva tässä vanha kuva
Kuvan historiasta kiinnostuneet voivat poiketa WIPin puolella lukemassa tarinointini tästä. Kuva näin kokonaisuudessaan kertoo nuoresta, vakavasti loukkaantuneesta nuoresta miehestä, joka vammojensa vuoksi ilmeisimmin tekee kuolemaa. Ties missä taistelutantereella saanut haavansa tai jossain muualla yhtä dramaattisessa tapahtumassa. Joka tapauksessa, tuskin nuorukainen oikeasti millään kukkakedolla lepää. Toisin sanoen hän ilmeisimmin kuvittelee mielessään tällaisen kauniin paikan ennen kuin hän lähtee tästä maailmasta. Miekkosen uskollinen koiruus taas on varmaankin ollut koko ajan tämän rinnalla, ja on yhä isäntänsä vierellä aina loppuun saakka. Ja siitä työn nimi tuleekin.
Pahoittelen kehnoa kuvaa. A3-kokoa olevana minun täytyi kuvata se kameralla. Tosin voisin vielä koittaa skannaavani tämän osissa. Lähempää ja selvempää kuvaa kaipaileville minulla on onneksi tarjota jonkinsortin lähikuvaa.
Ja millä tämä on tehty. Pohjalle käytin aika paljon peitevärejä ja niiden päälle akvarelli/puuvärejä. Yksityiskohdat ja etenkin hahmot ja nuo punaiset kukkaset väritin pääosin copiceilla. Valkeat korostukset peitevärillä ja valkoisella geelikynällä. Että oikein kunnon sekatekniikkamössö.

//EDIT: 2502'09 Otetaas uusiksi, eli before you go jälleen uuden kuvan kera. Taivas tosin meni törkeän pinkuksi, yäks. Oikeasti se on paljon kellertävämpi, kuten aiemmissa kuvissa.
//EDIT: 2203'09 Jälleen uutta kuvaa before you go'sta, tällä kertaa skannattu versio.

Yolko
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yolko » Ke Maalis 04, 2009 21:56

Uwa, vihdoinkin saan laitettua tänne uudelle alueelle postia.. Käytyä ja selattua on tullut monta kertaa mutta en muuta sitten ole saanut aikaiseksi.
Kovin hienoja töitä on taas kaikilla! *o* Häpeällisesti yhdyn vain Hibinen kommentteihin tarkennettua enempää, sillä hän todellakin sanoi kaiken olennaisen. =3=
Hibine, before you go on upea! o.o Kyllä näkyy tuntien työ selvästi ja kaikin puolin hieno kuva kaikin puolin. Minä epätoivoisen huonona värittäjänä ja taustat aina tekemättä jättäjänä kyllä nostan hattua (ja myös hiukset repien) sinulle. >3<

Sitten.. Omia töitä.. Hmm.. Tänne Anikiin postaamisesta on niin pitkä aika että olen ehtinyt laittaa DA:han lähes kymmenkunta kuvaa lisää, joten laitan oikein ison köntin sitten kerrankin kun yleensä sitä ei hitaan tahdin takia ehdi syntyä. Sen verran voin vihjaista niille, jotka kaikkia eivät jaksa selata, että parhaat taitavat olla loppupäässä.
Puzzle Hmm hmm, tähän olen kieltämättä kyllä tyytyväinen, vaikka naama onkin hyvin epämuodostunut (silmä liian kaukana toisesta, suu vääränkokoinen, nenä aivan epämääräinen jne.). Vielä jokin aika sitten en olisi ikinä uskonut pystyväni tällaiseen väritykseen edes. o.o''
Seeing red Ähh, tämä on aika huono. Olisi pitänyt tehdä koko häiskästä paljon tummempi ja muuta.
Sometimes it's hard Njoo, tämä kuuluisi varmaan WIP-alueelle mutta koska tämä luultavasti pysyy tällaisena, esitän sen muka valmiina työnä tässä köntissä sitten. Angstikuva vähän on.
Eyes Aaa, pidän tästä - vaikka hyvin tiedän että olisin pitänyt vielä enemmän jos olisin ollut vähän kärsivällisempi ja tussannut kokonaan ja muokannut hienosti ja nähnyt vaivaa ja blah. Mutta kun tussasin osan kuvasta ja vetäisin pyyhekumilla ensin silmien päältä, tykästyin siihen että osa oli vielä lyijykynäsotkua kun taas tosiaan silmien alue selkeä ja pelkistetympi.
Starvation Öhöm, psykedeliaa. Alaston varsin muodoton hyyppä josta kasvaa oksia. Käytin tahallaan non-permanenttia kynää alareunan oksissa, leviäminen sopi niin hyvin alareunan sinisen kanssa. =3=
Stripes Ei suurempaa tarinaa. Olisi voinut kyllä siistiä vähän mutta en minä jaksa. Laiska mikä laiska.
Two Roads Tekisi mieli sanoa jotain vaatimatonta mutta jos totta puhutaan olen ylpeä itsestäni kun sain piirrettyä kohtuullisen näköisen sivuprofiilin~ Yayy~ Ja en tiedä mikä ihme tyyppi tämäkin on kun pitää jotain ihme uimalaseja kuulokkeiden kanssa.
Silence Vesivärirevolution jatkuu. Ihan tyytyväinen olen tähänkin, kivan vaaleansininen ja kevyt kuva tuli. :3

Kommentit jälleen enemmän kuin tervetulleita - tänne tai DA:han, miten vaan. :3
"Mihi!"
Spoiler: リンックス
Mah AMVs Teh Arts [DA profile]

Jope-san

ViestiKirjoittaja Jope-san » Pe Maalis 06, 2009 23:37

Hahmo kaverini sarjasta
http://jope-san.deviantart.com/art/Zafe ... -115070394
*Varoitus, saattavat sisältää 715517*

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ke Maalis 11, 2009 14:02

zany kirjoitti:Oon laiska enkä jaksa laittaa selityksiä muihin kuviin :_< Käykää kahtomassa.. kommentteja otan mielelelläni vastaan ^^

Muistuttaisin tässä vaiheessa, että tämän uuden taidealueen säännöt kehottavat taiteilijoita kertomaan töistään jotakin. "Olen laiska" ei ole mikään syy pelkästään listata uusimmat työt kertomatta niistä mitään sen kummemmin. Lisäksi, jos haluat toisten kommentoivat sinun töihisi, täytyisi sinunkin kommentoida muiden töitä - siinä olisi jo jotain ideaa, eikö totta?

Muillekin lyhyempien viestien postaajille sama ohjeistus! Pelkkä linkki työhön ja yksi tai kaksi sanaa eivät riitä. Tämä ketju, ja koko taidealue yleensäkin, ei ole samaa luokkaa kuin aikaisempi Art Corner. Uudella alueella on sentään jonkinlaisia vaatimuksia, ja niistä pidetään kiinni. Eihän siinä nyt olisi mitään ideaa, että tällainen alue pystytetään ja silti meno on vähän "nooh, ehkä sinne päin".
Jos pitkin taidemuseota alkaa ilmestyä enemmänkin näitä ns. sisällöttömiä viestejä, niin niihin aletaan tarttua vaikka yksitellen. Koitetaan siis pitää taidemuseo astetta tai paria laadukkaampana paikkana, ettei moiseen urakkaan tarvitsisi ryhtyä.

Terveisin,
Taidenurkkauksen valvoja

rama
Viesti:

ViestiKirjoittaja rama » Ke Maalis 11, 2009 14:23

Ruoska vinkuu, mutta Hibine puhuu asiaa. Olisi kiva jos tähän ketjuun saataisiin ihan asiallista ja syvempääkin keskustelua sekä ihan kunnon kritiikkiäkin.

Ohessa omat kommenttini Yolkolle, olen ollut aika ankara, mutta teet jo niin hyvännäköistä jälkeä ettei pelkässä päänsilittelyssä ole mitään mieltä (^___^)

Puzzle - kuva olisi ollut dynaamisempi jos palapelin reuna ei purkautuisi suorana vaan polveilisi. Kiva idea.
Seeing Red - Hyvännäköistä sommittelua ja siistiä Photarin valmisbrushien käyttöä. Musta-valko-punainen on aina ollut suosikkiväriyhdistelmäni ja se toimii aina ;-) Kuten itsekin jo totesit, musta olisi voinut olla mustempi.
Sometimes it's hard - luonnosmainen huolittelematon linja sopii hyvin teoksen nimeen. Hyvännäköistä jälkeä, vaikka kuuluisikin varmaan luonnospuolelle... olisi kiva nähdä tästä tussattu versio.
Eyes - Valaistun ja valaisemattoman alueen kontrasti on liian pieni jotta efekti olisi tehokas.
Starvation - todella vahva kuva! Musta jyrkkä viiva ja akvarellitausta natsaavat just eivätkä melkein. Superhienoa, tällaista katselisi vaikka töikseen :D
Stripes - tää vahva viimeistelemätön musta viiva sopii sun tyyliin, lisää tällaista. Punainen tehoväri loistava.
Two roads - ihan doujinshin kannen näköinen :P
Silence - silmä on liian tumma ja eloton sanoakseen kaiken sen mitä luulen sinun ajavan takaa.

Tunsin jälkikäteen haluavani vielä selventää käsitettä kritiikki ja sen merkitystä: kritiikkiä on, varsinkin alussa, vaikea ottaa, mutta vielä vaikeampaa on antaa hyvää kritiikkiä. Pelkkä päänsilittely ei kehitä eikä tee kenestäkään parempaa tekijää (ja kaikilla meistä on parantamisen varaa) mutta liian ankara kritiikki taas saattaa masentaa tekijän täysin. Lähden kuitenkin siitä että tämä uusi taidealue käsittelee aihetta samalla antaumuksella ja asiantuntemuksella kuin cosplay-osio ja tänne postaavat ihmiset ovat oikeasti kiinnostuneita samaan palautetta ja myös antamaan sitä muille.

Taide on pitkälti makuasia ja kauneus katsojan silmässä, mutta teknistä osaamistaan voi onneksi aina kehittää, olipa tyyli mikä hyvänsä.

J
Viesti:

ViestiKirjoittaja J » To Maalis 12, 2009 12:22

Yolko kirjoitti:

Puzzle Hmm hmm, tähän olen kieltämättä kyllä tyytyväinen, vaikka naama onkin hyvin epämuodostunut (silmä liian kaukana toisesta, suu vääränkokoinen, nenä aivan epämääräinen jne.). Vielä jokin aika sitten en olisi ikinä uskonut pystyväni tällaiseen väritykseen edes. o.o''

Starvation Öhöm, psykedeliaa. Alaston varsin muodoton hyyppä josta kasvaa oksia. Käytin tahallaan non-permanenttia kynää alareunan oksissa, leviäminen sopi niin hyvin alareunan sinisen kanssa. =3=

Two Roads Tekisi mieli sanoa jotain vaatimatonta mutta jos totta puhutaan olen ylpeä itsestäni kun sain piirrettyä kohtuullisen näköisen sivuprofiilin~ Yayy~ Ja en tiedä mikä ihme tyyppi tämäkin on kun pitää jotain ihme uimalaseja kuulokkeiden kanssa.

Starvation
En tiedä miltä kuva näyttää luonnossa, mutta tuo skannerin jättämä jälki ennemmän kuin sopii kuvaan.
Mielestäni aivan loistava kuva. Varsinkin nuo päästä lähtevät oksat ovat onnistuneet älyttömän hyvin.
Jalasta lähtevät ovat ehkä turhan paksuja / yksinkertaisia tai jotain. En osaa oikein sanoa mikä siinä on. Se vain on.
Eniten kuitenkin kuvassa pisti silmään värien lisäksi oli tuo pieni yksityiskohta, joka on kuitenkin aika pieni. Liekö nimeltään solisluu, mutta ne jotenkin vain loistavat kuvasta ulos. Ainakin omiin silmiini.

Two-Roads
Jotenkin tuntuu, että tuo oikeanpuoleinen kaveri vie kaiken huomion kuvasta. Ihan mukavan näköinen se on. Ehkä olisin jättänyt lasit piirtämättä olettaen, että itse osaisin piirtää. Mutta siis omasta mielestä aurinkolasit vain syövät niin paljon hahmosta varsinkin kun on tälläinen sivuprofiili.

Puzzle
Enemmän hajontaa niin uskoisin, että näyttäisi paljon paremmalta. Nyt se näyttää liian järjestelmälliseltä hajoamiselta. (Liekö lauseessa mitään järkeä?) Mikä kuitenkin syö kuvasta sitä "fiilistä". Värit näyttävät hyvältä. Jotenkin myös tuo ilme on sellaisen mukavan kysyvä.

Ji kirjoitti:
wanted
Mie halusin niin kovasti tehdä ilotytön ja sille hiennon monimutkasen upean asun. No asu ei lopen ollut monimutkainen mutta olen itseasiassa varsin tyyytyväinen lopputulokseen. Tai noh alkuperäisessä tämän wanted julisteen tilalla on kämänen tikkataulu jonka sitten peitin tällä paremmalla vaihtoehdolla. (huomatkaa myös kuinka olen jopa tehnyt taustaa, niitäkin teen hyvin harvoin)

steampunkkia?
Ihastuin tähän steampunkkiin jokin aika sitten ja tämä on itseasiassa toinen kuva teemaan liittyen. Ensimmäistä kuvaa en jostain kumman syystä värittänyt vaikka kylläkin tussasin. Ennenkuin kukaan kysyy 8mitä toodennäköisesti ei kysytä) niin en tiedä mikä tykki tahi pyssy tämän tytön kädessä on. (Ja se lentävä härpäke siellä vasemmassa nurkassa?) Minä tykkään tehdä tämmöisiä joninjoutavia ja mielipuolisen näköisiä härpäkkeitä, joistakin saattaa kehkytyä varsin suloisiakin. Tämäkin on ihan leivänpaahtimen mallinen.

Wanted
Hyvältä näyttää. Tykkään erityisesti väreistä tässä kuvassa. Tuommoinen mukavan viattoman ja veikeän näköinen. Heh.

Vähän sama tuon seuraavan kuvan kanssa. Värit näyttävät hyvältä ja tuo lentävä härpäkkä on suhteellisen uniikki näöltään. Mikähän ei siis tarkoita, että se olisi huono! Ainut mikä ehkä vähän pistää silmään tässä kuvassa on tuo naama. Jotenkin tuntuu että olisi jäänyt kesken tai vain hutaistu loppuun. Mitä varmaan yritän sanoa, että se ei näytä yhtä viimeistetyltä kun muut osat kuvasta.
Pitkäaikainen stalkkeri

Yolko
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yolko » To Maalis 12, 2009 21:03

rama kirjoitti:Ohessa omat kommenttini Yolkolle, olen ollut aika ankara, mutta teet jo niin hyvännäköistä jälkeä ettei pelkässä päänsilittelyssä ole mitään mieltä (^___^)

Puzzle - kuva olisi ollut dynaamisempi jos palapelin reuna ei purkautuisi suorana vaan polveilisi. Kiva idea.
Seeing Red - Hyvännäköistä sommittelua ja siistiä Photarin valmisbrushien käyttöä. Musta-valko-punainen on aina ollut suosikkiväriyhdistelmäni ja se toimii aina ;-) Kuten itsekin jo totesit, musta olisi voinut olla mustempi.
Sometimes it's hard - luonnosmainen huolittelematon linja sopii hyvin teoksen nimeen. Hyvännäköistä jälkeä, vaikka kuuluisikin varmaan luonnospuolelle... olisi kiva nähdä tästä tussattu versio.
Eyes - Valaistun ja valaisemattoman alueen kontrasti on liian pieni jotta efekti olisi tehokas.
Starvation - todella vahva kuva! Musta jyrkkä viiva ja akvarellitausta natsaavat just eivätkä melkein. Superhienoa, tällaista katselisi vaikka töikseen :D
Stripes - tää vahva viimeistelemätön musta viiva sopii sun tyyliin, lisää tällaista. Punainen tehoväri loistava.
Two roads - ihan doujinshin kannen näköinen :P
Silence - silmä on liian tumma ja eloton sanoakseen kaiken sen mitä luulen sinun ajavan takaa.

J kirjoitti:Starvation
En tiedä miltä kuva näyttää luonnossa, mutta tuo skannerin jättämä jälki ennemmän kuin sopii kuvaan.
Mielestäni aivan loistava kuva. Varsinkin nuo päästä lähtevät oksat ovat onnistuneet älyttömän hyvin.
Jalasta lähtevät ovat ehkä turhan paksuja / yksinkertaisia tai jotain. En osaa oikein sanoa mikä siinä on. Se vain on.
Eniten kuitenkin kuvassa pisti silmään värien lisäksi oli tuo pieni yksityiskohta, joka on kuitenkin aika pieni. Liekö nimeltään solisluu, mutta ne jotenkin vain loistavat kuvasta ulos. Ainakin omiin silmiini.
Two-Roads
Jotenkin tuntuu, että tuo oikeanpuoleinen kaveri vie kaiken huomion kuvasta. Ihan mukavan näköinen se on. Ehkä olisin jättänyt lasit piirtämättä olettaen, että itse osaisin piirtää. Mutta siis omasta mielestä aurinkolasit vain syövät niin paljon hahmosta varsinkin kun on tälläinen sivuprofiili.
Puzzle
Enemmän hajontaa niin uskoisin, että näyttäisi paljon paremmalta. Nyt se näyttää liian järjestelmälliseltä hajoamiselta. (Liekö lauseessa mitään järkeä?) Mikä kuitenkin syö kuvasta sitä "fiilistä". Värit näyttävät hyvältä. Jotenkin myös tuo ilme on sellaisen mukavan kysyvä.

Uwaa, nämä olivat ihan mahtavaa luettavaa! *3* Kiitos paljon molemmille! Ihan tuli ahaa-elämyksiä lukiessa, joka kommentin jälkeen vilkaisin kuvaa uudestaan ja tuli 'aa, totta!'-olo. Ensi kerralla saatan osata jo tehdä jotain paremmin. Esimerkiksi J:n kommentti Starvationin alareunan oksista - tein ne viimeisten joukossa ja olen varma etten tehnyt niitä yhtä huolellisesti kun pojan päästä tulevia oksia (taisin jättää lyijykynäluonnostelun väliin), kun taas loppu tuli tehtyä nopeammin. Ensi kerralla en luovuta loppuvaiheessa vaan pidän vaikka tauon ja teen ihan loppuun asti huolellisemmin. Niin ja solisluut (minäkään en ole varma jos ne ne edes ovat) tosiaan ovat vähän ylimääräiset kun muuten hahmo on tuollainen pelkistetty valkoinen mötkäle. : D Lisäksi molempien mainitsema Puzzlen ongelma, se tosiaan olisi ollut parempi vähän sekavampana ja suora viivan sijaan olisi ollut sitä polveilevaa.
Aaa, olen nyt niin täpinöissäni tästä että vannon itsekin antavani pidempää, tarkempaa ja asteen rehellisempää kommenttia tänne seuraavaksi tulevista kuvista. Ò____Ó/ (alkaa jo hävettää miten edellisessä postissa olin niin vähäsanainen muiden suhteen .___.) Hibine on aivan oikeassa siitä kuinka omaa tuotantoa laittaessaan ja kommenttia halutessaan on toisten kuvien kommentoiminen vähintä mitä voisi, tai jopa pitäisi, tehdä. Jos ohitat muiden viestit kommentoimatta, tuskin kukaan haluaa sinun kuviasi kommentoida. Ja toiselta kannalta, koska kommenttien saaminen aina tuntuu hyvältä, on mukava suoda myös muille tämä ilo.

rama kirjoitti:Tunsin jälkikäteen haluavani vielä selventää käsitettä kritiikki ja sen merkitystä: kritiikkiä on, varsinkin alussa, vaikea ottaa, mutta vielä vaikeampaa on antaa hyvää kritiikkiä. Pelkkä päänsilittely ei kehitä eikä tee kenestäkään parempaa tekijää (ja kaikilla meistä on parantamisen varaa) mutta liian ankara kritiikki taas saattaa masentaa tekijän täysin. Lähden kuitenkin siitä että tämä uusi taidealue käsittelee aihetta samalla antaumuksella ja asiantuntemuksella kuin cosplay-osio ja tänne postaavat ihmiset ovat oikeasti kiinnostuneita samaan palautetta ja myös antamaan sitä muille.
Taide on pitkälti makuasia ja kauneus katsojan silmässä, mutta teknistä osaamistaan voi onneksi aina kehittää, olipa tyyli mikä hyvänsä.

Palautteen antoisuuden takia ja myös siitä huolimatta todellakin yhdyn myös tähän täysin sydämin. Omille virheille voi oikeasti olla hyvin sokea, ja vaikka rehellisen palautteen saamishetkellä saattaa tuntua ikävältä, siitä on oikeasti hyötyä jos siitä ottaa kaiken irti. Kritiikki saattaa masentaa, mutta koska tunne jonka jokainen kuvia tekevä tuntee katsoessaan reilusti vanhempia kuviaan (silminnähtävä häpeä ja 'ähh, tuokin kohta tuossaon ihan pielessä' -ajatukset) on tuttu, kannattaa sitä ehdottomasti oppia ottamaan. Varmasti kehittyy nopeammin, jos kuuntelee mitä toinen oikeasti kuvassa näkee pelkkien ylikohteliaiden kehujen sijaan.
"Mihi!"

Chiame
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chiame » Su Maalis 15, 2009 13:48

Noniin, joitakin vanhempia tsibaleita ja uudempia myös:

http://riinapuri.deviantart.com/art/67- ... -101307938
67% Candyholic, varoitan kirkkaista väreistä ja sokerihuurusta.
Epilepsiaa ja migreeniä.

http://riinapuri.deviantart.com/art/Mot ... -101309393
Suomitaide 8) Käpyjäää ja kaikkea, itse pidän kuvassa lämpimistä sävyistä.

http://riinapuri.deviantart.com/art/Sacrifice-101311342
Angstia. Tämä on suosituimpia kuviani, en sitten tiedä tuon siiven anatomiasta. Värejä olisin voinut käyttää enemmän, aloittelin tuolloin vasta COPIC tussien kanssa.

http://riinapuri.deviantart.com/art/Pla ... -102914622
Mahdollisesti paras teokseni tähän mennessä. Idea<3

http://riinapuri.deviantart.com/art/Light-108179977
Vähän yksinkertaisempaa töherrystä, harjoittelin COPIC airbrush systemin käyttöä.

http://riinapuri.deviantart.com/art/The-Most-112861407
Yksityiskohtaisin, vaikein ja suurin työni koskaan. Enemmän eri värejä olisi voinut käyttää, niin että tausta ja henkilöhahmo erottuisivat paremmin toisistaan.

http://riinapuri.deviantart.com/art/Moment-114504542
Uusimpia töitäni. Idea syöpyi pitkään mielessä, mutta en keksinyt valitettavasti parempaa taustaa... myös jätin tekemättä heijastukset veteen, koska pelkäsin niiden pilaavan kuvan. Vettä oli haastavaa piirtää, toivottavasti se näyttää vedeltä. Taustan ideana käytin I.O.N. pokkarin kantta!

http://riinapuri.deviantart.com/art/You ... -114506104
Hahaa, COPIC airbrush system ja IHANA pitsi taustalla! Pidän itse väreistä, ne aiheuttavat varman epilepsian.
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

zany

ViestiKirjoittaja zany » Su Maalis 22, 2009 18:32

Riinapuri: työsi ovat aina yhtä hienoja ja taivatasti tehtyjä :)

ja omat työni sitten (sain jopa piirrettyä.. viimeiset 4 päivää oikee käden sormien nivelet on ollu älyttömän kipeet ja käsi ei oo piirtämistä oikeen hyväksyny) :

http://z-any.deviantart.com/art/Tree-V-116541021 ja http://z-any.deviantart.com/art/Tree-IV-116425871 : nää kuvat on muokattu niistä muista töistä. Photarilla väritetty. Ei mitään kauhean ihmeellisimpiä töitä oo :D

http://z-any.deviantart.com/art/I-don-t ... -116727752 : Kuva jolle en keksiny nimeä.. En ees oikeastaan tiedä mistä tää aihe tuli tai mistä ees keksin piirtää tän.. Voisin muuten opetella piirtää taustoja.. tyhjä on aika tylsää :<

http://z-any.deviantart.com/art/Lolita-Girl-116727978 :Lolita tyttö joka ei ees näytä lolitalta D: Oikea käsi lyhyempi mitä vasen ja kuva sisältää muutenkin paljon virheitä :<

http://z-any.deviantart.com/art/I-don-t ... -116727927 : oikea anorektikko D: Lihaa oisin voinu luiden päälle piirtää hieman lisää... Mutta eipähän asialle voi mitään.
Tän kuvan piirsin koska oli tylsääkin tylsempää.. ajantappoa. ei oikeastaan mitään ideaa tohon kuvaan oo ollu eikä koskaan tuu olemaankaan :D

ja valitettavasti minulla ei satu nyt olemaan aikaa kommentoida muiden kuvia. mutta pistän kritiikkiä tulemaan kunhan kerkeen :D
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

Yolko
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yolko » Su Maalis 22, 2009 20:00

Riinapuri: Olet ihan älyttömän taitava, etenkin ikäiseksesi - erityisesti värityksesi on ihan huippuluokkaa. Työt ovat myös aina kivan iloisia, aina ei jaksa kauhean synkkiä töitäkään. Aina piristää kun sinulta näkee uuden kuvan. :3 Ja sommittelukin ja taustat ovat aina kohdallaan. Hienoja töitä teet. Jos jotain kritiikkiä pitäisi antaa, sanoisin että voisit ehkä harjoitella anatomiaa hiukan.. Tosin todella monessa työssä sekin on kohdallaan, eikä suosimasi shoujo-tyylin olekaan aina edes tarkoitus olla anatomisesti täydellistä, mutta aina voi hioa jotain. :wink: Omat suosikkini postissasi olleista töistä ovat Mother Nature (se suomi-taidekuva : DD) ja The Most, todella hienoa, yksityiskohtaista jälkeä.

Zany: Pidän kovasti noista puista! Mutta.. Muokattu niistä muista töistä? Mistä muista töistä? Siis ihan muiden vai mitä häh? O.o Ihmistyösikin ovat hienoja. Tosin voisit mahdollisuuksien mukaan vähän vaalentaa niin että valkoinen näkyisi oikeasti valkoisena ja näin. Suosittelen skannerin hankkimista, niitä saa jostain aika halvallakin. Paras noista töistä olisikin varmaan lolitatyttö, anatomiavirheet eivät paista suuresti läpi kun muut osat aina kampauksesta mekkoon on toteutettu kivasti. :3 Hyvää työtä, jatka vaan täysillä!
"Mihi!"

Palaa sivulle “Erilaisen nykytaiteen museo”