Mitä mieltä olet taiteestasi?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Oletko tyytyväinen taiteeseesi?

Äänestys päättyi To Maalis 25, 2004 12:58

Aina, tottakai!
1
2%
Useinmiten.
23
40%
Harvoin.
19
33%
En juuri koskaan.
4
7%
En pidä tekeleitäni taiteena.
11
19%

Ääniä yhteensä: 58

UnholyGhost
Viesti:

ViestiKirjoittaja UnholyGhost » To Joulu 28, 2006 20:25

No kyl mie jotain piirustuksia oon tehny ja kyl ne menettelee. Joihinki oon aika tyytyväinen kyl. Semmonen vinkki, jos piirtää illalla/yöllä kuvia, niin aamulla näkee sitten totuuden siitä kuvasta. Mulla on käyny joskus silleen.
Black Wing Metamorphosis.

Inna-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Inna-chan » Ma Huhti 02, 2007 14:23

Olen, vaikken mikään maailman paras piirtäjä/maalaaja olekaan ja minusta jokainen voi löytää oman persoonallisen tyylinsä tehdä taidetta, vaikkei esimerkiksi osaisikaan piirtää ihmistä prikulleen anatomisesti oikein. Jokainen tyyli on kehityskelpoinen juuri niin persoonalliseksi, ettei sitä kukaan voi kopioida eikä kenenkään tulisi sitä arvostella. :D

Aimeara
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aimeara » Ma Huhti 02, 2007 16:24

En yleensä. :F Toisaalta, en minä oikeastaan juuri koskaan yritäkään tosissani piirtää, ja sellaisten pikasuherruksien ei kovin kauniita tarvitse ollakaan. Ahdistaa vain kun ne isommat projektit eivät onnistu. ~_~;

Olenpa ihan vahingossa joskus sattunut nättejäkin viivoja raapustamaan, että ei siinä sitten.
となり の おたくさん でござる。

Chiame
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chiame » Su Huhti 08, 2007 20:57

Nääh... tekeleitäni kyllä pidetään hienoina, mutta se liittyy vain siihen, että olen harjoitellut viimeiset 6 vuotta :wink: itse olen aika tyytyväinen. Se mangakan ura nyt kuitenkin on haaveeni ollut jo kauan, KAUAN! :idea: hohoo...ajattelin pyrkiä Finnmangan sivuille joku päivä, pääsin juuri kuvaamataitoluokallekin...laiha lohtu...

Pem_
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pem_ » Ma Huhti 09, 2007 19:19

harvoin minun töherrykset onnistuu! :lol:
mutta joskus olen tyytyväinen!

eniten olen tyytyväinen veljeni piirtämiin manga hahmoihin! :D

Valkoinenhai

Re: Mitä mieltä olet taiteestasi?

ViestiKirjoittaja Valkoinenhai » Ma Heinä 14, 2008 13:21

Useimmiten olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. Välillä kyllä tunnen melkoista syyllisyyttä, kun en juurikaan piirrä muuta kuin mangaa, mutta kun käsketään piirtää mallista vaikkapa maisema tai ihmiskasvot niiin huomaankin, että kyllähän minä osaan näitäkin piirtää.
On sentään jotain hyötyä siitä, kun on ollut yli kymmenen vuotta kuviksessa. Heko heko.
Itsekriittinen kun kuitenkin olen, niin löytyyhän niistä hienoistakin töistä mollattavaa. Minulla taitaa itseasiassa olla vain yksi öljyväreillä maalattu ornamentti työ, josta en löydä mitään huonoa. :?
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

zany

ViestiKirjoittaja zany » Ma Heinä 14, 2008 13:29

olen useimmiten tyytyväinen taiteeseeni, mutta joskus on niitä ihan surkeita tekeleitäkin :D Tosin kun vuoden - parin päästä katselen näitä tekeleitäni näyttävät ne ihan surkeilta :D ...
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

RevyFan

ViestiKirjoittaja RevyFan » Ti Heinä 15, 2008 00:18

Hmm, melko harvoin, ainakaan täysin tai edes suurimmilta osin. = / Ehkä liian korkeat tavoitteet, ehkä en vaan osaa. xD
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Nemuska

ViestiKirjoittaja Nemuska » Ti Heinä 15, 2008 09:56

Kun olen saanut kunnollisen idean ja jaksan työstää kuvan loppuun asti, silloin olen hyvin usein tyytyväinen lopputulokseen. Minulla ei ole mitään "taiteilijan morkkista" omista tekeleistäni. Minulla on tosin erittäin pitkiä kuivia kausia jolloin en saa aikaiseksi mitään, joten kun vihdoin otan kynän käteeni, saan aikaiseksi jotain upeaa.

Olen viimeisen puolen vuoden aikana myös hakenut enemmän omaa tyyliäni ja olen tässä kesän aikana sen löytänytkin. Tällä hetkellä olen siis erittäin tyytyväinen kykyihini ja kuvieni tasoon. En ole täydellinen, kaukana siitä, mutta piirrän, tussaan, maalaan ja luonnostelenkin omaksi ilokseni. En aio saada tuotoksiani Louvreen hymyilemään.
Saiyuki - Mushishi - Soul Eater - Star Ocean - One Piece - Evangelion <3

Ji
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ji » Ti Heinä 15, 2008 11:33

Voisi kait sanoa etten ole tyytyväinen töihini, niissä voisi olla enemmän.

Kun olen hahmotellut asiat lyijykynällä olen varma siitä, että nyt onnistuin tästä tulee paras työni.
Sitten tussaan sen ja pyyhin ylimääräiset viivat a hiomaan 'johan nyt, tämähän läsähti no värit saa sen tunnelman takas'
Sitten käytän värejä jaa kas, en osaa päättää sopivia värejä ja lopulta lähden arpapelillä värittään. 'enttententten'.

Eli lopulliseen työhön en ole lainkaan tyytyväinen.

Tapanani on kuitenkin kokeilla piirtää eri tyyleillä aina silloin tällöin, jotta saisin selville rajani. Tosin rajathan ovat rikottavaksi.
Aiheuttaa yleistä hämminkiä jollei lievää hilpeyttä
sivuvaikutuksena painajaiset.

Metalun

ViestiKirjoittaja Metalun » Ti Joulu 01, 2009 14:37

Kun luki noita muiden kommentteja niin monesta käy ilmi että, kaikki ovat suhtkoht tyytyväisiä omiin tekeleisiinsä, niinkuin minäkin =)
Kirjoitan ja piirrän enimmäkseen. Jotkut piirrustukseni ovat omasta mielestä hienoja, mutta suuri osa saa lähtölaskennan roskiksen pohjan täytteeksi. On kiva tuntea onnistumisen tunne kun joku muu kehuu tai ylistää tekemääsi työtä mutta, en kaipaa ylimääräistä huomioa ja ylistystä koska oma työ on mielestäni hieno esim. vähättelemällä omaa taitoa yms.
Haluan ainoastaan että, kaikki sanovat rehellisen mielipiteen, eivätkä kiertele ja kaartele selitysten kautta, '' Oha se hieno...'' kommenttiin. :lol:

Piirtämisen ja kirjoittamisen iloa kaikille =) tsemiä, kyllä hiljaa hyvä tulee :wink:
Yaoi is life~ NOT A BIG DEAL !

-------------------------------
Ash sanoo näin =)'' Miksi äitini ei nimennyt minua vaikka Pekaksi '' ?

Pókemon movie 2 <3

Kara

ViestiKirjoittaja Kara » Su Maalis 14, 2010 22:22

Riippuen täysin olenko lannoittanut mielikuvitustani kuinka tehokkaasti.

Kuvanlaatu riippuu täysin siitä, onko se vapaaehtoinen vai ns. pakkopiirtää. Sekä olenko hyvällä mielellä ja onko käsi juuri sinä päivänä yhteydessä päähän. Hyvin vaihtelevaa. Laulut monesti auttavat ja toiset todella hienot kuvat, jolloin pyrkii useasti samaan. Joskus heinot kuvat vain ahistaa, ehkä se on suhtautumisessa.

Pääasiallisesti kuvat päätyvät 'jatkan sitten joskus loppuun, jos siltä tuntuu' -laatikkoon. Mutta ne harvat jotka pääsevät läpi syynit ja syyhyt, niin päätyvät näkyville tai joskus jopa ihmiset saavat katsella niitä. Jos olen tyytyväinen kuvaan, niin pyrin välttämään vähättelyitä ja ihastelemaan sitä myös muille ihmisille. Kerranki nappasi.

Shoe

ViestiKirjoittaja Shoe » La Touko 15, 2010 22:00

En ole juuri koskaan tyytyväinen aikaansaannoksiini, koska odotukseni ovat liian korkealla taitoihini nähden, joka muuten on paheeni. Mielessäni kuvittelen jotain aivan ihanaa kuvaa, mutta toteutus sukkaa. Ehkä olen tyyliin 1/20 tyytyväinen tekeleisiini ja nekin löytyvät useimmiten kouluvihoista kuin ihan piirustuspaperilta.

Ja silloinkin, kun satun joskus harvoin olemaan tyytyväinen, vartin päästä ajattelen että "eipä se ollutkaan niin hieno kuin vartti sitten..." On se kumma homma. Yleensä sellaiseen uppoaa paljon aikaa, jos olen tyytyväinen johonkuhun työhön. Ja koska olen kärsimätön ihminen, en jaksa väkertää kauaakaan jonkun pikku yksityiskohdan parissa, heitän paprun roskiin ja unohdan koko idean mitä olin piirtämässä. Asetan riman liian korkealle, yritän tehdä liikaa jotain sellaista, mikä on minulle vielä liian haastavaa. Pahe mikä pahe, hemmetti.

Ja kun olen tyytyväinen, kuva ei välttämättä ole mikään miljoonaa euroa vastaava teos, vaan yleensä aika simppeli. Loppujen lopuksi tyydyttävään työhön ei tarvita muuta kuin pari kolme onnistunutta kohtaa, jotka eivät ennen ole oikein luonnistunut. Mutta silti niitä tyydyttäviä töitä tulee harvoin. Ristiriitaista, mutta elämä on.

Väritystöihin olen useammin tyytyväinen kuin mustavalkoisiin, mutta olen laiska värittämään. Ja nyt menee leuhkuuden puolelle, mutta tykkään omasta väritystyylistäni, se sentään miellyttää silmääni. Tämä on niiin leuhkaa, mutta osaan mielestäni yhdistää ihan kivasti värejä, jotka miellyttävät omaa silmääni. Tosin, harvoinpa leuhkin itseäni, nyt oli vaan pakko, koska se on totta.

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » La Touko 15, 2010 23:46

Yleensä kasvot onnistuu mulla aika hyvin..vartalo on sitten toinen juttu, en vain millään osaa tehdä kämmentä Ò___Ó plus jalat näyttää yleensä aivan kauheilta. Siksi yleensä piirränkin joko mallista tai sitten omissa tuherruksissa piirrän puolikkaan vartalokuvan.

Ange
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ange » Su Touko 16, 2010 11:47

no nykyään olen aika tyytyväinen anatomiaan ja omaan tyyliini. OWO
nykyään kun olen hoksannuts sen että kun joka päivä piirrän kaikenlaista (esim eri asentoja, käsiä, jne.)
olen onnistunut aika hyvin.
ja vanhemmat kaverit sanoo että on taitava ikäisekseni (just turned 15 lol)
en ite tiedä mutta joo olen useinmiten tyytyväinen OWO
vieläkun pääsi vähän julkaisemaan omaa sarjakuvaa haha
Meyku: AHURHURHURHURHUR POCKY TÄNNE TAI SUSTA TULEE HALI RIIPPUVAINEN!!
Ange: miten tuo littyy tähän anyways...?
Arou: se on jo riippuvainen pockiesta ja haleista jo itekkin
Ange: ahaaa..... siis häh?

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”