Mitä mieltä olet taiteestasi?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Oletko tyytyväinen taiteeseesi?

Äänestys päättyi To Maalis 25, 2004 12:58

Aina, tottakai!
1
2%
Useinmiten.
23
40%
Harvoin.
19
33%
En juuri koskaan.
4
7%
En pidä tekeleitäni taiteena.
11
19%

Ääniä yhteensä: 58

Aiko-chan
Viesti:

Mitä mieltä olet taiteestasi?

ViestiKirjoittaja Aiko-chan » Ke Helmi 04, 2004 12:58

Eli oletko yleensä tyytyväinen tekemääsi taiteeseen? Olipa se "taide" nyt sitten piirustus, maalaus, veistos, fanart, kirjallinen tekele, tai mitä tahansa muuta.

Vaikuttaisi siltä, että vähintään joka toisella täällä on jotain taiteeseen liittyviä harrastuksia, mutta miten on sen oman arvostuksen laita? Siis vaatimattomuushan on hyve, ja niin edelleen, mutta... :roll:

NybeKat
Viesti:

ViestiKirjoittaja NybeKat » Ke Helmi 04, 2004 23:49

Useimmiten juu, tyytyväinen olen, tai ainakin tarpeeksi tyytyväinen että kuvan säästäisin. Jos en ole tyytyväinen valmiiseen/keskeneräiseen työhön, menee se nopeasti 'roskikseen'...äskenkin piirsin Perunassa oekakin, jonka poistin melkein heti postaamisen jälkeen, en vain voinut käsittää miksi sen piirsin, ja varsinkin lähetin..argh!

Mutta niistä kuvista mitkä on muidenkin nähtävillä (esim sivuillani) olen suht tyytyväinen kaikkiin.
Joskus olen tyytyväisempi johonkin koulumonisteista löytyviin pikkukuviin, kuin sellaiseen mitä olen yrittänyt tehdä monta tuntia taustoineen ja värityksineen.
Aina ei vain onnistu. Aika usein nykyään inspis ihan poissa. Tai vaikka haluaisikin jotain piirtää, ja vaikka jokin idea hyvään kuvaan olisikin, ei se silti onnistu. Sellaisia päiviä on nykyään liikaa.

...tulipas sekava...menen nukkumaan nyt...

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

Makoto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Makoto » Ke Helmi 04, 2004 23:56

NybeKat kirjoitti:Joskus olen tyytyväisempi johonkin koulumonisteista löytyviin pikkukuviin, kuin sellaiseen mitä olen yrittänyt tehdä monta tuntia taustoineen ja värityksineen.

sama täällä.
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

UrsusCode

ViestiKirjoittaja UrsusCode » To Helmi 05, 2004 02:13

Nooh, itse olen sen verran vielä harjoitteluvaiheessa että harvoin olen tyytyväinen hengentuotoksiini.. Tosin eräs kouluvihkoon raapusteltu kuva onnistui 100% josta sainkin kimmokkeen animeaiheisten kuvien väsäämiseen, tosin nyt on ollut luvattoman pitkä tauko piirtämisessä, mutta Kamina tulikin juuri sopivasti :D
Freak of nature, and proud of it... honest!

hellbull
Viesti:

ViestiKirjoittaja hellbull » To Helmi 05, 2004 12:04

NybeKat kirjoitti:Useimmiten juu, tyytyväinen olen, tai ainakin tarpeeksi tyytyväinen että kuvan säästäisin. Jos en ole tyytyväinen valmiiseen/keskeneräiseen työhön, menee se nopeasti 'roskikseen'...

Aivan sama juttu minullakin, mutta jos jostain kumman syystä säilytän epäonnistuneen kuvan, en kyllä näytä sitä kenellekkään. Yleensä hion ja säädän kuvia niin kauan kunnes ne ovat mielestäni niin onnistuneita, että niitä kestää katsella. Tähän galluppiin on vaikea vastata, koska taiteen onnistuminen ainakin minun kohdallani on aika kausittaista: joskus kaikki mihin ryhtyy onnistuu loistavasti, ja joskus jopa nekin naamat (ja etenkin silmät) joita piirtelee vihkon sivun reunaan koulussa epäonnistuvat surkeasti.

Mutta kuitenkin sanoisin että tekemäni "taide" ylittää useimmiten oman päänsisäisen laaturajani.

Aiko-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aiko-chan » To Helmi 05, 2004 13:47

Kirjoitin eilen muutaman sivun verran, ja tunsin olevani luovuuteni kukkuloilla. Tänä iltana menen kotiin lukemaan eilisiä aikaansaannoksiani ja puolet menee todennäköisesti uudelleenkirjoitettavaksi. Toisin sanoen, olen hyvin kriittinen oman tekstini suhteen.

Eikö kukaan muu täällä juomi itseään itsekritiikin ruoskalla (Eikä mitään lonkerojuttuja nyt :wink: Niitä saa lukea täältä tarpeeksi muutenkin.)

hellbull kirjoitti:Taiteen onnistuminen ainakin minun kohdallani on aika kausittaista

Itse lopetin koko piirtämisen noin 2 vuotta sitten, kun en saanut aikaiseksi mieleistäni. Nykyisin ei onnistu edes tikku-ukot.

hellbull
Viesti:

ViestiKirjoittaja hellbull » To Helmi 05, 2004 20:52

Aiko-chan kirjoitti:Eikö kukaan muu täällä juomi itseään itsekritiikin ruoskalla (Eikä mitään lonkerojuttuja nyt :wink: Niitä saa lukea täältä tarpeeksi muutenkin.)

No tottahan toki! Minua jotkut sanovat liiankin itsekriittiseksi ja pidänkin itseäni aika lailla perfektionistina piirtämisen (ja muunkin taiteen) suhteen. Ja kyllähän se pitää paikkansa, että harjoitus tekee mestarin. Jos pitää liian pitkiä taukoja minkä asian suhteen tahansa, huomaa taitojen ruostuvan (esim, kesäloman jälkeen ei muista enää mitään koulujuttuja kunnolla ;) ).

Ja Aiko-chan, minullakin lentää piirrokseni usein roskikseen heti seuraavana aamuna...

Hijiri

Oletko tyytyväinen taiteeseesi

ViestiKirjoittaja Hijiri » To Helmi 05, 2004 22:04

(tämän viestin voi poistaa.)
Viimeksi muokannut Hijiri, Ti Heinä 28, 2009 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Gortef
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gortef » Pe Helmi 06, 2004 13:40

Useinmiten olen tyytyväinen... aikaa sitten meneekin joskus aika paljon kun koitan tehdä sellasen "taideteoksen" joka miellyttää.
Habeeb it!

Cleopatra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Cleopatra » Pe Helmi 06, 2004 21:23

En oo koskaan tyytyväinen, aina odotan itseltä liikaa :(
se varmasti kuulostaa tyhmältä, mutta se on kuitenkin totta ;)

Kekko
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kekko » La Helmi 07, 2004 09:17

Yhden sarjakuvallisen eepokseni ensimmäisen luvun sivulla 1 oli yksi (1) ruutu, johon olen tyytyväinen.
Herge sai omasta mielestään aikaiseksi koko elämänsä aikana kaksi (2) sarjakuvaruutua, joihin hän oli tyytyväinen.
En silti ole edes puolikas Herge.
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

Shinanai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shinanai » La Helmi 07, 2004 10:39

No, mielipiteeni piirrustuksistani vaihtelee hyvin rajusti. Tykkään jokaisesta kuvasta jonka olen piirtänyt, mutta se ei tarkoita että pidän niitä mitenkään hyvin piirrettynä. Joskus jopa vihaan itseäni siitä etten osaa piirtää paremmin, mutta minkäs sille voi. :P Kyllä sitä pikkuhiljaa aina oppii uutta.

Minäkin taidan olla niitä ihmisiä jotka odottavat itseltään aivan liikaa.... ^^;

Rimppu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rimppu » La Helmi 07, 2004 19:54

Yleensä olen ihan kohtalaisen tyytyväinen piirrustuksiini ja joskus jopa onnistun yllättämään itseni. Toisinaan on ihan mukavaa aliarvioida omat kykynsä... En koe tunnontuskia, mikäli en saa kuukausiin aikaiseksi mitään kelvollista. Kuvallisessa muodossa siis.

Kirjoittaminen onkin sitten ihan toinen juttu. Tiedän (luulen?) olevani kohtalaisen lahjakas kirjoittaja, mutta valitettavan amatöörimäinen. Toisin sanoen en pysty kirjoittamaan ilman inspiraatiota. Tälläkin hetkellä pahoinpitelen itseäni hiljaa mielessäni, koska en ole kyennyt tuottamaan siedettävää suomenkielistä fiktionaalista tekstiä yli vuoteen.

Useinmiten syynä töideni (lähinnä piirrustusten) "rumuuteen" on yksinkertaisesti se, etten jaksa keskittyä yhteen työhön kovinkaan pitkää aikaa kerrallaan. Harjoittelemalla sitä tosin oppii... Tai ainakin niin sopii toivoa.

Zele

ViestiKirjoittaja Zele » Ti Helmi 10, 2004 15:57

Mjoo-o..

Onhan tuota tullut jonkin verran piirrustettua yms. ja yleensä olen tyytyväinen "taideteoksiini".. :D Siis..mutta juuri animen/mangan kohdalta piirtäminen kaipaa parantelemista..kun ei oikein nuo kasvot luonnistu..

:?
"He couldn't sell his only family..at least, not for cheap"

Ryokan

ViestiKirjoittaja Ryokan » To Helmi 12, 2004 12:53

Aloitin piirtamisen parin vuoden tauon jälkeen intissä. Osittain siksi en osaa varjostaa kunnolla, mittasuhteet tuottavat vaikeuksia ym. Tästäkin huolimatta ei voi muuta kuin olla tyytyväinen niihin tuotoksiin :roll: , joita on saanut aikaiseksi. Kun tekee parhaansa, ei mielestäni ole varaa olla tyytymätön...

NybeKat kirjoitti:Joskus olen tyytyväisempi johonkin koulumonisteista löytyviin pikkukuviin, kuin sellaiseen mitä olen yrittänyt tehdä monta tuntia taustoineen ja värityksineen.

Aika moni tuntuu olevan tosta samaa mieltä...mutta miksiköhän poikkeuksetta, kun tollasta hyvää pikkukuvaa yrittää tehdä uudelleen, tulos on jotain aivan muuta (ja kauheaa).

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”