Mitä mieltä olet taiteestasi?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Oletko tyytyväinen taiteeseesi?

Äänestys päättyi To Maalis 25, 2004 12:58

Aina, tottakai!
1
2%
Useinmiten.
23
40%
Harvoin.
19
33%
En juuri koskaan.
4
7%
En pidä tekeleitäni taiteena.
11
19%

Ääniä yhteensä: 58

Venia

Re: Mitä mieltä olet taiteestasi?

ViestiKirjoittaja Venia » Su Touko 16, 2010 17:02

Kyllä olen tyytyväinen piirrustuksiini. Ainakin 85 prosenttisesti. Monta vuotta harjoitelleena piirtämiseen on kehittynyt hyvä tuntuma, ja tyylini on kehittynyt hyvin persoonalliseksi, vaikka itse sanonkin. Persoonallisella tarkoitan sitä, että se ei ole enää sen lempi-mangakan tyylin apinoimista. Olet itseasiassa tyytyväinen varsinkin siihen, että liiat mangavaikutteet, kuten lautasen kokoiset silmät, ovat kadonneet tyylistäni.

Piirtämäni henkilöt ovat aina hyvin mysteerisen ja jollain lailla alakuloisen näköisiä, ja niissä on aina omanlaisensa hauras olemus. Tyylini kehittyminen nykyiseen pisteeseen on vienyt paljon aikaa. Olen ottanut vaikutteita vähän joka suunnasta, kuten vaikkapa antiikin aikaisista veistoksista, kotimaisesta taiteesta ja pelien hahmo-designeista. Kuvailisin kynänjälkeäni hyvin ilmavan ja sulavan näköiseksi. Siitä syystä piirrustuksiini tulee helposti satukirjamainen tunnelma.
愛シタ日々ガ 残骸ニナル 僕ノ心ノ炎   
 The Beloved days have become ruins in my heart's flame

Minna
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minna » Su Touko 23, 2010 02:55

Aika harvoin olen tyytyväinen, ainakaan pidempään. Hyvän inspiksen kun saa toteutettua niin sitä kestää katsella työstä riippuen parista päivästä jopa useampaan viikkoon. Lyikkärilinet ovat usein onnistuneempia kuin pidemmälle viedyt, mutta kun taas dAhan niitä laittaa niin jotenkin katoaa se mikä työssä onnistui.
Fan-artissa yritän piirtää hahmot itsensä näköisinä ja varsinkin ikäisinä. Ikäväkseni epäonnistun siinä tasaiseen tahtiin kun en viitsi harjoitella, haha.
Ei tyylini kai nyt hirveän ruma ole, en vain pidä siitä. Muttakun se tyylin muuttaminen olisi varmaan minulle taas sitä että kopioi jonkun muun juttuja, ei siihen viitsisi enää ruveta...

http://minna-chan.deviantart.com jos ketään kiinnostaa
"Q. The title of the game is Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean. HOW DO YOU LOSE AN OCEAN?!? HOW?!?
A: It falls out of your pocket."

Maustesusi

ViestiKirjoittaja Maustesusi » Ti Kesä 08, 2010 10:59

Yleensä olen teoksiini tyytyväinen, eritoten sen jälkeen kun olen katsonut esimerkiksi viimevuotisia töitä, eron kyllä huomaa. Piirrän muihin nähden mielestäni oudosti mutta hienosti. Anatomia luonnistuu ja vaatteisiin otan mallia päivällä näkemistäni ihmisistä. Tykkään tehdä kuvistani aika yksinkertaisia, kovin monimutkaisia en jaksa tussata. Silmien kokokin riippuu ihan omasta mielialastani. Jos olen shojo-tuulella, piirrän shojo-silmät (en kuitenkaan kovin isoja, mutta kuitenkin), jos en niin piirrän pienemmät. Olen mielestäni aika huono lähikasvokuvissa siksi pitää piirtää ainakin puolet vartalosta kuvaan kuin kuvaan.
"Sinänsä ^w^"

Hant
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hant » Ti Heinä 06, 2010 10:56

Nyt kun miettii, olen aika harvoin oikeasti tyytyväinen ja ylpeä tuotoksistani. Useimmiten omissa kuvissa tuntuu aina olevan jotakin vikaa, mutta onneksi myös sellaisia kohtia, joista pidän ja joista olen tyytyväinen.
Varsinkin anatomia ja perspektiivi, taustat ja esim. hahmojen vaatetus tuottavat päänvaivaa ja tuntuu että ne eivät oikein onnistu. Toisaalta kyllähän sitä hölmömpikin tietää että harjoittelemalla oppii ja kehittyy. Joten jatkan kyllä piirtämistä noista seikoista huolimatta, kyllä se kait siitä. :-D
Kuvia on tuolla noin: hantwolf.deviantart.com
"Murtumaan ei kristityn miekkakaan meitä saa, Käymme taistoa ainiaan, Nyt laulumme jumalille raikaa saa, Siis tuoppinne nostakaa!"

Zach

ViestiKirjoittaja Zach » Ke Marras 17, 2010 22:20

Olen aloittelija joten tarvetta on vielä kehittyä, mutta olen hyvin tyytyväinen siihen vähään mitä olen saanut aikaan ja teen nyt jatkuvasti kokeiluja eri tekniikoilla. Toivottavasti jonain päivänä pääsevät muut täällä näkemään vaatimattomia tuotoksiani. :)

Falgeir

ViestiKirjoittaja Falgeir » Su Joulu 19, 2010 22:08

Antaisin omille tuotoksilleni arvosanan "ihan hyvä", eli pidän tekeleistäni ainakin kohtalaisen paljon. Tyytyväisyyteni kynnys taiteeni suhteen on kuulemma melko korkea, mutta niin hirveän lahjakkaana en itseäni silti pidä. Tietojen ja taitojen kehittymiselle olisi vielä runsaasti varaa ennen kuin nostaisin oman arvioni erinomaisen tasolle, mutta en kuitenkaan ota sitä harjoittelua niin vakavasti ja yritä tarkoituksellisesti kehittyä joka kerta kun piirrän.
Erityisen tyytyväinen olen kuitenkin siihen, että olen ajan mittaan onnistunut luomaan itselleni sen mukavantuntuisimman ja itseäni eniten miellyttävimmän tyylin piirtää, ja ymmärtänyt viimeinkin lopettaa suosikkisarjoissani esiintyvien piirrostyylien kopioinnin. Pidän realistisuudesta, yksityiskohdista ja viileistä, rauhallisista väreistä, ja nämä henkilökohtaiset mieltymykseni tulevat esille myös omassa kädenjäljessäni.

Sacchan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sacchan » Pe Huhti 20, 2012 18:10

No sen verran tyytyväinen olen etten pois heitä mutten niistä mitään hyvääkään osaa sanoa. Enpä ole omasta mielestäni hääppöinen piirtäjä mutta kyllä joihinkin piirroksista osaa olla hieman ylpeä. Oikeastaan sitä enemmän yrittää keskittyä aina parantamaan ja harjoittelemaan uusia tapoja kuin kritisoimaan omia töitään (joka tuntuu olevan yksi lempipuuhistani :'D) Aloittelija kun kaikesta huolimatta vielä taidan olla.
Viimeksi muokannut Sacchan, Su Loka 14, 2012 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sei

ViestiKirjoittaja Sei » Ke Kesä 27, 2012 12:01

Yleensä raapustukseni ovat ihan hyvällä tasolla, ja muutaman kerran se onkin vähän kihahtanut hattuun. :'D Maanpinnalle on palattu seuraavana päivänä kun kynän kädessä pitäminen on tuskaa, ja paperille ei saa aikaiseksi edes tikku-ukkoja. Lisäksi kuvieni taustat ja värittäminen onnistuvat harvemmin, mutta sen kerran kun jaksan tehdä ne kunnolla niin olen todella tyytyväinen. Ylipäätään vaikka teen yleensä pelkkiä lyijykynätöitä, haluaisin oppia värittämään työni vesiväreillä. Pidän myös nykyään tyylistäni piirtää, kun se aiemmin mainittu lempimangakan/taiteilijan kopiointi on vihdoin loppunut. Pieni tyytymättömyys omiin töihin kannustaa tosin harjoittelemaan lisää ja kehittymään paremmaksi.

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ke Kesä 27, 2012 17:16

Nykyään olen töihini useimmin tyytyväinen kuin ennen. Usein kuitenkin käy niin että luonnosteluvaiheessa kuva näyttää todella hyvältä, mutta tussauksen ja värityksen jälkeen kaikki pikku virheet alkaa paljastua ja siihen se sitten jää. Oon kuitenkin pikku hiljaa oppinut tekemään työni hiljalleen ja rauhassa: piirrän tyyliin ensin luonnoksen, odotan pari päivää ja katson kuvaa uudelleen. Jos se on hyvä, lähden värittämään/tussaamaan, jos löytyy korjattavaa, korjaan virheet ja pistän kuvan taas pariksi päiväksi piiloon. Tussaukseen ja väritykseen käytän enemmän aikaa. Ennen kun oli tapana tehdä kaikki kerralla niin eihän siitä hyvää jälkeä tullut. :'D
Kun oon vihdoin päässyt sisälle myös digitaalitaiteeseen, niin siinä tulee tehtyä vähän kaikkea kerralla. Yleensä aloitan päästä, teen sen loppuun ja siirryn seuraavaan vaiheeseen. Koneella tekeminen on kyllä paljon helpompaa, kun virheet voi aina korjata.

Tyypit kyllä sanoo että stressaan liikaa töistäni, että kai ne sitten onnistuu yleensä suht hyvin. :D

(mun kuvia voi katsoa esim sivulla Animu.fi -> käyttäjähakuun Horaaneko. Digitaalitaidetyöt on uusia sekä akvarelliSebastian, muut sit jotain jeesuksen aikasia.)
There is no spoon.

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » To Syys 13, 2012 19:17

Juuri samaa linjaa Horaanekon kanssa :> Harvoin olen Täysin tyytyväinen, mutta keskimäärin olen nykyisin tasolla "ok" kuin "en voi sietää". Osaltaan johtuu siitä, että maltan nykyisin hidastaa, enkä heti tunge sitä ensimmäistä lineä nettiin kaikkien nähtäville, maltan etsiä referenssiä esim. jotain asentoa piirrettäessä, luen tutoriaaleja ja käytän peiliä tai digitaalitöissä peilausta, mikä kivasti paljastaa suurimman osan virheistä. Olen nykyisin kai aika "keskimaastossa" sen suhteen, pidänkö töistäni, ennen joko vihasin niitä tai pidin parhaimpa taiteellisena saavutuksena mitä kukaan koskaan on tämän maan kamaralla tehnyt, tuntikausia tuijottaen :''D Annan itselleni vielä vähemmän anteeksi kuin ennen, ja siksi kai voin olla keskimäärin tyytyväisempikin...

Enzeru

ViestiKirjoittaja Enzeru » Su Loka 21, 2012 12:29

Olen hyvin harvoin 100 % tyytyväinen töihini. Yleensä kuitenkin olen töihini 70-90 % tyytyväinen, ja vain harvoin mun tekee mieli repiä valmis työ. Okei, kyllä niinkin välillä käy, mutta eipä siinä mitään, sitten työ vain päätyy palasina roskikseen :D

Nykysin oon paljon useemmin töihini suht-tyytyväinen, koska yleensä maltan tehdä työni rauhassa. Esim. maalatessa en lähde sotkemaan märän työn päälle, ja tussipiirrustuksissa väritän rauhassa ja sitten vielä puuväreillä päälle. Joskus tämä kuitenkin unohtuu, kun on niin innoissaan työstä, mutta yleensä kyllä jaksan keskittyä. :D
please release me before breaking

Peni

ViestiKirjoittaja Peni » Pe Marras 09, 2012 00:52

Ei sitä koskaan voi olla tyytyväinen ainakaan omaan taiteeseen. Tietynlainen kriittisyys on aina pidettävä, jotta kehitys jatkuu. Piirtämistä enkä mitään sen tapaista harjoita, mutta taidetta kyllä muussa muodossa.
Kadehdi vain elävää elämää.

Chibi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chibi-chan » Su Marras 11, 2012 13:58

Aina olen 100% tyytyväinen omiin piirroksiini, alkuun olin vähän skeptinen et tuleeko täsäkään mitään mutta nykyään ajattelen paljon positiivisemmin. Mangaa olen piirtänyt 7-luokalta asti ja vuosien aikana olen kehittynyt taitavaksi piirtäjäksi, aika paljon käytin erilaisia piirrä mangaa-kirjoja joista sain lisää apua piirtämiseen. Mutta nykyään käytän niitä aika vähän, suurimmalta osin piirrän vapaalla kädellä.
Aika paljon olen tehnyt erilaisia fanitaiteita mm. Inuyasha, Final Fantasy VII ja olen myös kehitellyt ihan omiakin hahmoja. Ja jos haluat niin voit käydä deviantartissa katsomassa mitä olen piirrellyt, taidettani löydät täältä http://multiragnell.deviantart.com/
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”