Piirrättekö yksittäisiä kuvia vai ihan tarinoita?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Holy91

ViestiKirjoittaja Holy91 » To Kesä 21, 2007 23:56

Yleensä piirtelen silloin kun tekee mieli.
Piirtelen yleensä mangaa ja teen itsestäni tarinoita,ihan huvin vuoksi
:wink:

Rakastan piirtämistä!!!

Chera
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chera » Su Kesä 24, 2007 17:50

Yleensä piirrän yksittäisiä kuvia, mutta nyt olen alkanut piirtää sarjakuvaa. :] Siinä on aika kliseinen juoni eikä jälkeni ole maailman parasta - mutta mitä väliä, kun en aio sitä koskaan julkaista missään... :D
Neljä sivua olen piirtänyt tähän mennessä. (Tässä viikonlopun aikana kun oltiin mökillä, niin oli hyvää aikaa...)

Joo. Tooodella hauskaa puuhaa! :DD

Yurameki-san
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yurameki-san » Ma Kesä 25, 2007 13:05

Hmmh. Itseltänikin onnistuu juuri ja juuri kasvojen piirtäminen, ja se ärsyttää. *Anteeksi.* En ole edes harjoitellut piirtämistä, ja menee jo tarpeeksi huonosti tässä alussa näin. Jotkut väittävät, että osaan muka piirtää "hyvin", mutta tuskimpa..
"Not until you apologize for calling me cute."

Kyo is..
dirty
naughty
sinful
nasty
lewd
lustful
bad..!
... Go to my room.

Yoshiko

ViestiKirjoittaja Yoshiko » Ma Kesä 25, 2007 15:12

Piirtelen yleensä yksittäisiä kuvia, koska sarjakuvissa mulla menee aina pari ruutua ihan hyvin mutta lopussa piirros ei enään onnistu ja silloin mulla palaa hermot... Monta sarjakuvaa olen aloittanut, mutta yksikään ei ole edennyt alkuruutuja pidemmälle.. Kyllä jotkin 3 ruudun sarjakuvat onnistuvat kohtalaisesti, mutta piirtelen silti yksittäisiä kuvia. Minä kun olen tällainen :D

Hijiri

ViestiKirjoittaja Hijiri » Ma Kesä 25, 2007 17:49

Yksittäisiä kuvia enimmäkseen. Yritin joskus ja olen piirtänytkin sarjakuvaa, mutta totesin aika pian ettei sellaisen piirtäminen erityisemmin onnistu minulta. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa kokeilen uudestaan. Kynästäni syntyy siis toistaiseksi ainoastaan yksittäisiä kuvia, niitäkin nykyään melko harvoin.. Ehkä yritän taas pian potkaista itseni piirtämään, sen verran tärkeä harrastus se on ollut ja tulee olemaankin.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

popper
Viesti:

ViestiKirjoittaja popper » Su Heinä 22, 2007 02:54

Kyllä se on niin että mielestäni on raiskaus että suomalainen "mangaharrastaja" tulee raitasukkineen (ei siinä että raitasukissa olisi vikaa tai pukeutuminen littyisi piirtämiseen) heiluttamaan isopäistä, kiiltosilmäistä kuvaa (kyllä, kuvaa) huutaa: "YATTA~~~~~~" "MINÄPÄS PIIRRÄN MANGAA" ja "OLENHAN SALETISTI OTAKU"

Muttajoo lyön oikean pikkurillini vetoa että tässä osassa internetin syövereitä ei montaa tällaista henkilöä ole, ja toivon niin. (auts. ilman oikeaa pikkurilliä kirjoittaminen on hankalaa) Mutta hyvät ihmiset; tehkää maailmalle palvelus ja älkää sanoko yksittäisiä kuvia "mangaksi" ja saanen myös sanoa että jos piirrät sarjakuvan missä seikkailee muutama isosilmäinen nenätön (älkää ottako turhan raskaasti) ihminen, älä sano että "piirrät mangaa" ja näin, voitte ennaltaehkäistä monen ihmisen kylmät väreet ja kiukun.

//EDIT vielä se, että vaikka kuinka saarnaisin asiasta, niin tärkeintä on että itse ilmaisette itseänne, miten haluatte, minulla ei ole mitään sanomista siihen. Pitäkää siis hauskaa ja piirtäkää, kehittykää, ja onnea sille pitkälle kehityksen tielle.

(ah :,D syvällistä) //

Itse piirrän paljon ja en voi väittää ettei manga ja anime inspiroisi minuakin. Olen siitä lähtien ollut "tyylin" "inspiroima", vai pitäisikö sanoa tyylin omaksunut kun näin pokemonin ensimmäisen TV:stä (Olin n. 5 vuotias) ollut kiinnostunut piirroksista jotka lähententelevät ns."mangatyyliä"

Taisin juuri puhua itseni pussiin mutta en tiedä miten muuten ns. "mangatyylin" ilmaisisin.

Piirrän kynällä paperille tai hiirellä tietokoneen ruudulle, miten vain, itseni ilmaiseminen piirtämällä on elämä.

Sarjakuvan piirtämistä en ole kokeilumuotoista töherrystä pidemmälle jaksanut edes kokeilla, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa sitä pidemmälle etenemistäkin saattaa käydä.

Anteeksi lainausmerkkien liiallinen käyttö mutta termistö on vaikeaa kun suomalaiset lähtevät "mangapiirtämisellä" sooloilemaan (:
visp 'n' over

Marsipaani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Marsipaani » Ke Elo 01, 2007 14:02

Niinh... Olen yleensä vain piirtänyt yksittäisiä kuvia, mutta olen aloittanut sellaisen 'harjoitus-sarjakuvan'. Piirrän sitä niin kauan, että olen tarpeeksi tyytyväinen itseeni ja sitten aloitan päässäni muhivan idean! :lol:
Muff'n~

Aweria
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aweria » Ke Elo 15, 2007 09:31

Yksittäisiä poseerauksia jos on aikaa... ^^
I didn´t ment to kill you -

Simppu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Simppu » Ke Elo 15, 2007 18:20

Olen sen verran surkea piirtämään, ettei sarjakuvista tule yhtään mitään. Senpä takia piirtelen yleensä yksittäiskuvia, ja niitäkin nykyisin aika harvoin.

SAKITO

ViestiKirjoittaja SAKITO » To Elo 16, 2007 07:16

Aina sitä joskus mangaa innostuu piirtämään, mutta juonenkuljetus on niin
kehnoa, että siitä ei tule mitään tai koko sarjakuva menee ihan sekamelskaksi ja sitten vielä sarjakuvayritelmistäni tulee "mukavaa" kritiikkiä. Siispä ihan vain kuvien puolella pysyn toistaiseksi.

Ji
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ji » Ti Syys 04, 2007 17:50

Yleensä piirrän yksittäisiä kuvia, mutta olen useimmiten kehitellyt näiden hahmojen ympärille jonkin tarinan. Sen mukaan tämä piirros sitten kehittyy. (ilme, hiukset, silmät, värit ja asusteet)
Olen myös tehnyt sarjakuvia mutta ne ovat jääneet viimeistelyvaiheeseen, elikkä tussausta vailla. (Olisikohan laiskuus asialla :>)
Toivottavasti sitä saa itseään jossain vaiheessa niskasta kiinni, jotta ei nuo aiheet kasaantuisi. -.-

Soraseiun

ViestiKirjoittaja Soraseiun » Ti Syys 04, 2007 18:14

Jaa'a...
Ite usein piirtelen yksittäisiä kuvia. Kovin paljon en piirtele omiin tarinoihin hahmoja, vaikka pitäisikin että saisi aloitettua jotain...

Useimmiten piirrän hahmoja unistani, jos vielä muistan ne aamulla tai ovat olleet oikein mieleenpainuvia.

Muuten minä sitten vain kokeilenkin eri tyylejä värittää ja piirtää tai erilaisia asentoja/kuvakulmia, jotta oppisin kunnolla piirtämään. :roll:

Hotaru

ViestiKirjoittaja Hotaru » La Syys 08, 2007 22:02

Emminä mitään tarinoita osaa piirtää, hyvä ku saan aikaan ees tylsän pärstän...... :roll: Piirtelen sillon tällön inspiraation yllättäessä, jälki ei ole kovin laadukasta mutta mulla on kivaa ku piirustan :D Oon saanu aikaan tasan kaksi manga-hahmoa joista pidän. Haltiatyttönen ja sit sellanen ritarin näkönen poitsu (ja aivan selvä gay, jos osaisin tehä mangaa ni tekisin ehdottomasti shonen-ai-mangaa jossa se tyyppi ois päähenkilönä.... 8) )
Onkos teilläkin niin että kun ootte saanu jonkun hahmon aikaan pitkän pakertamisen jälkeen ni teiän on ihan pakko nimetä se?? Mun on aina pakko keksiä hahmoille nimet, vaikka en niitä enempää piirtäiskään.
Kaikkein vaikeinta on mun mielestä piirtää kädet ja jalat. :? ei meinaa onnistuu millään, tai sit en vaan jaksa opetella.... :P
Haastattelija: Mitä sä ajattelet kun sä soitat sooloa?
Suomen paras kitaristi: No v***u, emmä mitään ajattele.

Tousai

ViestiKirjoittaja Tousai » Ti Loka 02, 2007 02:05

Yksittäisiä kuvia on tähän mennessä tullut piirrettyä niin paljon että tulostimen paperikori jo moneen kertaan tyhjentynyt. Ja mulla taitaa olla se nimien keksiminen vaikein juttu tälläkin hetkellä n.15 hahmoa odottelee nimeämistä. Olen hitaasti ruvennut suunnittelemaan omaa tarinaa ja ajattelin tehdä jonkinlaisen prologin tuohon Egmontin & Stabilon kilpailuun. Mutta sitten sen näkee jaksanko yrittää... :D

pieceofheart
Viesti:

ViestiKirjoittaja pieceofheart » Ti Loka 02, 2007 15:04

Pelkästään yksittäisiä, taikka jotain ryhmä posetusta.
Yleensä kaikkea mitä päähän pälkähtää.
  /l、
゙(゚、 。 7
 l、゙ ~ヽ
 じしf_, )ノ

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”