Piirrättekö yksittäisiä kuvia vai ihan tarinoita?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

kawaii`

innostusta vaan ei inspiraatiota

ViestiKirjoittaja kawaii` » Ke Marras 01, 2006 12:54

rakastan , ja olen aina rakastanut piirtämistä, etenkin mangan.
mutta en ole kovin mahtava mangan piirtäjä. kasvot menee ja vartalot menettelee. ideoista on myös puutetta. saatan piirtää montakin viikkoa vain samanlaisia/samantapaisia hahmoja kun ei tule ispiraatioita. :?

vaikka olen piirtänyt mangaa jo pari vuotta(jotkut ajattelee 'vaan pari vuotta'), tarinoita en ole vielä edes yrittänyt piirtää kun pelkissä yksittäisissä kuvissa loppuu inspiraatio kesken. :roll:
ahjee. (Y)

Kirby91

ViestiKirjoittaja Kirby91 » Ke Marras 01, 2006 21:33

Piirrän ihan vain kuvia, ja joskus jos keksin niin voi tulla yhden/kahden paperin mittanen sarjakuva. Sarjakuvissa piirrän yleensä Chibejä. :)

Inuyasha-

ViestiKirjoittaja Inuyasha- » To Marras 02, 2006 19:04

Sekä että.Riippuu hieman mitä päähän tulee mieleen piirtää.
Nyt olen tekemässä tarinaa, nimeltä "Ninjat".Tarkoitukseni ei ole matkia Narutoa, vaan päinvastoin.(No ei tietenkään saa ottaa mistään mangasta tai muusta tarinasta samaa juonta!!)
Yritän saada tästä aikaan jotain, mitä kukaan muu ei ole edes ajatellutkaan mitään vastaavaa.
Mutta ei tästä sen enempää.Yksittäisiä piirustuksi piirän usein silloin kun olen suunittelemassa jotain tiettyä hahmoa tarinaa tai maisemia.

_Shampoo_

ViestiKirjoittaja _Shampoo_ » To Marras 02, 2006 21:39

Tällä hetkellä viellä yksittäisiä kuvia... Mutta tarinat on tähtäimessä :mrgreen: Juonia riittää vaikka kuinka, mutta sitten ne unohtuu ja en oikein kerkeä tarinoita piirrellä.
Ranma Shampoon kanssa treffeille tulla?

@Bay@
Viesti:

ViestiKirjoittaja @Bay@ » Ti Marras 14, 2006 19:23

Nyt on hahmosuunnittelut uuteen sarjikseen kesken. Mutta kunhan ne saan (tuhannen vuoden päästä) valmiiksi, nii sitte pääsen vihdoin ja viimein piirtämään taas sarjista!! :D Pidän sarjiksien piirtelystä enemmän.. ^^
wwii

Japster
Viesti:

ViestiKirjoittaja Japster » Ti Marras 14, 2006 20:24

Tähän asti piirustukseni on ollut yksittäisiä kuvia, tarinaa on niin vaikea aloittaa. Tosin osallistuin Hokuto Manga kilpailuun, ja sarjakuvan teko oli niin kivaa että ei se tosiaan viimeiseksi sellaiseksi jäänyt. Finnmanga neloseen olisi tarkoitus väsätä jotain ja perusideakin alkaa jo olla kasassa. Ja sitten voisi ihan muuten vaan piirrellä sarjiksia, kivaa hommaa tosiaan. ^^

Lunaria

ViestiKirjoittaja Lunaria » To Marras 16, 2006 13:04

Oon piirtäny koko ikäni ihan pikkupirpanasta lähtien ja aiheet on vaihdellu melko paljon, mutta eläimet on aina ollu lähellä sydäntä ja sitten ku anime ja mangaharrastus alkoi niin sitten myös kaikkea sarjoihin liittyvää :D Haaveilin joskus että olisin halunnu Disneylle animaattoriksi, mutta sitten totesin että taitoni tuskin riittäisi ja ehkei minua sittenkään kiinnostaisi istua koko päivää neljän seinän sisällä ja piirtää taukoamatta koko päivän. että mielummin pidän tän harrastuksena. Mutta yleensäottaen piirrän sekä yksittäisi kuvia ja sarjakuvia (yhtään tosin en oo vielä saanu valmiiksi asti ku kaikki on niin pitkiä).
~~Kuka antaisi minulle siivet....?~~

@Bay@
Viesti:

ViestiKirjoittaja @Bay@ » To Joulu 14, 2006 17:53

Nyt hahmosuunnittelut ja juoni ovat suunnilleen kasassa. :D Avauskuvaa teen vielä, sitten pääsen VIHDOIN piirtämään sitä itse sarjakuvaa!! Ja kyllähän se kiva sinne finnmanga 4:seen olis lähettää.. x)
wwii

Turtturi

ViestiKirjoittaja Turtturi » Pe Joulu 22, 2006 13:42

:shock: Mä pierrustelen kumpaistakis yksiittäisiä sekä sarjakuvia. :shock:
"Kun sillä on veitsi, se joko leikkaa vihanneksia, tai yrittää tappaa sinut."

Goten
Viesti:

ViestiKirjoittaja Goten » Pe Joulu 22, 2006 13:54

Yksittäisiä kuvia piirtelen... ei riitä taidot sarjikseen... muuten niistä tulee yleensä hienoja, mutta päästä tulee usein aika kauhea :roll:

KISS-a

ViestiKirjoittaja KISS-a » Pe Joulu 22, 2006 20:14

mä piirrän sellaisia tylsiä sarjakuvia jotka on liiotellumpia kuin Tokyo Mew Mew.
ne on just sellaisia "viisi tyttöä on jotenki outoja pälä pälä..."
Niiden lukeminen tekee pahaa.
kuvituksen kanssa mulla ei onneksi ole ongelmia, mutta ne tarinat menee aina päin mäntyä.
aluksi jaksan vielä sentäs käyttää käsikirjoitusta, mutta sitten ei enään innosta kirjoittaa kässäriä vaan piirtää suoraan ja keksiä tarinaa samalla kun piirtää. silloin se menee just silleen että kun on tehty kolme ruutua niin tapahtuu jotain "Dramaattista".
tälläkin hetkellä teen yhtä sarjakuvaa, ja mun pitäis tehdä sitä vuosi, mutta ensimmäisen osion jälkeen sekin varmaan lentää roskikseen.

shii-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja shii-chan » Ma Joulu 25, 2006 22:55

Hmm... tykkään enemmän piirrellä ihan vaan hahmoja. ja teen niistä mahollisimman yksityis kohtaisia ja tarkkoja, että ne näyttäis ees joltain. lopputuloksista karsin vaan hyvät. loput menee roskiin. <-90%
Yyyh... oon aina välillä saanu semmosen hervottoman inspiksen että heeeei! mä tiedän mitä mä teen! sitten mä alotan innoissani... sitten aikaa kuluu... ja kuluu... ja sitten oonkin jumissa. mitä nytten? miten mä saan tän piirrettyä loppuun? miten mä ees jatkan tätä? ja mä teen kokoajan noita sivukuvia... miten mä saan tota Perspektiiviä mukaan??? Giääh! :( sitten mä lopetan, kun toteen että nyt täst ei tuu enää mitään. :( tälle joulun kunniaksi aloittamalle kaamealle tarinalle kolahti sama kohtalo. loppu.

Winry

ViestiKirjoittaja Winry » Ti Joulu 26, 2006 12:02

Sekä että.Jos mieleeni tulee jokin aivan loistava tarina aihe, niin sitten piirtelen tarinoita enimmikseen.Mutta suurimmaksi osaksi ihan yksittäisiä.
<Maailmalle olet ehkä joku, mutta jollekkin, olet koko maailma>

Marsipaani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Marsipaani » Ke Joulu 27, 2006 01:13

Ongelmana on itselläni yleensä, että jätän tarinat aina kesken. Siksi piirrän yleensä yksittäisiä. Huomaan aina myöhemmin, että tarinat ovat ihan jostain muualta kuin pitäisi ja jätän ne kesken... :roll:
Muff'n~

jensaih
Viesti:

ViestiKirjoittaja jensaih » Ke Joulu 27, 2006 15:12

Enne piirsin yksittäisiä kuvia, mutta kun piirsin melkein koko ajan samaa hahmoa samoissa asennoissa niin aloin piirtää sarjakuvaa...
Ny alkaa jo mieli alkaa tehdä vielä jotain yksittäisten ja tarinoiden lisäks... :wink:
Mangaa luen, red Bullia juon, juustomakkaroita syön, sarjakuvaa piirrän, lukiota käyn...Elämäni siinä on.

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”