Piirrättekö yksittäisiä kuvia vai ihan tarinoita?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Starflow
Viesti:

Piirrättekö yksittäisiä kuvia vai ihan tarinoita?

ViestiKirjoittaja Starflow » Ke Tammi 07, 2004 17:44

Niin, olen tavallaan toivoton tapaus mangan piirtämisen suhteen. Kasvot kykenen piirtämään, mutta muuten minulla on vielä paaaaljon opittavaa. Huomasin et täällä taitaa aika moni osata piirtää, ja niinpä päätin kysyä - millaisia piirroksia teette? Yksittäisiä mangapiirroksia vaiko tarinoita? Minä itse kun piirrän vain yksittäisiä, vaikka käsikirjoittamaan kykenisinkin, vaan ei taidot riitä sarjikseen. Ottakaa kantaa. Olisi mielenkiintoista tietää. :)
(Joten liitteenä, onko ketään joka piirtää mutta ei kirjoita vaivattomasti? Haluaisin nähdä ideani sarjakuvana, jonkun muun piirtämänä vaikkapa... :oops: Heh, mikäli ihmeen kaupalla joku olisi kiinnostunut yhteistyöstä tähän tyyliin, ottakaa yhteyttä minuun... Se tosin täytynee rehellisyyden nimissä huomauttaa, että olen melko taipuvainen kirjoittamaan itse juonet romanssien ympärille. Tunnustusta on tullut kirjoittajana, vaikka itsekehu onkin rumaa. :wink: Jos kestät sen - tai mikä parempaa, olet jonkinasteinen haihattelija itsekin, laita sähköpostia tai vastaa tähän tai jotain.)
Yours truly, Angst Princess
Eyes of Glass

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Re: Piirrättekö yksittäisiä kuvia vai ihan tarinoita?

ViestiKirjoittaja kyuu » Ke Tammi 07, 2004 18:01

Starfloww kirjoitti:Niin, olen tavallaan toivoton tapaus mangan piirtämisen suhteen. Kasvot kykenen piirtämään, mutta muuten minulla on vielä paaaaljon opittavaa. Huomasin et täällä taitaa aika moni osata piirtää, ja niinpä päätin kysyä - millaisia piirroksia teette? Yksittäisiä mangapiirroksia vaiko tarinoita? Minä itse kun piirrän vain yksittäisiä, vaikka käsikirjoittamaan kykenisinkin, vaan ei taidot riitä sarjikseen. Ottakaa kantaa. Olisi mielenkiintoista tietää. :)
(Joten liitteenä, onko ketään joka piirtää mutta ei kirjoita vaivattomasti? Haluaisin nähdä ideani sarjakuvana, jonkun muun piirtämänä vaikkapa... :oops: Heh, mikäli ihmeen kaupalla joku olisi kiinnostunut yhteistyöstä tähän tyyliin, ottakaa yhteyttä minuun... Se tosin täytynee rehellisyyden nimissä huomauttaa, että olen melko taipuvainen kirjoittamaan itse juonet romanssien ympärille. Tunnustusta on tullut kirjoittajana, vaikka itsekehu onkin rumaa. :wink: Jos kestät sen - tai mikä parempaa, olet jonkinasteinen haihattelija itsekin, laita sähköpostia tai vastaa tähän tai jotain.)

Turvallisesti ulkopuolisena piirtämisen suhteen olen havainnut ja vastauksina sellaisia saanut, että sitä piirtää mitä haluaa.

Toki yksittäisiä tulee enemmän, mutta myös ilon tunne on suurempi kun saa pienen doujinshin(fanisarjakuvan) tehtyä.

Sitten ihana omana originaalina kommenttina totean, että...
- piirrä sitä mistä nautit
- ks. projektit alue foorumilla ja finnmanga, sekä http://finnmanga.animeunioni.org/
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Makoto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Makoto » Ke Tammi 07, 2004 20:35

Olen monesti keksinyt kaikenlaisia juonia ja aiheita, mistä voisi oman mangan vääntää ja sitten yirttänyt...mutta niinhin neliöihin piirtäminen ei yksinkertaisesti suju..^^ Joten piirrän vain yksittäisiä kuvia A4 ja A3 papereille. ehkä sitten joskus......
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

FoxJones

ViestiKirjoittaja FoxJones » Ke Tammi 07, 2004 21:33

Tarinoita/juonia on yli resurssien. Mitään en ole vielä aloittanut kun en näe itseäni vielä tarpeeksi hyvänä piirtäjänä sellaiseen. Joten piirrän vielä yksittäisiä kuvia itsekin, mikä ei tosin tarkoita etteikö yksikin kuva voisi sisältää syvällistä tarinaa.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Yesa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yesa » Ke Tammi 07, 2004 23:10

Yksittäisiä kuvia minunkin on tullu piirreltyä. Olen vasta kehittelemässä omaa maailmaa ja omia hahmoja joiden ympärille voisi sitten kirjoittaa tarinoita ja tehdä niistä mangoja. Kyllä minä vielä joskus teen sen ikioman mangan, ihan varmasti....!

Kekko
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kekko » Ke Tammi 07, 2004 23:16

FoxJones kirjoitti:Tarinoita/juonia on yli resurssien. Mitään en ole vielä aloittanut kun en näe itseäni vielä tarpeeksi hyvänä piirtäjänä sellaiseen. Joten piirrän vielä yksittäisiä kuvia itsekin, mikä ei tosin tarkoita etteikö yksikin kuva voisi sisältää syvällistä tarinaa.

Heitä käsistä tänne, minä sitten teen niistä hakkelusta.
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

wice

ViestiKirjoittaja wice » To Tammi 08, 2004 03:10

FoxJones kirjoitti:Joten piirrän vielä yksittäisiä kuvia itsekin, mikä ei tosin tarkoita etteikö yksikin kuva voisi sisältää syvällistä tarinaa.

Yhdyn kyllä tähän kommenttiin, itselläkin on tapana aina tuijottaa tekemäänsä kuvaa ja miettiä miten siinä olevat hahmot ovat päätyneet siihen ja noin pois päin. Se tuo ihan uusia ulottuvuuksia hahmoihin ja ne alkavat elää. Tulee paljon vahvempi luovan jumalan tunne!

Sitten seuraavana aamuna mulkaisen sitä kuvaa, jonka jälkeen rypistän sen ja heitän roskakoriin.

Suurin osa ihmisistä luultavasti piirtelee yksittäisiä kuvia, koska sarjakuvassa joutuu oikein yrittäessään miettimään mm. ruutujen asettelua (mangassa kaikkea muuta kuin symmetrinen ruudukko), puhekuplien paikkoja, taustoja, jatkuvuutta ja pantyshottien määrää per sivu. Paras vain ohittaa nuo vaivalloiset ja palkitsematta jättävät kohdat ja piirtää suoraan pelkkää pantsua.

Wait, are you telling me this isn't the Lingerie Lovers newsgroup!?

Meya
Viesti:

ViestiKirjoittaja Meya » To Tammi 08, 2004 08:58

Minäkin piirrustan yleensä vain ihan yksittäisiä kuvia. Olen kyllä hieman alustavasti suunnitellut juonellista tarinaa, jota voisi alkaa jossain välissä työstämään. Noita kuvia tulee sitten omille nettisivuilleni, kunhan ne joskus valmistuvat...*laiska olen*
Puputossuinen zombie

FoxJones

ViestiKirjoittaja FoxJones » To Tammi 08, 2004 15:33

Kekko kirjoitti:Heitä käsistä tänne, minä sitten teen niistä hakkelusta

Varmasti..
*yrittää tulkita oletko kuinka tosissasi*
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä

[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Gortef
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gortef » To Tammi 08, 2004 16:08

Yksittäisiä kuvia ja olen kyä tarinoitakin piirrelly (tosin yhen vasta saanut valmiiksi joskus lukiossa koulun vuosikirjaan :mrgreen: ). Ideoitä kyä tulee kokoajan lisää...
Habeeb it!

Truthdel
Viesti:

ViestiKirjoittaja Truthdel » To Tammi 08, 2004 16:32

jaa-a taitaa tulla piirreltyä yksittäisiä kuvia enemmän, tosin kyllä sarjistakin tulee piirreltyä tosin kuva kuvanperään kun en tarinaa ole kehittänyt ennen piirtämisen aloittamista vaan kehitän sitä pikkuhiljaa kuvakuvalta kunhan idean pohja jo on valmiina, pakko myöntää että juttu ei meinaa toimia useimmiten ilman inspistä ^^
( ^ ,^) <( truthdel.deviantart.com)

leonichan
Viesti:

ViestiKirjoittaja leonichan » Pe Tammi 09, 2004 15:32

Yleensä piirtelen vain yksittäisiä kuvia. Silloin tällöin innostun sarjakuvaa väsäämään mutta jos se on yli sivun pituinen, en saa sitä koskaan valmiiksi. Joskus into lopahtaa jo ruudutuksien sommitteluun. Kun ei haluaisi tehdä pelkkää tylsää ruudukkoa mutta eipä sitä keksi kuitenkaan miten sen sitten tekisi. Yksittäiset kuvat on mukavia. Ei tarvitse huolehtia siitä näyttävätkö hahmot nyt samalta joka ruudussa, mistäs kuvakulmasta sitä nyt seuraavan ruudun tekisi, mahtuuko tämä nyt tuohon pikku ruutuun jne. Yesh.
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

NybeKat
Viesti:

ViestiKirjoittaja NybeKat » Pe Tammi 09, 2004 22:26

Itse piirrän yleensä sitä mitä syntyy, ellen sitten tee tuota toista harrastustani, eli piirrä realismia mallista..
Mutta juu, omista kun puhutaan, niin yleensä ne on kuvia mitkä ei paljoa kuulu mihinkään, mutta oon huomannu että joitain hahmoja tulee piirrettyä useamminkin kuin kerran, mutta mitään tarinaa ei heidän ympärilleen paljoa ole, ainakaan pääni ulkopuolella..

Viime aikoina oon panostanu aika paljon tuollaiseen suurehkoon fanartiin, Elina Hopeasaaren kiinnostavat hahmot, jotka lahjotan sitten hänelle takaisin ^__^

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

puar

ViestiKirjoittaja puar » Pe Tammi 09, 2004 22:54

piirtelen usein yksittäisiä kuvia oma keksimistä tyypeistäni ja sitten joskus olen myös tehnyt jotain sarjista, tosin aika kehnolla menestyksellä.

Caleban

Sekä että!

ViestiKirjoittaja Caleban » Ma Tammi 12, 2004 21:59

Piirrän yksittäisiä kuvia ja ihan sarjakuvaa..( hyvä minä -_-')
Rakastan Demoneja !!? Ne on mun elämäni ihastus....

*valuu työpöydän alle*

Up again! ja hyvin voivana... :)
Siis kuka voi elää ilman Animee ja mangaa!!!!? :shock:

Tyylini on aika umm... hmm... *hakkaa päätä pöytään...*
tuota ihan ok!??
Vartalo onnistuu ja piätkin menee.. Ja voih herran jumala!! että niitä ihania röyhelö vaatteita on mahtava piirtää!!! Ja demonit.... * lyyhistyy sulana vahana maahan* varsinkin mies demonit!!!!!!! IIIK!!!
Ja vaikka kuinka kävisitte mun kotareilla niin.... ette näe siellä vielä mun piirtämiä kuvia.... en oo jaksanu skannata! MUAH HAH HAH HAH HAAA
Viimeksi muokannut Caleban, Ti Tammi 13, 2004 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Cultivate your hunger before you idealize.
Motivate your anger to make them all realize.
Climbing the mountain, never coming down.
Break into the contents, never falling down."

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”