Piirrättekö yksittäisiä kuvia vai ihan tarinoita?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Chiharu
Viesti:

Re: Piirrättekö yksittäisiä kuvia vai ihan tarinoita?

ViestiKirjoittaja Chiharu » La Elo 20, 2011 17:01

Enimmäkseen piirtelen yksittäisiä kuvia, koska olen liian laiska sarjakuvien piirtämiseen. Saatan joskus aloittaa muutaman sivun verran jotain, mutta en koskaan saa yhtään sarjakuvaa valmiiksi. Yksittäisissä kuvissa on jotain toivoa saada valmiiksi, ja niitä voi piirrellä melkein missä vaan jos on paperia ja kynä.

Nyt tosin en saa aikaan mitään artblockin vuoksi. -.-"

Sei

ViestiKirjoittaja Sei » Ma Maalis 19, 2012 14:08

Yleensä tulee piirreltyä molempia, mielentilasta riippuen. :D Aiemmin piirsin sarjakuvia järjettömiä määriä, eri asia sitten kehtaako niitä näyttää kenellekään. Yritän nykyään pitää laadun edes jotenkin siedettävänä, piirsin sitten mitä hyvänsä. Kuvia rustaan päivittäin, tosin enemmän luonnoksina. Tuli pari päivää sitten mieleen että voisi piirtää joitakin vanhoja tarinoita uudelleen koska niin kutsuttu kehittynyt piirrustustyyli. Tavoitteena olisi jonakin päivänä piirtää oooooikein pitkä sarja. Vähintään viiskyt sivua (paljon?). :D Jos joskus onnistun, lupaan lopettaa kaappitaiteilun ja tiedottaa siitä kaikille. XD

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ma Maalis 19, 2012 15:05

Ennen (eli joskus about kolme vuotta sitten) piirsin enemmän yksittäisiä kuvia ja vähemmän tuli tehtyä sarjakuvia. Silloin en edes vielä tiennyt, mikä doujinshi on, joten tuli tehtyä vain omia sarjoja, ja fanitaidettakaan tein tuskin ollenkaan. Nämä sarjakuvat tuppasivat aina jäädä kesken, enkä oikeastaan koskaan saanut yhtäkään valmiiksi. :'D Inspiraatio katosi aina jonnekin, vaikka tarina olisi ollut miten kutkuttavan jännittävä tahansa.
Nyt kuitenkin doujinshien myötä on innostus palannut sarjakuviin, vaikka edelleen on yksi paha tapa: luonnostelen ensin koko sarjan, mutten sitten välttämättä jaksa tussata sitä. :'> Esim, mulla odottaa tuolla pöytälaatikossa yli 700 sivun pituinen doujinshi, mutta siitä ei oo piirretty puhtaaksi sivuakaan. :'D
Yksittäisiä kuvia teen aina kun innostus riittää, ja suurin motivaatio on ehdottomasti kun tyypit 'tilaa' piirrustuksia, koska silloin on pakko tehdä parhaansa ja se on aika motivoiva tekijä. :D Nyt kun olen vielä päässyt yli siitä vaiheesta että *kynäkynäkumikumikynäkumi* "ei tää oo hyvä!!" *kumikumikumikynäkynä* (you got the point?) ja useimmat työt tulee tehtyä suoraan musteella paperille, piirtäminen on myös paljon mukavampaa. :>
There is no spoon.

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » To Syys 13, 2012 19:42

Enimmäkseen yksittäisiä kuvia, ikävä kyllä. Jotain sarjakuvan tapaista olen suunnitellut useamman vuoden ajan (aika jo päästää irti? :'> ), hahmot pääpiirteissään olemassa, juonikin kai ja miljöö, mutta aina kun yritän tehä edes yhtä kokonaista sivua, en ole tyytyväinen. Ongelma kai on lähinnä sivun asettelu, olen surkea tekemään tyylikkäitä ruutujakoja... Toisaalta nautin näiden vuosien varrella tutuksi tulleiden hahmojen piirtelystä ilman sen kummempaa päämäärääkin, ehkä pitäisi vain tyytyä kohtalooni.

Ja tämän sarjismikälieprojektin lisäksi piirtelen fanarttia ja kaikkea ihan randomiakin, käytännössä yksittäisiä kuvia pelkästään.

Sacchan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sacchan » Pe Tammi 18, 2013 18:42

Aika paljolti yksittäisiä kuvia tehnyt, useimmin omia luonnosteltuja hahmoja ja näitten ryhmäkuvia sekä muuta sekavaa :'D On sitä fan-arttiakin tullut joskus töherreltyä, mutta omat hahmot/ja muut randomit hyypiöt vievät voiton x'D
mulla on paha tapa tunkea piirroksiiin kaikenlaisia älyttömiä taustatarinoita sun muita, jotka eivät aukea kenellekkään muulle kuin mulle itelleni.... *___*
Kaikki tämäkin vain käsikirjotushöskäni syytä, mitä olen tässä vuoden jo työstänyt, jos vaikka joskus vuosien päästä kokeilisin ihan kunnon sarjisten tekemistä... Eli yksittäiset töherrykset jes, koska mun motivaationi ei oikein riitä sarjiksiin.... vielä x'D

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Pe Tammi 18, 2013 22:06

Mä piirtelen silleen paljon yksittäisiä isoja kuvia (sellasia A4) joista sitte ku kokoo nii jokainen on vähän ku sarjakuva ruutu. Mulla on siis tapana liittää mun kuviin jonkinnäkönen tarina, joko tekstinä tai muina kuvina että tulee ihan kokoelma. Mutta itse sarjakuvan piirtämisessä olen surkea. Sis ruutujen ja muiden asettelu... ei onnistu.

Toinen tapa mitä piirrän on hahmoesittelyjä, ja kaikenlaisia kokeilua. Jos luon hahmon, luon sille myös historian ja tarinan, ilman tarinaa on hankalaa piirtää kuvaan oikeanlaista tunnelmaa, ainakin omalta osaltani. Myös roolipelien tapahtumia tulee piirrettyä, varsinkin jonkun kuolema jne. on niin ihania kohtauksia ettei niitä vaan voi jättää piirtämättä. =)

pekka

ViestiKirjoittaja pekka » La Tammi 19, 2013 02:37

Tuli mieleen mainita tämmöinen saitti, jos ei aiemmin oo kukaan maininnut:

http://citrusmoothie.tumblr.com/

Jos piirtää niin siitä voi löytää inspiraatiota mangahahmoille. Ne on 3d-malleja kaikki, vapaasti imuroitavissa, toimii MikuMikuDance ja MikuMikuMoving softissa Windows7:llä (voi vaatia lisäasennuksia, tiedot kyllä löytyy kun googlailet noista lisää, ja toimii myös Macissa MMDAI2-ohjelmalla).

3d-mallit voi laittaa asentoihin, voi ladata valmiita pose-asentoja, eli jos piirtämisessä on vaikea tavoittaa kehon asentoja oikein niin siitä on apua. Valot ja varjostukset voi myös säätää kohdalleen, jolloin sitä voi käyttää omien piirrosten luonnosteluun. Kuvat voi tietysti renderoida viimeisen päälle ja tulostaa tai julkaista devianartsissa, moni piirtää nykyään pelkästään tuolla tavoin.

Itse rupesin kokeilemaan tanssianimaatioden tekoa noilla malleilla, enkä kyllä enempää osaa sanoa piirtämisestä. Tanssianimaatio sopii mulle parhaiten, koska siinä ei tarvita kummempaa juonta paitsi se miten liikkeet ja mallit nivoo siihen, miten biisi kulkee eteenpäin.

Enzeru

ViestiKirjoittaja Enzeru » La Helmi 02, 2013 16:32

Piirtelen yleensä enemmän yksittäisiä kuvia, mutta kyllä mä joskus piirrän sarjakuviakin. Yksi vähän pidempi sarjis on tullut tehtyä, muut ovatkin vain sivun tai kaksi. Nyt mulla on kyllä suunnitteilla yksi aika pitkä tarina, mutta juonta täytyy vielä vähän kehitellä. En malta odottaa, että pääsen piirtämään sitä. :D Yleensä innostus tai aika tosin vähenee parin sivun päästä, mutta piirrän tarinaa omaan tahtiini, hitaasti mutta varmasti.
please release me before breaking

Pullasuttu

ViestiKirjoittaja Pullasuttu » Su Helmi 03, 2013 19:19

Suurimmaksi osaksi piirustukset on ollut yksittäisiä kuvia, vaikka harvemmin jaksan niitäkään enää luonnostelmaa pidemmälle viedä. :'D
Sarjakuvan alkuja on pilvin pimein, mutta koska en jaksa tussata tai piirtää taustoja niin yleensä jäävät nekin aluilleen. Ehkäpä sitä joskus saisi sellaisen inspiraation että jaksaisi? :'3
When I grasp roses they bloom madly and die

Chibi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chibi-chan » Ma Helmi 18, 2013 11:50

Aika paljon tulee tehtyä molempia, riippuu toki vähän siitä mitä jaksaa tehdä. Pari random sarjakuvaa on tullut huitaistua ja loput kaksi on tehty kaverin kanssa yhteispelillä. Enemmän tulee tehtyä yksittäisiä kuvia niihin on helppo pujottaa syvimmätkin ajatukset. Joihinkin kuviin teen myös taustan mutta ei sitä aina jaksa siihen surehtaa. Tällä hetkellä on tullut piirettyä mustavalkokuvia lähinnä omista suoskki hahmoista toki löytyy pari kuvaa missä on värit. Suurin osa piirrustukistani on ihan omasta päästä keksittyjä ja sitten on muutamia fanitaiteita. Mangan-piirtäminen on ollut jo aika kauan lähellä sydäntäni, rakastan luoda omia hahmoja ja keksiä niille omat tarinat. Jos jotakin kiinnostaa niin saa käydä kurkistamassa taidonnäytteitäni osoitteessa: https://multiragnell.deviantart.com
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Shenden
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shenden » Ti Huhti 02, 2013 15:06

Pirrän enimmäkseen yksittäisiä kuvia, joihin kyllä kehittelen aina jotain omaa tarinaa.
Sarjakuvia tulee raapusteltua, mutta ne eivät ole mitään julkaisukelpoisia, vaan ihan omaksi huviksi.
Yleensä ne kyllä jäävät kesken, ellen saa ideaa miten jatkaa tarinaa.

Tällä hetkellä en kyllä piirrä juuri mitään, kun tuntuu etten saa omiin kuviin mitään kiinnostavaa sisältöä..

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”