Mitä kaikkea harrastatte/mitä on tullut harrastettua?

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Mitä harrastatte?

Liikuntaa,mitä?
47
41%
Musiikkia,mitä?
27
23%
Jotain muuta,mitä?
36
31%
En juuri mitään,mutta kiinostaisi...(kerro)
3
3%
En mitään,ja näin on parempi.(perustele)
2
2%

Ääniä yhteensä: 115

Tekkun

Re: Mitä kaikkea harrastatte/mitä on tullut harrastettua?

ViestiKirjoittaja Tekkun » To Maalis 01, 2012 07:50

Harrastan karatea ja sarjakuvataidetta.

Aloin harrastamaan karatea vuonna 2011, kun olin jo pitkään hokenut haluavani aloittaa sen. Äiti sitten jonakin päivänä sanoi töistä tultuaan, että oli nähnyt julisteen, jossa kerrottiin, että karate aloittaisi lähipäivinä uuden jakson. sinnehän minä sitten menin, ja on ollu mukavaa.

Sarjakuvataiteen taas aloitin, kun äiti soitti, että olis tämmönen.
Se olikin sitten samana päivänä, kun olin saanut siitä tietääkin. On ollut mukavaa. 3-vuotta olen siellä tuhertanut. :D

Mika-setä

ViestiKirjoittaja Mika-setä » To Maalis 01, 2012 08:33

Harrastan kuvataidekoulua. Kun olin pienempi, tunnit käsittelivät laajasti eri alueita. Sen jälkeen oli yksi vuosi perehdytys ryhmää ja viime vuodet olen ollut pajoissa. Jokainen 'paja' on vuoden kestävä kurssi. Kurssit käsittelevät eri aihe alue mm. grafiikka, valokuvaus ynm. Itse olin viime vuonna valokuvauksessaja kuvan muokkauksessa ja tämä vuosi on kulunut maalauksessa.
Tämän vakituisen harrastuksen lisäksi harrastan muutamaa muutakin asiaa. Näihin kuuluvat cosplay, valokuvaus ja aasialaisten nivel nukkejen keräily.

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ma Maalis 05, 2012 00:41

(Muoks)

Vakkariharrastuksina tällä hetkellä japaninkielen opiskelu (toista vuotta) ja Joensuun otakut. En tiedä laskenko piirtämisen/muun taiteilun ja kirjoittamisen harrastukseksi, ovat kuitenkin enemmän elämäntapa. Lenkkeiltyä tulee kans päivittäin ja yritän epätoivoisesti kasvattaa lihasmassaa, mutta menee enemmän masokismista kuin harrastuksesta.

Hetkellisiä innostuksenhetkiä on tullut useinkin. Kovasti olen aina halunnut harrastaa jotain kamppailulajia, ja jos vaan saan rahaa joskus sen verran että voin aloittaa, niin aion sen kanssa tehdä. Mangankeräilyn kai vois kans laskea harrastukseksi, vaikka tuntuukin enemmän addiktiolta...
Musiikkia, kirjoja ja leffoja keräilen, pahan tavan olen perinyt isäukolta.
Haluisin kans harrastaa post crossingia mutten saa aikaseks aloittaa.

Ajattelin myös herättää eloon lapsuuden rakkaimman harrastukseni eli tarrojenkeräilyn (kyllä, niin miehekästä) ja alkaa keräilemään taidekujilta kertyneitä tarroja johonkin kirjaan. :>
Viimeksi muokannut Horaaneko, Ke Huhti 01, 2015 03:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
There is no spoon.

Fazi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fazi » Ma Maalis 05, 2012 14:49

Ainoat sellaiset "kunnolliset", säännölliset harrastukset ovat meitillä olleet ratsastus ja kendo.

Ratsastuksen aloitin joskus ala-asteikäisenä ja sitä tuli harrastettua sen vajaa kolmisen vuotta ennen lopetusta. Lopettamisen syy oli niinkin keponen kuin se, että sentuntinen ratsuni pudotti minut kaaressa pois selästään (ilmat keuhkoista ulos, ei pystynyt hengittämään kunnolla hetkeen) ja meinasi talloa päälleni. Ei siinä mitään, mutta siihen aikaan pieni ihminen vastaan suurikokoinen hevosen ja ponin risteymä, joten pelästyin ihan kivasti.

Kendoa en harrastanut kuin sen noin puoli vuotta, lopetin saletisti laiskuuttani. Päätös on alkanut viimeaikoina kaduttamaan, ja olen harkinnut uudelleen aloittamista.
Mikäli en aloita juuri kendoa, haluaisin aloittaa esimerkiksi kyokushin karaten tai kung-fun.

On/off-harrasteiksi voisi mainita piirtelyn, videopelaamisen sekä elokuvissa käymisen : D
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Rimppu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rimppu » To Huhti 19, 2012 01:19

Harrastin kolmen vanhana satujumppaa noin neljä minuuttia ja ilmoitin sitten ystävällisesti vanhemmilleni, että moinen heiluskelu on ihan tyhmää ja lapsellista. Sittemmin isäni yritti opettaa minua soittamaan pianoa ja kitaraa, mutten oikein arvostanut nuotteja tai ymmärtänyt sointuja. En arvosta tai ymmärrä niitä vieläkään.

Ala-asteella onnistuin pääsemään kuvataidekouluun (tavallisen koulun ohella, siis) ja viihdyin siellä melkein lukion loppuun asti. Kotoa muutettuani innostuin hetkellisesti miekkailusta, mutta koska inhoan urheilulajeissa kilpailemista, harrastus jäi aika äkkiä. Samasta syystä kyllästyin tennikseen pari vuotta aiemmin.

Nykyään kulutan aikaani cosplay-hommien ohella lintu- ja akvaariohörhöilyn parissa (ts. ostelen kalliita kasvilannoitteita, katson, kun kasvit kasvata vedessä ja kalat yrittävät murhata toisensa ja huudan linnuilleni, kun ne eivät ymmärrä olla hiljaa aamuneljältä).
Alkuvuodesta aloitin iaidon ja olen aivan totaalisen rakastunut. On jotenkin suunnattoman siistiä vapauttaa sisäinen samurainsa pari kertaa viikossa ja käydä meditoimassa puumiekka kourassaan.

Kirjoittamista ja lukemista en enää edes laske harrastuksiksi, sillä ne ovat olleet niin oleellinen osa elämääni siitä asti, kun opin lukemaan (17 vuotta? Jestas.). En minä hengittämistäkään harrasta, se vain tapahtuu.

Sacchan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sacchan » Ke Elo 29, 2012 20:39

Vastasin "liikuntaa" koska musiikillisia lahjoja minulla ei ole koskaan ollut...
Harrastin joskus seitsenvuotiaana jotain jumppakerhon tapaista ja kolmosluokalla harrastin tätä cheerleadingiä ja lopetin sitten nelosella. (siinä missä on niitä huiskia : DD)
Sitten olen kakkosluokasta lähtien harrastanut käsityökoulua. Ja jotain muuta randomia...

jansan

ViestiKirjoittaja jansan » Ke Elo 29, 2012 22:58

Vastasin että liikuntaa ja jotain muuta.

Liikuntana harrastelen salilla käyntiä ja lenkkeilyä. noita silleen harrastan about pari kertaa viikkoon, mut salilla käyn oikeestaan vaan talvella, koska kesällä tykkään lähteä oikein pitkille kävely/hölkkälenkille. Saatan olla helposti parikin tuntia lenkillä ja pituutta alkaa tulla 15km. Ennen näiden lisäksi liikuntana harrastelin salibändyä, mut se meidän porukka hajos ja thai nyrkkeilyäkin olen harrastellu vähän aikaa. Tämä harrastus jäi, koska vetäjä lähti inttiin ja siitä sit opiskelee muualle. Nää liikunta harrastukset on ollu mulla jostakin ala-asteen 3. luokalta asti et 10 vuotta noin.

Jotain muuta harrastukseni on kaiken näköinen rakentaminen puusta metallista. Sit erillaisten koneiden korjaus, koska harrastan kilpa-autojen rakentelua ja ajan myös kilpaa. Elektroniikka työt kanssa kuuluu tähän mun melko laajaan harrastusjuttuihin (tietokoneet jne.). Ompeluakin tulee jonkin verran tehtyä, koska cosplay harrastus vaati tätä taitoa. Erillaisia kieliäkin tulee opiskeltua itsenäisesti, koska matkoilla olen huomannut et niistä on hyötyä. Rumpujen soittoa (ala-asteen 3. luokalta asti). Sit tottakai animen sarjojen seuraaminen ja mangan lukeminen. Nämä harrastukset on tullu mukaan kuvioihin vuosien varrella et en edes muista enää miten aloitin nämä.

Mulla on harrastuksia melkoisen paljon ja vähän kaikkenlaista. Tykkään oppia kaikkea uutta ja etenkin miten jokin laite toimii ja miten voisin korjata sen. Tykkään tosi paljon harrastuksistani, mutta mulla ei meinaa aika riittää kunnolla noille kaikille. Ajattelin aloittaa tossa syksyllä vielä ninjutsun harrastamisen.
す..す..すき大すき

pontsi

ViestiKirjoittaja pontsi » La Syys 01, 2012 11:38

Menneessä muodossa mennään.

Vastasin liikunta ja jotain muuta.

Ensimmäinen harrastukseni oli yleisurheilu, jota harrastin sen vuoden verran joskus ekaluokkalaisena. Olin ihan hyväkin ja oli kivaa, mutta sitten vuoden jälkeen ei vaan jaksanut kiinnostaa enään mennä.

Sitten sen jälkeen aloin käymään askiksessa (askartelukerho), jota vedettiin kerran viikossa. Siellä kävin pari vuotta, jos oikein muistan, lopetin koska koko kerho loppui.

Sen jälkeen ei olekkaan mitään harrastetoimintaa ollut. Joskus tulee mietittyä, että mitä jos sitä aloittaisi jotakin, mutta mikään ei oikeastaan kiinnosta siinä määrin että kokeilisi.
I laughed at myself.

Tolkkiz
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tolkkiz » La Syys 01, 2012 18:56

Harrastan lähinnä, jos sitä voi harrastukseksi sanoa, mangan ja kaiken oheiskaman, figuurien ym keräilyä, muutenkin aina keräilly kaikkea, skidinä esim. pullonkorkkeja... Liikuntaa en harrasta.

Chewwy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chewwy » Ma Syys 03, 2012 22:50

Vastasin jotain muuta, mitä? Sekä musiikkia, mitä?

Musiikkia en harrasta mitenkään sillä tavalla, että kävisin jossain tunneilla, vaan opettelen itse soittamaan soittimia. Laulan myös paljon ja kuuntelen musiikkia. Yleisimmin soitan haitaria ja pianoa. Soitan myös rumpuja, mutta niitä tulee soitettua todella harvoin. Pianoa harvemmin soittelen nuoteista, vaikka niitä osaankin lukea ja haitaria nyt soittelen ehkä eniten näistä soittimista. Rumpuja olen osannut soittaa jo monta vuotta, samoiten pianoa. Haitarin soittamisen salat opin muutama kuukausi sitten.

Harrastan myös partiota, jota olen jo harrastanut jonkun 5-6 vuotta. En ole ihan varma. Mutta ny olen jo siinä pisteessä, että on oma ryhmä jota vedän ja muutenkin tuntuu vähän, että tällähetkellä olen vähän joka kantilta toiminnassa mukana. Tuntuu siltä, että partio vie suurimman osan tästä syksystä mukanaan, mutta no jaa kerranhan me täällä vain eletään.
Muihin harrastuksiin kuuluu myös piirtäminen ja valokuvaus. Piirtelen yleensä silloin kun inspiraatio iskee, oli se sitten keskellä yötä tai keskipäivällä. Valokuvausta taas tulee harrastettua melkein joka päivä ja senpä takia olen saanut yhden muistikortin jo toimimattomaksi. :D
Blogi: Plastic♫Smile

Nimimerkki vaihtunut AmieZerosta Chewwy:ksi!

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ti Syys 04, 2012 15:59

Hahaa, ohjatustri harrastan (live)roolipelaamista (nosiis pelinjohtaja ofc) karatea ja teatteria. Ihan muuten vaan sitten vapaa-ajalla piirtelen ja kirjottelen ja teen cossipukuja. Just viime kevään jälkeen lopetin amerikkalaisen jalkapallon.

Karatee jostain syystä rakastan. Se vaan on mun laji. Se on jotenki ihana yhdistelmä fyysistä kosketusta ja kontrollia jne. Mutta ei enempää siitä.

Näytteleminen on ihanaa, on vaa niin kiva olla välil joku muu kuka ei oikeesti olis. Koen viel olevani hyväki siinä. c(= Mut siis joo, pari leffaroolii on ollu ja kansallisteatterin teatteri koulussa käyn jne. Ei siitäkään sen enempää.

Roolipelaamiseen pätee sama kuin näyttelemiseen. Se on melkein sama asia, mutta sitä tehään lähinnä omaks ajanvietteeks, ku et muut sais kattoo jotain hienoa tarinaa, vaan kaikki osallistuu ja muilla ei oo mitään hajuu.

Piirtäminen ja tarinat ja cosplay on taas sellasta itsensäilmasuu, mitä on hauska harrastaa kun tuntee päässään vellovan tjuttoman kasan ideoita joita ei saa kursittua kokoon. Siihen kohtaan on aina hauska ruveta miettimään cossiasun ongelmia ja ratkasuja jne. tai sitte kirjotella tarinoita tai piirrellä kuvia. Se on sellasta itsensä purkua mitä harrastaa aktiivisesti melkein huomaamattaan.

Ja tarinoista puheenollen... pitäis kirjottaa äikän novelli valmiiks... -_-"

Jenkotsu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jenkotsu » To Syys 06, 2012 20:46

Harrastan foorumipohjaista roolipeliä.
Sen harrastaminen alkoi ala-aste ikäisenä, ensimmäinen roolipelipaikka taisi olla ystäväni ylläpitämä GNG/GDW roolipeli House Gin. Muistelisin, että ensimmäiset pelihahmot olivat Tokimune, Tesshin, Makushimu ja myöhemmin ensimmäinen itse keksimäni hahmo. Liityin niihin aikoihin moniin muihinkin GNG/GDW roolipeleihin, kuten Saphir Gingaan (siellä pääsin moderaattoriksi ensimmäistä kertaa.), Ginga Legend Platinumiin, Ginga densetsuun ja ehkä myös Ginga placeen, muistikuvat ovat hyvin hatarat. Pelasin hyvin monessa Hopeanuolipainotteisessa roolipelissä, etten edes muista kaikkien nimiä ja edellä mainituissa saattaa olla vain murto- osa niistä/ joissa olin aktiivisin.

Myöhemmin sain sitten ystäväni ylläpitämän House Ginin omaksi roolipelikseni, hän keskittyi ylläpitämään Weed Club- nimistä fanisivua, jonka jotkut sarjan vanhimmat fanit ehkä muistavat. Aktiivisen pelaajamäärän puolesta voisin väittää roolipelini saaneen kannatusta fanien joukossa.
Ehkä vuotta myöhemmin liityin Cliché- nimiseen roolipeliin, jossa pelataan täysin omilla hahmoilla. Tuo roolipeli juontaa juurensa Ninja dog webiin, jonne en ehtinyt liittyä, kun roolipeli jo lopetettiin ja Cliché syntyi. Pian Cliché syrjäytti intoni House Ginin ylläpitämiseen ja lopetin roolipelini.
Pelaan edelleen Clichéessä, pian tulee 5 vuotta täyteen. Moden hommissa sielläkin ja mitä voin paikasta sanoa "mainospuheeksi"... Kaikkien vuosien jälkeen roolipeli on yhä aktiivinen, kuukausittain tulee uusia mullistuksia ja sivujuonia. Chekkaa.

ed. Harrastan myös tumblria, vodkaa ja baarissa tanssimista :--D
Loki'd!

inoue

ViestiKirjoittaja inoue » Pe Syys 07, 2012 19:39

Aloitin ala-asteella lentopallon, ennen kuin kaksi vuotta siellä törötettyäni alkoi mennä maku kun olin saanut väistämättä huonon maineen joukkueessa. Olin joukkueen huonoimpia pelaajia, lyhyt pullukka joka sijoitettiin aukkoihin.

Vuoden tauon jälkeen aloitin Han moo don. Harrastin taistelulajia yli kaksi vuotta ja todellakin pidin harrastuksestani. Lopetin kuitenkin polveni reistailuun, siihen että "meidän tiimi" hajosi ja alkoi muutenkin jatkuva hakkaaminen väsyttää.

Kaksi vuotta taukoa, sen jälkeen harrastin kolme vuotta tanssia. Oli showtassia ja sitten myös mtv tanssia. Mukavaa hytkymistä tanssin tahdista, jatkuva teinien huulikiilto prässäily kirjoitusten seassa alkoi kuitenkin stressaamaan joten lopetin tanssin.

Taas kaksi vuotta ja nyt ollaan tässä. Kävin keskiviikkona kokeilemassa Taekwondoa ja pidin taas tatamilla heilumisesta, mutta en ole varma haluanko heilua samassa ryhmässä ihmisten kanssa joiden kanssa en tule niin hyvin toimeen (tuttuja samalla tatamilla) ja onko varaa kalliiseen harrastukseen + vyökokeisiin stressausta. Ah tätä pähkäilyä.

Onneksi ilmainen vaihtoehto on että vetää juoksuhousut ja lenkkarit jalkaan ja lähtee vain juoksemaan mp3 soitin korvilla.

awkward

ViestiKirjoittaja awkward » To Loka 11, 2012 20:30

alotetaan mitä harrastan nykyään;
Ratsastus, lukeminen, musiikin kuuntelu, pyöräily (pakko kulkea töissä pyörällä)
Silloin ku ehtii; otsapantojen tekeminen, lenkkeily, piirtäminen, valokuvaus

Ja mitä oon harrastanu;
motocross, jääpallo, telinevoimistelu, laskettelu, jalkapallo, juokseminen, rullaluistelu, näytteleminen (tämmönen joku mikä näytelmäkerho ny lie oli), kirjottaminen (jotai lyhyitä tarinoita tullu väännettyä joskus).
if you don't live for something, you'll die for nothing

Peni

ViestiKirjoittaja Peni » Pe Marras 09, 2012 01:15

Juoksemista harrastan nykyään.

Larppaamista haluaisin kyllä kokeilla joskus!
Kadehdi vain elävää elämää.

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”