Mitä kaikkea harrastatte/mitä on tullut harrastettua?

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Mitä harrastatte?

Liikuntaa,mitä?
47
41%
Musiikkia,mitä?
27
23%
Jotain muuta,mitä?
36
31%
En juuri mitään,mutta kiinostaisi...(kerro)
3
3%
En mitään,ja näin on parempi.(perustele)
2
2%

Ääniä yhteensä: 115

Prodigy
Viesti:

Re: Mitä kaikkea harrastatte/mitä on tullut harrastettua?

ViestiKirjoittaja Prodigy » Ke Joulu 05, 2012 22:11

Vastasin liikuntaa ja muut.

Harrastin peruskouluaikoina vielä jalkapalloa, mutta nykyään saan liikunta-annokseni lähinnä lenkkeilyn ja lihaskunnon muodossa. Olen myös juossut viimeisen kahden vuoden aikana keväisin puolimaratonin, ja sama rasti odottanee ensi keväällä.

Harrastuksiini kuuluu tietysti kaikki animeen ja mangaan liittyvä, mutta niiden ohella piirrän suhteellisen paljon. Luin ennen paljon kirjoja dekkari- ja fantasiagenrestä, mutta into on laskenut iän myötä. Nykyään tavalliset kirjat eivät maistu, Visual Novelit kyllä.

Musiikkia kuuntelen päivittäin, ja olen sen suhteen melko kaikkiruokainen. Lähes kaikki menee aina dubstepistä alternativeen sekä animumusiikkiin.

Pelejä olen harrastanut koko pienen ikäni, lähes kaikilta alustoilta. Suosikeiksi mainittakoon Zeldat, Final Fantasyt, Kingdom Heartsit sekä Pokémonit.
If the world is full of things we never wanted to know, is our only option to look away? You won't solve anything by looking away.
~Natsume Kyousuke

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ke Joulu 05, 2012 22:27

Prodigy kirjoitti:Pelejä olen harrastanut koko pienen ikäni, lähes kaikilta alustoilta. Suosikeiksi mainittakoon Zeldat, Final Fantasyt, Kingdom Heartsit sekä Pokémonit.

Oi, olen noista peleistä täysin samaa mieltä Aivan ihania kaikki!!! (Varsinkin Zeldat) =D

Prodigy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Prodigy » To Joulu 06, 2012 23:01

Washino Kiji kirjoitti:Oi, olen noista peleistä täysin samaa mieltä Aivan ihania kaikki!!! (Varsinkin Zeldat) =D
Kieltämättä loistava pelimaku. ;)
If the world is full of things we never wanted to know, is our only option to look away? You won't solve anything by looking away.
~Natsume Kyousuke

Chibi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chibi-chan » Pe Joulu 07, 2012 16:00

Joskus monta vuotta sitten kokeilin hip hop ja show tanssia, pari kertaa kävin ja siihen sitten loppuikin. Peruskoulussa olessani ilmoittauduin linnalan kuvataidekouluun ja nyt sitten olen käynyt kuvataidekoulua jo seitsemän vuotta (jos nyt lasketaan tämä vuosi mukaan). Kuvataidekoulussa olen viihtynyt joka ikinen kerta siellä on rento meiniki ja saa luoda omalla persoonallisella tyylillä omaa taidetta. :)
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Yo^^oY
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yo^^oY » Ma Joulu 10, 2012 03:09

Ala-aste ikäisenä tuli harrastettua muutaman kuukauden hapkidoa, sain sentään keltaisen vyön :) . Painon nostoa on tullut harrastettua noin 8kk, tosin nyt on ollu noin 3kk tauko, 100kg sai penkistä nii eihän sitä enää tartte nostella :D

Nykyisin tulee lähinnä harastettua laiskottelua sekä pelaamista :roll: ja tietenkin japaniin liittyviä asioita=)

jilty

ViestiKirjoittaja jilty » Ma Joulu 10, 2012 16:00

Ala-asteella aloitin alttoviulun soiton ja tanssin. Tällä hetkellä valtaosa ajasta tosin menee soitinliikkeessä työskentelyn ja koulussa laukkaamisen välillä. :D

Cosplayn parissa puuhastelun aloitin vajaa vuosi sitten ja baletissa käyn enemmän tai vähemmän epämääräisesti edelleen. Eniten varsinaisesti rentoudun pelaamisen, piirtelyn, länkkärisarjojen, elokuvien ja laatuanimen äärellä.

Ehdottomia lempipelejäni ovat Team Fortress 2, World of Warcraft, Minecraft, Jak & Daxter (+ Jak II ja Jak 3) ja Elder Scrolleista Oblivion ja Skyrim.
Lempianimuina mainittakoon Inuyasha, Naruto, Black Rock Shooter, Mononoke, Samurai Champloo ja Arakawa under the Bridge. :3
Paper money is bigger than metal money.
Nine comes after eight. And Spring comes after winter, right, Kuro?
Is that right?

Kuro, when the sky turns black why do I feel so blue?

Vile

ViestiKirjoittaja Vile » Ti Joulu 11, 2012 11:14

Enpä ole koskaan mitään liikunnallista saatika muutakaan kodin ulkopuolella harrastanut mutta silti kunnossa olen niin fyysisesti kuin henkisestikin. Painoindeksi normaali ja sosiaaliset suhteet kunnossa.

Enzeru

ViestiKirjoittaja Enzeru » Ma Tammi 07, 2013 21:12

Joskus vuonna x kävin yleisurheilukerhossa, mutta lopetin sen yhden kesän jälkeen, koska motivaatio ja mielenkiinto hiipui hiljalleen. Kävin myös joskus vuonna y kuvataidekoulussa, jossa oli tosi kivaa ja tykkäsin siitä, mutta mun piti lopettaa, koska mun ikäselle ei ollu/ole nykäänkään omaa ryhmää. Tyhmää, mutta minkäs teet, kun pieni kaupunki eikä ole innostuneita.

Nykyään harrastan 4H'ta, saksofonin soittoa, tanssia ja roolipelejä. Kuulun siihen vähemmistöön, joiden vanhemmat eivät raahanneet mua pienenä 4H-kerhoon ja olen ollut 4H'ssa vasta n. neljä vuotta, mutta olen nykyään aika aktiivisesti mukana ja tosi kiva harrastus! Ihmisillä on vaan liikaa ennakkoluuloja 4H'sta, monet kuvittelevat sen olevan pelkkä luontojärjestö jossa ei tehdä muuta kun kökitä metsässä tai jotain. Asia ei kyllä ole näin. :D

(Altto)saksofonin soiton aloitin 3 (vai 4?) vuotta sitten. Rakastan soittamista yli kaiken! ♥ Olen soittanut kaverini kanssa duettoja, muiden fonistien kanssa ja orkesterissa, ja oon tykännyt kaikista niistä tosi paljon. Haluan oppia soittamaan vielä paljon paremmin, ja aion varmasti soittaa vielä todella kauan! Olis myös kiva oppia joskus soittamaan muitakin puhallinsoittimia, kuten esim. klarinettia ja muunlaisia saksofoneja~!

Tanssi on mun ainoa liikuntaharrastus. Tanssin lähinnä show'ta ja streetiä, mutta aikaisemmin tanssin vuoden myös kansantanssia. Kansantanssistakin ihmisillä on tosi paljon vääriä ennakkoluuloja, koska mulla se vuosi oli joku paras ikinä! Sain kansantanssin kautta paljon uusia ystäviä, ja vaikka me ei olla tanssittu yhdessä 3 vuoteen, niin me ollaan silti tosi hyvissä väleissä kaikkien tanssiystävieni kanssa. Tanssiryhmämme tosin lopetettiin, mikä oli harmi. Kuten jo sanoin, nykyään tanssin show- ja streetdancea, ja rakastan tanssimista! ♥ Harjoittelen myös itsekseni erilaisia koreografioita esim. kpop-musavideoista.

Roolipelaamista oon harrastanut vuodesta x, ei mitään muistikuvaa millon sen varsinaisesti alotin. :DD Aluks roolasin lähinnä netissä, mut pari vuotta sitten mukaan tuli myös pöytäroolipelit. Meidän ryhmä, jonka kanssa me pelataan, on ihan mahtava, ja pelinjohtaja on tosi hauska tyyppi. :D Pelaaminen heidän kanssaan on jotain tosi hauskaa.

Vaikutan tän perusteella varmaa tosi sosiaaliselta ihmiseltä mut en nyt tiie onko asia näin... :D
please release me before breaking

Pege
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pege » Su Tammi 13, 2013 19:25

Kyllä se itellä tuonne liikunta puolelle kallistuu, ja myös jotain muuta osastoon. Lajit, mitä tulee liikunnan puolelta harrastettua, niin on talvisin uinti 1-2 krt. viikossa. Pyrin uimaan 1200-1500m putkeen ilman taukoja. Kesällä rullaluistelu&frisbeegolf hoitaa liikuntapuolen. Viime kesänä tuli rullisteltua yhteensä 956 km. Pääasiallisesti luistelen ilman sauvoja, mutta nekin kyllä löytyy, ja muutamia kertoja viime kesänä tuli luisteltua sauvoja käyttäen.

Frisbeegolfin löysin kaverin kautta, ja useammalla radalla on tullut käytyä heittämässä+kiekkoja on kertynyt itselle ihan hyvä nippu. Lajina frisbeegolf on hauska, eikä se vaadi hirveitä satsauksia. Peruskiekot maksavat noin 8€/kpl, kalleimmat sit lähes 30€/kpl. Alkuun pääsee 4-5 kiekolla. Hinnat mahtuvat siis 8-30€:n välille. Radat voivat olla hyvinkin avoimia puistoratoja tai sitten enemmän metsäiseen maastoon tehtyjä suljetumpia, ja sitä myöten vaikeampia ratoja. Vaikein rata, missä itse olen käynyt heittämässä, niin oli Sipoon, Söderkullassa sijaitseva rata. Siitä ei tullut omaa suosikkia, eikä kahden mukana olleen kaverinkaan. Radoilla heittäminen on maksutonta.
Tuo jotain muuta käsittääkin sitten lähinnä kaikenlaisen tietokoneiden kanssa säätämisen+rakentelun. Tosin jäänyt vähemmälle kun IT-alalla työskentelee, saa ihan tarpeeksi töissä pähkäillä muiden ongelmien kanssa.

Sun

ViestiKirjoittaja Sun » Ti Tammi 15, 2013 14:59

Kyllä tuota liikuntaa tulee itsekin jonkin verran harrastettua. Juoksu- ja kävelylenkkeilyä yritän muutaman kerran viikossa tehdä. Kävelyä tosin tulee ihan kivasti koulumatkoilla yms. asioilla, mutta jos lenkkeilytarkoituksessa menen kävelemään, niin sitten voi olla tunnin tai parinkin reissu. Juokseminen on ehkä säännöllisempää ja sitä noin 1-3 kertaa viikossa, ihan viitsimisen mukaan. Samoin yhteen lenkkiin käytettävä aika menee ihan jaksamisen mukaan. Talvikausi ei niin paljon houkuttele pitkiin suorituksiin, mutta muina vuodenaikoina sitten juoksen pitempiäkin rundeja. Aiemmin ketjussa mainittua puolimaratonia voisin pitää jonkinmoisena tavoitteena lähitulevaisuudessa, noin puolet siitä matkasta olen suorittanut.
Lihaskunto/saliharjoittelua tulee myös vaihtelevissa määrin tehtyä ja on tullutkin tehtyä monen vuoden ajan, mutta välillä tauot ovat olleet pitkiä.
Pyöräilyä ja uintia kesäkaudella jonkin verran.

Muita harrastuksia sitten myöskin löytyy, kun kerran animefoorumilla liikutaan. Eli anime tietysti ja manga hieman vähemmän. Luen oikeastaan kirjoja enemmän kuin mangaa. Kaunokirjallisuutta olen lukenut useastakin genrestä, suosikkeina tieteis/trilleri, historialliset romaanit, jännitys/kauhu ja fantasia. Tällä hetkellä suosikki kirjasarjana Tulen Ja Jään Laulu. Pisin lukemani kirja on varmasti massiivinen Sõgun, jossa on pitkälle yli tuhat sivua.

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » Pe Tammi 18, 2013 01:44

Kyllä tuota liikunnallista ja vähemmän liikunnallista harrastelua on ollut ;) Joskus muksuna pelasin vuoden futista mutta ei sitten kiinnostanut enempää kun mut pistettiin pelaa poikien joukkueeseen kun tytöille ei ollut omaa mun asuinseudulla. Nelosella alotin telinevoimistelun jota jaksoin kaksi vuotta. Alotin koriksen viitosella ja pelasin sitä kasiluokalle asti, ehdin siinä välissä kokeilla tennistä puoli vuotta xD Koris loppui koska joukkueemme hajotettiin. Sen jälkeen aloitin itämaisentapaisen tanssin jossa yhdisteltiin monia tanssielementtejä...muistaakseni seiskan lopussa alkoi tuo harrastelu ja kesti sitten siitä kuusi vuotta. Tykkäsin hirveesti mutta työssäoppimisjakson takia jouduin lopettamaan, ei vaan ollut enää aikaa. Se on viimeinen tämmönen virallinen liikunnallinen harrastus jossa kävin ja siitäkin taitaa olla jo neljä vuotta ^^"

Sitten näitä ihan itsenäisesti aloitettuja harrastuksia. Anime ja manga tuli kuvioihin seiskan lopussa. Suurin innostus kesti sinne lukion loppuun asti ja alkoi siitä vähitellen hiipumaan kun kaveripiirit vaihtui ja uusissa piireissä ei niinkään pystynyt enää hehkuttamaan...mangaa luen kyllä edelleen mutta animea en ole katsonut vähään aikaan (tosin joskus tulee semmoinen yhtäkkinen halu katsoa jotain sarjaa :,DD). Cosplay alkoi lukion tokalla ja tuli muutaman vuoden vedettyä sitäkin kunnes innostus hiipui siihen että ei ollut oikein aikaa ottaa osaa coneihin :,( Japanin opiskelun aloitin harrastusmielessä myöskin lukion tokalla, ensin kävin kurssin koulussa ja loput sitten itsenäisesti. Sekin kuitenkin jäi se ihan opiskelu...lähinnä kuulen japania enää animeissa ja jpop kappaleissa, innostus japanin opiskeluun on vähän meeh tällä hetkellä kun on toi toinen kieli tossa...ei viitsi sekoittaa (ja mullahan menee kielipää totaalisesti sekasin jos opiskelen montaa vierasta kieltä yhtäaikaa xD )
Jpopiinkin hurahdin ihan totaalisesti jossain vaiheessa. Siitä kuitenkin tuli vaihdettua vuonna 2009 Kpopiin ja Kdraamoihin. Näitä tällä hetkellä harrastelen eniten ja korean kieltä opiskelen itsenäisesti harrastusmielessä.

Tajusin just et kuulostan varmaan aika vanhalta ku koko ajan "sen jälkeen tuli se ja se" X,D oon vielä kahdenkymmenen sillä paremmalla puolella : DD

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ke Tammi 23, 2013 10:21

Ala-asteen ekalla ja tokalla harrastin telinevoimistelua. Olisin päässyt kakkosella kolmosluokkalaisten ryhmään, kun olin opettajan mielestä niin hyvä. Kiinnostus kuitenkin lopahti ja lopetin sen. Ekaluokalla tuli vuosi soitettua viulua, mutta sekin jäi, kun en oppinut lukemaan nuotteja. Äiti on sanonut, että lopetin soiton siksi, että se oli mielestäni liian helppoa. En muista mitä olen 7-vuotiaana suustani päästänyt. Kolmisen vuotta tuli harrastettua uintia ihan kilpatasolla. Uinti jäi 12-vuotiaana, koska meidän uimaseurassa ei panostettu kuin perustajien neljän tyttären ja heidän parin kaverinsa kunnolliseen valmentamiseen. Me muut oltiin vaan. Valmentajana oli nuori tyttö, joka itsekin harrasti uintia. Ei siinä oikein kehity, kun valmentaja tekee läksyjä ja sanoo vaan, että uitte nyt 100 metriä perhosta.

12-vuotiaana aloitin tanssin ja sitä onkin harratettu sitten tähän päivään asti. Armeijan takia tuli vuoden tauko, mutta nyt aloitin vuoden vaihteen jälkeen tanssin uudelleen ja olen ihan täpinöissäni. Ja onhan se mukava tapa unohtaa kaikki kouluhommat vähäksi aikaa. Showtanssia ei valitettavasti täällä voi tanssia, mikä harmittaa paljon.

Käsitöitä olen harrastanut ihan pikkutytöstä asti. Mummot opettivat minut kutomaan ja virkkaamaan kuusivuotiaana ja äiti auttoi ompelukoneen kanssa. Barbien vaatteista sitten siirryttiin itselle tehtyihin vaatteisiin ja siitä sitten cosplayhin. Cosplay tuli mukaan 12-vuotiaana ja kuuluu edelleen harrastuksiini. Videopelejä on tullut harrastettua myös ihan pienestä asti ja mennyt siihen asti, että nyt niiden tekemistä sitten opiskelen (tälläkin hetkellä pitäisi tehdä 2D-pelin demoa eikä täällä hillua). Piirtelyä on tullut harrastettua satunaisesti aina silloin tällöin. Nyt tulee piirrettyä enemmän taas, kun olen erikoistumassa peligrafiikkaan koulussa, niin pakostakin pitää piirtää joka viikko jotain.

Siinäpä ne taisi olla nuo minun harrastukset. Kaikkea muutakin touhuan aina silloin tällöin, mutten niitä laske oikein harrastukseksi.

Leeca

ViestiKirjoittaja Leeca » Ma Maalis 30, 2015 10:23

Kotoa löytyy kaksi + yksi koiraa, hevonen, kääpiöluppakorvakani ja terraarioeläimiä, ne vie päivittäin aikaa. En tiiä voiko sanoa harrastukseksi varsinaisesti, kun näiden hoito menee niin sujuvasti osana arkea eikä sitä ajattele elukoita harrastuksina, vaikka koirat viekin lenkille ja metsästämään ja hevosesta tulee hommaa jonkin verran.

Metsästäessä en kyllä ammu ite, mutta metissä tulee oltua elokuusta helmikuuhun (paitsi pahimpaan hirvikärpäsaikaan) ja metsästämisen takia tulee tehtyä Lappiin erillinen reissukin, tosin silloin ilman koiria. Ampumaradalla ammuskelen sitten patoutuneessa vihassani milloin milläkin aseella vähän ees sinnepäin :D

Jonkin verran tehtyä/otettua tatuointeja, silleen hyvin pienimuotoisesti, lähinnä sukulaisten nahkaan. En sanoisi harrastukseksi, kun eikös harrastuksessa ois tarkoitus kehittää itteään eteenpäin? Joo ja tokihan PS2:lla tulee kyllä pelattua aika paljon. Ja sitten kirjoittelen blogia, se vie ihan kivasti aikaa noin kahesti viikossa.

Summasummarum, oikeastaan en mitään varsinaisesti harrasta näin aikuisiällä enää. Eelleen olen kyllä katkera, että mun ikäisille ei aikoinaan löytynyt sopivaa pesisseuraa ja mun taidot meni hukkaan (12-vuotiaana olisi pitänyt laittaa 18-vuotiaiden poikien kanssa samaan ryhmään, eihän ujo tyttö sinne voinut mennä). Lisäksi olin liian lyhyt korikseen vaikka olin erihuippu korintekijä, mutta valmentajakin päätään pudistaen sanoi että piru vie kun sie oot vaan liian lyhyt. Siihen aikaan lyhyenä oleminen oli syöpää harrastuksille jotka oli tarkoitettu pitkille ja samoiten toki tytöt jotka tuli poikin harrastuksia sotkemaan.

Pesistä mie oisin halnnut ihan tosissani harrastaa ja ammattilaiseks asti. Ehkä toisaalta ammattilaisura ei ole kuitenkaan mua varten, olen niin stnan kilpailuhenkinen ja se on mulle myrkkyä, jos joku joukkueesta ei antais itestään sata lasissa ja otan liian luonteikkaasti Hitlerin roolin itselleni /:#|
Behind this mask is.. Another mask! Pretty cool, huh?

Hinode

ViestiKirjoittaja Hinode » To Touko 14, 2015 11:45

Aikas paljon on tullut harrastettua. Lähdetäänpä ihan alusta.
N. Viisivuotiaana harrastin kuvista ja yleisurheilua, mutta lopetin kun muut lapset kiusasivat.
Kahdeksanvuotiaana harrastin edelleen kuvista ja aloitin jalkapalloa.
Yhdeksänvuotiaana tuli tähän mukaan anime ja manga. 8D
Viidennellä luokalla lopetin jalkapallon ja aloitin kuoron.
Ylä-asteella lopetin kuoron ja aloitin japanin kielen opiskelun ja cosplayn.
Kahdeksannella luokalla tuli mukaan jumpstyle ja roolipelit.

Usvasusi

ViestiKirjoittaja Usvasusi » Ma Heinä 13, 2015 20:07

Harrastin karatea, mutta sitten polveni sanoivat räks ja poks ja urani karaten harrastajana loppui siihen paikkaan. Muuta ei ole tullut harrastettua animen/mangan lisäksi.

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”