Turussa anime-pienoismalliharrastajia?

Tämä alue sisältää Turun Animeseura ry:n (TAS) toimintaan liittyvää keskustelua.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, TAS / Hallitus

Sdf-1

Turussa anime-pienoismalliharrastajia?

ViestiKirjoittaja Sdf-1 » La Tammi 14, 2006 01:12

Olisi mukava tutustua muihin alan harrastajiin, toki muualtakin kun Turusta, ja vaihdella tietoja/taitoja jne. Vaan tuntuu siltä että Suomessa ei tämä harrastus ole kovin kaksisessa tilassa, ainakin nettietsintöjen perusteella :? Itseä kiinnostaa sekä garage kitit ja muovimallit, figuurit ja mechat, esim. tietty Gundam, mutta ennenkaikkea Macross :) Ja toki muutkin, lähinnä sci-fi mallit. En ole itsekään vielä mikään mestaritekijä, joskaan en täysin aloittelijakaan. Kyllästyin mokaamaan hienoja malleja ja tällä hetkellä koitan lähinnä tutkia alan ulkomaisia sivuja ja hommata kaikki loputkin tarpeelliset aineet ja tarvikkeet, ja japanin tilauksiksihan se suomessa menee...

FoxJones

ViestiKirjoittaja FoxJones » La Tammi 14, 2006 10:46

Itsellä "vigut" on vielä jääneet sellaisiin kappaleisiin joilla myös pelataan. Tarkoitus olisi kyllä siirtyä järeämpiin säätämyksiin sitten kun on liikaa ylimääräistä rahaa. Pistänyt silmään netissä eräs catgirl-maid-figu josta voisi suht helposti modata kettutyttömaidin :oops:
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Sdf-1

ViestiKirjoittaja Sdf-1 » La Tammi 14, 2006 16:17

Itse en ole taas noita miniatyyrejä maalannu kun pari aikoinaan kokeeksi. Enemmän on mun juttu nuo hieman isommat mallit, vaikka onhan miniatyyrit hienoja toki. Pistäs vaikka huvikseen linkki siitä figusta :)

FoxJones

ViestiKirjoittaja FoxJones » Su Tammi 15, 2006 14:48

http://www.e2046.com/product_info.php?products_id=611 Tuopa noin. Harmittavasti out of stock.
Funtsin että ku uhraa hieman tuota hiuksen pituutta niin vois teoriassa vaihtaa sillä kissanhännän ketunhännäksi. Tottakai vaatii erilaisen värityksen kuin mallikuvassa. Joku punainen hiussävy voisi toimia paremmin oranssien ketunkorvien kanssa.. tai sitten säätää siniketun. Lisäksi tummansininen on minusta ainoa oikea väri maid-fukulle.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä

[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Sdf-1

ViestiKirjoittaja Sdf-1 » Su Tammi 15, 2006 17:04

Vau, upee :wink:

Mutta huomasitko että se on 1/3, eli tuon 50cm ja 2,5kg? Maksais aivan törkeästi (?) ja olis todella isotöinen tehdä. En ainakaan ihan heti lähtis tuollaista hommaamaan ilman vankkaa kokemusta. Vaikka onpa noita itelläkin tilauksessa ja kaapissa muhimassa hurjia virityksiä, kunnes uskaltaa joskus tehdä. Nuo garage kitit toimii pitkälti sillä tavalla että kun tulee tarpeeksi tilauksia jostain kitistä niin alkaa tuotanto. En suosittelis tuollaista tukkaa pilaamaan :) Sen hännän voisi tehdä kokonaan itse sopivasta kitistä, tai ehkä myös alkuperäisen päällekin lisäämällä tavaraa ja veistämällä muotoon. Se ei olis kyllä mahdottoman vaikea projekti sinänsä, ja sopis hyvin.

Sdf-1

ViestiKirjoittaja Sdf-1 » Su Tammi 15, 2006 17:10

Tuon mittakaavan patsaat näytti olevan sellaista 140-200$ + mitä lie postit tuon painoiselle sitten. Vaan eipä näissä asioissa tule oikein itsellä ainakaan ensimmäisenä rahaa ajateltua :wink:

jw

ViestiKirjoittaja jw » Su Tammi 15, 2006 21:20

FoxJones kirjoitti:http://www.e2046.com/product_info.php?products_id=611

Vaikuttavan oloinen tosiaan.

Olen malleja rakennellut jonkinverran, mutta animemalleja olen vasta katsellut, parempaa hetkea odotellen. Figuja tekisi kovasti mieli yrittaa tehda, mutta taytyy ensin kerata hieman kokemusta lisaa ennen kuin uskallan uhrata enemman rahaa kalliimpiin tuotteisiin.

Sdf-1

ViestiKirjoittaja Sdf-1 » Su Tammi 15, 2006 22:42

Moi jw!

Minkäslaista mallia oot tehnyt? Niin ja millaisilla metodeilla, meinaan esim. airbrushilla vai siveltimellä jne? Kannattaa tosiaan yrittää mallia valitessa pitää mielessä oma kokemus ja mallin helppous. T: huonoja kokemuksia löytyy :lol: Luinkin aiemmin jotain viestejä missä puhuit paperimalleista, mutta muista en huomannut ainakaan juttua. Itseasiassa kävin silloin kattomassa arcadian ja yamaton malleja ja kuumehan niihin iski. Ovat muuten käsittämättömän halpoja hobbylinkissä :shock: Ainoa vaan et arcadiat oli siellä lopetettu. Vaan ebaystä tms niitä löytyy.

Hmm... Tulikohan tämä koko aihe aloitettua hieman väärään paikkaan. Olis pitäny tuonne yleisemmälle osastolle laittaa. Alunperin meinasin jos olis täältä paikan päältä löytyny alan porukkaa, mutta ilmeisesti koko Suomen mittakaavassa harvinaista meininkiä. Toivottavasti tilanne vielä paranee.

FoxJones

ViestiKirjoittaja FoxJones » Ma Tammi 16, 2006 11:53

Sdf-1 kirjoitti:Mutta huomasitko että se on 1/3, eli tuon 50cm ja 2,5kg? Maksais aivan törkeästi (?) ja olis todella isotöinen tehdä. En ainakaan ihan heti lähtis tuollaista hommaamaan ilman vankkaa kokemusta.

Kyllä huomasin.. minkähän takia mahtaa kiinnostaa?-) Tuo on tosiaan tuollainen haaveprojekti sitten kun sitä rahaa on "liikaa" ja kokemusta on tullut lisää figupuolella.. Voisi olla loogisempi tavoite palata ajatukseen parin vuoden päästä.
Sdf-1 kirjoitti:En suosittelis tuollaista tukkaa pilaamaan :) Sen hännän voisi tehdä kokonaan itse sopivasta kitistä, tai ehkä myös alkuperäisen päällekin lisäämällä tavaraa ja veistämällä muotoon. Se ei olis kyllä mahdottoman vaikea projekti sinänsä, ja sopis hyvin.

Hyvän pointin pistit.. en ollut ajatellut tuota vaihtoehtoa vielä. Haastet on aina hyvä juttu, ja palkitsevampia jos/kun onnistuu niissä.

Ja kyllä joku viestiketjun jonnekin siirtää jos siltä tuntuu. Ota huomioon myös että asiasta on heitelty läppää aiemminkin ja aihetta sivuttu muilla alueilla.. esim:
http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=2752
http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=2090
http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=1267

Sdf-1

ViestiKirjoittaja Sdf-1 » Ma Tammi 16, 2006 13:25

Kyllä huomasin.. minkähän takia mahtaa kiinnostaa?-) Tuo on tosiaan tuollainen haaveprojekti sitten kun sitä rahaa on "liikaa" ja kokemusta on tullut lisää figupuolella.. Voisi olla loogisempi tavoite palata ajatukseen parin vuoden päästä.
Heh, piti vaan varmistaa :wink: Kyllä itseäkin joskus vielä jotain vastaavaa kiinnostaa hommata. Nyt on niin hirveät setit tulossa Macross garage kittejä ym. että alkaa tili vetää pakkasen puolella :shock:
Ota huomioon myös että asiasta on heitelty läppää aiemminkin ja aihetta sivuttu muilla alueilla..

Juu huomasin noi kun tutustuin tähän paikkaan, mutta olivat aika hiljaisia paikkoja. En ole yleensäkään kirjoittanut minnekään foorumeille kun vasta muutaman päivän, niin on mennyt vähän opetellessa systeemejä :roll:

jw

ViestiKirjoittaja jw » Ma Tammi 16, 2006 17:53

Sdf-1 kirjoitti:
Minkäslaista mallia oot tehnyt? Niin ja millaisilla metodeilla, meinaan esim. airbrushilla vai siveltimellä jne?

Lentokoneita ja muita semmoisia. Animemalleihin en oikein ole viela paassyt kasiksi kunnolla. Itse tykkaan elektroniikka rapeltamisesta malleihin, eli paa-asiassa valaistuksen sovittamisesta. Myos avaruusaluksia olen Matsumoton henkeen konvertoinut pari. Pensselilla olen enimmakseen maalaillut, vaikka ruisku kylla olisi.

Sdf-1 kirjoitti: Ainoa vaan et arcadiat oli siellä lopetettu. .

Italian maalla loytyisi muovisia parikin

http://www.animerobot.it/catalog/produc ... cts_id=246
http://www.animerobot.it/catalog/produc ... ucts_id=92

Sdf-1

ViestiKirjoittaja Sdf-1 » Ma Tammi 16, 2006 18:54

Joo oon katellu että on aika nättejä nuo valaistukset. Siitä tulikin mieleen, törmäsin tänään tällaiseen http://www.geocities.jp/dourakuoyadi/index.html

Siellä menee niihin missä on paljon pieniä linkkejä kuvan alla. Voi olla että diggaat, jos Matsumoton jutut iskee. Tuo on muutenkin käsittämättömin kaveri mihin olen ikinä törmännyt :shock:
Jos sulla on mitään kuvia pistää niistä malleista niin olis toki kiinnostavaa nähdä.

jw

ViestiKirjoittaja jw » Ti Tammi 17, 2006 21:21

Sdf-1 kirjoitti:Jos sulla on mitään kuvia pistää niistä malleista niin olis toki kiinnostavaa nähdä.

Kai sita pari kuvaa kehtaisi laittaa nettiin, nyt en vaan voi kun olen ulkomailla helmikuun lopulle.

Sdf-1

ViestiKirjoittaja Sdf-1 » To Tammi 19, 2006 17:49

Juu vaan palataan asiaan kun olet maisemissa :)

Jakoavain
Turun keisari
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jakoavain » Ma Elo 06, 2007 19:12

"Bumpataan" vanhaa ketjua.

Itse olen Turkuun juuri muuttava anime-pienoismalliharrastaja. 3 gundamia olen rakentanut (en maalannut), ja lopputulos oli omasta mielestäni aivan jees. Tuli kyllä huomattua se, että arvostelujen lukeminen kannattaa. Harrastuksen lähimain tappoi nimittäin Master Grade-luokan Z Gundam. Aivan hirveä kitti, välttäkää.

Vieläkö Turun sankarit näpertelevät tällaisia?

EDIT: Kyseinen Zeta-kitti oli siis se ensimmäinen, 2.0 versiota on kehuttu maasta taivaisiin.

Palaa sivulle “Turun Animeseura ry”