Mistä Turussa saa ostettua animea ja mangaa?

Tämä alue sisältää Turun Animeseura ry:n (TAS) toimintaan liittyvää keskustelua.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, TAS / Hallitus

ChibiUsa

Mistä Turussa saa ostettua animea ja mangaa?

ViestiKirjoittaja ChibiUsa » Ma Touko 30, 2005 19:26

Tää on varmaan aika tuttu kysymys kaikkille... eli olisiko tietoa kaupoista jossa animea ja mangaa myydään? ja kyseisen kaupan pitää olla Turussa... voiko joku auttaa ja pelastaa päiväni?

KIITOS TIEDOISTA!
Viimeksi muokannut ChibiUsa, Ma Touko 30, 2005 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hokkus Pokkus! XD

Bandwurm

ViestiKirjoittaja Bandwurm » Ma Touko 30, 2005 20:07

Mangaa myy ainakin Fantasiapelit (Yliopistonkatu 33A; samalla kadulla kun on Anttila ja Stockmann, menet vain korttelin verran Anttilasta entisen Thrinaxin suuntaan [nyk. Gigglin Merlin tms.] ja korttelin puolivälissä on vanha kirjekuoritehdas, Daily Newsin/SKV:n ja kalastuskaupan välissä oleva rakennus, jonka sisällä Fantasiapelit on)

Animea olen löytänyt ainakin Cult Fictionista (toimiikohan tuo enää), joka oli ainakin joskus siinä SoitinLaineen läheisyydessä (SoitinLainelta kun lähti kohti St.Olofsskolania? (ruotsinkielinen? koulu taidemuseon alapuolella) niin pian oli elokuvaliike kadun vasemmalla puolella.

Sitten joskus Leffadivari/Elokuvadivari/tms. niminen liike myi "japseja" kuten liike itse asian ilmaisi, mutta omistaja sai muistaakseni tuomion piratismista taannoin enkä ole varma liikkeen toimivuudesta nykyään (jos on niin piraatteja varmaan myy edelleen). Silloin joskus se oli Läntisen pitkänkadun? ja Kauppiaskadun? kulmassa lähellä Partiovarustetta, Job työasupalvelua ja Lundian? myymälää.

Joku Turkua paremmin tunteva voinee varmentaa tietoni itse kun en ole vähään aikaan Turussa käynyt.

FoxJones

ViestiKirjoittaja FoxJones » Ma Touko 30, 2005 20:16

http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=449

Ja itse en ole elokuvadivarissa piraatteja nähnyt. Eikö se japsipiraattijutun takana ollut joku levyliike?
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Janzki

ViestiKirjoittaja Janzki » Ma Touko 30, 2005 22:34

FoxJones kirjoitti:Ja itse en ole elokuvadivarissa piraatteja nähnyt. Eikö se japsipiraattijutun takana ollut joku levyliike?

Kyseessä oli Levypörssi.
Piroriparopirirora

Darth Mauno
Wannabe

ViestiKirjoittaja Darth Mauno » Ma Touko 30, 2005 23:05

Unohtaa ei pidä myöskään Pientä Leffakauppaa osoitteessa Yliopistonkatu 10. Olen vain kerran käynyt tarkemmin katsomassa paikan animevalikoimaa, mutta jo tämän perusteella uskaltaisin melkein väittää sitä Turun parhaaksi.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

ChibiUsa

ViestiKirjoittaja ChibiUsa » Ti Touko 31, 2005 07:10

Kiitos paljon! pääsen vihdoin täyttämään tyhjää hyllyäni. :D Mutta on hyvä jos joku tietää vielä jonkun muun kaupan... Tiesin itsekkin kyllä tuon leffakaupan yliopistonkadulla 10. Olen käynyt siellä pari kertaa. Myydäänhän siellä myös Anime pelejä? Jos myydään olen käynyt oikealla kaupalla :!:
Hokkus Pokkus! XD

Angeliina
Viesti:

ViestiKirjoittaja Angeliina » Pe Kesä 10, 2005 23:34

No... Hansa kortelin Akateemisessa kirjakaupassa myydään suomeksi Dragon ballia ja Ranmaa... Englanniksi löytyy Love hinaa, Narutoa?... ja vielä ruotsiksi aika monia (en nyt ala pitämään mitään suurta listaa niistä) mutta mainittakoon Tokyo Mew Mew. Hansassa Kirjatorilta saa ostettua Ranman vanhoja osia 3.95 eurolla muistaakseni? mutta siis jos et välttämättä halua ostaa vaan lainata suosittelen Pääkirjastoa (siellä on ranmaa, Dragon ballia yms. en tiedä onko muita kun olen lukenut vain noita kahta sieltä) ja siis toinen kirjasto on lasten/nuorten kirjasto (siellä on muutama osa joistain sarjoista, mutta suurin osa niistä siellä on ruotsiksi). Jokohan tuli kaikki tietämäni kaupat sanotuksi no jos ei niin kirjoitampa tänne uudestaan! *wirn* :D

Hayari
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hayari » Su Syys 18, 2005 02:18

Uskomatonta, että kukaan ei tiedä Alfa Antikvaa, joka on aivan yliopistonkadun perällä. Siellä on iso hyllyllinen mangaa ja paljon länsimaisia sarjakuvia. Animea on vissiin myyjän tiskin takaisessa lasikaapissa, mutta en ole kehdannut mennä sinne töllistelemään. Kannattaa oikeasti käydä tsekkaamassa, tarjonta on samaa luokkaa kuin fantasipeleissä. Hinnat ovat piirun verran kalliimmat, mutta myyjät tuplasti mukavammat.
Khleb za khleb, krov' za krov.

FoxJones

ViestiKirjoittaja FoxJones » Su Syys 18, 2005 11:04

Hayari kirjoitti:Uskomatonta, että kukaan ei tiedä Alfa Antikvaa, joka on aivan yliopistonkadun perällä. Siellä on iso hyllyllinen mangaa ja paljon länsimaisia sarjakuvia. Animea on vissiin myyjän tiskin takaisessa lasikaapissa, mutta en ole kehdannut mennä sinne töllistelemään. Kannattaa oikeasti käydä tsekkaamassa, tarjonta on samaa luokkaa kuin fantasipeleissä. Hinnat ovat piirun verran kalliimmat, mutta myyjät tuplasti mukavammat.

Jos luet threadin tarkemmin huomaat myös linkin toiseen threadiin jossa puidaan samaa aihetta ja jossa Alfakin on mainittu.
Mangaa siellä tosiaan on hyllyrivi täynnä ja animet ei ole missään piilossa vaan DVD:t on näytillä hyllyllä myyjän vieressä. Lisää DVD-animea löytyy myyjän edestä oikealta (asiakkaan vasen) punaisien laatikoiden alimmasta (muistaakseni) lokerosta. VHS-kasetteja on piilossa levyhyllyjen alla muutamassa paffilaatikossa.
Muutama anime CD:kin sieltä löytyy (ainakin on joskus ollut) paffilaatikosta jossa on leffojen OST-scorea. Kysele.
Jos Turun parasta valikoimaa pohditaan niin itse uskaltaisin väittää sen löytyvän Alfasta. Hinnat vaan ovat muutamia juroja tyyriimmät.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä

[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Hayari
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hayari » Su Syys 18, 2005 17:21

FoxJones kirjoitti:
Hayari kirjoitti:Uskomatonta, että kukaan ei tiedä Alfa Antikvaa, joka on aivan yliopistonkadun perällä. Siellä on iso hyllyllinen mangaa ja paljon länsimaisia sarjakuvia. Animea on vissiin myyjän tiskin takaisessa lasikaapissa, mutta en ole kehdannut mennä sinne töllistelemään. Kannattaa oikeasti käydä tsekkaamassa, tarjonta on samaa luokkaa kuin fantasipeleissä. Hinnat ovat piirun verran kalliimmat, mutta myyjät tuplasti mukavammat.

Jos luet threadin tarkemmin huomaat myös linkin toiseen threadiin jossa puidaan samaa aihetta ja jossa Alfakin on mainittu.
Mangaa siellä tosiaan on hyllyrivi täynnä ja animet ei ole missään piilossa vaan DVD:t on näytillä hyllyllä myyjän vieressä. Lisää DVD-animea löytyy myyjän edestä oikealta (asiakkaan vasen) punaisien laatikoiden alimmasta (muistaakseni) lokerosta. VHS-kasetteja on piilossa levyhyllyjen alla muutamassa paffilaatikossa.
Muutama anime CD:kin sieltä löytyy (ainakin on joskus ollut) paffilaatikosta jossa on leffojen OST-scorea. Kysele.
Jos Turun parasta valikoimaa pohditaan niin itse uskaltaisin väittää sen löytyvän Alfasta. Hinnat vaan ovat muutamia juroja tyyriimmät.

Puhut itsesi pussiin tuossa viestissäsi. "Animet ei ole missään piilossa..." "Lisää DVD-animea löytyy...alimmasta (muistaakseni) lokerosta", joka on siis poissa silmiltä. "VHS-kasetteja on piilossa..." Ei siis ole piilossa vai on? En edes ole sanonut, että ne on piilossa vaan, että ne on myyjän tiskin kohdalla ja koska kauppa on aika ahdas, niin en ole viitsinyt mennä siihen kauaksi aikaa tutkimaan tarjontaa.
Khleb za khleb, krov' za krov.

FoxJones

ViestiKirjoittaja FoxJones » Ma Syys 19, 2005 14:37

Lähinnä tuli valikoitua sanat (jälleen) huonosti. Olisi pitänyt tavailla että animea ei ole piilossa vaan etc.. ja sitä on vielä lisää siellä sun täällä jne.
Ihmiset täällä myöskin yleisesti ottaen eivät pidä VHS-animea (Kekko ja minä poislukien) enää mainitsemisen arvoisena ja että ne saavatkin olla piilossa.

Neko.

ViestiKirjoittaja Neko. » Su Marras 20, 2005 17:41

Niin, kyllähän niitä vhsiä tulee ostettua harvemmin, kuin dvdeitä...mulle toki kelpaa kummatkin, onko sillä niin väliä missä muodossa ne on, animea kuiteskin :D Tietääkö muuten kukaan mistä vois saada Final Fantasy Unlimitedejä? Heh, niitä tietenkin saa jostain marketista jota en tyhmyydessäni ole käynyt läpi...varautukaa muuten siihen että voin aina välillä lähetellä umpityhmiä viestejä...sellainen minä vain olen XD
The fantasy will never end.^^

Darth Mauno
Wannabe

ViestiKirjoittaja Darth Mauno » Su Marras 20, 2005 23:00

Neko. kirjoitti:Tietääkö muuten kukaan mistä vois saada Final Fantasy Unlimitedejä?

Mielestäni olin niitä Kivikukkarossa näkevinäni, kun sen animehyllyä viimeksi tutkin.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Vio-kun
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vio-kun » La Maalis 11, 2006 15:20

Animea löytyy DVD:inä ainakin myös Stockalta, eivätkä ne edes ole ainakaan minun kokemukseni mukaan sen kalliimpia kuin esim. Anttilassa. Myös Viihdepysäkki myy animeDVD:itä, samoin Free Records.

...vai mainitsiko joku nuo kaksi jo aiemmin? ^^;;
Sukupuoli? o.o Mikäs se sellainen on? Jotain syötävääkö?

JereTHEend
Viesti:

ViestiKirjoittaja JereTHEend » Ti Kesä 27, 2006 18:28

Kauppatori-alueen monet dvd puljut (kannattaa kattoo umpimähkäänkin, kerran NÄIN sailormoonin täydellisen kokoelman.

Palaa sivulle “Turun Animeseura ry”