Yasukon keittiö

Tämä alue sisältää Turun Animeseura ry:n (TAS) toimintaan liittyvää keskustelua.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, TAS / Hallitus

acjama

Yasukon keittiö

ViestiKirjoittaja acjama » Ti Marras 30, 2004 05:12

Turkuun avataan 1.12 uusi japanilainen lounasravintola "Yasukon keittiö", やすこの台所., osoitteeseen Yliopistonkatu 26. Ravintola on avoinna ma-pe 11-18 ja la 11-15. Lounas (ark 11-14) maksaa 7,5 euroa ja ravintolapaikkoja 16. Hoitaa myös yksityistilaisuudet ja pitopalvelun (puh. 044 033 5507).

Pääsin kerran vieraaksi ravintolan pitäjän kotiin päivälliselle, ja jos hänen taitonsa saada suomalainen lihamureke maistumaan täysin japanilaiselta näkyy myös puhtaassa japanilaisessa ruoanlaitossa, luvassa on jotain todella erikoista! :P (niin tämä on silti puhdas japanilainen ravintola.)

Käykää ja kommentoikaa ihmeessä! Eei, minulla ei ole omaa lehmää ojassa. Vaikka ravintola ei menestyisikään, pääsen silti maistamaan rouvan ruokia. :lol:

Ja jos minua ei siellä näy joka IKINEN päivä (ja sunnuntaina oven takana surkean näköisenä), se johtuu Lontoon JLPT:stä. Suman. :cry:
捨てる神あれば助ける神あり。

~Rind~
Viesti:

moixer..

ViestiKirjoittaja ~Rind~ » Ti Marras 30, 2004 15:54

ookkos sie Turun Animeseura ry:ssä ?
mikäs se sellane on kerroks vähä ku oon suuri anime fani.. ja ois kiva tietää pääsex sellasiin juttuihin.. ? :)
ja tuota kiitti etu käteen.. :D
ainiin.. heh.. T: :twisted:
~Rind~

Darth Mauno
Wannabe

ViestiKirjoittaja Darth Mauno » Ke Joulu 01, 2004 15:50

Tietoa Turun Animeseurasta sekä sen toiminnasta löytää parhaiten seuran www-sivuilta osoitteesta http://tas.animeunioni.org/
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

bgt

ViestiKirjoittaja bgt » La Joulu 04, 2004 13:19

Kävin perjantai-iltana tuolla Yliopistonkatu 26:a katsomassa, enkä siellä nähnyt kuin Nice Home pihviravintolan.

Olisi kiintoisaa lähteä joskus japanilaiseen lounaalle, mutta kaupungin toiselta puolelta ei kyllä hevin liikahda koluamaan korttelia, että missäs joku ravintola ehkä on, kun jossain aikaraameissa pitäisi töihinkin palata.
Aoitora

Darth Mauno
Wannabe

ViestiKirjoittaja Darth Mauno » Ma Joulu 06, 2004 20:58

Itselläni taas ei pahemmin ollut vaikeuksia huomata ko. ravintolaa kulkiessani sen ohi lauantaina. Oven ulkopuolella liehuva sashimono, jossa oli ravintolan nimi japaniksi kirjoitettuna, oli varsin selkeä tuntomerkki.

Sefie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sefie » Pe Tammi 07, 2005 20:57

Yees, I know the place. :3 Olen käynyt nyt kahdesti siellä syömässä. ^^

Ensimmäisen kerran erään paikallisen ystävättäreni kanssa, jolloin otimme vain kahvia ja kakkua, jonka päälle oli ripoteltu vihreää sokeria tjsp. Palvelu oli aivan ihanaa, tunnelma loistava (ja eines hyvää :D) vaikka taidettiin me Sirrin kanssa jättää yhtä iso vaikutus heihin. xD

Toisella kertaa kävimme parin ulkopaikkakuntalaisen vieraani kanssa syömässä ihan lounasta, otettiin teriyakia, teriyakia ja norimaki-sushia. :3 Jokaiseen ateriaan kuului myös salaatti ja misokeitto. Ruoka oli hyvää, mutta varoituksen sanana - sitä on paljon. Kaikkea maistettiin, ja se kannatti. Me ei oikein maalaisina ymmärretty miten kaikkea piti syödä, mutta epätoivomme nähdessään henkilökunta oli iloisesti avustamassa. Aivan ihania ihmisiä. Eikä tunnelmaa haitannut yhtään se, että henkilökunta jutusteli keskenään japania, ja vuoron perään joku meistä oli hajota siihen paikkaan. (Yhden japanintaidot käsittää "naninani" "moshi moshi" ja "kawaii", toinen osaa vähän paremmin ja kolmas vielä enemmän niin oli siinä kestämistä. xD) Plus että siellä ilahduttiin vallan mahdottomasti kun eräs ruokakuntamme jäsenistä huikautti vielä "arigatougozaimashita" kumarruksen kera ruokailun jälkeen. (olkoonkin, että siinä kohtaa olisi pitänyt sanoa gochisousamadeshita, mut anyway... ei takerruta tosiseikkoihin. :3)

Toisin sanoen! Ruoka loistavaa, palvelu ensiluokkaista, viihtyvyys aivan mahtavaa, ja todellakin sillä 7,50 eurolla saa kyllä mahan täyteen loppupäiväksi. :3 Suosittelen kaikille.

acjama

ViestiKirjoittaja acjama » La Tammi 08, 2005 00:27

Sefie kirjoitti:syömässä ihan lounasta, otettiin teriyakia, teriyakia ja norimaki-sushia.

Mako-san (se nuorempi) kertoikin, että sushia sieltä saa joka päivä, muu menu vaihtuu päivittäin. Erittäin hieno ajatus, mutta teriyakia en osannut odottaa!! Minä viikonpäivänä te siellä kävitte? Tahtoo!! Reseptit löytyy mutta minä haluan päästä kalibroimaan makunystyröitäni!!

Muutenkin japanilainen keittiö on paljon enemmän kuin joku muutama sushinpalanen jossain kauppahallissa.
捨てる神あれば助ける神あり。

Sefie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sefie » La Tammi 08, 2005 00:39

acjama kirjoitti:Erittäin hieno ajatus, mutta teriyakia en osannut odottaa!! Minä viikonpäivänä te siellä kävitte? Tahtoo!! Reseptit löytyy mutta minä haluan päästä kalibroimaan makunystyröitäni!!

How rare. O_o;; Kaissiä ymmärrät kuinka skeeriltä tuo kuulostaa. xD Muttaa, umm... Taisi olla tiistai kun käytiin siellä. Jos oikein fiksu kaveri olet, niin menet siihen oven eteen kytikselle, siinä on nääs lappu että mitä safkaa tarjotaan minäkin päivänä. :D

acjama

ViestiKirjoittaja acjama » La Tammi 08, 2005 12:35

Sefie kirjoitti:Kaissiä ymmärrät kuinka skeeriltä tuo kuulostaa. xD

Jaa?!? Ai JAA! Vai nii?!? Jaahas!!! Ai sillai vai?(psst, Mauno, mitä toi tarkoittaa??) w(^_º)w

Luulin että reumatismi tai harmaat hiukset tai vasta muksujen tulo tjs saisi minut tuntemaan itseni vanhaksi, mutta se olikin yksi pieni verbi. Tai ainakin mä luulen sen olevan verbi. p(^o^)q

Sefie kirjoitti:niin menet siihen oven eteen kytikselle, siinä on nääs lappu että mitä safkaa tarjotaan minäkin päivänä. :D

Kyttäämään en mene, ajavat vielä luudalla pois. Mutta tuon lapun käyn katsastamassa, kun kerran viimein laittoivat semmoisen esille.

Entäs se kauppahallin paikka, onko joku käynyt sen tarkistamassa? Sempai kertoi syöneensä siellä, mutta ei ollut varma söikö hän sushia vai niitä muovisia malleja mitä laittavat ruokalistan viereen. Tämä info riitti minulle.
捨てる神あれば助ける神あり。

Darth Mauno
Wannabe

ViestiKirjoittaja Darth Mauno » La Tammi 08, 2005 12:39

acjama kirjoitti:

Jaa?!? Ai JAA! Vai nii?!? Jaahas!!! Ai sillai vai?(psst, Mauno, mitä toi tarkoittaa??) w(^_º)w

Skeeri = scary = pelottava, luulisin ainakin...
Viimeksi muokannut Darth Mauno, La Tammi 08, 2005 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sefie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sefie » La Tammi 08, 2005 12:44

acjama kirjoitti:

Luulin että reumatismi tai harmaat hiukset tai vasta muksujen tulo tjs saisi minut tuntemaan itseni vanhaksi, mutta se olikin yksi pieni verbi. Tai ainakin mä luulen sen olevan verbi. p(^o^)q

...eh? xD Mitä, jäikö suomi-Sefie-suomi-sanakirja kotio? :o Siis pelottavalta. xD Kai sinä ymmärrät kuinka pelottavalta tuo kuulostaa. xD En ihmettele yhtään jos ne tulee luudan kanssa huitomaan niää pois. xD

acjama

ViestiKirjoittaja acjama » La Tammi 08, 2005 14:18

Sefie kirjoitti:Siis pelottavalta. xD

Skeeri... - ai niinkuin skeeri!! AA! AA!! No nii, NYT vitamiinit iski! Juujuu! Jesh, nyt mä oon taas nuori ja kuuli. (-_-)

Sefie kirjoitti:En ihmettele yhtään jos ne tulee luudan kanssa huitomaan niää pois. xD

Eääh, ei minun kimppuuni kukaan pääse, minä vaan sähisen ja syljen rauhasistani okonomiyaki-kastiketta niiden niskaan. (^¤^)

Onkohan turkkulaisill kiinnostusta jonkinlaiseen ruoanlaittoiltamaan? Suomalaisen ruokakaupan aineksilla saa aika vikkelään kivoja donburi-aterioita ja sushia, ehkä jopa myös "karee raisua" ja miso-keittoa (jos ruokakaappini ei tyhjene alta aikojen). Ja sitten katsottaisiin animea.
捨てる神あれば助ける神あり。

Aceman
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aceman » Pe Maalis 25, 2005 13:22

Olen käynyt paikanpäällä norkoamassa, mutta ikäväkyllä olen niin köyhä että pystyn korkeintaan syömään siellä kerran viikossa. Saamarin opiskelija budjetti, sais edes kunnon kesätöitä ni pääsis sinne :D

Efana
Viesti:

ViestiKirjoittaja Efana » Ma Maalis 28, 2005 00:17

Heeh. Japaninopettajani on siellä kuulemma töissä, mainosti tuota ennen joulua. Voisi kai uskaltautua sinne joskus jos jaksaa etsiä :F Ja löytää ennakkoluulotonta seuraa (teh harvinaisuus).
Lemon <3

Sefie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sefie » Ma Maalis 28, 2005 00:37

Efana kirjoitti:Ja löytää ennakkoluulotonta seuraa (teh harvinaisuus).

Efa~~ *vilkuilee viattomasti.* Lähde joskus~~ Miän ja/tai WuZin seurassa~~ :D

Palaa sivulle “Turun Animeseura ry”